Det jeg prøver å si er at du ville ikke ha sjans til å klare å bruke noen av disse dyre instrumentene som kan måle opp til flere GHz. Dette er ikke kaffemaskiner.Hva misser jeg her egentlig? Mener du alle produkter har samme brukervennlighet?
Det jeg prøver å si er at du ville ikke ha sjans til å klare å bruke noen av disse dyre instrumentene som kan måle opp til flere GHz. Dette er ikke kaffemaskiner.Hva misser jeg her egentlig? Mener du alle produkter har samme brukervennlighet?
Jeg bekymrer meg lite for AC siden av utstyret jeg bruker til å spille musikk. Jeg er for opptatt av DC siden til det. Jeg har ingen utdanning innen elektro. Er jo Tømrer. Så da velger jeg å høre på de som kan faget og bygger det de anbefaler. Jeg liker å lodde ser du. Og med dagens prisnivå på stereo komponenter så trives lommeboka mi også greit med at jeg lodder å kåler på selvSkal en skilletrafo kansellere common støy må vel spenningen være symmetrisk? Vil påstå det er en fordel?
Faktisk står det» one touch measurement». Hvor mange knapper må du trykke på kaffemaskin for kaffen?Det jeg prøver å si er at du ville ikke ha sjans til å klare å bruke noen av disse dyre instrumentene som kan måle opp til flere GHz. Dette er ikke kaffemaskiner.
Jeg anbefaler deg å skrive til eugene khutoryansky som står bak videoene på YouTube og har 68’000’000 seere. Be hu må fjerne videoene, de på hifisentralen sier det er feil!Svarer for @Armand jeg.
Hjelper ikke når en idiot skal bruke det.
Som overhodet ikke forstår seg på strøm.
Har valgt ekstern strømforsyning av god kvalitet der det er mulig, uansett bør psu chassiet ha et felles nullpunkt. Energiforsk sier høyfrekvent støy kan gå rett inn i likeretterbroen når den står åpen, så skader ikke å fjerne differensial, common støy, dc og hf på strømnettet. Ingen sier ac strøm er kun det som betyr noe, men det hjelper å rette forhold på strømmen.Jeg bekymrer meg lite for AC siden av utstyret jeg bruker til å spille musikk. Jeg er for opptatt av DC siden til det. Jeg har ingen utdanning innen elektro. Er jo Tømrer. Så da velger jeg å høre på de som kan faget og bygger det de anbefaler. Jeg liker å lodde ser du. Og med dagens prisnivå på stereo komponenter så trives lommeboka mi også greit med at jeg lodder å kåler på selv
Å plukke illustrasjoner fra internett viser ikke at man har innsikt.Hei!
Dette er ikke en diskusjonstråd for hva som betyr noe for lyden, men rett og slett nysgjerrighet på strøm.
Håper noen kan hjelpe meg å forstå. Mulig det er et enkelt svar, men ser det i helt for meg.
Her er bilde et bilde av IT-nett med perfekte faser og jordpunkt i senter (null)
Bruker naboen strøm på 2 faser og spenningen faller til 100 volt for å ha et enkelt tall å forhold seg til.
Da blir det slik L1= 100V L2= 100V L3=120V
Hva skjer når spenningen er så forskjellig, har fasene fortsatt 120 grader til hverandre?
Brukes fase L1 og L2 på pre amp og L2 og L3 på dac blir jordingspunktet fortsatt i senter?
Håper på god stemning og gode svar!
Veit @Armand er sjef på strøm så glad om du gidder å bidra!
Vis vedlegget 888275
Det skal du ha LM....Jeg anbefaler deg å skrive til eugene khutoryansky som står bak videoene på YouTube og har 68’000’000 seere. Be hu må fjerne videoene, de på hifisentralen sier det er feil!
En skilletrafo med symmetrisk spenning ut på sekundærsiden med jord på midtuttaket for et nytt nullpunkt og kansellering av common støy.Å plukke illustrasjoner fra internett viser ikke at man har innsikt.
