Burde være mulig det. Her er et screenshot fra min NAD C658 som kjører BluOS og jeg får opp mine spillelister uten problemer.Virker ikke som det går å hente min musikk fra Tidal nei. Håper på flere innspill ang dette.
Er screenshot fra NAD-appen eller BluOs-appen?Burde være mulig det. Her er et screenshot fra min NAD C658 som kjører BluOS og jeg får opp mine spillelister uten problemer.
Fra BluOS, det burde være helt likt på NodeEr screenshot fra NAD-appen eller BluOs-appen?
Har du logget deg inn med ditt brukernavn og passord til Tidal i blueos appen under Music service? Gjør du det så skal du får tilgang til det du har i tidal. Og har du tatt en factory resett av node din ? Tidligere eier kan ha glemt det når han solgte denVirker ikke som det går å hente min musikk fra Tidal nei. Håper på flere innspill ang dette.
Hei. Her er du nok inne på noe. Da jeg fikk den så var det mange favoritter og spillelister fra forrige eier, så det du sier kan være løsningen. Det er vel en smal sak å gjøre, eller? Får prøve.Har du logget deg inn med ditt brukernavn og passord til Tidal i blueos appen under Music service? Gjør du det så skal du får tilgang til det du har i tidal. Og har du tatt en factory resett av node din ? Tidligere eier kan ha glemt det når han solgte den
Da var det løst. Takk så mye for tipset.Har du logget deg inn med ditt brukernavn og passord til Tidal i blueos appen under Music service? Gjør du det så skal du får tilgang til det du har i tidal. Og har du tatt en factory resett av node din ? Tidligere eier kan ha glemt det når han solgte den
Da har jeg litt å forske på også....Fra BluOS, det burde være helt likt på Node
Lenge siden dette ble skrevet, men jeg må bare si at min erfaring er tilsvarende. I en sammenligning mellom ChroemCast Audio (CA) og den dyreste NAIM streameren, så hørte jeg forsvinnende liten forskjell og den forskjellen jeg tror jeg hørte kunne like gjerne vært placebo. Til info ble CA koblet gjennom DACe'n til NAIM, så de fikk like forhold. Det må også legges til at jeg IKKE hadde et High End anlegg i 100K klassen!En streamer gjør en relativt enkel ting: Den mottar en pakkeswitchet asynkron datastrøm, bufrer den, gjør eventuelt enkle konverteringer som å pakke ut FLAC til WAV, og klokker den så ut som en synkron S/PDIF datastrøm til DAC. For lydkvaliteten er det to ting som har noen betydning: At bufferen er stor nok til å unngå dropouts i lyden hvis det er annen trafikk på lokalnettverket, og at klokkekrystallen på utgangen er presis nok til at det ikke er mer tidsvariasjon (jitter) i utgående datastrøm enn den tilkoblede DAC’en kan håndtere. Hvis de to tingene er i orden er det ikke mer å hente der. Resten er spørsmål om brukergrensesnitt, utseende, etc.
DAC’en kan eventuelt gjøre en ny bufring og reklokking på inngangen, men normalt forsøker den bare å låse seg til klokkesignalet som er implisitt i datastrømmen og tilpasse seg denne.
Jeg har en «dyr» streamer (Logitech Transporter, ca kr 11000 i sin tid). Den var state of the art, ser flott ut i racket, og har veldig lavt jitter. Jeg ville vel være på den sikre siden. Den viste seg fort å låte bedre enn en Electrocompaniet EMC-1 brukt som CD-transport. Langt senere fikk Transporteren problemer med en fuskende strømforsyning. Mens jeg ventet på deler kjøpte jeg en Chromecast Audio til kr 349,- for å ha en backup. Det viste seg at den låter eksakt likt som Transporteren. Chromecast har beviselig høyere jitter, men det er tydeligvis godt innenfor hva DAC’en kan svelge unna. Dette er forøvrig en DAC som er litt mer sårbar for jitter enn de aller beste.
Så, basert på min erfaring: Det er neppe bedre lydkvalitet som er grunnen til å kjøpe en unødvendig dyr streamer. Det blir godt nok veldig fort. Som du selv skriver er DAC’en viktigere. Hører man forskjell på streamere kan det være en tanke å skaffe seg en bedre DAC.
Om jeg hadde 50000 til å bruke på streamer, DAC og kabling ville jeg kjøpt en Chromecast Audio til kr 349 (nå antagelig bare tilgjengelig brukt), en optisk kabel fra Clas Ohlsson til kr 150, en RME ADI-2 Pro til kr 18000, balanserte signalkabler fra Thomann (eller en annen musikkforhandler) til en hundrings tilsammen, og brukt de strømkablene som fulgte med DAC’en. Resten av pengene ville jeg brukt til noe annet. Dette var forøvrig eksakt hva jeg gjorde da jeg skulle handle inn slike dingser i fjor.
RME ADI-2 Pro FS R Black Edition
High-end USB AD / DA converter and headphone amplifier Sample frequencies up to 768 kHz (PCM), AK4493 DAC chip, DSD playback and recording, 2.5 dB analog level reserve and digital headroom up to +4 dBFS, Integrated sample rate converter, Safety...www.thomannmusic.no
Tja, mase på Tidal om å fikse køopplegget sitt?Et lite spml til. Dere som bruker Tidal Connect, hvordan får dere lagt hele album i spillekø uten at dem legger seg midt inne i eksisterende album? Finner ikke ut hvordan jeg legger den sist i køen og ikke som spille neste.
