Hvorfor stemmer folk FRP?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.604
Antall liker
10.078
ErosLoveking skrev:
Flere enn meg som reagerte på Jensens idiotstempling av den 3/4-delen som ikke stemte FrP?
Feige, tankeløse, uten evne til egne meninger. Der fikk vi den.

På toppen kommer Hagen´s raljeringer med Sponheim. (ikke alt en tenker, trengs å bli sagt høyt)
Synd, for Hagen har jeg alltid hatt respekt for som politiker, i langt større grad enn Jensen.
Tenk da hva vi har unngått ;D Kommentaren til Hagen var fullstendig usmakelig, Sponheim har i denne valgkampen vært den mest prinsippfaste av alle partiledere. Resten av (særlig) de borgelige er mer opptatt av å slikke hverandre oppetter ryggen enn å stå for sin egen politikk.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.833
Antall liker
10.288
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
At FrPs politiske analyser etter valget stort dreier seg om hvem som har skylda, enten det er kommunistene i NRK, eller en "massiv pressehets", media og diverse andre partiledere, etc ad nauseum, og at man ikke et øyeblikk retter et kritisk øye mot seg selv og egen posisjonering, sier det meste om dette partiets forutsetninger for å sitte med regjeringsansvar. De har gjort det til sitt viktigste politiske budskap å være forbanna og til å skylde på andre. Sånt sett har de nok et budskap med en viss apell til andre som er forbanna av en eller annen grunn, men dog. Sånn sett ville det forsåvidt vært interessant å se hvem de ville skylde på om de kom i regjering, men jeg er glad jeg slipper.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.795
Antall liker
7.810
erato skrev:
At FrPs politiske analyser etter valget stort dreier seg om hvem som har skylda, enten det er kommunistene i NRK, eller en "massiv pressehets", media og diverse andre partiledere, etc ad nauseum, og at man ikke et øyeblikk retter et kritisk øye mot seg selv og egen posisjonering, sier det meste om dette partiets forutsetninger for å sitte med regjeringsansvar. De har gjort det til sitt viktigste politiske budskap å være forbanna og til å skylde på andre. Sånt sett har de nok et budskap med en viss apell til andre som er forbanna av en eller annen grunn, men dog. Sånn sett ville det forsåvidt vært interessant å se hvem de ville skylde på om de kom i regjering, men jeg er glad jeg slipper.
Hvis FrP hadde rettet et kritisk øye på egen politikk ville jo første steg vært å endre navn til Regresjonspartiet...
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Spiralis skrev:
Hvor ble det av venstresidens inkluderende og åpne toleranse og ønske om mangfold ??

;D ;D ;D ;D ;D ;D
Venstresiden på både sosialitisk og borgelig side gikk jo kraftig tilbake. Så det er vel folket som ikke ønsker inkludering, toleranse og mangfold...?
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
De burde sende Sure Siv på samme kurs som Jern Erna har tatt. For der har det skjedd en dramatisk forandring til det positive. Etter å ha hørt henne på valgnatten var det like før jeg ble Høyre velger gitt. Bort med all sutring, inn med fokus på egne mål og verdier.
Bra av Erna!
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.833
Antall liker
10.288
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
topline skrev:
De burde sende Sure Siv på samme kurs som Jern Erna har tatt. For der har det skjedd en dramatisk forandring til det positive. Etter å ha hørt henne på valgnatten var det like før jeg ble Høyre velger gitt. Bort med all sutring, inn med fokus på egne mål og verdier.
Bra av Erna!
Totalt og 100% enig. Problemet er (som nevnt over) at et fornøyd FrP mister betydelige deler av sitt politiske budskap.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
topline skrev:
De burde sende Sure Siv på samme kurs som Jern Erna har tatt. For der har det skjedd en dramatisk forandring til det positive. Etter å ha hørt henne på valgnatten var det like før jeg ble Høyre velger gitt. Bort med all sutring, inn med fokus på egne mål og verdier.
Bra av Erna!
Sure-Siv drev fortsatt valgkamp, lenge etter at siste stemme var puttet i urna.
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
FrP som er et populistisk parti har ikke evner til å forstå at det er store ideologiske forskjeller mellom Venstre og FrP. FrP omtaler Venstre som om de også burde vært populistisk og vendt seg mot det "mørkeblå"-fløyen. De er så hovmodig at de hoverer over et parti med et klart ideologisk ståsted. FrP skjønner seg ikke på ideologi. Det gjenspeiles seg i nyhetene nå.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Spiralis skrev:
Hvis du avviser andres meninger og innspill som dumskap blottlegger du kun din egen ignoranse!
Hm. Ikke så enkelt det der. Jeg har stor sans for å diskutere med mennesker med et annet ståsted enn meg selv. Er ikke særlig borgelig i snittet, men har hatt mange spennende samtaler med dypt blå borgere. Det finnes mange dannede kloke mennekser i de fleste leiere, og jeg er kun en liten bjørn med svært liten forstand. Dermed er det mye å lære av mange.

