Hvordan stoppe islamistene?

K

knutinh

Gjest
Jeg gidder ikke blande meg inn i dette, men du tar feil når det gjelder Nazismen. Den var ikke fundamentert  på kristendom.
Jeg mener å ha støtte for at nazistene så på seg selv som kristne, og at de hentet støtte fra endel dypt kristne miljøer. Jeg prøver overhodet ikke å "legge skylda på kristendommen", men tvert imot vise at ondskap kan komme fra grupperinger fra de fleste religiøse retninger.

-k
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Gott mit uns.
In God we trust.
God bless America!
Allah akhbar.

De religiøse kan så visst være skumle individer.

Honkey
 
R

Ronny_D

Gjest
Beklager hvis noen ble kvalm av bildene. Virkeligheten i muslimske land er dessverre ofte kvalmende.
Ja, men det er forskjell på å la kvalmen være dær den er, ikke drasse den med seg.
Jeg skal ikke påberope noen ting, men litt takt og tone ::)
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Gott mit uns.
In God we trust.
God bless America!
Allah akhbar.

De religiøse kan så visst være skumle individer.

Honkey
Ja, enig, religion er noe farlig dritt.
 
K

knutinh

Gjest
Nasistene dypt kristne?? Det var jammen nytt for meg. Hvor i alle dager har du det fra??
Det forundrer meg alltid når de som snakker  om frihet, prlutselig begynner å forsvare de som til de grader nekter andre frihet, og dette gjelder også muslimer som ikke sprenger seg i luften, de aller fleste muslimske menn nekter sine kvinner den friheten de unner seg selv.

Tegningene var så til de grader uskyldige og reaksjonene så til de grader ufattelige, og vi har diskutert dette så mye før at dette gidder jeg ikke ta om igjen, men du kan jo sjekke litt opp i hvordan muslimene selv bruker groteske karrikaturere mot spesielt jøder.

http://www.norskisraelsenter.no/nor/arab-islam/arab-karikat.php

http://www.norskisraelsenter.no/nor/ter/meinkampf.php
Du forstår dette ikke? 1, 10.000 eller 30% av verdens muslimer kan ikke brukes som "beviser" for hvor mye slemmere muslimene er enn andre tros-retninger.

De som begår kriminelle handlinger skal og må straffes ut fra det og ingenting annet. Å med hensikt drepe sivile, kvinner og barn kan aldri unnskyldes, og er da også tabu i de fleste religioner. At noen i desperasjon velger å gjøre det kan aldri unnskyldes.

Muslimer som ønsker staten israel bort, eller USA kan ikke straffes for å ønske det. I såfall må jeg straffes for å være motstander av usas nåværende utenrikspolitikk, og andre må straffes for andre meninger som ikke støttes av noen. Det blir fort folksomt i fengselet.

Det er inget argument i denne debatten å vise til diktaturer i midt-østen, eller stygge bilder. Fra min side handler det om man skal ta standpunkt: døm, mennesker for deres handlinger, eller døm dem for deres tro, tanker eller utseende!

-k
 
A

Affa

Gjest
Jeg mener å ha støtte for at nazistene så på seg selv som kristne, og at de hentet støtte fra endel dypt kristne miljøer. Jeg prøver overhodet ikke å "legge skylda på kristendommen", men tvert imot vise at ondskap kan komme fra grupperinger fra de fleste religiøse retninger.

-k
Du tar ganske enkelt feil. Ideologien foraktet borgerskapet, frimurerne og kristendommen. SS flørtet med okkultisme og krigerglorifisering. Det kristne i Tyskland under Hitler hang igjen fra gammelt av. (jf inskripsjon på beltespenne) Kirken støttet ikke Hitlers styre, men den tok heller ikke formelt avstand.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Nynazismen bekjenner seg vel heller til gudetroen fra norrøn mytologi.

K
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Du forstår dette ikke? 1, 10.000 eller 30% av verdens muslimer kan ikke brukes som "beviser" for hvor mye slemmere muslimene er enn andre tros-retninger.

De som begår kriminelle handlinger skal og må straffes ut fra det og ingenting annet.
Jeg utfordret deg på dette på forrige side:

Hvem har sagt at man ikke skal vurderes på individuelt grunnlag? Slik jeg ser det har problemstillingen to hovedmomenter:

1) Skal man ha absolutt organisasjonsfrihet? Med andre ord, skal det være lov å drive og å delta i antidemokratiske bevegelser i demokratiske land? Eller må dette begrenses for å beskytte demokratiet selv?
2) Er islam, i likhet med nazismen og kommunismen, slik den praktiseres en antidemokratisk politisk bevegelse?

