Hvordan pris påvirker opplevelsen

V

vredensgnag

Gjest
Fint sett:

MEN, hadde f.eks videobransjen vært som HiFi, så hadde man sikkert fortsatt jobbet med å få mest mulig ut av VHS-mediet. Fått kjøpt pimpesett til videospilleren og spesialbånd med hittil uant bildekvalitet.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.444
Torget vurderinger
1
"only become a professional Hi-Fi manufacturer if you have no other choice.." Pedal

N

nb

Gjest
pedal skrev:
"only become a professional Hi-Fi manufacturer if you have no other choice.." Pedal
"How to make a fortune in High-End Audio? Start with an even bigger fortune"
(sjefen for Avantgarde Audio i USA)

A

Audio Optimum

Gjest
nb skrev:
Audio Optimum skrev:
Nå har ikke alle denne tilnærmingen som du henviser til... Fidelity sin skribent Petter Dale har bla. skamrost Stello sin dac med forbehold om att han ikke hadde hørt alt.. men han plasserte den blandt de fem beste han hadde hørt uansett pris... 15 tusen i konkuranse mot opptil 100tusen+.. Det må jo bety stor grad av troverdighet.. Når dette segmentet roses må jo nødvengvis også dyrere produkter ha samme troverdighetsgrad... Isolert sett..

mvh
KP..
Så 15k DAC (kanskje) like bra som 100k+ DAC. My point exactly.
Jeg ser den og det var derfor jeg tok den som ett eksempel.. Men Wadia f.eks eller Dcs blir ikke dårligere av den grunn.. Det forteller litt om kostnadene...

Hvorfor noe er dyrere trenger ikke nødvendigvis ha noe med lydgjenngivelsen å gjøre ( som er ditt poeng ) selvfølgelig :)

Som ett eksempel: Kabinettene til en norsk produsent kostet 6 tusen pr.stk.( råkostnader).Dette produktet hadde en veil.pris på tett under 40tusen
Alt av det elektriske designet er egenutvikliet ( koster mye ), egne ht-terminaler etc... jeg tror kostnadene kan reflekteres mye i kvalitetssikringen og reele utviklingskostnader...

Jeg tar også vrds-drivverket som ett eksempel.. sammenlign dette med drivverk som står i spillere opp til 20t... kanskje for mange en ubetydelig kostnad, men har en lydmessig gevinst.. Og tar man drivverket i øyesyn så skjønner man att prisen ikke ligger på ett standard Phillips drivverk..

mvh
KP..

N

nb

Gjest
Audio Optimum skrev:
nb !

Tror du alle gjør dette pga. profitt ? ( produsentene )
Personlig kjenner jeg i hvertfall en person med noen sønner som produserer av ideologiske grunner... Og selvfølgelig prøver de i tillegg å livnære seg på sitt virke... jeg tror heller ikke disse nevnte personene er unike... ;)
Selvsagt ikke, idealister finnes over alt. Jeg skjønner godt at om en ildsjel sitter på roterommet et sted i USA og bygger rørforsterkere med kjærlig hånd på bestilling så koster de fryktelig mye penger. Jeg sier bare at det ikke automatisk medfører at den utkonkurrer alternativene som er produsert på en mer kostnadseffektiv måte og dermed selges til en lavere pris.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.869
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
Fint sett:

MEN, hadde f.eks videobransjen vært som HiFi, så hadde man sikkert fortsatt jobbet med å få mest mulig ut av VHS-mediet. Fått kjøpt pimpesett til videospilleren og spesialbånd med hittil uant bildekvalitet.
Rett høyre fra nb. Og den treffer midt i pæra.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
652
vredensgnag skrev:
Fint sett:

Problemet er at øynene ikke er fullt så lett å lure som øynene. Og langtidshukommelsen er bedre på bilder. Og den kan bli uendelig på stillbilder hvis en tar utskrifter. Kan ta og publisere "stillbilder" med audio også, men den kundegruppen med flest grunker å svi av knapt forstår et plott av en impulsrespons eller et waterfalldiagram.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.444
Torget vurderinger
1
Barbaresco skrev:
Problemet er at øynene ikke er fullt så lett å lure som øynene. Og langtidshukommelsen er bedre på bilder. Og den kan bli uendelig på stillbilder hvis en tar utskrifter. Kan ta og publisere "stillbilder" med audio også, men den kundegruppen med flest grunker å svi av knapt forstår et plott av en impulsrespons eller et waterfalldiagram.
Igjen denne svartmalingen og nedrakkingen av entusiaster som prioriterer kostbar hi-fi. Denne diskusjonen finner sted på Norges ledende Hi-Fi forum. Medlemmene som leser ditt innlegg er nettopp blant de som svir av flest grunker på audio. Kan du være litt mer konkret hvem disse "tullingene" er? -For det er jo "tulling" du fremstiller de som, om enn med litt annet ordvalg.

