SAL skrev:
Da kan jeg jo nok en gang invitere til lytt isteden for å prate, ta med hva det skulle være av driv/pc og så kjører vi det gjennom DAC`n i spiller`n min. Men som vanlig er det nok tryggest foran PC`n i heimen tenker jeg..........
Mvh.
SAL
Poenget er at det faktisk ikke er mulig å gjennomføre en lyttetest hos deg som vil bekrefte eller avkrefte påstanden din.
Du kan jo prøve å bytte selve mekansimen til en annen, eventuelt få noen andre til å gjøre det for deg og deretter rapportere tilbake hva resultatet ble. Inntil så har skjedd, så blir det nødvendigvis ren sysning fra din side, siden du ikke har testet det du selv snakker om, et krav du jo er veldig ivrig til å pålegge de som måtte mene noe om noe.
Jeg påpeker kun det relativt åpenbare i at dere faktisk ikke har peiling på hvor viktig selve drivmekanismen er siden dere høyst sannsynlig aldri har testet to spillere hvor mekanismen er det eneste som skiller, og med mindre dere selv bygger om spillerene deres eller får noen til å gjøre det for dere, så vil dere heller aldri finne det ut, siden det ellers vil være altfor mange andre variabler som er ulike.
Konsistens innen HiFi er vanskelige saker.