Hvorfor i all verden skyter man 3 av sine søstre ?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
0
Hva i all verden er det som kan få et menneske til å begynne å masakrere familien sin ? Etter som det står i Dagbladet var han på vei for å drepe flere familiemedlemmer !?

Er det så enkelt som at han var utilregnelig i gjerningsøyeblikket, ( ja det må han vel ha vært ! ) eller er det en dust av en imam som har fortalt ham at det var det riktige å gjøre ? Men om så var, hva gjør at man faktisk går hen å gjør det ? Det må jo være visse mentale sperrer som må brytes for å gjøre noe sikt ?

Er det noen her på HFS som har studert kriminologi som har et vettugt svar ? Svar i retning av at slik er alle muslimer kjøper jeg ikke, for i følge Koranen skal man ikke gjøre slikt ! Familietragedie brukes som merkelapp når etnisk norske gjør slikt, men det er da ingen forklaring det heller, mere en måte å si : "dette er så jævlig at vi ikke vil snakke om det!" på

M

Mulelid

Gjest
Re: Hvorfor i all verden skyter man 3 av sine søst

Bare den vanlige bånn i bøtta og ikke tilstede selvtilliten som bare brer om seg i stort monn uansett hudfarge. Virker som om det å ha feil er det samme som å dø hos enkelte, så da er det jo selvsagt bare å drepe noen for å bli frisk? Har ikke noe mot noen uansett hva slags "farge" de har i ansiktet, men man har jo det tragiske flertallet som ødelegger enkeltindividet.. Snart er man vel gal som normal om utviklingen fortsetter. Link: Prøv Dagbladet.no :)

A

Akle

Gjest

Bare den vanlige bånn i bøtta og ikke tilstede selvtilliten som bare brer om seg i stort monn uansett hudfarge. Virker som om det å ha feil er det samme som å dø hos enkelte, så da er det jo selvsagt bare å drepe noen for å bli frisk? Har ikke noe mot noen uansett hva slags "farge" de har i ansiktet, men man har jo det tragiske flertallet som ødelegger enkeltindividet.. Snart er man vel gal som normal om utviklingen fortsetter. Link: Prøv Dagbladet.no :)
Det er skakkjørt markedsfundamentalismes effekt på individet som brer om seg. Folk er dessverre alt for knyttet til gullkalven sin (kapitalisme) til i det hele tatt å nærme seg sannheten. Søkelyset vil selvfølgelig bli satt på etnisitet\religionstilhørighet noe som vil føre til at sykdommen markedsliberalisme vil få enda flere tilhengere (les frp).

Faen heller, det er nesten så jeg sympatiserer med de som finner frem haglen og skyter noen runder. Men det finnes forhåpentligvis bedre metoder for å vekke sovende bevisstheter.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Det er jo aldeles forferdelig, men noen overraskelse er det ikke på meg i alle fall. Æresrelaterte drap er utbredt i enkelte miljøer, og nylig ble hele 9 stykker dømt i Danmark for å ha vært med på å planlegge og gjennomføre et drap som ble begått av offerets bror. Han kan rett og slett være den som er utpekt for oppdraget. En far drepte for ikke lenge siden alle sine 4 døtre (i Pakistan? ) fordi han syntes at den ene hadde oppført seg usømmelig. Æren er så viktig i enkelte miljøer at slik som dette dessverre ikke er uvanlig.

http://www.rights.no/vold_over_gen/aeresdrap/hrs_60.30_060621_103.htm

http://www.rights.no/vold_over_gen/aeresdrap/hrs_60.30_050405_101.htm

A

Akle

Gjest

Æresdrap på 3 søstre samtidig virker en smule søkt. Men folk og fe får til så mangt. Gikk ut i fra at personen bare klikket. Tryggere det enn å anta at det er et "æresdrap", eller? Hatten er i alle fall fin, får bare håpe at den passer.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2

Dette er utrolig tragisk. Men det er kanskje litt tidlig i å spekulere i æresdrap. Selvfølgelig kan det være det. Men forløpig har det vel ikke kommet fram noe sånt. Psykiske problemer som gir seg utslag i slike grusomme ting kan oppstå i alle miljøer og trosretninger.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Om det er noe annet enn ærsdrap skyter man ofte seg selv og. Søstrene kan ha hjulpet den ene mot å bli giftet bort, men det er selvsagt for tidlig å si noe ennå.
Men i mine øyne er det ikke usannsynlig, det har skjedd for ofte før.

Får håpe hatten passer, hva skal du bruke den til?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397

Får håpe hatten passer, hva skal du bruke den til?
Kanskje han skal ha den på hodet?