R

Roysen

Gjest
Valentino skrev:
Helt uenig i din vurdering, pedal.
Du virker som en oppegående kar Valentino. Hvordan kan du være uenig med Pedal i hans vurdering med dette som grunnlag?

Barbaresco skrev:
Kan ta og publisere "stillbilder" med audio også, men den kundegruppen med flest grunker å svi av knapt forstår et plott av en impulsrespons eller et waterfalldiagram.
Mvh
Roysen

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
652
pedal skrev:
Barbaresco skrev:
Igjen denne svartmalingen og nedrakkingen av entusiaster som prioriterer kostbar hi-fi. Denne diskusjonen finner sted på Norges ledende Hi-Fi forum. Medlemmene som leser ditt innlegg er nettopp blant de som svir av flest grunker på audio. Kan du være litt mer konkret hvem disse "tullingene" er? -For det er jo "tulling" du fremstiller de som, om enn med litt annet ordvalg.
Det er du som bruker det nedverdigende ordet. Jeg påpeker at velbeslåtte personer med stor kjøpetrang og lite teknisk kunnskap er en kundegruppe som må være ideell for den type markedsføring denne tråden handler om.

Det kan knapt være et utsagn egnet til å skape diskusjon.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.444
Torget vurderinger
1
Barbaresco skrev:
pedal skrev:
Barbaresco skrev:
Det er du som bruker det nedverdigende ordet. Jeg påpeker at velbeslåtte personer med stor kjøpetrang og lite teknisk kunnskap er en kundegruppe som må være ideell for den type markedsføring denne tråden handler om.

Det kan knapt være et utsagn egnet til å skape diskusjon.
Ro, ro til fiskeskjær. Det utsagnet var unyansert og ufint. Det sier mest om deg som avsender og dine fordommer. Men det er jo lett å slenger dritt om andre når man gjemmer seg bak et anonymt nick.

N

nb

Gjest
TAS skrev:
Siden du ikke engang klarer å nevne 5 produkter i de forskjellige kategoriene så viser det din påstand som spekulativ synsing og tøv…så enkelt var det!
Så da er det også spekulativ synsing og tøv når f.eks Pedal mener at Stello til 15k er noe av det beste tilgjengelig uansett pris? Det betyr automatisk at det finnes ting som er dyrere og dårligere i forhold til hans preferanser. Noe som var poenget mitt.

Om du søker på dette forum finner du sannsynlingvis mange eksempler på folk som synest at ett eller annet som koster mindre enn noe annet var bedre. Da er kanskje det også spekulativ synsing og tøv også da?

Min påtand er kun at det for ethvert (dyrt) produkt kan finnes noe som er bedre og koster mindre. Til tider en god del mindre.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.162
Torget vurderinger
2
Jeg har fulgt med på denne tråden fra start, og jeg er overrasket over hvor høflig og saklig tone som har blitt holdt til tross for nokså kraftige meningsforskjeller. Det begynner nå å bli antydninger til en mindre seriøs tone, men la oss sørge for å holde et saklig nivå videre i debatten.

Jeg ser forøvrig at tråden sporet av veldig tidlig, og dette var vel egentlig en tråd som var ment å påvise at produkter som er tilsynelatende identisk vil oppfattes forskjellig avhengig av prisen som settes. Så lenge brukeren ikke har spisskompetanse så vil det dyreste produktet bli valgt.

Dette ble kjapt tolket som pris vs. kvalitet, men det er jo egentlig ikke det som var tema, selv om avsporingen er nært beslektet.

Mvh
Høvdingen

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
2.046
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
nb skrev:
TAS skrev:
Siden du ikke engang klarer å nevne 5 produkter i de forskjellige kategoriene så viser det din påstand som spekulativ synsing og tøv…så enkelt var det!
Så da er det også spekulativ synsing og tøv når f.eks Pedal mener at Stello til 15k er noe av det beste tilgjengelig uansett pris? Det betyr automatisk at det finnes ting som er dyrere og dårligere i forhold til hans preferanser. Noe som var poenget mitt.