Hadde jo vært morsomt om du illustrerte at du forstod hva denne figuren viste.
Hadde tatt deg litt mer seriøst da.
Hvor mange ganger går en strømpuls rundt jorden på ett sekund?Antar om 1 leder er mye lenger blir fasen noe forskjøvet og vinkelen i forhold til de 2 andre fasene blir endret. ( ikke bekreftet, men tenkt det må skje)
Riktig?
0,13 sekunder pr runde. 4,6 runder?Hvor mange ganger går en strømpuls rundt jorden på ett sekund?
Neste ?:0,13 sekunder pr runde. 4,6 runder?
7.5 runder, altså 300.000 km. Tror ikke 100 meter forskjell spiller så stor rolle da.0,13 sekunder pr runde. 4,6 runder?
1 meter kabel betyr likevel mye for støyen velger veien med lav motstand?
jeg vet ikke om det skjer en gang, men om det skjer er kanskje avgjørende på motstand i kablen?Neste ?:
Hva blir da faseforskjellen (i grader) på feks 1 kontra 5 meter ledning (?)
Basic, for at kunne "rekne den ut" må vel være at rekne først??0,13 sekunder pr runde. 4,6 runder?
1 meter kabel betyr likevel mye for støyen velger veien med lav motstand?
Dette er ikke i orden. Håper, du rapporterte den PM´en.Prøvde å dele en privat melding jeg fikk, men det var ikke lov. Det er en sykeste melding jeg noen gang har mottatt. Seriøs, men full av hersketeknikker for jeg skal presses i formen til normen som er akseptert her på forum. Dere er nok snart kvitt meg så slipper dere å diskutere ac spenning.
Men hvis pmen var så stygg som LM sier så bør det vel finnes regler mot det også...Regelverket i sin helhet finnes her:
Vilkår og regler
Du må godta disse vilkårene og reglene før du bruker nettstedet.www.hifisentralen.no
Ta å slapp av og roa ned. Spill litt musikk Er det noe poeng i krangle? Jeg vil ha LM her, men noen av innleggene dine er langt ute i MelkeveienPrøvde å dele en privat melding jeg fikk, men det var ikke lov. Det er en sykeste melding jeg noen gang har mottatt. Seriøs, men full av hersketeknikker for jeg skal presses i formen til normen som er akseptert her på forum. Dere er nok snart kvitt meg så slipper dere å diskutere ac spenning.
Ja, det er OT, men det skaper en viss spenning i "spenning-tråden"Klart det er. Affære kan vi ikke ta før mottaker evt. rapporterer den.
Alt dette er forøvrig OT her.
Mye fint i melkeveien! Gidder ikke diskutere lengre, selvom dette er en diskusjonstråd. Jeg har aldri spilt ingeniør på noen som helst måte, heller gjort meg enda dummere. Men jeg beholder nok skilletrafoene i anlegget selvom lærer-kjernen ikke er støttene.Ta å slapp av og roa ned. Spill litt musikk Er det noe poeng i krangle? Jeg vil ha LM her, men noen av innleggene dine er langt ute i Melkeveien
Ingen burde bli provosert av hva du har i anlegget ditt. Vil tro det meste gir eierglede. Er nok misjoneringen som provosereMye fint i melkeveien! Gidder ikke diskutere lengre, selvom dette er en diskusjonstråd. Jeg har aldri spilt interiør på noen som helst måte, heller gjort meg enda dummere. Men jeg beholder nok skilletrafoene i anlegget selvom lærer-kjernen ikke er støttene.
Er nok en med stor yrkesstolthet som ble ble såret av skrivet: Spectrum analyse var en enkel «one touch measurement» slik keysight selv beskriver det. Ikke ute etter å tråkke på noen sine tær, så da får vi heller avslutte diskusjon.Ingen burde bli provosert av hva du har i anlegget ditt. Vil tro det meste gir eierglede. Er nok misjoneringen som provosere