;D

A

Akle

Gjest

Skal på hode. Tror xl var 61 til 62, noe som kanskje kan bli noe stort selv for meg og mitt store hode.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2

Det er skakkjørt markedsfundamentalismes effekt på individet som brer om seg. Folk er dessverre alt for knyttet til gullkalven sin (kapitalisme) til i det hele tatt å nærme seg sannheten. Søkelyset vil selvfølgelig bli satt på etnisitet\religionstilhørighet noe som vil føre til at sykdommen markedsliberalisme vil få enda flere tilhengere (les frp).
"Sykdommen markedsliberalisme", - hva er du, kommunist? Det er mye bedre når en allmektig stat bestemmer alt for folk, så de ikke trenger å forholde seg til egne valg? Et liv uten frihet er ikke noe liv, hvis menneskeheten ikke taker liberalisme (=frihet), så kan den likesågodt gå ad undas for hva jeg bryr meg. Da er vi uansett bare burhøns.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Klart det er æresdrap. Politiet og pressen prøver å skjule det, mannen er jo innlagt på psykiatrisk. Han tror på Muhammed, han er besatt av ære. Han er programmert til å drepe. Sånn er de nemlig. Bare vent, nå skal dere se at den norske presse ikke skriver det vi alle vet, for pressen er som dere vet venstrevridde, og sier derfor ikke sannnheten.

Honkey

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.834

Det er jo aldeles forferdelig, men noen overraskelse er det ikke på meg i alle fall. Æresrelaterte drap er utbredt i enkelte miljøer, og nylig ble hele 9 stykker dømt i Danmark for å ha vært med på å planlegge og gjennomføre et drap som ble begått av offerets bror. Han kan rett og slett være den som er utpekt for oppdraget. En far drepte for ikke lenge siden alle sine 4 døtre (i Pakistan? ) fordi han syntes at den ene hadde oppført seg usømmelig. Æren er så viktig i enkelte miljøer at slik som dette dessverre ikke er uvanlig.

http://www.rights.no/vold_over_gen/aeresdrap/hrs_60.30_060621_103.htm

http://www.rights.no/vold_over_gen/aeresdrap/hrs_60.30_050405_101.htm
Ok, her tar du 2 eksempler på æresdrap i verden og sier at det er utbredt i enkelte miljøer. Da sier jeg at det er utbredt i skolemiljøer i USA at barn skyter sine medelever.
Heldigvis har vi ikke hatt mange slike massedrap i Norge, men dette er første gang det er en med ikke-norsk bakgrunn som er gjerningsmann og da er det muslimsk æresdrap med en gang. Hva var da Orderudsaken? Norrønt æresdrap?
Det hadde helt enkelt klikket for mannen, om det var markedsliberalismen som fikk det til å klikke eller en eller annen religion er uvesentlig.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Klart det er æresdrap. Politiet og pressen prøver å skjule det, mannen er jo innlagt på psykiatrisk. Han tror på Muhammed, han er besatt av ære. Han er programmert til å drepe. Sånn er de nemlig. Bare vent, nå skal dere se at den norske presse ikke skriver det vi alle vet, for pressen er som dere vet venstrevridde, og sier derfor ikke sannnheten.

Honkey
Ja ja. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du reagerer på at æresdrap forekommer, og at dette kan være et slikt. Dette er jo et kjent fenomen i muslimskle samfunn over hele verden. At du velger å harselere med en så alvorlig sak, skal jeg ikke spekulere i, men det er tydelig at du er ukomfortabel med at det mest sannsynlig er æresdrap.

Da heller et realt massemord utført på den norske måten.... Virker det som.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Ja ja. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du reagerer på at æresdrap forekommer, og at dette kan være et slikt. Dette er jo et kjent fenomen i muslimskle samfunn over hele verden. At du velger å harselere med en så alvorlig sak, skal jeg ikke spekulere i, men det er tydelig at du er ukomfortabel med at det mest sannsynlig er æresdrap.

Da heller et realt massemord utført på den norske måten....   Virker det som.
Jeg harselerer så visst ikke med denne tragiske saken, jeg tillater meg å ironisere over de som spekulerer uten å ane noe om bakgrunnen. Det heter å ha fordommer, Oddgeir. Det er selvsagt mulig vi snakker om en slags ære her, det er like selvsagt mulig det er noe annet. Drap er drap, dette er og blir en dyp tragisk handling uansett hva årsaken måtte være.