Om du søker på dette forum finner du sannsynlingvis mange eksempler på folk som synest at ett eller annet som koster mindre enn noe annet var bedre. Da er kanskje det også spekulativ synsing og tøv også da?

Min påtand er kun at det for ethvert (dyrt) produkt kan finnes noe som er bedre og koster mindre. Til tider en god del mindre.
nb og Barbaresco...her er et reelt og tilsvarende eksempel som pedal viste til...kan ikke se dere har komme opp med tilsvarende konkret produkt linje som generelt beviser nb sin påstand innen hi-fi bransjen …the proof is in the pudding IMO!

mvh,
tas

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.869
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
Valentino skrev:
Du virker som en oppegående kar Valentino. Hvordan kan du være uenig med Pedal i hans vurdering med dette som grunnlag?

Barbaresco skrev:
Kan ta og publisere "stillbilder" med audio også, men den kundegruppen med flest grunker å svi av knapt forstår et plott av en impulsrespons eller et waterfalldiagram.
Mvh
Roysen
Jeg er en oppegående kar.  ;)
Må jeg være i stand til å tolke borehodedata for å fylle diesel på løvebilen min?

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
12
Nååh, der bommer du kraftig TAS; det følger ei lekker jente med de billigste ;D

Mvh. RS

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.444
Torget vurderinger
1
nb skrev:
TAS skrev:

Hold an litt nå! Det Stello sitatet er løsrevet. -Artikkelen må leses og forståes helhetlig. Så vidt jeg husker så er det fra en 3 år gammel testartikkel i Fidelity. Finn det den som gidder.

Forøvrig er synsing sjeldent tøv. Tvert i mot så synes jeg det er både underholdene og lærerikt å lese om andres inntrykk og opplevelser. Skulle ønske flere bidro med det. Det er jo det som gjør Sentralen til hva den er.
Det jeg ikke har noe til overs for, er når enkelte svartmalere rakker ned på andre entusiaster, slik som vi har sett flere eksempler på her i denne tråden. Summarisk nedrakking av andre er ufint. Slutt med det.

N

nb

Gjest
TAS skrev:
nb og Barbaresco...her er et reelt og tilsvarende eksempel som pedal viste til...kan ikke se dere har komme opp med tilsvarende konkret produkt linje som generelt beviser nb sin påstand innen hi-fi bransjen …the proof is in the pudding IMO!
Ok, vi tar dette steg for steg
1) Jeg påstår at det ikke nødvendigvis er slik at dyrt er bedre
2) Jeg påstår at det kan være andre grunner enn prestada/ytelse for at et produkt er dyrt
3) Jeg har ikke vært uenig i Pedals påstand i at det er helt rimelig at skal man ha "mer" høyttaler så koster det mer penger pga størrelse, flere elementer osv

Dersom du skal dokumentere at jeg tar feil, så blir du nødt til å vise at alt av HiFi-produkter føyer seg fint inn i et system hvor ting blir bedre jo mer de koster. Det er det neppe noen som tror er tilfelle regner jeg med.

Siden du viser en produktrange fra KEF (antar at prisene er i NOK). Så er min eneste påstand at det er fullt mulig at det finnes f.eks en høyttaler til under 32.000 kroner som er bedre enn XQ Series. Skal jeg forstå deg dithen at det er en umulighet? Eller at KEF Mudi danker ut alt som koster mindre enn en million kroner. Kanskje finnes det noe til bare 250.000 som er bedre? Hvem vet. Du vet tydligvis.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
652
The proof is NOT in the pudding.

The proof of the pudding is in the eating.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.444
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
Jeg ser forøvrig at tråden sporet av veldig tidlig, og dette var vel egentlig en tråd som var ment å påvise at produkter som er tilsynelatende identisk vil oppfattes forskjellig avhengig av prisen som settes. Så lenge brukeren ikke har spisskompetanse så vil det dyreste produktet bli valgt.

Dette ble kjapt tolket som pris vs. kvalitet, men det er jo egentlig ikke det som var tema, selv om avsporingen er nært beslektet.

Mvh
Høvdingen
Nettopp! Der en nyrik børsjapp kjøper det dyreste oppsettet på nærmeste Hi-Fi tempel, i tillit til at dyrest er best, der velger det typiske medlemmet på Hifisentralen å gå andre veier. Fordi vi er entusiaster med spisskompetanse. Ergo er åpningslinken ikke så relvant for oss her inne. (Det virker som "svartmalerne" ikke likte denne konklusjonen. Den stemmer liksom ikke med deres verdensbilde av en bransje hvor produsentene er kjeltringer og kundene er idioter).