Da har du gått glipp av Wiim Mini som er bedre en CA på alle områder.Det er synd de sluttet å lage CA! Såvidt jeg kan se er det ingen tilsvarende produkter der ute nå....?
Du har helt rett. Den har jeg gått glipp av!Da har du gått glipp av Wiim Mini som er bedre en CA på alle områder.
Tenk om den hadde HDMI i tillegg for streaming av film, da hadde den vært komplett.Da har du gått glipp av Wiim Mini som er bedre en CA på alle områder.
Mqa er vel ikke noe tap. Lureri hele greia. Men måten man streamer på gir forskjeller. Har en Gold Note DS1000 som ga betydelig mer ved å bruke Roon via PC fremfor innebygde streamerdel i DS1000.Trodde bitperfect var bitperfect men opplevde lydforbedring når jeg gikk fra Bluenode N100 til Ieast M20.
(dog forsvant MQA)
Irriterende, da blir d liksom en ting til å oppgradere virker det som. Nå lurer jeg på om det er noe å hente i å oppgradere til Limetree.
Bruker RME adi-2 DAC, den beste varianten, til en MI 23.5A og en Chord forsterker, men venter på 2 MI 21 monoblokker. Magneplan LRS høyttalere som om en stund skal få Magna Risers.
Kommentarer?
Hvordan i helvette får du sove om natta Valentino !??Bitperfect my ass.
Alt jeg har (re)samples til 48 kHz og volumjusteres før det oppsamples til 96 kHz, EQes, firedeles og EQes igjen før det DACes og sendes til de åtte effektforsterkerkanalene.
Hifihifi er rare greier.
Helt korrekt. Eller lettere sagt; shit in - shit out.Bitperfect sier vel bare at streamer spiller av kildematerialet uten resampling, så selv om dette naturlig nok er noe de fleste ønsker så sier det ingenting om kvaliteten på streamer sånn ellers.
Nja, hvis kravet til bitperfct kun er resample or not, så er jo alt åpent.Bitperfect sier vel bare at streamer spiller av kildematerialet uten resampling, så selv om dette naturlig nok er noe de fleste ønsker så sier det ingenting om kvaliteten på streamer sånn ellers.
Man kan ha mange krav til en streamer, men begrepet bitperfect betyr jo ingenting annet enn at feks en FLAC-fil i 16/44,1 avspilles som det og en 24/192 avspilles som det - enten internt via DACen eller digitalt ut til en ekstern DACNja, hvis kravet til bitperfct kun er resample or not, så er jo alt åpent.
Sikker på at vi snakker om samme ting?Man kan ha mange krav til en streamer, men begrepet bitperfect betyr jo ingenting annet enn at feks en FLAC-fil i 16/44,1 avspilles som det og en 24/192 avspilles som det - enten internt via DACen eller digitalt ut til en ekstern DAC
Edit. Nå til dags er jo de fleste bitperfecte, men tidligere var det flere som resamplet alt til feks 16/48 uansett hva slags oppløsning kildematerialet hadde.
Det finnes garantert streamere som kan gjøre det der og fortsatt sender ut signalet bitperfect. Men det der er jo snakk digital behandling eller et digitalt filter og har således ingenting å gjøre med om streameren er bitferfect eller ikke. Hvis du leser i specs at streameren er bitferfect, så betyr ikke det automatisk at streamer kjører EQ og filtrering ved avspilling.Sikker på at vi snakker om samme ting?
For ifølge den tanken så kan jeg altså fint pakke opp datastrømmen, kjøre eq og filter ++ etter hva jeg liker, så pakke de ned igjen til samme format, og fortsatt kalle det bitperfect.
Nei selvsagt ikke.Det finnes garantert streamere som kan gjøre det der og fortsatt sender ut signalet bitperfect. Men det der er jo snakk digital behandling eller et digitalt filter og har således ingenting å gjøre med om streameren er bitferfect eller ikke. Hvis du leser i specs at streameren er bitferfect, så betyr ikke det automatisk at streamer kjører EQ og filtrering ved avspilling.
Ja men da er vi enigeNei selvsagt ikke.
Men det er en forklaringsmodell på hvorfor det er/skal/skulle være forskjeller på streamers, som egentlig kun skal flytte ren datastrøm fra IP til SPDIF/USB, etc.
Merk at denne tråden ikke er bitperfect eller ikke, den er om hvorfor dyr streamer.(som noen mener er/må være bedre enn billige).
Bitperfect slenges ofte ut som begrep for å antyde at noe er ubesudlet på veien. Aka ingen forskjell på streamers.
Funderingene mine er på ev om noen produsenter av streamers har vært "lure".
(Jeg vil også gå så langt å si at dette også kan gjelde diverse avspillere/avspillingssystemer på eks PC, men det er utenom topic her.)
bruker optisk.WiiM Mini er helt super hvis du bruker optisk til en god DAC.
Conclusions
If you use the App and Toslink output, you basically have a transparent wireless link to your stereo. Connect it to your favorite DAC and your performance will only be limited by the rest of your system.
WiiM Mini Review (Streamer)
This is a review and detailed measurements of the WiiM Mini Wifi/Bluetooth streamer. It is on kind loan from a member and is on sale on Amazon for US $89. As you can see the former factor is a "hockey puck." An included phone charger needs to be used to power the unit over USB-C. It did not...www.audiosciencereview.com
Jeg har begge og hører ikke forskjell.bruker optisk.
Limetree vs Wiim Mini da?
takk for tilbakemelding, det var det jeg var ute etter.Jeg har begge og hører ikke forskjell.