Honkey

A

Akle

Gjest

"Sykdommen markedsliberalisme", - hva er du, kommunist? Det er mye bedre når en allmektig stat bestemmer alt for folk, så de ikke trenger å forholde seg til egne valg? Et liv uten frihet er ikke noe liv, hvis menneskeheten ikke taker liberalisme (=frihet), så kan den likesågodt gå ad undas for hva jeg bryr meg. Da er vi uansett bare burhøns.
McCarthyisme er også en del av denne sykdommen også kjent som amerikanisme.

Og nei, jeg vil absolutt ikke definere meg selv som kommunist. Men ser ikke på det som verre å legge skjebnen sin i hendene på politiske idealister eller egomane eksentrikere enn å legge det i hendene på multinasjonale selskaper.

Om du må ha en definisjon på meg så bruk medmenneske, en utdøende rase.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Ok, her tar du 2 eksempler på æresdrap i verden og sier at det er utbredt i enkelte miljøer. Da sier jeg at det er utbredt i skolemiljøer i USA at barn skyter sine medelever.
Heldigvis har vi ikke hatt mange slike massedrap i Norge, men dette er første gang det er en med ikke-norsk bakgrunn som er gjerningsmann og da er det muslimsk æresdrap med en gang. Hva var da Orderudsaken? Norrønt æresdrap?
Det hadde helt enkelt klikket for mannen, om det var markedsliberalismen som fikk det til å klikke eller en eller annen religion er uvesentlig.

Nei kjære PP jeg viste ikke til kun 2 saker jeg la ved en link (på 2 sider) og dette er for øvrig sannsynligvis ikke første gang det eventuelt utføres et æresdrap i Norge

http://www.rights.no/vold_over_gen/sent_deb/hrs_60.60_030430_102.htm

Daglige familiehenrettelser i Tyskland
- æreskodeksen råder i gettoene
16.02.06: Daglig drepes en kvinne i såkalt æresdrap i Tyskland. Dette fremkommer i en anmeldelse av boken "Allahs frauen – Djihad zwishen Scharia und Demokratie" (Allahs kvinner – jihad mellom sharia og demokrati).
Herfra: http://www.rights.no/anbef_litt/hrs_09.00_050401_101.htm

Jeg kan ikke med min beste vilje fatte og forstå hvordan dere kan unnskylde , bortforklare og forsvare all denne djevelskapen hele tiden. Nei da vi kan ikke si 100 % sikkert at dette var æresdrap, men sjansen er 95 % og det er ingenting å spøke med. Dette har ingenting med fordommer å gjøre, det har med å følge med på hva som foregår, sette seg inn i situasjonen og se litt realistisk på det.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
880

Det er visst bare en grunn til å ta opp dette temaet her: Fin anledning til å komme med muslimhets.
Er det slik at dere vet hvorfor disse drapene ble utført? Det virker som om dere ligger foran politiet.

A

Akle

Gjest

Nei kjære PP jeg viste ikke til kun 2 saker jeg la ved en link (på 2 sider) og dette er for øvrig sannsynligvis ikke første gang det eventuelt utføres et æresdrap i Norge

http://www.rights.no/vold_over_gen/sent_deb/hrs_60.60_030430_102.htm

Daglige familiehenrettelser i Tyskland
- æreskodeksen råder i gettoene
16.02.06: Daglig drepes en kvinne i såkalt æresdrap i Tyskland. Dette fremkommer i en anmeldelse av boken "Allahs frauen – Djihad zwishen Scharia und Demokratie" (Allahs kvinner – jihad mellom sharia og demokrati).
Herfra:  http://www.rights.no/anbef_litt/hrs_09.00_050401_101.htm

Jeg kan ikke med min beste vilje fatte og forstå hvordan dere kan unnskylde , bortforklare og forsvare all denne djevelskapen hele tiden. Nei da vi kan ikke si 100 % sikkert at dette var æresdrap, men sjansen er 95 % og det er ingenting å spøke med. Dette har ingenting med fordommer å gjøre, det har med å følge med på hva som foregår, sette seg inn i situasjonen og se litt realistisk på det.
Ser poenget ditt, men hvorfor er det så viktig for oss å fortie biproduktene av vår egen kultur og rette fingeren mot det fremmede før blodet har tørket?

