TAS skrev:
nb og Barbaresco...her er et reelt og tilsvarende eksempel som pedal viste til...kan ikke se dere har komme opp med tilsvarende konkret produkt linje som generelt beviser nb sin påstand innen hi-fi bransjen
the proof is in the pudding IMO!
Ok, vi tar dette steg for steg
1) Jeg påstår at det ikke nødvendigvis er slik at dyrt er bedre
2) Jeg påstår at det kan være andre grunner enn prestada/ytelse for at et produkt er dyrt
3) Jeg har ikke vært uenig i Pedals påstand i at det er helt rimelig at skal man ha "mer" høyttaler så koster det mer penger pga størrelse, flere elementer osv
Dersom du skal dokumentere at jeg tar feil, så blir du nødt til å vise at alt av HiFi-produkter føyer seg fint inn i et system hvor ting blir bedre jo mer de koster. Det er det neppe noen som tror er tilfelle regner jeg med.
Siden du viser en produktrange fra KEF (antar at prisene er i NOK). Så er min eneste påstand at det er fullt mulig at det finnes f.eks en høyttaler til under 32.000 kroner som er bedre enn XQ Series. Skal jeg forstå deg dithen at det er en umulighet? Eller at KEF Mudi danker ut alt som koster mindre enn en million kroner. Kanskje finnes det noe til bare 250.000 som er bedre? Hvem vet. Du vet tydligvis.