Jeg kan ikke se at noen av disse kommer i konflikt med individuell behandling. Hvis du velger å slutte deg til en ulovlig organisasjon eller bedrive ulovlig virksomhet, så er dette er valg du tar, med tilhørende konsekvenser du også må ta.
Mener du organisasjonsfriheten skal være absolutt?
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Ja, enig, religion er noe farlig dritt.
Vel, det var altså IKKE det jeg hevdet, ergo er vi IKKE enige. Min påstand er at det er DE RELIGIØSE og IKKE religionen som er farlige.
Henger meg på knutinh's utsagn: Bedøm enkeltmennesker ut fra deres handlinger, ikke deres tro.

Honkey
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Vet ikke om dette er nevnt tidligere for jeg orker ikke lese hele tråden,. men morgenbladet har en veldig balansert og fin artikkel i den utgaven som selges nå hvor de ser på påstanden om at Muslimer kommer til å være i flertall i Norge i 2060. Det tilbakevises ganske greit og estimatet er ca. 11% av befolkningen fra områder som er muslimske..

God lesning
http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060512/OAKTUELT001/105120015
 
K

knutinh

Gjest
Jeg utfordret deg på dette på forrige side:
Mener du organisasjonsfriheten skal være absolutt?
Jeg mener at Islam er betydelig mer variert enn nazisme.

Vi bør ikke straffe "brune" teoretikere som fornekter folkemordet under 2. verdenskrig (eller gjerne samtidig sier at det hadde vært helt ok - om det hadde skjedd). Vi bør derimot la dem slippe til - og bruke alle demokratiske virkemidler på å vise hvor galt det er.

Konkrete planer om udemokratisk virksomhet , altså væpnet revolusjon el.lign bør være straffbart, men det bør kreves en viss realisme. Altså bør to lett homofile tapere som skyter på blink i en eller annen bygd med marsj-støvler straffes for våpen-bruk, og ikke fordi de babler om å overta makten.

Et parti som jobber for å innføre et udemokratisk system, valgt inn med demokratiske valg bør ikke straffes. Vi trenger så stort handlings-rom for å kunne forbedre dagens system og for å la alle radikale tanker sirkulere i overflaten og ikke i det skjulte.

Så til islam:
Jeg mener at islam, både i innhold og praksis tillater fornuftige individer. Når vi ser at et ukjent antall muslimer oppfører seg på en måte som er uønsket for oss, kan det ikke overføres på de som faktisk oppfører seg greit. Altså kan det aldri bli straffbart å være muslim.

Å støtte en terrorist-organisasjon med penger, eller unnlate å fortelle om terror-angrep, der man visste eller burde ha visst at slikt fantes bør selvfølgelig være straffbart.

Hvorfor tar ingen logikken min med at USA har drevet terror uten at man straffer alle amerikanere? Hvorfor er man så positivt til å traffe andre grupper kollektivt, mens sin egen "gruppe" skal straffes individuelt?

-k
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Et parti som jobber for å innføre et udemokratisk system, valgt inn med demokratiske valg bør ikke straffes.
Greit, der er vi uenige. Når man ser i hvilken grad folk er villig til å godta forbud og restriksjoner (jmfr. overformynderi-tråden), så mener jeg at beskyttelse av demokratiets eksistensgrunnlag betinger et forbud mot antidemokratisk organisering.

Hvorfor tar ingen logikken min med at USA har drevet terror uten at man straffer alle amerikanere? Hvorfor er man så positivt til å traffe andre grupper kollektivt, mens sin egen "gruppe" skal straffes individuelt?
a) Jeg har aldri gått inn for noen form for kollektiv avstraffelse, kun organisasjonsbegrensing for antidemokratisk virksomhet, hvilket jeg anser politisk islam for å være.
b) Å skulle "straffe" amerikanerne for USAs politikk gir for meg ingen mening, da jeg i stor grad er enig i den og mener den er hensiktsmessig.
 
K

knutinh

Gjest
a) Jeg har aldri gått inn for noen form for kollektiv avstraffelse, kun organisasjonsbegrensing for antidemokratisk virksomhet, hvilket jeg anser politisk islam for å være.
b) Å skulle "straffe" amerikanerne for USAs politikk gir for meg ingen mening, da jeg i stor grad er enig i den og mener den er hensiktsmessig.
Men er du prinsippielt for at et flertall skulle KUNNE "straffe" amerikanerne? Det er nemlig ikke jeg, selv om jeg er uenig i store deler av den.

-k
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Du forstår dette ikke? 1, 10.000 eller 30% av verdens muslimer kan ikke brukes som "beviser" for hvor mye slemmere muslimene er enn andre tros-retninger.

De som begår kriminelle handlinger skal og må straffes ut fra det og ingenting annet. Å med hensikt drepe sivile, kvinner og barn kan aldri unnskyldes, og er da også tabu i de fleste religioner. At noen i desperasjon velger å gjøre det kan aldri unnskyldes.

Muslimer som ønsker staten israel bort, eller USA kan ikke straffes for å ønske det. I såfall må jeg straffes for å være motstander av usas nåværende utenrikspolitikk, og andre må straffes for andre meninger som ikke støttes av noen. Det blir fort folksomt i fengselet.

