Hvorfor ender alltid kabeltrådene opp i krangling/skittkasting?

Virker ikke dette noe rart?

  • Er moderatorene for slepphende?

    Stemmer: 0 0.0%
  • Burde man bare bruke et kabelmerke alle sammen?

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    83

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.061
Antall liker
1.444
Sted
Trondheim
musicus skrev:
OAlex skrev:
Da er det vel passende å gjenta spørsmålet jeg stilte lars_erik i svar #167:
Så lytteopplevelser bør ikke relateres til fysikk eller teknologi? Er det din mening?
Om ikke du har skjønt kontentan til nu, tror jeg dessverre jeg avstår...

mvh
Er det slik at du skal svare på spørsmål jeg stiller lars_erik, og han skal svare for deg? Er dere en og samme person?
 
M

musicus

Gjest
OAlex skrev:
musicus skrev:
OAlex skrev:
Da er det vel passende å gjenta spørsmålet jeg stilte lars_erik i svar #167:
Så lytteopplevelser bør ikke relateres til fysikk eller teknologi? Er det din mening?
Om ikke du har skjønt kontentan til nu, tror jeg dessverre jeg avstår...

mvh
Er det slik at du skal svare på spørsmål jeg stiller lars_erik, og han skal svare for deg? Er dere en og samme person?
Nope! se utvidet edit svar i forrige post...

mvh
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.061
Antall liker
1.444
Sted
Trondheim
musicus skrev:
OAlex skrev:
musicus skrev:
OAlex skrev:
Da er det vel passende å gjenta spørsmålet jeg stilte lars_erik i svar #167:
Så lytteopplevelser bør ikke relateres til fysikk eller teknologi? Er det din mening?
Om ikke du har skjønt kontentan til nu, tror jeg dessverre jeg avstår...

mvh
Er det slik at du skal svare på spørsmål jeg stiller lars_erik, og han skal svare for deg? Er dere en og samme person?
Nope! se utvidet edit svar i forrige post...

mvh
I forrige post referer du til svar #169 hvor du svarte på et spørsmål rettet til lars_erik. Og det er jo nettopp det som er mitt poeng. Og så anbefaler du andre å holde orden ???

musicus skrev:
Give the man some slack, les ikke alt som svart hvitt :), det handler vel mye om å holde en viss orden i respektive tråder, eks som jeg skrev i posten over her...

mvh
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
musicus skrev:
gormj skrev:
Ignorans er den beste dominans.
Nettopp. Er det ikke bedre å ignorere innlegg dere ikke mener høre hjemme i kabeltrådene enn å skrike etter moderator, rope på strengere regler, ønske seg innleggene dit pepperen gror (teknikk-hjørnet).

Synes forøvrig det er ufint å bruke begrepet mobbing i denne sammenheng. Når dere forventer og krever at andre skal holde kjeft i "deres" tråder må dere tåle motbør.
Hvorfor kan ikke en googletekniker holde seg unna en tråd der det diskuteres opplevelser og ikke det tekniske ved kablers målinger osv? Er det ikke bedre å ta det til techhjørnet, eller mener du at man bare kuppe en tråd med ot tjafset sitt, bare fordi man mener de andre er på jordet?

mvh
For min del må gjerne en google-tekniker holde seg unna. Mitt hovedanliggende er at det må være opp til han/hun selv! Dersom dere ignorerer vedkommende blir det vanskelig å "kuppe" tråden.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
novgarod skrev:
Hva er det forresten som faktisk skiller scientologer og UFO-tilhengeres påstander fra de kabel-troendes? Argumentasjonen er jo den samme: "Det er ikke bare jeg som tror...jeg har vitner."
Mange rare oppfatninger i denne tråden... Det forundrer meg at såpass mange bruker en flott søndag formiddag på å krangle på forumet om kabler. Hva med å lufte legeme og sjel i litt frisk førjulsluft? Kanskje både humøret og de små grå ble litt meir positivt innstilte av det?

Jeg kan høre forskjell på ( noen ) kabler her hos meg. Noen i parentes, fordi jeg på langt nær har prøvd alt som finnes på markedet. Og jeg kan se kablene. Jeg har til dags dato hverken hørt eller sett en UFO.

