Hvordan stoppe islamistene?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Fundamentalistiske muslimer operer nå over hele Europa. Disse anser demokrati som en krenkelse av koranen og dens lover. De anser kvinner som mannens eiendom, annenrangs mennesker som ikke bør få utdannelse og som ikke bør tenke eller ha selvstendige meninger. Europeiske kvinner som går vestlig kledd eller viser seg på badestranden blant menn, anses som horer. Det å eie et stereoanlegg hvor en spiller vestlig, moderne musikk (f.eks. jazz) anses som en forbrytelse. I disse miljøene finnes jihadister som vil føre hellig krig med alle midler mot vestlig frihet og demokrati. Bombingen av twin-towers, i Madrid og London ble hilst med glede. I tillegg er de intenst jødehatende, og synes Hitler gjorde det eneste rette, evt fornekter de totalt holocaust. De mener drap på engelske, franske og norske jøder er legitimt som ledd i kampen mot Israel. Israel skal utraderes. De støttes først og fremst av Iran og Saudi-Arabia. Iran holder på å skaffe seg langtrekkende raketter og atomvåpen og har en ekstremt høyrøstet og voldselskende president med utdannelse på barneskolenivå. Kina kjøper olje fra Iran og Russland er en viktig handelspartner. Dermed lammes sikkerhetsrådet. Er norske politikere handlekraftige? Hva bør vi gjøre? Husk: " An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill.
Hva gjør vi? Ser vi faren?
 
K

kbwh

Gjest
Du mener hvordan sloss vi? Derom står det en strid eller førtifem...
 
T

theStig

Gjest
Generell folkeopplysning og utdannelse er det eneste som hjelper mot religion. Har funka godt her i landet - kristenfundamentalismen var mye værre her for 100 år sida.
 
O

OivindJ

Gjest
Generell folkeopplysning og utdannelse er det eneste som hjelper mot religion. Har funka godt her i landet - kristenfundamentalismen var mye værre her for 100 år sida.
Spørs om ikke tida er iferd med å renne ut, da både muslimske og ikke-muslimske land har begynnt å bruke begrepet "relgionskrig" oftere og oftere....

Ikke et godt tegn...
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Spørs om ikke tida er iferd med å renne ut, da både muslimske og ikke-muslimske land har begynnt å bruke begrepet "relgionskrig" oftere og oftere....

Ikke et godt tegn...
Den krigen har islamistene allerede vunnet. Nå arbeider tiden for dem, og mot oss. Om 100 år er Europa blitt Eurabia.
 
T

theStig

Gjest
Religion er noe drit uansett. Enig med Karl Marx der.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Om 100 år er du og jeg dævve, oddgeir. Og nye ekstremister følger i våre spor.

Honkey
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Fundamentalistiske muslimer operer nå over hele Europa.  Disse anser demokrati som en krenkelse av koranen og dens lover.  De anser kvinner som mannens eiendom, annenrangs mennesker som ikke bør få utdannelse og som ikke bør tenke eller ha selvstendige meninger.  Europeiske kvinner som går vestlig kledd eller viser seg på badestranden blant menn, anses som horer.  Det å eie et stereoanlegg hvor en spiller vestlig, moderne musikk (f.eks. jazz) anses som en forbrytelse.  I disse miljøene finnes jihadister som vil føre hellig krig med alle midler mot vestlig frihet og demokrati.  Bombingen av twin-towers, i Madrid og London ble hilst med glede.  I tillegg er de intenst jødehatende, og synes Hitler gjorde det eneste rette, evt fornekter de totalt holocaust.  De mener drap på engelske, franske og norske jøder er legitimt som ledd i kampen mot Israel.  Israel skal utraderes.  De støttes først og fremst av Iran og Saudi-Arabia.  Iran holder på å skaffe seg langtrekkende raketter og atomvåpen og har en ekstremt høyrøstet og voldselskende president med utdannelse på barneskolenivå.  Kina kjøper olje fra Iran og Russland er en viktig handelspartner.  Dermed lammes sikkerhetsrådet.   Er norske politikere handlekraftige?  Hva bør vi gjøre?  Husk: " An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last."  Winston Churchill.
Hva gjør vi?  Ser vi faren?
Slutt på appeasement er nødvendig. Kanskje Bush ikke tar så feil alikevel?
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Først av alt må politikerne vekkes. Særlig på venstresiden er det mange som sover dypt. Der er jo tankegangen at alle som truer USA bør støttes. Problemet er at jihadistene truer oss i Europa mer enn de truer USA. Vanlige folk i Norge ser problemet, og Fremskrittspartiet er dessverre det eneste partiet som tør berøre emnet. Du skal ikke sove...
 
O

OivindJ

Gjest
Hjelper nok når det smeller i Danmark.

12 terrorister er sendt for å drepe tegnerne..

ryktes det i alle fall.
 
