baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Fryktelig uhøflig av deg, men fordi jeg er så grei skal jeg gi en respons på dette. Jeg har selv litt liten forståelse for at mest esoteriske produsenter sparer penger her, men for de med et visst volum i produksjon og salg er det en bedriftsøkonomisk selvfølge. Sparer de noen hundrelapper kan det utgjøre forskjellen på overskudd og underskudd. Marginene i næringslivet kan være veldig små.BT skrev:Unnskyld at jeg er uhøflig og skriver litt om startspørsmålet her.
Delekostnadene er normalt lave i forhold til utsalgspris fordi det ofte kommer en del andre kostnader under veis, som markedsføring, frakt, lønn, lokalhold, IT, regnskap, revisor, renhold, salg, sosiale kostnader, renter, avskrivinger, styrehonorar, utbytte, arbeidsgiveravgift, skatt og moms, for å nevne noe.
I tillegg har du det at endel firmaer eies av større bedrifter som sliter på andre områder. Da er det naturlig å spare for å støtte de øvrige merkene under samme paraply. Da firmaet jeg jobber for ble kjøpt opp av en gigant fikk vi beskjed om å spare inn tre millioner på toppen av et allerede godt driftsresultat. Det er naturlig, for de kjøpte oss jo for å tjene mer penger. Vi er altså en pengemaskin for et stort konsern, noe som er helt naturlig. De kjøper ikke opp overskuddsbedrifter for forfengelighetens skyld, men fordi de kan tjene inn penger for de andre delene av konsernet som taper penger. Helt naturlig, og en sunn forretningside.
Vær like uhøflige som BT nå, folkens.
Mvh
Kongen av OT-innslag