V

vredensgnag

Gjest
Ross Lovegrove er en flink designer. Man har fått ham til å lage en limited series høyttaler (Muon fra KEF). Den er rådyr, og ble lansert første gang på en motemesse.

Høres helt sikkert bra ut - men om den fullt ut forsvarer prisen vet jeg ikke noe om.

En høyttalerprodusent som tar helt konkrete valg utfra en bestemt filosofi har jeg respekt for. I Horten var det tydeligvis mange som likte lyden fra Gallo-høyttalerne. Valgene som er tatt bygger på en filosofi om interaksjon mellom svingende element, støttematerialer og resonans i omsluttende kasser - det syns jeg er interessant, det står respekt av den viljen til enegang - og resultatet får mange til å bli entusiaster.

Syns det står i sterk kontrast til dem som driver med variasjoner over kasse av MDF.

En høyttalerprodusent som derimot arbeider i ekte treverk, som stemmer høyttalerkassen individuelt, og som forlanger at kjøper setter høyttalerne i et rom som de er bygd for, og som må ha en bestemt temperatur og luftfuktighet -- vel, igjen, det smaker fisk.

Viktig å kunne skille skitt og kanel, og vite hva som er bra og hva som er dårlig.

På polet har de en vin som ekspeditørene kaller "pinnevinen." Den har fått navnet fordi kunder tar kontakt og sier de skal "ha den vinen med pinne festet på." For den har de enten hørt er god, eller fått inntrykk av er god da de smakte den hos venner.
Pinnen er et markedsføringstriks. Er vinen god?

R

Roysen

Gjest
Valentino skrev:
Roysen skrev:
Valentino skrev:

Barbaresco skrev:
Mvh
Roysen
Jeg er en oppegående kar. ;)
Må jeg være i stand til å tolke borehodedata for å fylle diesel på løvebilen min?
Forsøker ikke å så tvil om graden av oppgåendehet Valentino. Den tror jeg ikke kan bestrides ;) Jeg må imidlertid få påpeke at den siste setningen din i innlegget over ikke kan være et bilde på et HFS medlem og hans anlegg. Her er kunnskapesnivået større enn som så.

Mvh
Roysen

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Må bare få si meg enig i Pedal sine synspunkter.

Allt det andre er tyttebærtur som eg ikkje vil være med på.

Mvh.

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
2.046
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
[
nb skrev:
TAS skrev:
Ok, vi tar dette steg for steg
1) Jeg påstår at det ikke nødvendigvis er slik at dyrt er bedre
2) Jeg påstår at det kan være andre grunner enn prestada/ytelse for at et produkt er dyrt
3) Jeg har ikke vært uenig i Pedals påstand i at det er helt rimelig at skal man ha "mer" høyttaler så koster det mer penger pga størrelse, flere elementer osv

Dersom du skal dokumentere at jeg tar feil, så blir du nødt til å vise at alt av HiFi-produkter føyer seg fint inn i et system hvor ting blir bedre jo mer de koster. Det er det neppe noen som tror er tilfelle regner jeg med.

Siden du viser en produktrange fra KEF (antar at prisene er i NOK). Så er min eneste påstand at det er fullt mulig at det finnes f.eks en høyttaler til under 32.000 kroner som er bedre enn XQ Series. Skal jeg forstå deg dithen at det er en umulighet? Eller at KEF Mudi danker ut alt som koster mindre enn en million kroner. Kanskje finnes det noe til bare 250.000 som er bedre? Hvem vet. Du vet tydligvis.
Enn trenger ikke å lete så langt tilbake for og dokumenter at du tar feil, du klarer det fint selv ved dine egne påstander…sitat:

’’Jeg er bare veldig uenig i at det er noen nødvendig sammenheng mellom pris og kvalitet.’’

VI påpeker det du sier ikke stemmer på generell basis, men unntak finnes som på alle andre områder og det klare du tydelig ikke å motbevise.

mvh,
tas

Vedlegg

N

nb

Gjest
TAS skrev:
VI påpeker det du sier ikke stemmer på generell basis, men unntak finnes som på alle andre områder og det klare du tydelig ikke å motbevise
Tør jeg anbefale et brevkurs i grunnleggende logikk?