A

Akle

Gjest

Markedsliberalisme har ingen ting med frihet å gjøre, det riktige begrepet blir derfor markedsfundamentalisme. Det er grunnleggende logikk at vår komplekse livsstil skaper kausalitet som igjen begrenser vår frihet.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2

McCarthyisme er også en del av denne sykdommen også kjent som amerikanisme.
Jaha. Hvorfor går da verdens flyktningestrøm fra øst, fra den muslimske og kommunistiske verden, til vest og kapitalitmens høyborger? Hvis det er så mye bedre å leve under en kommunistisk eller islamsk republikk mener jeg? Da burde jo flyktningestrømmen gått andre veien. Hvorfor rømmer ikke folk i hopetall fra USA og Europa til Iran og Nord-Korea? Hvorfor rømmer folk i hopetall fra Iran og Nord-Korea til USA og Europa? De fleste amerikanere og vesteuropeere er såvidt meg bekjent fornøyd med samfunnene hvor de bor, i skarp kontrast til de fleste som bor i land regjert av islamister eller kommunister. Kommunismen fikk prøve seg i forrige århundret, den feilet miserabelt og raserte alle samfunn hvor den fikk makt, den var en virkelig sykdom.

Og nei, jeg vil absolutt ikke definere meg selv som kommunist. Men ser ikke på det som verre å legge skjebnen sin i hendene på politiske idealister eller egomane eksentrikere enn å legge det i hendene på multinasjonale selskaper.
Å bli utsatt for Coca-Cola i butikkhyllene er verre enn å bli kastet i Gulag-leirer? Det er statsmakten som utformer lovverket, det er én av dens berettigede oppgaver.

Om du må ha en definisjon på meg så bruk medmenneske, en utdøende rase.
Åja, den ensomme rytter, forsvarer av menneskeheten. Beklager at jeg ikke kjøper den, men narcissisme passer ikke din filosofi.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20

At muslimene tar med seg sin groteske kvinneundertrykkelse hit til landet er naturligvis fullstendig uakseptabelt. Merkelig at venstresida ikke klarer å ta stilling, og i stedet kommer med all slags bortforklaringer. Faktum er at venstresida fullstendig svikter muslimske kvinner. Norsk kvinnebevegelse tenker kun ammepauser og permisjoner og unnlater å engasjere seg i de viktige sakene. Tragisk!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20

Dette vitner om en svært primitiv, kvinnefiendtlig og farlig kultur. At islam spiller inn som en vesentlig faktor, er det vel liten tvil om. Så lenge vi her i landet tier om dette, støtter vi overgriperne, og lar kommende ofre i stikken.
Derfor må vi forlange integrering med klare krav til norsk språk og yrkesutøvelse, samt følge danskene vedr familiesammenføring osv. . Samarbeider de ikke, må de ut!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17

dette her like mye å gjøre med kultur som norske menn som drekker seg møkkings, grisebanker kona si og voldtar dattera si.

vi snakker om enkeltindivider som går amok. punktum.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Det jeg synes man kan stille seg av spørsmål er om denne tråden ville sett dagens lys om det var etniske nordmenn involvert?
Ville vi i så fall søkt å forklare den tragedien med mannesinnets innebyggede ondskap? Selv i vårt fredsæle folk finnes fedre som dreper seg selv og ungene, eller dreper kone og datter i en krangel om fjernkontrollen. http://www.sa.no/lokale_nyheter/article2312137.ece
Vi må være ytterst forsiktige med karakteristikker i slike sammenhenger. Selvsagt er noe galt der en kultur henger igjen der hvor drap er problemløser. Dette kan vi aldri akseptere, selvsagt. Men det blir feil å dømme en hel kultur for elike ekstreme tilfeller.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

dette her like mye å gjøre med kultur som norske menn som drekker seg møkkings, grisbanker kona si og voldtar dattera si.

vi snakker om enkeltindivider som går amok. punktum.
Tullprat.
Slike tilfeller er alltid planlagt over tid. Knivstikkene det refereres til var nok en advarsel.
At familien var i Pakistan er nok ikke tilfeldig, og den stakkars sønnen var utpekt til å utføre henrettelsene.

Jeg vil anbefale politiet å ta en prat med pater familias pt i little norway i Pakistan.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Jeg får for guds skyld håpe det finnes et uhyre lite mindretall av mennesker med Oddgeirs tankesett i Politiets rekker. Finnes mange slike der, har vi seriøse problemer.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20

Jeg får for guds skyld håpe det finnes et uhyre lite mindretall av mennesker med Oddgeirs tankesett i Politiets rekker. Finnes mange slike der, har vi seriøse problemer.

