N
nb
Gjest
Ja, selvsagt er det fortsatt en rip-off som BR-spiller. 850.00 kroner for noe som er en Panasonic BR-spiller er en rip-off uansett hvordan du ser på det. Hvordan saken er som lydavspiller skal ikke jeg ha ment noe om. Siden Goldmund 99,99% sikkert bruker de samme bildechipene som Panasonic bruker så er den ikke toppklasse på den fronten, prosesseringen er dog mest kritisk for DVD-materiale, i BR er mye mer spesifisert i selve videocodecen. Jeg tror heller ikke at drivverk, kabinett, strømforsyning og lignende har noe å si for bildekvaliteten til en slik spiller, men det er fritt frem å være uenig.Roysen skrev:Du mener altså at man ikke kan vite hvor godt et drivverk er fordi det er helt umulig å teste det isolert fra innpakningen og brukergrensesnittet. Jeg har da lyst til å spole tiden tilbake til en tråd vi hadde her angående en Goldmund spiller som benyttet et Pioneer drivverk. Software var også fra Pioneer, men alt annet i audio delen som DAC og strømforsyning var byttet ut, kabinettet var et annet og brukergrensesnittet var også nytt. Mener du da fremdeles at du kan vite at denne spilleren kun er rip off? Hvordan kan du i så fall gjøre det når du selv mener at det ikke er mulig å vite hvor godt drivverket er uten å montere et annet drivverk i samme produkt og deretter sammenligne? Jeg regner med at du ikke har gjort dette i den Goldmund spilleren?
Mvh
Roysen
Det er også en BR profil 1.0 spiller, noe som er lett å se siden den ikke har nettverkstilgang. Spilleren er altså utdatert allerede før den kommer på markedet. Ikke akkurat et pluss spør du meg, din påstand om at den var beregnet på konsertvideoer og slikt blir da enda mer merkelig, siden interaktivitet og nettilgang er fint til slikt bruk. 2L kommer nå snart med webserver på platene slik at platekjøperene kan laste ned musikken fra spilleren til PC, det får ikke de som har brukt 850k på Goldmund gleden av siden den ikke har nettilgang. Det får du nå på spillerne kjøpt på Elkjip.
Så rip-off som BR-spiller. Ja, definitivt. Oppo til 500 dollar er garantert bedre på video enn den overprisede metallklumpen fra Goldmund. Basert på bruksanvisningen har den også begrensede til ingen muligheter for videoinnstillinger og den støtter neppe de siste HD-audio-formatene uten at jeg husker det for sikkert.
Du har på en måte svart på ditt eget spørsmål i en annen tråd siden du vurderte en Crystalio videoprosessor til ca 40 lapper + Oppo med SDI til kanskje 8-10 lapper for det ultimate innen bildekvalitet. Da har du fortsatt 800.000 kroner å bruke på filmer eller annet som måtte være av interesse.
Hvordan Goldmund Eidos Blu låter skal ikke jeg mene noe om, sikkert fint. Og det endatil med et BR-drivverk fra Panasonic.