Kall meg gjerne snever, men livet er for kort til å bruke så alt for mye tid på hvorvidt det finnes liv i universet et sted, eller ikke. Det er da nok av utfordringer her på planeten som fortjener og behøver vår oppmerksomhet. Slik jeg ser det.
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
VilhelmW skrev:
.. Det forundrer meg at såpass mange bruker en flott søndag formiddag på å krangle på forumet om kabler. Hva med å lufte legeme og sjel i litt frisk førjulsluft? Kanskje både humøret og de små grå ble litt meir positivt innstilte av det?
Ut på tur, aldri sur? Kanskje vi liker å krangle litt, med musikk i bakgrunnen.
 
M

musicus

Gjest
OAlex skrev:
musicus skrev:
OAlex skrev:
musicus skrev:
OAlex skrev:
Da er det vel passende å gjenta spørsmålet jeg stilte lars_erik i svar #167:
Så lytteopplevelser bør ikke relateres til fysikk eller teknologi? Er det din mening?
Om ikke du har skjønt kontentan til nu, tror jeg dessverre jeg avstår...

mvh
Er det slik at du skal svare på spørsmål jeg stiller lars_erik, og han skal svare for deg? Er dere en og samme person?
Nope! se utvidet edit svar i forrige post...

mvh
I forrige post referer du til svar #169 hvor du svarte på et spørsmål rettet til lars_erik. Og det er jo nettopp det som er mitt poeng. Og så anbefaler du andre å holde orden ???

musicus skrev:
Give the man some slack, les ikke alt som svart hvitt :), det handler vel mye om å holde en viss orden i respektive tråder, eks som jeg skrev i posten over her...

mvh
Jeg tror jeg lar det ligge, du klarer tydeligvis ikke skille skitt og kanel, men siterer og tar meninger ut av sammenheng.

Mvh
 
M

musicus

Gjest
gormj skrev:
musicus skrev:
gormj skrev:
Ignorans er den beste dominans.
Nettopp. Er det ikke bedre å ignorere innlegg dere ikke mener høre hjemme i kabeltrådene enn å skrike etter moderator, rope på strengere regler, ønske seg innleggene dit pepperen gror (teknikk-hjørnet).

Synes forøvrig det er ufint å bruke begrepet mobbing i denne sammenheng. Når dere Åforventer og krever at andre skal holde kjeft i "deres" tråder må dere tåle motbør.
Hvorfor kan ikke en googletekniker holde seg unna en tråd der det diskuteres opplevelser og ikke det tekniske ved kablers målinger osv? Er det ikke bedre å ta det til techhjørnet, eller mener du at man bare kuppe en tråd med ot tjafset sitt, bare fordi man mener de andre er på jordet?

mvh
Jeg holder med, forutenom at trådstarter burde respekteres når han legger opp til trådens tema, ikke en eller annen googlestudent med markeringsbehov.

Mvh

For min del må gjerne en google-tekniker holde seg unna. Mitt hovedanliggende er at det må være opp til han/hun selv! Dersom dere ignorerer vedkommende blir det vanskelig å "kuppe" tråden.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.413
Antall liker
20.262
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Det går i det vanlige tralten her, ser jeg.
Musicus; jeg lar absolutt ikke googlestuderte teknikkere gå inn under huden på meg ;)

Og oAlex sitt stadig gjentatte spøresmål er svart på mange ganger.
Debatterer man lytteopplevelse, er ikke halvstudert fjas interessant.