Jeg påstår følgende:
<i>Jeg er bare veldig uenig i at det er noen nødvendig sammenheng mellom pris og kvalitet</i>.

Sier jeg at dyre ting ikke kan være bra, eller bedre enn rimeligere saker? Nei.
Sier jeg at det ikke finnes produkthierakier met økt ytelse i forhold til pris? Nei.

Eneste jeg påstår er at det ikke er noen automatikk i at dyrt er bedre enn mindre dyrt. That's it. Siden du ikke en gang ser ut til å være uenig i det, så skjønner jeg ikke hva du gnager på. Er det virkelig så vanskelig å skjønne?

R

Roysen

Gjest
nb skrev:
TAS skrev:
VI påpeker det du sier ikke stemmer på generell basis, men unntak finnes som på alle andre områder og det klare du tydelig ikke å motbevise
Tør jeg anbefale et brevkurs i grunnleggende logikk?

Jeg påstår følgende:
<i>Jeg er bare veldig uenig i at det er noen nødvendig sammenheng mellom pris og kvalitet</i>.

Sier jeg at dyre ting ikke kan være bra, eller bedre enn rimeligere saker? Nei.
Sier jeg at det ikke finnes produkthierakier met økt ytelse i forhold til pris? Nei.

Eneste jeg påstår er at det ikke er noen automatikk i at dyrt er bedre enn mindre dyrt. That's it. Siden du ikke en gang ser ut til å være uenig i det, så skjønner jeg ikke hva du gnager på. Er det virkelig så vanskelig å skjønne?
NB,

Tidligere i tråden nektet du for sammenhengen mellom pris og kvalitet. Det er den noen her forsøker å påpeke for deg. Ingen mener det finnes noen slik automatikk eller noe slikt likhetstegn.

Forøvrig synes det nå som om alle egentlig er enige. Den store forskjellen ligger i at enkelte finner det tilfredsstillende å finne de få unntakene som finnes til denne sammenhengen og hakke på de brukerne som har vært så uhelidge å falle for dette. Skjønne den som kan.

Mvh
Roysen

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.444
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
Forøvrig synes det nå som om alle egentlig er enige. Den store forskjellen ligger i at enkelte finner det tilfredsstillende å finne de få unntakene som finnes til denne sammenhengen og hakke på de brukerne som har vært så uhelidge å falle for dette. Skjønne den som kan.
Godt poengtert.

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Antall liker
2.046
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
pedal skrev:
Roysen skrev:
Godt poengtert.
Enige.

N

nb

Gjest
Roysen skrev:
Tidligere i tråden nektet du for sammenhengen mellom pris og kvalitet. Det er den noen her forsøker å påpeke for deg. Ingen mener det finnes noen slik automatikk eller noe slikt likhetstegn.
Nei, jeg har ikke nektet, selv om du og Tas tydligvis tror det. Som sagt har jeg full forståelse for at enkelte produkter er (veldig) dyre, samt at høy pris i alle fall for enkelte typer produkter nok er en nødvendighet for å få det man vil (f.eks fullrange høyttalere).

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Pris påvirker de fleste. selger: den spilleren koster 450.000 tusen! kunde 1 tenker: da skal den faen ta være bra, tviler på det. Kunde 2 tenker: Ågudbedre dette blir fantastisk! kunde 3 tenker: håper ikke avstanden er for stor sett i forhold til min nyinnkjøpte 50.000 kroners (som jeg syntes er fantastisk) osv.... man settes i "moduser" ettersom og dette tror nå jeg påvirker oppfattelsen

R

Roysen

Gjest
65finger skrev:
Pris påvirker de fleste. selger: den spilleren koster 450.000 tusen! kunde 1 tenker: da skal den faen ta være bra, tviler på det. Kunde 2 tenker: Ågudbedre dette blir fantastisk! kunde 3 tenker: håper ikke avstanden er for stor sett i forhold til min nyinnkjøpte 50.000 kroners (som jeg syntes er fantastisk) osv.... man settes i "moduser" ettersom og dette tror nå jeg påvirker oppfattelsen
Mye mulig men å tro at det gjennomsnittlige HFS medlem kaster seg rundt og blar opp de 450.000 uten å rådføre seg, gjøre grundig research og egen evaluering er veldig feil!

