lars_erik skrev:
Hovedproblemet er moderator på disse sidene, som er sterkt partisk. Hadde han vært nøytral, hadde mye av kranglingen vært borte.
Dette er det du har kommet fram til? Hovedproblemet for krangling.
Jeg regner med det er meg du tenker på... Og hvilket parti tar jeg? Slår jeg ned på meningene til de som hører forskjell på kabler? Eller de som ikke gjør det?
Gi meg i tilfelle eksempler.
Jeg kan gi hint når tråden(e) beveger som litt for mye til OT... Her har vi alle ansvar. Og det hviler i utgangspunktet et spesielt ansvar for bransjeaktører som til og med forhandler endel produkter som blir omtalt.
Selvsagt har jeg meninger selv i visse tråder. Det skal være meningsutvekslinger i tråder. Hadde folk blitt kneblet som det i flere tilfeller blir bedt om hadde HFS dødd en stille død.
Om det foregår regelbrudd så er det opp til moderatorene å avgjøre det. Her lærer vi hele tiden og vi gjør feil kanskje daglig... Dette går på følelser til den enkelte om han føler seg f.eks. krenket eller ikke. Dette er og blir vanskelig.
I utgangspunktet (ideelt) burde det nesten ikke vært nødvendig å moderere noe som helst men det har vist seg at enkelte tråder får fram det mest primitive i oss. Det er beklagelig og vi har hovedansvar hver enkelt av oss.
Å skylde på moderatorer er som å skylde på politi for all kriminalitet som eksisterer. Eller helsevesen for at folk blir syke.
Jeg er glad for meningsforskjeller. Jeg er også opptatt av etterettlighet. Det er viktig. Så om jeg kan være en bidragsyter for etteretlighet både i tråder og hva tråder handler om er jeg stolt av det.
Noe som oppleves mest i slike "krangletråder" er direkte nedlatenhet. Her syndes det begge veier og mer til ene eller andre siden avhengig av hvordan du ser det. Noen ser det kun fra ene siden og jeg må innrømme at i nevnte kabeltest i vg tråd ble jeg skuffet over noen meget aktive og flotte medlemmer av HFS. Hvordan de som sterke bidragsytere på sentralen gikk ut veldig nedlatende ovenfor andre medlemmer med annet ståsted og mening enn de selv. Det var ikke bra ... synes jeg....
EDIT: Inntil videre så står det "Her kan alt av kabling til hifi og surround diskuteres. Hold en hyggelig tone selv om uenigheter vil oppstå. "
i beskrivelsen til kabelhjørnet. Da holder vi oss til det.
Det er godt mulig som Høvdingen har nevnt at dette vil endres med HFS3.. Det vil tiden vise.