Siden moderator fortsatt ikke ser sin rolle, vil kabelhjørnet fortsette på samme måten som det har gjort i årevis. Ergo vil "teknikkerne" fortsatt råde grunnen.
Lytteopplevelsere får vi andre fortsette å ta på pm. Som alltid.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.419
Antall liker
11.283
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
bambadoo skrev:
Hvilken type er jeg da LE?
Hvilken leir tilhører jeg? , siden jeg er så grusom og tar parti. Iflg. deg er jeg faktisk det aller største problemet i slike tråder.
Lyger jeg? Bruker jeg ufint språk? Truer jeg?... Jeg har da ihvertfall meninger om ting og prøver å være konstruktiv.
Dette var spørsmål direkte til deg LE.. Vet ikke om du har lest de enda.
Hjelp meg på vei her.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.413
Antall liker
20.262
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
bambadoo skrev:
Hvilken type er jeg da LE?
Hvilken leir tilhører jeg? , siden jeg er så grusom og tar parti. Iflg. deg er jeg faktisk det aller største problemet i slike tråder.
Lyger jeg? Bruker jeg ufint språk? Truer jeg?... Jeg har da ihvertfall meninger om ting og prøver å være konstruktiv.
Dette var spørsmål direkte til deg LE.. Vet ikke om du har lest de enda.
Hjelp meg på vei her.
Jeg har ikke lest dette før nå.

Her er et tidligere innlegg.

Du mener du reagerer likt mot begge "fronter"?
Hva med hentydninger om ufoer, religion, scientiologi osv? De blir som oftest stående, mens reaksjonene på slikt ofte blir moderert.
IMO viser det ikke nøytralitet. Derimot viser det at man tar parti.
Dette er et betimelig spørsmål. Er noe off topic, så er det off topic. Uansett moderators personlige ståsted.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.419
Antall liker
11.283
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er ingenting i den tråden som du refererer til som er slettet grunnet OT så det er greit.
Imidlertid noe er slettet og redigert grunnet direkte brudd på regelverket. §1. Det gjelder begge "fronter" og ikke bare den ene.
En eneste formaning/spørsmål om å holde tråden til topic ble gjort.

Hva er mitt personlige ståsted som du henviser til?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.413
Antall liker
20.262
Sted
Hades
Torget vurderinger
0

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.419
Antall liker
11.283
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Som sagt. Ingenting.. Ikke fra noen "fronter" er redigert grunnet OT... Og det er omtrent like mye OT fra begge. For mye til at det lar seg redigere innen rimelighetes tid.
Derfor en formaning i tråden om å holde seg til topic... Var ikke det riktig å gjøre da?

EDIT: Jeg tok feil istad. Et innlegg ble fjernet underveis. Det var fra en kabelskeptiker.
BTW: Ufo og slikt er det du som har nevnt flest ganger i den tråden. Du sørget fint at det ble påminnet flere ganger.

Enighten me... Hva er mitt ståsted?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.413
Antall liker
20.262
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Du ser ikke verdien av at de som vil debattere teknikk kan gjøre det i fred? Likeså at de som vil debattere lytteopplevelser får gjøre det, ute å bli slått i hodet med tøv om ufoer, snåsakallen, religion osv.? Å starte en en tråd hvor man debatterer lytteinntrykk er totalt nytteløst, da den blir overlesset med slikt.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.419
Antall liker
11.283
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Godt vi har mangfold da. Alle meninger er like velkomne her.
Ingen knebling av meninger skal skje på min vakt. :)
Som det står skrevet tidligere i tråden. Det er mulig endringer i forumstruktur skjer i HFS3. Inntil da er vi her med HFS2 og meningsytringer/uenigheter er velkommen. Det skaper et dynamisk forum.

Mitt ståsted skjønner jeg egentlig fremdeles ikke.. Tar jeg parti mellom to likeverdige parter og bruker min moderator rolle som pressmiddel? Er det så?

EDIT: Ser at dette utarter seg til en dialog..Kjedelig for alle å leser tenker jeg.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.413
Antall liker
20.262
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Godt vi har mangfold da. Alle meninger er like velkomne her.
Ingen knebling av meninger skal skje på min vakt. :)
Neivel. For det var selvsagt det man etterlyste.
 
R

Roysen

Gjest
bambadoo skrev:
Som sagt. Ingenting.. Ikke fra noen "fronter" er redigert grunnet OT... Og det er omtrent like mye OT fra begge. For mye til at det lar seg redigere innen rimelighetes tid.
Da må man skaffe flere moderatorer. Nettopp dette er en av årsakene til at krangler oppstår.
 
