Man blir gjerne hånet av folk som mener at dette ikke har noe for seg.
Gjør man? Virkelig? Det kan jeg aldri huske å ha sett, og i alle fall ikke i en utstrekning som på noen måte rettferdiggjør en slik generalisering.
Jeg har som sagt observert medlemmer som mener å ha blitt krenket eller "hånet" av utsagn som impliserer at de har gjort gale valg og dermed mener å ha blitt "idioterklært", men hvis man ikke takler at andre meninger enn sine egne eksisterer, tror jeg at man bør gå litt i seg selv i stedet.
Selvsagt bør man bruke en saklig og helst hyggelig tone når man interagerer med andre, men det gjelder begge veier, og jeg er personlig av den oppfatning at så godt som all drittslenging og "håning" heller rettes
mot skeptikere og "målemafia" enn den andre veien.
Jeg er generelt(!) i mot generalisering. Det forsøkte jeg å synliggjøre med ordet "gjerne".
Jeg tenker for eksempel på folk som forteller om sine tweaks, og hvordan de opplever disse. Det finnes sikkert mange vitenskapelige grunner til at disse ikke burde virke, og det bør man få gi uttrykk for. Men enkelte utsagn, bl.a. i tråden om tweaks over the top, er direkte ufine, etter min mening.
Så kan man alltids ha sin oppfatning om hvor grensen mellom hån og ufinhet skal gå.
Og drittslenging går begge veier, så vidt jeg kan bedømme.
Jeg tenker på utsagn som "hører man ikke forskjell på kobber og sølv, bør man finne seg en annen hobby".