Honkey
Det er svært trist og tragisk hvis du ikke makter å se realitetene i dette. Dette er sansynligvis kulturelt og religiøst utløste drap på jenter av pakistansk opprinnelse som familien synes er blitt "for mye norske", dvs. vestlige / ikke-mulimske. Det er absolutt mulig at dette har vært planlagt og godkjent av familien.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Honkey
Jeg noterer at du ikke ønsker å utrede alle muligheter.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Jeg noterer at du ikke ønsker å utrede alle muligheter.
Nå projiserer du, oddgeir. Det er ikke jeg som har bestemt handlingsmønsteret her. Jeg har ikke inntatt en eneste holdning rundt hendelsesforløp og årsak. Politiets jobb er nettopp å jobbe åpent med alle muligheter, uten fordommer.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Honkey
Ja vi har seriøse problemer, men ikke av den grunn som du nevner.
Det går ikke lenger en dag uten at vi hører om skyting, knivstikking oppbanking, trusler, etc fra våre nye landsmenn.
Det er problemet.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Politiets jobb er nettopp å jobbe åpent med alle muligheter, uten fordommer.

Honkey
Nettopp. Som jeg skulle sagt det selv.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2

Det er mulig at det er et æresdrap dette som skjedde i Oslo. Men vi vet vel ikke det enda. Det var bror til gjerningsmannen som kontakta politiet om drapene. Da kan det vel kanskje tyde på at han ikke var innvolvert ?

Og det er da ingen som støtter sånt som æresdrap, omskjæring, pedofili, sharia og alt de må ha for seg de som har en ekstrem form å dyrke religionen sin på. Alle er vel enige i at i Norge må norske lover følges.

Men det kan bli veldig ensretta uten antydninger til nyanse i det som blir lagt fram av noen her, de som har et mer nyansert syn blir kaldt venstresida, så da kaller jeg de, den ekstreme høyresida. Virker som en form for korstog. Er det slik at en god muslim er en død muslim ?

K

kbwh

Gjest

Yeah, og en god brunstripete er en død brunstripete. La oss lage borgerkrig først som sist.

A

Akle

Gjest

Jaha. Hvorfor går da verdens flyktningestrøm fra øst, fra den muslimske og kommunistiske verden, til vest og kapitalitmens høyborger? Hvis det er så mye bedre å leve under en kommunistisk eller islamsk republikk mener jeg? Da burde jo flyktningestrømmen gått andre veien. Hvorfor rømmer ikke folk i hopetall fra USA og Europa til Iran og Nord-Korea? Hvorfor rømmer folk i hopetall fra Iran og Nord-Korea til USA og Europa? De fleste amerikanere og vesteuropeere er såvidt meg bekjent fornøyd med samfunnene hvor de bor, i skarp kontrast til de fleste som bor i land regjert av islamister eller kommunister. Kommunismen fikk prøve seg i forrige århundret, den feilet miserabelt og raserte alle samfunn hvor den fikk makt, den var en virkelig sykdom.

Har hverken gitt uttryk for å være islam- eller kommunistsympatisør. Hvorfor emigrerte nordmenn til USA, og kan ikke de samme årsaker overføres til befolkningen i de totalitære regimene du referer til? Det er ikke kun et politisk problem. Den vestlige imperialisme har heller ikke bedret verdenssituasjonen; verdensbanken, IMF, GATT, WTO, etc.

Iran og Sør Korea er forferdelige regimer, ingen tvil om det. Men det var aldri tema.

Å bli utsatt for Coca-Cola i butikkhyllene er verre enn å bli kastet i Gulag-leirer? Det er statsmakten som utformer lovverket, det er én av dens berettigede oppgaver.
Coca-Cola tok hele forsyningen av rent vann i et ruralt indisk strøk. Var de ved sin fulle rett da de kjøpte vannretighetene i et fritt marked? Når markedet begrenser menneskers frihet og fratar dem grunnleggende menneskerettigheter er det søkt å si at Cola i butikkhyllene ikke utgjør et problem. Om enn ikke for deg.

Se hva GATT har gjort med ditt kjære moderland. Gjorde det mulig for GM å overføre 70% av sin aktivitet fra USA til Mexico. Mangfoldige titusener av amerikanere mistet jobben. Mexikanere måtte ta til takke med slavelønn og forurensningen ble fordoblet. Arbeiderklassen blir stadig fattigere, men BNP øker. Dette er en tendens som blir sterkere og sterkere. Eliten blir sterkere og sterkere, arbeiderklassens kår blir sørgeligere og sørgeligere.

Åja, den ensomme rytter, forsvarer av menneskeheten. Beklager at jeg ikke kjøper den, men narcissisme passer ikke din filosofi.
Det er forøvrig du som støtter narcissismens kultur, amerikanismen.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Yeah, og en god brunstripete er en død brunstripete. La oss lage borgerkrig først som sist.
Ja, hvis man er brunstripete fordi man er så frekk å påpeke bestialiteter i en kultur/religion, så gjerne det.

Topp Bunn