MSB er dyrt (Ca $28-29.000 for maksimal spec(av bare dac), opp mot $40.000 faktisk om du ha med drivverket, drev/dac comboen), og det er ... særegent...
Selve dacen er en "resistor ladder konstruksjon" ... sånn som Lavry 2002/924, dette i toppmodellen til MSB da.
De har utvolt på rundt 4v... passer best med passive pre's.
Dette fordi de bruker dac'ene selv til å drive input i neste apparat. INGEN BUFFER.
Platinum III kan restriktes til 2v utvolt, men lydkvaliteten vil gå ned litt for å passe med aktive pre's.
De har en billigere utgave og ... Powerdac "Gold 4" (ca $5000 med "stepped attenuator", $4000 uten) med usb inn.
Den ligger på 35 lapper ca kontra 200 lapper for topputgaven av Platinum III (totalt maxxa).
Dog, de har usb dacs fra ca $800 til $1200 basert på litt eldre kretsløsninger...
Dette er sære komponenter... Det nermeste jeg kan tenke meg er Aurum sin cd spiller, men den er mye mer brukervennlig.
De har en transistor effekt som trenger helt opp i 9 volt for max effekt...
Vis a vis min Voltage post... Jeg mener jo fremdeles at dette
er lurest, masse volt inn i effekt, så mye som mulig... jeg har vel stadig nevnt dette.
Derav min digging av MSB sine "prinsipper" ...
Men, huff, det koster! Og, man kan ikke bare kjøpe en msb dac... man må sette opp en oversikt over hva man da må gjøre.
95% av alle effektrinn på kloden kan ikke kobles til, det er det første man bør vite, iallefall
Drøsser av pre's kan ikke kobles retti dac'en iallefall!
En Pre som f.eks CAT med 100v input margin burde jo være en bra match! Bare en tanke.
Kort sagt... hehe, MSB er definitivt IKKE ett no-brainer produkt...
Om man har f.eks ett effektrinn med input attenuator... det er mange av dem egentlig, men felles er at det ofte er DYRE amper
Er det bare å kjøre på... Quicksilver Horn mono, Marantz sine monoblokker, Thorens rørblokker, Ett par Mark levinson modeller, Ayra Monoblokker, ett par modeller fra Audio Research osv.... Det er vel ca 50 effektrinn som klarer å takle en MSB direkte uten modding... Ikke mange.
mvh