Hvorfor i all verden skyter man 3 av sine søstre ?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.366
Torget vurderinger
1
Re: Hvorfor i all verden skyter man 3 av sine søst

Ja jeg regnet med at det kunne misforstås litt. Men, jeg synes uansett gjerningsmannens lidelseshistorie, at det er flere ting som er suspekt ved dette. Såesielt siden det er han. Kanskje han er et "offer" i familien, siden han har slitt såpass som han har, og det da er øvd press på ham at det akkurat ham som skulle gjøre dette?

Han har jo ellers vist seg å være dysfunskjonell pga. sin psykiske tilstand og har opphold på Dikemark bak seg. Han kanskje har vist seg dugelig i denne "kampen", om jeg skal si noe halvdumt. Og så er det denne mistanken om at han hadde med seg en person til, som det er msitanke om.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Ja jeg regnet med at det kunne misforstås litt. Men, jeg synes uansett gjerningsmannens lidelseshistorie, at det er flere ting som er suspekt ved dette. Såesielt siden det er han. Kanskje han er et "offer" i familien, siden han har slitt såpass som han har, og det da er øvd press på ham at det akkurat ham som skulle gjøre dette?

Han har jo ellers vist seg å være dysfunskjonell pga. sin psykiske tilstand og har opphold på Dikemark bak seg. Han kanskje har vist seg dugelig i denne "kampen", om jeg skal si noe halvdumt. Og så er det denne mistanken om at han hadde med seg en person til, som det er msitanke om.
Jeg antar at følte at han gradvis mistet kontrollen over søstrene, og at det plaget ham.
Han var jo overlatt ansvaret da Pater Familias reiste til Pakistan. (tilfeldig?) Det skal bli interessant å se om en eventuell medhjelper viser seg å være den andre broren.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.366
Torget vurderinger
1

Nei, jeg lurer litt på det der, som kjent...

Tragisk uansett, at det å stille seg åpen for å drikke en kopp kaffe med en norsk mann på kafé kan resultere i å avrettes slik det regelrett er gjort her...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Det denne velmenen de mannen skriver her, er ikke relavant for denne tråden.

Dette er den tradisjonelle "vi kan ikke kritisere noen før vi er perfekte selv" holdningen.

At likestillingen har kommet raskt på noen norske menn kan vel kanskje være, men det kan ikke brukes som forklaringsmodell i søskendrapet.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Hvis æresdrap eller sterk medvirkning/press til slikt blir påvist, hvorfor blir ikke de som står bak utvist til hvor de kom ifra, det være seg Pakistan, Iran, Kurdistan eller hvor nå disse skikkene kommer fra....Ut vis alle som står bak og presser. Noen deportasjoner på et slikt grunnlag ville sende sjokkbølger inn i disse miljøene. Vi vil ikke ha slike miljøer, luten så langt har ikke vært kraftig nok.

Topp Bunn