L
Lassencad
Gjest
Når jeg er på privat besøg for at lytte til musik på anlæg jeg ikke kender ser jeg ret tit rør udstyr. Har da også selv en del
Men det er jo i Danmark
Men det er jo i Danmark
Han sier ikke stort om dette.For det første: Han "pastoren" der må en lytte til med filter. Ikke alt som er gjort der borte begeistrer PrimaLuna like mye. Men han selger i bøtter og spann.Nå har pigadø rør kommet for å erstatte solid state oscillatorer også.
Primaluna SuperTubeClock: https://www.primaluna-usa.com/primaluna-evo-100-tube-dac
For det andre: Ikke noe nytt å lage oscillatorer (klokke) med rør. Det var alltid tilfellet før transistoren kom.
For det tredje: Jeg gadd ikke høre hele talen.
Voksne de svarte monoblokkene!E130L monoblokker flankert av 6C33C. Stramt, industriellt design. Store og tunge saker som spiller med stor pondus og holografi.
Vis vedlegget 570356
Vis vedlegget 570357
Vis vedlegget 570358
Vis vedlegget 570359
Vis vedlegget 570360
Skulle gjerne hatt en sånn Elekit 22.Har litt med rør i:
RIAA, Luxman EQ-500:
Vis vedlegget 570363
Et par forsterkere til div bruk:
Elekit 22:
Vis vedlegget 570364
Line Magnetic 211ia:
Vis vedlegget 570365
Er litt usikker på hvor du egentlig ville hen med denne tråden, MusicBear. Noe sier meg at det ikke var en tråd for å flashe rørutstyr, som den nå har blitt. Slik jeg forstår deg spør du om erfaringer rundt det å ha enkeltkomponenter med rør kontra hele signalkjeden med rør. Stemmer det?Som trådstarter hadde jeg hadde håpet flere skulle vise til rør i kjeden, hvor kanskje én rørkomponent gav nok rørlyd, og således kanskje i større grad kan kombineres med andre «arter» - eksempelvis kl. D effekttrinn med rør pre eller rør DAC. Men det er vel kanskje rør fra start til slutt som medfører mest ståpels
Hva mener du med dyrt?Eg har prøvd litt av kvart. Trivest veldig godt med rør heile vegen, men det er dyrt og ikkje nødvendigvis det beste når det gjeld nøytralitet og effekt. Alt kjem an på korleis resten av anlegget er.
noko av det mest spennande eg kan tenkje meg, er elektrostatar drivne direkte av rørforsterkarar. Dette er ein vinn-vinn situasjon, der det ikkje er nødvendig med trafoar,, korkje for effektforsterkaren eller høgtalaren si skuld. Det fanst nokre slike konstruksjonar på 70-talet, Acoustat-X og Beverigde modell 2. Men det er lenge sidan sånt har vore tilgjengeleg.
Elles meinar eg at rør vert best og rettast lydmessig når ein har dei tidleg i signalkjeden. Altså i riaa eller forforsterkaren, framfor effektforsterkaren. Det er kjekkast å ha det heile vegen, men effektrør og utgangstrafoar gjer det kostbart. Då er det billegare å satse på ein nøytral transistorsak, som passar til høgtalarar og forforsterkar.
Bare å stille ned bias det..Hvis man har en forsterker som driver rovdrift på rørene, så er det ikke så merkelig at levetiden på dem kortes ned.
Hvilke rør har du i Lebenen? Jeg har KT77 og det svinger av detEtter en litt (for) lang periode i emballasjen sin er denne oppe og står i hovedanlegget igjen:
Vis vedlegget 569960
Skal ikke på noen måte misjonere verken i den ene eller den andre retning når det kommer til Hi-Fi da jeg vekselvis benytter både røramp og kl A.
Prøv det for all del ikke før du er klar for å ta konsekvensene!Du forstod meg rett, Atlerovik, takk for ditt innspill forresten, andre også. Merkelig, disse rørene, som gir denne «magien» som er litt vanskelig å sette ord på.