R

Roysen

Gjest
bambadoo skrev:
Godt vi har mangfold da. Alle meninger er like velkomne her.
Ingen knebling av meninger skal skje på min vakt. :)
Som det står skrevet tidligere i tråden. Det er mulig endringer i forumstruktur skjer i HFS3. Inntil da er vi her med HFS2 og meningsytringer/uenigheter er velkommen. Det skaper et dynamisk forum.

Mitt ståsted skjønner jeg egentlig fremdeles ikke.. Tar jeg parti mellom to likeverdige parter og bruker min moderator rolle som pressmiddel? Er det så?

EDIT: Ser at dette utarter seg til en dialog..Kjedelig for alle å leser tenker jeg.
Så sammenligner med relgiøs og annen tro er eksempler på mangfoldige meninger som bidrar til et bedre forum som dermed ikke bør modereres?

Jeg merker at deler av måten HFS modereres på provoserer meg så kraftig at det er best for freden her inne at jeg inntar en passiv rolle en stund.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
lars_erik skrev:
Du ser ikke verdien av at de som vil debattere teknikk kan gjøre det i fred? Likeså at de som vil debattere lytteopplevelser får gjøre det, ute å bli slått i hodet med tøv om ufoer, snåsakallen, religion osv.?
Som 1.-spammer av "hvordan ting virker"-tråder bør du kanskje tone ned den regla der, men for all del, kjør på.

lars_erik skrev:
Å starte en en tråd hvor man debatterer lytteinntrykk er totalt nytteløst, da den blir overlesset med slikt.
Dette er jo ikke sant. Jeg har aldri fulgt slike tråder, men tok en kikk på trådene med titler som tydet på slikt innhold i kabelhjørnet nå, og ingen av dem jeg kikket på er forstyrret av bråkmakere med grunnkurs elektro. Problemet ditt er at du ikke tåler noe annet enn smiley-babbel om inntrykk fra godstolen noe sted. Hadde du holdt deg til lytteinntrykktråder på kabelhjørnet hadde verden sikkert sett lysere ut. Prøv det!
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.413
Antall liker
20.262
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Roysen skrev:
bambadoo skrev:
Godt vi har mangfold da. Alle meninger er like velkomne her.
Ingen knebling av meninger skal skje på min vakt. :)
Som det står skrevet tidligere i tråden. Det er mulig endringer i forumstruktur skjer i HFS3. Inntil da er vi her med HFS2 og meningsytringer/uenigheter er velkommen. Det skaper et dynamisk forum.

Mitt ståsted skjønner jeg egentlig fremdeles ikke.. Tar jeg parti mellom to likeverdige parter og bruker min moderator rolle som pressmiddel? Er det så?

EDIT: Ser at dette utarter seg til en dialog..Kjedelig for alle å leser tenker jeg.
Så sammenligner med relgiøs og annen tro er eksempler på mangfoldige meninger som bidrar til et bedre forum som dermed ikke bør modereres?
At slikt blir godtatt, kan forlede andre til å tro at moderator deler det synet.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roysen skrev:
bambadoo skrev:
Som sagt. Ingenting.. Ikke fra noen "fronter" er redigert grunnet OT... Og det er omtrent like mye OT fra begge. For mye til at det lar seg redigere innen rimelighetes tid.
Da må man skaffe flere moderatorer. Nettopp dette er en av årsakene til at krangler oppstår.
Så mye kjeft moderatorene får til tider skal vi glad vi har noen... 8)

Forøvrig kan LE og bamba gjerne ta denne debatten på kammerset, les ;pm, for min del...
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
HCS skrev:
Roysen skrev:
bambadoo skrev:
Som sagt. Ingenting.. Ikke fra noen "fronter" er redigert grunnet OT... Og det er omtrent like mye OT fra begge. For mye til at det lar seg redigere innen rimelighetes tid.
Da må man skaffe flere moderatorer. Nettopp dette er en av årsakene til at krangler oppstår.
Så mye kjeft moderatorene får til tider skal vi glad vi har noen... 8)

Forøvrig kan LE og bamba gjerne ta denne debatten på kammerset, les ;pm, for min del...
+1
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.419
Antall liker
11.283
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg skrev vel klart og tydelig at så lenge jeg er deltaker i tråden vil jeg ikke moderere selv uten at regelverket konkret blir brutt. Det synes jeg er en god og ryddig holdning.
Det ble det ved noen anledninger og det ble moderert. Ikke noe OT ble redigert så jeg ba om at tråden kunne dreie seg mer mot Topic.