A

Affa

Gjest
Jeg håper dere unge menn av Vesten kjemper mot denne trussel med samme styrke som undertegnede gjorde. Vestens teknologi og intelligens vil sikre oss seier over de uopplyste og uhyre primitive døgeniktene som kaller seg Allahs disipler.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.241
Antall liker
1.115
Torget vurderinger
1
Alvorlig talt - har det ikke vært nok av slike tråder på et Hifi-forum nå? Det er tross alt grenser for hvor mange ganger det er vittig med høylydt promping!
 
A

Affa

Gjest
Ufyselig utsagn. Her er det bare å skygge unna hvis man ikke liker tråden. Skriv heller om magnetsteiner og kontaktspray i stedet for å sutre.
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Alvorlig talt - har det ikke vært nok av slike tråder på et Hifi-forum nå? Det er tross alt grenser for hvor mange ganger det er vittig med høylydt promping!
Spørsmålet er vel heller om noen faktisk har fått med seg og forstått hva som foregår i verden. Hvis du er så lei av det her at du kan alt, så får du spre det rundt til dine med mennersker, så noen flinke personer kan ta tak i problemene og få noe gjennomført! Jo fler som vet, jo mer blir synet i sin helhet tiltet over på det riktige sporet.
 
K

kbwh

Gjest
Utmerket Affa! Som vanlig.
På veien hjem nå skal jeg være på utkikk etter islamister. Ser jeg en skal jeg spille Mozart for vedkommende. Leck mich im Arsch er fin.
 
S

stikken

Gjest
???Og her sutrer dere over en bagatell, mens jeg går helga i møte uten CD spiller!!!! ::) 8)
Vh
S
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
Jeg håper dere unge menn av Vesten kjemper mot denne trussel med samme styrke som undertegnede gjorde. Vestens teknologi og intelligens vil sikre oss seier over de uopplyste og uhyre primitive døgeniktene som kaller seg Allahs disipler.
S-U-P-P-E-H-U-E. du er blind.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.545
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
søplehue er mye bedre
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill.
Slutt på appeasement er nødvendig. Kanskje Bush ikke tar så feil alikevel?
Hvis vi mister politisk/økonomisk/militær kontroll over midtøsten så vil det skje store geopolitiske rokeringer som kan få alvorlige og vidtrekkende konsekvenser. Var det riktig å gå inn i Irak? Vanskelig å si. Er det med dagens politiske og kulturelle situasjon der nede, hvor fundamentalismen råder, riktig å sørge for overordnet vestlig kontroll over forholdene? Utvilsomt.
 

bles89

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.01.2006
Innlegg
86
Antall liker
0
om irakkrigen var riktig er ikke sikkert å si, men Iran er det landet som det børføres krig mot. FØR DE FÅR ATOM-VÅPEN!!! ;D Iran er faktisk det landet i verden det er verst å vere kvinne i, og etter min mening det mest fundamentalistiske.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
For alle de som er bekymret for Frp's fremgang her til lands er i alle fall dette mye av grunnen, de er det eneste partiet som går ut og sier det som folk føler angående dette problemet. De andre partiene, og da vil jeg påstå det gjelder alle, har rett og slett ikke fått opp øynene sine ennå. Vil de ha tilbake velgerne sine bør de ta alvorlig fatt i dette problemet nå før det blir så stort at vi ikke kan hanskes med det lenger. Jeg tror mange nordmenn fikk seg en alvorlig vekker da striden om muhammed-tegningene dukket opp, og en god ting førte i alle fall de med seg, mange flere fikk opp øynene for farene med et fanatisk islam. Men dette har vi strengt tatt diskutert endel her før ja... ;)
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
om irakkrigen var riktig er ikke sikkert å si, men Iran er det landet som det børføres krig mot. FØR DE FÅR ATOM-VÅPEN!!! ;D Iran er faktisk det landet i verden det er verst å vere kvinne i, og etter min mening det mest fundamentalistiske.
Kanskje de bruker atom våpen på seg selv? ;)
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
Ops, nå er det like før de overtar hele verden. De har allerede fått trykt opp pengene som skal innføres.:eek: :eek: :eek:





;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Jeg leste nettopp en interessant artikkel om dette med det Ottomanske-imperiet som på 1600-tallet erobret Europa helt opp til Wien. Her har vi igjen dette med at land som har vært under islamsk styre for alltid vil regnes som islamsk land, og som på sikt skal gjenokkuperes. Det er viktig å sette seg inn i islams tankegang på dette området, mange i vesten forstår ikke dette, men dette er faktisk en veldig viktig del, og også mye av grunnen til striden i midtøsten.
De erobrer oss sakte og sikkert gjennom imigrasjon denne gang, og vi ser på med åpne øyne. Og vi lar de få sine sære rettigheter og svikter våre egne frihetsidealer i rein skrekk. Islam er ikke hakket bedre enn nasisme og fasisme, og rasismen innen islam kan man ikke snakke høyt om.
 