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
nb skrev:
Roysen skrev:
Nei, jeg har ikke nektet, selv om du og Tas tydligvis tror det. Som sagt har jeg full forståelse for at enkelte produkter er (veldig) dyre, samt at høy pris i alle fall for enkelte typer produkter nok er en nødvendighet for å få det man vil (f.eks fullrange høyttalere).
Vi snakker ikke om at ENKELTE produkter forsvarer den høye prisen NB. Vi snakker om at det finnes en generell sammenheng mellom pris og kvalitet. Det er derimot ENKELTE produkter som muligens ikke er i tråd med denne sammenhengen. Jeg regner med at du ser forskjellen.

MvH
Roysen

A

Audio Optimum

Gjest
pedal skrev:
nb skrev:
TAS skrev:

Hold an litt nå! Det Stello sitatet er løsrevet. -Artikkelen må leses og forståes helhetlig. Så vidt jeg husker så er det fra en 3 år gammel testartikkel i Fidelity. Finn det den som gidder.

Forøvrig er synsing sjeldent tøv. Tvert i mot så synes jeg det er både underholdene og lærerikt å lese om andres inntrykk og opplevelser. Skulle ønske flere bidro med det. Det er jo det som gjør Sentralen til hva den er.
Det jeg ikke har noe til overs for, er når enkelte svartmalere rakker ned på andre entusiaster, slik som vi har sett flere eksempler på her i denne tråden. Summarisk nedrakking av andre er ufint. Slutt med det.
Det Stello argumentet er for det første ikke løsrevet.... Artikkelen er vel neppe interesant i sin helhet... men siden det var jeg som postet den henvisningen så kan jeg legge til att mot Emm-labs som Vadseth hadde på dette tidspunktet viste Stellon seg bedre til å begynne med, men viste seg å måtte se seg slått etter omhyggelig finlytting på noen få parametre... Innholdet kan hvem som helst lese på pdfèn til fidelity...

Konklusjonen var blandt de 5 beste bla bla bla... det var denne som var interesant.... prisforskjellen mellom disse produktene gjør denne artikkelen interesant fordi Petter Dale har erfaring med kompliserte kostbare løsninger privat...

mvh
KP.. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roysen skrev:
65finger skrev:
Mye mulig men å tro at det gjennomsnittlige HFS medlem kaster seg rundt og blar opp de 450.000 uten å rådføre seg, gjøre grundig research og egen evaluering er veldig feil!

Mvh
Roysen
Jeg tror ikke HFS medlemmer generelt gjør den type kjøp. Man trenger ikke nødvendigvis kjøpe. Det kan være en lytteseanse, demonstrasjon på en messe osv. Det er få personer som er så nøkterne og rasjonelle at de ikke lar seg for kortere eller lengere perioder blende av en høy prislapp. eller: "dette er for billig til å være bra" modusen

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Nå skal jeg ut og drikke et par åtte øl til 47,- stk (halliter).

De er faktisk bedre enn de som selges til 56,- lenger ned i gata, selvom de er fra samme bryggeri.
Samme opplegg faktisk.
Dette er ikke kødd (helt reelt).

Forstå det den som kan.

Ha en god aften alle sammen. :D

N

nb

Gjest
Roysen skrev:
Vi snakker ikke om at ENKELTE produkter forsvarer den høye prisen NB. Vi snakker om at det finnes en generell sammenheng mellom pris og kvalitet. Det er derimot ENKELTE produkter som muligens ikke er i tråd med denne sammenhengen. Jeg regner med at du ser forskjellen.
Hvorfor kjøper da noen disse produktene? Noen av de bestitter endatil det som betegnes som spisskompetanse her.

R

Roysen

Gjest
65finger skrev:
Roysen skrev:
65finger skrev:

Mvh
Roysen
Jeg tror ikke HFS medlemmer generelt gjør den type kjøp. Man trenger ikke nødvendigvis kjøpe. Det kan være en lytteseanse, demonstrasjon på en messe osv. Det er få personer som er så nøkterne og rasjonelle at de ikke lar seg for kortere eller lengere perioder blende av en høy prislapp. eller: "dette er for billig til å være bra" modusen
Nå snakker vi vel om folk som legger sine penger på bordet - ikke sant?

Mvh
Roysen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roysen skrev:
65finger skrev:
Roysen skrev:
65finger skrev:

Mvh
Roysen
Nå snakker vi vel om folk som legger sine penger på bordet - ikke sant?

Mvh
Roysen
Da vil jeg understreke at jeg tror ikke noen medlemmer her på HFS ikke gjør grundig research før tykke ruller med 1000 lapper blir kastet på bordet. i så tilfelle har de mindre vett enn penger 8)

Topp Bunn