EDIT: Er enig i at det ble en debatt (og beklager) mellom 2 personer. Men er redd det hadde blitt en endeløs debatt på kammerset også. Samt at tema (selv om det skulle vært under kommentarer til forum) er interessant for alle (les: som gidder)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.413
Antall liker
20.262
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Jeg skrev vel klart og tydelig at så lenge jeg er deltaker i tråden vil jeg ikke moderere selv uten at regelverket konkret blir brutt. Det synes jeg er en god og ryddig holdning.
Det ble det ved noen anledninger og det ble moderert. Ikke noe OT ble redigert så jeg ba om at tråden kunne dreie seg mer mot Topic.

EDIT: Er enig i at det ble en debatt mellom 2 personer. Men er redd det hadde blitt en endeløs debatt på kammerset også. Samt at tema (selv om det skulle vært under kommentarer til forum) er interessant for alle (les: som gidder)
Det var et fåfengt forsøk på å få opp øynene hos moderator for at en som leder, ikke kan delta på samme måte som de som ledes. Og at nøytraliteten må være krystallklar. Men den fortsetter ikke på kammerset.
 

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
346
Antall liker
0
lars_erik skrev:
googlestuderte teknikkere
;D

Bra uttrykk. De aller fleste vitenskapsmennene her inne er åpenbart googleentusiaster som selv var ganske svak i realfag på skolen, men som nå dilter etter visse bjellesauer så godt de bare kan.
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.061
Antall liker
1.444
Sted
Trondheim
Musicus,

lars_erik har gått høyt ut i denne tråden. Da er det ikke mye forlangt av han er behjelpelig med å avklare hva han egentlig mener. To ganger har jeg bedt ham svare på et enkelt spørsmål:
Så lytteopplevelser bør ikke relateres til fysikk eller teknologi? Er det din mening?
Begge gangene har du svart i hans sted. Men det er lars_eriks oppfatning jeg er interessert i.

Så ba jeg deg dokumentere dine påstander i svar #200, men dokumentasjon har uteblitt med den begrunnelse av jeg bør lete selv. Det er faktisk mer ryddig at du forklarer hva du mener enn at jeg skal forsøke å gjette.

Hvis du og lars_erik ikke ønsker forklare hva dere mener anser jeg deres postinger her som støy.
 

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
346
Antall liker
0
Roysen skrev:
Jeg merker at deler av måten HFS modereres på provoserer meg så kraftig at jeg ikke trekker meg, men antar en passiv rolle en stund.
Enda en gang? ??? ;D
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.465
Antall liker
37.464
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
lars_erik skrev:
Du ser ikke verdien av at de som vil debattere teknikk kan gjøre det i fred? Likeså at de som vil debattere lytteopplevelser får gjøre det, ute å bli slått i hodet med tøv om ufoer, snåsakallen, religion osv.? Å starte en en tråd hvor man debatterer lytteinntrykk er totalt nytteløst, da den blir overlesset med slikt.
Jeg bladde også litt rundt i "lytteinntrykkstrådene" og greier ikke å finne eksempler på dette. Opplys meg gjerne, men det jeg ser mellom lytteinntrykk og assorterte smilefjes er forskjellige kabeltroende som forteller hverandre skrekkvisjoner om at noen fælinger snart vil komme og fortelle dem at de tar feil og at alt er ren innbilning. Også i tilfeller hvor det finnes gode tekniske grunner til at de hører det de hører.