Det er inget argument i denne debatten å vise til diktaturer i midt-østen, eller stygge bilder. Fra min side handler det om man skal ta standpunkt: døm, mennesker for deres handlinger, eller døm dem for deres tro, tanker eller utseende!

-k
Muslimene ønsker ikke bare staten Israel bort, de ønsker jøder bort fordi de er jøder. Jøde er det verste skjellsordet de har. Siden Israel er en jødisk stat er det naturlig at det er et hat mot den da.
Islam er mer enn en religion, det er ikke bare tro, det er tvang. Det er noe man fødes inn i og ikke kan komme ut av, det er døds-straff for å forlate islam og siden man fødes som muslim har man ikke noe valg. I motsetning til de kristne som enkelte elsker å sammenligne med, de døper barna sine, men når barna blir voksne må de selv bekrefte sin tro gjennom konfirmasjon.
Noen muslimer velger heldigvis en fredeligere vei enn andre, det skal vi selvsagt være glade for.
 
K

knutinh

Gjest
Muslimene ønsker ikke bare staten Israel bort, de ønsker jøder bort fordi de er jøder. Jøde er det verste skjellsordet de har.
...
Noen muslimer velger heldigvis en fredeligere vei enn andre, det skal vi selvsagt være glade for.
Heldigvis skrev du det siste. Hvis du kan bytte ut "Muslimer" med "enkelte muslimer" eller "mange muslimer" så fremstår du for meg som en mye mer reflektert person :)

Når vi slutter å stemple en gruppe, og bedømmer dem på individuell basis er jeg fornøyd.

-k
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Muslimene ønsker ikke bare staten Israel bort, de ønsker jøder bort fordi de er jøder. Jøde er det verste skjellsordet de har. Siden Israel er en jødisk stat er det naturlig at det er et hat mot den da.
Islam er mer enn en religion, det er ikke bare tro, det er tvang. Det er noe man fødes inn i og ikke kan komme ut av, det er døds-straff for å forlate islam og siden man fødes som muslim har man ikke noe valg. I motsetning til de kristne som enkelte elsker å sammenligne med, de døper barna sine, men når barna blir voksne må de selv bekrefte sin tro gjennom konfirmasjon.
Noen muslimer velger heldigvis en fredeligere vei enn andre, det skal vi selvsagt være glade for.

ja, helt enig. Islam er et åndelig fengsel med dødsstraff for rømningsforsøk. Rart at mange her i Europa ikke vil ta avstand fra ufriheten, volden, undertrykkelsen og kvinneforakten som er viktige elementer i islam. Mange norske feminister vil ikke angripe kvinneundertrykkingen under islam av redsel for å bli stemplet som rasister. Det er tragisk og feigt. Solidariteten med medsøstre i muslimske land er totalt fraværende hos mange norske feminister. Det er dessverre ikke politisk korrekt å kritisere islam.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Heldigvis skrev du det siste. Hvis du kan bytte ut "Muslimer" med "enkelte muslimer" eller "mange muslimer" så fremstår du for meg som en mye mer reflektert person :)

Når vi slutter å stemple en gruppe, og bedømmer dem på individuell basis er jeg fornøyd.

-k
Du har da ved gjentatte anledninger snakket om "nazistene" som en gruppe. Skal du etterleve din egen standard bør skrive "enkelte nazister".
 
K

knutinh

Gjest
Du har da ved gjentatte anledninger snakket om "nazistene" som en gruppe. Skal du etterleve din egen standard bør skrive "enkelte nazister".
Helt klart. Nå har ikke tema for diskusjonen primært vært hva vi skal gjøre med "nazistene" eller hvorvidt (noen av) de representerer en fare for samfunnet. Hvis den blir det skal jeg prøve å innføre bedre sammenheng mellom liv og lære =)

Såvidt jeg vet er beundring for Adolph og fremmedfrykt elementer i alle nazisters tro, arrester meg om jeg tar feil. Begge disse tar jeg sterkt avstand fra. Derimot er ikke terrorisme noe som absolutt alle muslimer sverger til, selv om meningsmålinger tyder på at antallet som støtter aksjoner er for stort.

-k
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Helt klart. Nå har ikke tema for diskusjonen primært vært hva vi skal gjøre med "nazistene" eller hvorvidt (noen av) de representerer en fare for samfunnet. Hvis den blir det skal jeg prøve å innføre bedre sammenheng mellom liv og lære =)

Såvidt jeg vet er beundring for Adolph og fremmedfrykt elementer i alle nazisters tro, arrester meg om jeg tar feil. Begge disse tar jeg sterkt avstand fra. Derimot er ikke terrorisme noe som absolutt alle muslimer sverger til, selv om meningsmålinger tyder på at antallet som støtter aksjoner er for stort.

-k
Nesten alle terrorister er muslimer. Natruligvis er ikke alle muslimer terrorister.
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Jasså du henter frem gamle tråder.. du har ikke mange nok gående om samme tema ? ::)
 
Topp Bunn