Uansett hva noen måtte mene (meg inkludert) så er det viktigste at du er fornøyd med ditt, akkurat som jeg er fornøyd med mitt.
Tak skal du ha, og ja, jeg er meget fornøjet.
Jeg er også fornøjet med min nye streamer. En
Innuos PULS Network Player. Den gør det godt, og det er det bedste lyd jeg har haft i forhold til lyd fra computeren.
Jeg er dog rigtig glad for min PS Audio Transporter, der gør det vildt godt. Jeg har endne ikke sammenlignet samme musikstykke med streaming.
Da streaming er nyt for mig, har læst lidt om andres erfaringer.
På en dansk side er der en der skriver om sine erfaringer, for bedre lyd med hensyn til streaming:
Aldrig gennem en Switz, fordi den korteste vej lyder bedst.
Bevares der kan hentes en del med en LPS på Switchen men i alle mine tests har der aldrig været tvivl.
Lidt det samme som et Power kabel direkte til anlægget lyder bedre end hvis det er sløjfet rundt i 10 andre stikkontakter.
ja ok, der er flere ting i det…
Jeg har rodet rigtig rigtig meget med fiber bokse, routere, Ethernet kabler, konvertere, LPS’er mv. og det tog nok mere end 1 år før jeg nåede i mål (streaming er en svær ting at nå i mål med)
1. En kombineret fiberboks/router fra udbyderen er ren lort til hi-fi, det er simpelthen for billigt og den støjer helt vildt.
2. Et fiberkabel direkte i en god router er nr. 1, og ellers skal de adskilles.
3. Der skal LPS på routeren OG fiberboks.
4. Herefter vil man kunne tweak med highend Ethernet kabler som vil give en ikke ubetydelig forskel.
Nå ovenstående er opfyldt vil man ved at indsætte en switch opleve markant mere støj.
Jeg har selv 2 stk. LPS (fiber og router)
Highend Ethernet kabler mellem fiberboks - router og mellem router - NAS og igen fra NAS - Lan konverter - streamer.
Hvad siger I?