Eksempel:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,13241.0.html

Men nå starter moroa......
I løpet av kvelden og morgendagen, kommer en del her på kabelforumet til å fortelle deg hva du IKKE har hørt, hvor FEIL du tar, og hvor FORUTINNTATT du må ha vært.
Var hjemme hos en gammel venn i går. Han hadde kjøpt seg nye høyttalere og fått preen sin ombygget til passiv drift. Han ba meg ta med noen Transparent Ultra interkonnekter jeg hadde liggende. Selvsagt er dette FEIL, og det er FASTSLÅTT EN GANG FOR ALLE AT DET IKKE ER FORSKJELL PÅ KABLER, men like forbannet satt vi der og hørte de samme synene! En svært vellykket (små)massesuggesjon, vi beskrev for hverandre det vi hørte, og vi brukte tildels de samme ordene for å beskrive de lydforandringene vi selvsagt ikke hørte, men bare TRODDE vi hørte.....
Nei, nå har øra dine slått seg vrange og lurt deg trill rundt i følge kabelpolitiet Det er kul hakk steik umulig at du kan høre det du hører iht kabelpolitiet Nei, vi er nok en gjeng med naive, tullete, lettlurte personer som lever i en drømmeverden fordi vi tror at vi hører noe som, kremt, andre ikke hører.
Og fire år senere rører den tråden fortsatt på seg, og det er ennå ingen fælinger som har kritisert noen for noe som helst. Det eneste innhoppet fra vantro var at coolbiz stakk innom en kort tur og forklarte hvorfor Transparent kabel på passiv pre vil gi store frekvenssavvik, men snåsamenn, ufoer og alt det andre lar fortsatt vente på seg.

???
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
lars_erik skrev:
Roysen skrev:
Så sammenligner med relgiøs og annen tro er eksempler på mangfoldige meninger som bidrar til et bedre forum som dermed ikke bør modereres?
At slikt blir godtatt, kan forlede andre til å tro at moderator deler det synet.
Dersom dette handler om at jeg brukte scientolog og Erasmus Montanus som mer eller mindre vellykkede metaforer for personer som er lite interessert i hhv mekanistiske diskusjoner og alternativer til egen kanskje begrenset forståelse, og som hvis de vil omgås irl eller på nett så må de avfinne seg med hverandres eksistens så gjentar jeg at det bare var det som var poenget.

Jeg tror de færreste tar disse umodererte betraktningene fra meg eller andre til inntekt for det syn at Bambadoo eller andre moderatorer mener at HFSere uten lakris er religiøse skrullinger.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Asbjørn skrev:
lars_erik skrev:
Du ser ikke verdien av at de som vil debattere teknikk kan gjøre det i fred? Likeså at de som vil debattere lytteopplevelser får gjøre det, ute å bli slått i hodet med tøv om ufoer, snåsakallen, religion osv.? Å starte en en tråd hvor man debatterer lytteinntrykk er totalt nytteløst, da den blir overlesset med slikt.
Jeg bladde også litt rundt i "lytteinntrykkstrådene" og greier ikke å finne eksempler på dette. Opplys meg gjerne, men det jeg ser mellom lytteinntrykk og assorterte smilefjes er forskjellige kabeltroende som forteller hverandre skrekkvisjoner om at noen fælinger snart vil komme og fortelle dem at de tar feil og at alt er ren innbilning. Også i tilfeller hvor det finnes gode tekniske grunner til at de hører det de hører.

Eksempel:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,13241.0.html

Men nå starter moroa......
I løpet av kvelden og morgendagen, kommer en del her på kabelforumet til å fortelle deg hva du IKKE har hørt, hvor FEIL du tar, og hvor FORUTINNTATT du må ha vært.
Var hjemme hos en gammel venn i går. Han hadde kjøpt seg nye høyttalere og fått preen sin ombygget til passiv drift. Han ba meg ta med noen Transparent Ultra interkonnekter jeg hadde liggende. Selvsagt er dette FEIL, og det er FASTSLÅTT EN GANG FOR ALLE AT DET IKKE ER FORSKJELL PÅ KABLER, men like forbannet satt vi der og hørte de samme synene! En svært vellykket (små)massesuggesjon, vi beskrev for hverandre det vi hørte, og vi brukte tildels de samme ordene for å beskrive de lydforandringene vi selvsagt ikke hørte, men bare TRODDE vi hørte.....
Nei, nå har øra dine slått seg vrange og lurt deg trill rundt i følge kabelpolitiet Det er kul hakk steik umulig at du kan høre det du hører iht kabelpolitiet Nei, vi er nok en gjeng med naive, tullete, lettlurte personer som lever i en drømmeverden fordi vi tror at vi hører noe som, kremt, andre ikke hører.
Og fire år senere rører den tråden fortsatt på seg, og det er ennå ingen fælinger som har kritisert noen for noe som helst. Det eneste innhoppet fra vantro var at coolbiz stakk innom en kort tur og forklarte hvorfor Transparent kabel på passiv pre vil gi store frekvenssavvik, men snåsamenn, ufoer og alt det andre lar fortsatt vente på seg.