Dersom det hevdes at jeg setter likhetstegn mellom Frp-sympatier og mangelfullt utviklede sjelsevner blir jeg iltert rød i kinnene og får utestemme! MEN når jeg finner store deler av Frps politikk uforsvarlig, forførende og forenklende blir jeg faktisk bekymret. Og dersom jeg mener at det er dumskap å slippe slikt løs på samfunnet, ja så mener jeg det ville være ignorant å ikke gi uttrykk for det!
ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)
ignoranse ignor|an'se -n (fra lat., se *ignorere) uvitenhet


Jeg kjenner mange Frpere jeg har stor sans for som mennesker, og respekterer deres rett til å mene det de mener. "Fienden" her er ikke Frp-velgere, men Frps politikk og verdisett (og Sure Siv med kumpaner)

Mvh
Sniff
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
FRP er det eneste partiet som ikke har vært i regjering om man holder seg til de store partiene. Jeg holder med mye av det de sier , men fordyper meg ikke i det hele. FRP som andre partier m¨å kjempe sine saker om de skulle komme i regjering med andre.....egentlig hadde det vært gøy å sett hva som hadde skjedd , eldrebølgen kommer til å slå voldsomt , veiene blir værre og værre og velferden er ikke noe å skåle for , med svindyr tannlege( verdens dyreste) , men når blodpumpa streiker , ja da er det rett inn , kun for å kunne yte med mere skattepenger , til Jens og CO....

vi får se , ap må ta noe av skylden for bråheten i siste finanskrise , men det har dumme ola Nordmann allerede glemt selvsagt og velger inn tullingen igjen,.,,,,,er vi ikke riktig kloke ??? tydligvis ikke , stakkars Nordmenn , det værste er at vi har valgt det selv.....

ES
 
S

smog

Gjest
ssm skrev:
vi får se , ap må ta noe av skylden for bråheten i siste finanskrise , men det har dumme ola Nordmann allerede glemt selvsagt og velger inn tullingen igjen,.,,,,,er vi ikke riktig kloke ??? tydligvis ikke , stakkars Nordmenn , det værste er at vi har valgt det selv.....

ES
Du mener at AP har skylden i finanskrisen???? Ja og jeg hadde følt meg meget komfortabel med en utenriksminister fra FrP i stede for Støre :eek:. Nei vi er ikke riktig kloke.

Mvh
Even
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Sponheim har vært KLAR... Dessverre har "klarheten" hans gått ut over en del viktige "blåmørkegrønne" omveltninger som KUNNE skjedd, hadde han vært LITT mer imøtekommende og samarbeidsvillig. Jeg har stor sans for fyren (og partiet) men mener at han valgte feil taktikk! Han er en sterk stemme, og kunne HELT sikkert fått mye av SIN politikk gjennom i forhandlinger med en "blåmørkegrønn" regjering (inkludert Frp).. JEG liker V men jeg stemte ikke på dem.. de var en god nr 2'ish :) .. de ville ikke samarbeide med de som så ut til å få 20-30% av stemmene og som har endel til felles med dem.. DET er ikke bra imho! derfor ... sorry... Man burde prøvd å "late som" man kan samarbeide FØRST, så kunne man kranglet ETTERPÅ! det hadde kanskje ikke nødvendigvis blitt så gæærnt verken for FrP, H, V eller K(Grøss)rF!) Man hadde MULIGENS kunnet funnet et bra felles ståsted.. Men det vet man ikke NÅ fordi visse er verdensmestre i forhåndsdømming !

!

Pink_Panther skrev:
ErosLoveking skrev:
Flere enn meg som reagerte på Jensens idiotstempling av den 3/4-delen som ikke stemte FrP?
Feige, tankeløse, uten evne til egne meninger. Der fikk vi den.