S

stikken

Gjest
Jeg leste nettopp en interessant artikkel om dette med det Ottomanske-imperiet som på 1600-tallet erobret Europa helt opp til Wien. Her har vi igjen dette med at land som har vært under islamsk styre for alltid vil regnes som islamsk land, og som på sikt skal gjenokkuperes. Det er viktig å sette seg inn i islams tankegang på dette området, mange i vesten forstår ikke dette, men dette er faktisk en veldig viktig del, og også mye av grunnen til striden i midtøsten.
De erobrer oss sakte og sikkert gjennom imigrasjon denne gang, og vi ser på med åpne øyne. Og vi lar de få sine sære rettigheter og svikter våre egne frihetsidealer i rein skrekk. Islam er ikke hakket bedre enn nasisme og fasisme, og rasismen innen islam kan man ikke snakke høyt om.
:eek:Interessant!!!!!!!!.
Tenker man på det kan det jo virke sansyneligt?,men det er jo også mange som flykter pga regimene som de var/er født i...... ???
Vh
S
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
:eek:Interessant!!!!!!!!.
Tenker man på det kan det jo virke sansyneligt?,men det er jo også mange som flykter pga regimene som de var/er født i...... ???
Vh
S
Selvsagt er det det, men da er det jo ekstra betenkelig at mange ser ut til å ville innføre akkurat samme regime med sharia-lover der hvor de kommer til. De som derimot ikke vil det er vel kanskje de reelle flyktningene.
 
S

stikken

Gjest
Selvsagt er det det, men da er det jo ekstra betenkelig at mange ser ut til å ville innføre akkurat samme regime med sharia-lover der hvor de kommer til. De som derimot ikke vil det er vel kanskje de reelle flyktningene.
Godt poeng!!!
Vh
S
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.241
Antall liker
1.115
Torget vurderinger
1
Jeg håper dere unge menn av Vesten kjemper mot denne trussel med samme styrke som undertegnede gjorde.
Hvordan i alle dager kan du håpe på noe sånt?
Dagens Fuhrer holder ikke skikkelig 30/40-tallsstandard, men foretrekker slaraffenliv i Spania...
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
om irakkrigen var riktig er ikke sikkert å si, men Iran er det landet som det børføres krig mot. FØR DE FÅR ATOM-VÅPEN!!! ;D Iran er faktisk det landet i verden det er verst å vere kvinne i, og etter min mening det mest fundamentalistiske.
Her er du helt på bærtur!! Tror ikke du vet noe som helst om å være kvinne i Iran...Jeg vet noe om det, som nær venn av en iransk kvinne(det går faktisk ann uten at hun blir slått eller drept av ektefellen). Iran har et ganske så liberalt folk som lever under ett meget effektivt fundamentalisisk styre. Styre holdes på plass ved bruk av ett angiver basert hemmelig politi. Tortur og drap er virkemidler, samt fattigdom. Fattigdommen har økt enormt det siste tiåret. Dette holder folket nede..Men selv under et slikt styre har kvinnene uendelig mere frihet enn i f.eks Saudi Arabia.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.793
Antall liker
10.227
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg leste nettopp en interessant artikkel om dette med det Ottomanske-imperiet som på 1600-tallet erobret Europa helt opp til Wien. Her har vi igjen dette med at land som har vært under islamsk styre for alltid vil regnes som islamsk land, og som på sikt skal gjenokkuperes. Det er viktig å sette seg inn i islams tankegang på dette området, mange i vesten forstår ikke dette, men dette er faktisk en veldig viktig del, og også mye av grunnen til striden i midtøsten.
Jeg trodde det var jødene som etter årtusen uten bosetting i Midt-østen hadde funnet ut at de hadde evig rett til det land der deres forfedre en gang hadde bodd, og at det er denne troen som nå er kilden til mange av konfliktrene der nede? Men skitt.....både jødene og midtøsten araberne er visstnok egentlig arameere, så kanskje denne troen er et arameisk og ikke et islamsk fenomen?

Skal bli spennende å se hva som skjer i Washington når indianerne vil ha igjen Amerike, siden amerikanerne ser ut til å være sterke tilhengere av den samme troen...
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Om 100 år er du og jeg dævve, oddgeir. Og nye ekstremister følger i våre spor.

Honkey
Jeg har da noen barn som jeg håper kan vokse opp i et fritt og demokratisk samfunn. Du kan drite i det, jeg gjør det ikke. Jeg er oppriktig bekymret.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Jeg har da noen barn som jeg håper kan vokse opp i et fritt og demokratisk samfunn. Du kan drite i det, jeg gjør det ikke. Jeg er oppriktig bekymret.
Jeg er oppriktig bekymret selv. Men kanskje ikke av helt den samme grunn som deg.

Honkey
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Huff den inneffektiviteten altså

Uansett hvor dypt dette er rotfestet i deres kultur, tradisjon og evt religion, så må det ikke tillates. Vi må også innse at vår kultur på flere områder er overlegen, vi er kommet et godt stykke lenger. På samme måte må vi avvise jihadistenes forsøk på å kneble vår ytringsfrihet (jvnfr. muhammedtegningene). Vi må ganske enkelt stå imot presset fra en middelaldersk, udemokratisk, voldelig og undertrykkende kultur. Kulturrelativistene blant oss (Johan Galtung osv.) må nedargumenteres i åpent lende.
 
Topp Bunn