???
OCD? ;D

P.S. Ment som litt humor.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.419
Antall liker
11.283
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hvorfor kjøper jeg inn sølvplugger? kobberplugger? bananer, spader av forskjellige merker?
En bråte meter 99.999% rent finsølv. Flat og rund. Kjøpte Duelund kabler i metervis. Tester alle kabler jeg kommer over.
Teflon i forskjellige dimensjoner. Silke, ull som isolering. tester tvinning/fletting etc. Linolje. Forskjellige plugger. Har eid (og eier) eksotiske dyre kabler. tester splitter nye kabler akkurat nå mens jeg skriver her. Bytter ut internkabling i alle komponenter, dyre høyttalere etc. for at ting skal låte bedre.
Reterminerer dyre kabler for andre medlemmer. Renser plugger for oksydasjon. Bruker bare "skikkelige" strømkabler. Kjøpte og diy. Har testet med mange personer diverse dyre strømkabler, signal og HT kabler. Toppmodell av wireworld digitalkabler etc... Sender kabler til andre steder i landet for testing og mottar på samme måten. Jeg tilhørte jo en "part" ble jeg fortalt. Var det kabelfornekter eller kabeltilhenger?

Men jeg blir stemplet som en som tar parti. Ja jeg har meninger og det skal jeg ha. Det er det som gjør det interessant å være medlem her på HFS: Jeg er først og fremst et medlem men meninger. Dernest moderator som skal gjøre sitt for at ting foregår i minnelige former uten å drive utpreget sensur. Vi skal ha takhøyde - det er viktig.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.003
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
bambadoo skrev:
Hvorfor kjøper jeg inn sølvplugger? kobberplugger? bananer, spader av forskjellige merker?
En bråte meter 99.999% rent finsølv. Flat og rund. Kjøpte Duelund kabler i metervis. Tester alle kabler jeg kommer over.
Teflon i forskjellige dimensjoner. Silke, ull som isolering. tester tvinning/fletting etc. Linolje. Forskjellige plugger. Har eid (og eier) eksotiske dyre kabler. tester splitter nye kabler akkurat nå mens jeg skriver her. Bytter ut internkabling i alle komponenter, dyre høyttalere etc. for at ting skal låte bedre.
Reterminerer dyre kabler for andre medlemmer. Renser plugger for oksydasjon. Bruker bare "skikkelige" strømkabler. Kjøpte og diy. Har testet med mange personer diverse dyre strømkabler, signal og HT kabler. Toppmodell av wireworld digitalkabler etc... Sender kabler til andre steder i landet for testing og mottar på samme måten. Jeg tilhørte jo en "part" ble jeg fortalt. Var det kabelfornekter eller kabeltilhenger?

Men jeg blir stemplet som en som tar parti. Ja jeg har meninger og det skal jeg ha. Det er det som gjør det interessant å være medlem her på HFS: Jeg er først og fremst et medlem men meninger. Dernest moderator som skal gjøre sitt for at ting foregår i minnelige former uten å drive utpreget sensur. Vi skal ha takhøyde - det er viktig.
Ingen grunn til å ta disse urimelige anklagene på alvor.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Etter Bambadoos siste innlegg ble jeg usikker på om vi kan leve med situasjonen slik den er nå. Jeg finner meg selv på et forum med en moderator som tilhører en klan som har en helt annen tilnærming til kabling mellom komponenter enn det jeg har. Særlig punktet med flatsølv er problematisk. Kan vi ha en leder med flatsølv? Også dette med DIY midt oppe i det hele. Jeg føler at han toner flagg uten å ta parti. Hva mener andre? Trenger vi en poll? Er dette tråden som gir og gir? Viser virkeligheten seg igjen som vinner over konstruert satire? Kjem Burt til å bli oppdaga av Jessica og Mary? Stadig like forvirra? Ikkje etter neste episode av oppkoblingar!
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
totte skrev:
Etter Bambadoos siste innlegg ble jeg usikker på om vi kan leve med situasjonen slik den er nå. Jeg finner meg selv på et forum med en moderator som tilhører en klan som har en helt annen tilnærming til kabling mellom komponenter enn det jeg har. Særlig punktet med flatsølv er problematisk. Kan vi ha en leder med flatsølv? Også dette med DIY midt oppe i det hele. Jeg føler at han toner flagg uten å ta parti. Hva mener andre? Trenger vi en poll? Er dette tråden som gir og gir? Viser virkeligheten seg igjen som vinner over konstruert satire? Kjem Burt til å bli oppdaga av Jessica og Mary? Stadig like forvirra? Ikkje etter neste episode av oppkoblingar!
;D
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.688
Antall liker
3.789
Torget vurderinger
1

Til glede for nye og gamle sjåarar. (Burde strengt tatt vært med voice over av Harald Mæle)
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
•Påberoper seg at den subjektive lytteopplevelsen er en objektiv sannhet, altså at kabel A "låter bedre" enn kabel B, uten å tenke over om det er spesielle egenskaper i systemet som gjør at det blir slik, og at erfaringen derfor kan bli motsatt eller et nullresultat i et annet system.
Hvis min teori er riktig, at forskjellen på gode og dårlige kabler hovedsakelig dreier seg om at det oppstår mer forvrengning i de dårlige, da vil det for alle praktiske henseende være en objektiv sannhet at den gode kabelen er bedre enn den dårlige. Denne forvrengningen, som skyldes alle disse "mikrodiodene" eller hva vi nå skal kalle dem ( som ligger tilfeldig spredt utover i kabelen), jeg vet ikke hva slags "orden" denne forvrengningen vil være av, men den vil nok være av en helt tilfeldig natur (kan betraktes som støy, lignende snø på TV- skjermen). Neppe snakk om noe en kan driste seg til å kalle "ørevennlig forvrengning" i hvert fall.

For det jeg vet kan det godt være at ledere bør være så å så tykke for at klangbalansen skal være riktig, eller at man bør ha så og så mange ledere avhengig av høyttalerlast, eller at C og L bør være innen visse intervall, men jeg tror dette er et sidespor i diskusjonen, hvis det er objektiv lydkvalitet vi diskuterer. Dvs: Det er langt fra tilstrekkelig å bare diskutere RCL.
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
http://www.dynamax.dk/

Her sakser jeg fra prislisten til Accuphase (forforsterkere):

C-3800 ny Kr. 215.000,-

C-2810 Kr. 163.000,-

C-2410 Kr. 83.000,-

C-2110 Kr. 60.000,-

CX-260 Kr. 62.000,-

C-27(Riaa) Kr. 70.000,-

De som virkelig er interessert i å utforske i praksis hva redusert forvrengning kan bety for lyden, opppfordres til å prøve noen av de overstående og sammenligne dem. Hadde jeg vært lottovinner, hadde jeg bestilt C-3800 på flekken.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Kule-Trygve skrev:
http://www.dynamax.dk/

Her sakser jeg fra prislisten til Accuphase (forforsterkere):

C-3800 ny Kr. 215.000,-

C-2810 Kr. 163.000,-

C-2410 Kr. 83.000,-

C-2110 Kr. 60.000,-

CX-260 Kr. 62.000,-

C-27(Riaa) Kr. 70.000,-

De som virkelig er interessert i å utforske i praksis hva redusert forvrengning kan bety for lyden, opppfordres til å prøve noen av de overstående og sammenligne dem. Hadde jeg vært lottovinner, hadde jeg bestilt C-3800 på flekken.
I beste fall har den dyreste like lite forvrengning som en passiv forforsterker/attenuator som man kan få til under 5000 kr.
 
Topp Bunn