På toppen kommer Hagen´s raljeringer med Sponheim. (ikke alt en tenker, trengs å bli sagt høyt)
Synd, for Hagen har jeg alltid hatt respekt for som politiker, i langt større grad enn Jensen.
Tenk da hva vi har unngått ;D Kommentaren til Hagen var fullstendig usmakelig, Sponheim har i denne valgkampen vært den mest prinsippfaste av alle partiledere. Resten av (særlig) de borgelige er mer opptatt av å slikke hverandre oppetter ryggen enn å stå for sin egen politikk.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.833
Antall liker
10.288
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
ssm skrev:
FRP er det eneste partiet som ikke har vært i regjering om man holder seg til de store partiene. Jeg holder med mye av det de sier , men fordyper meg ikke i det hele. FRP som andre partier m¨å kjempe sine saker om de skulle komme i regjering med andre.....egentlig hadde det vært gøy å sett hva som hadde skjedd , eldrebølgen kommer til å slå voldsomt , veiene blir værre og værre og velferden er ikke noe å skåle for , med svindyr tannlege( verdens dyreste) , men når blodpumpa streiker , ja da er det rett inn , kun for å kunne yte med mere skattepenger , til Jens og CO....

vi får se , ap må ta noe av skylden for bråheten i siste finanskrise , men det har dumme ola Nordmann allerede glemt selvsagt og velger inn tullingen igjen,.,,,,,er vi ikke riktig kloke ??? tydligvis ikke , stakkars Nordmenn , det værste er at vi har valgt det selv.....

ES
Vi har mange utfordringer ja, i likhet med de fleste andre land. Og når vi sliter med å løse de, er det fordi dette slettes ikke er enkelt og fordi det er mange ting som må prioriteres opp mot hverandre og ikke fordi vi nekter å skue til "eureka"-svarene noen halvstuderte amatører uten styringserfaring hevder de har i ermet. Det betyr selvsagt ikke at alle valg som ulike regjeringer gjør eller har gjort, enten de springer ut fra høyre eller venstre, er like smarte, men dog...jeg har en grunnleggende tro på at det ikke er idioter som har styrt Norge de siste tiårene.

I motsetning til FrP tror jeg ikke det finnes enkle svar på kompliserte styrings- og prioriteringsutfordringer. Og jeg tror ikke en gang verdens rikeste land har penger til alt, inkl økt kjøpekraft til alle og en hver. Men det er utvilsomt smart av FrP å lokke alle de som er forbanna over alle ting som ikke er løst, med at de er like forbanna de også. Smart markedsføring , selv om det ikke nødvendigvis blir særlig god politikk ut av det.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hva er det du egentlig mener sms?

Oslo har nå vært styrt av FrP i mange år, og nå er Tigerstaden blitt verdens dyreste hovestad/by :'(

Så da må man vel få lov til å spørre igjen, hva, hva, hva, hva mener du???

De gikk på valg for og avskaffe bomringene! Hvorfor betaler de fleste Oslo borgere opptil ti ganger så mye nå da?
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Hadde FRP over 50% i Oslo ? Hvis ikke, så håper jeg du selv skjønner at det du sier er BOM! !!

Med ALL respekt..... (det bør DU ha også!) diskusjonen blir litt mer interessant DA!

f skrev:
Hva er det du egentlig mener sms?

Oslo har nå vært styrt av FrP i mange år, og nå er Tigerstaden blitt verdens dyreste hovestad/by :'(

Så da må man vel få lov til å spørre igjen, hva, hva, hva, hva mener du???

De gikk på valg for og avskaffe bomringene! Hvorfor betaler de fleste Oslo borgere opptil ti ganger så mye nå da?
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.088
Antall liker
9.181
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
erato skrev:
ssm skrev:
FRP er det eneste partiet som ikke har vært i regjering om man holder seg til de store partiene. Jeg holder med mye av det de sier , men fordyper meg ikke i det hele. FRP som andre partier m¨å kjempe sine saker om de skulle komme i regjering med andre.....egentlig hadde det vært gøy å sett hva som hadde skjedd , eldrebølgen kommer til å slå voldsomt , veiene blir værre og værre og velferden er ikke noe å skåle for , med svindyr tannlege( verdens dyreste) , men når blodpumpa streiker , ja da er det rett inn , kun for å kunne yte med mere skattepenger , til Jens og CO....

vi får se , ap må ta noe av skylden for bråheten i siste finanskrise , men det har dumme ola Nordmann allerede glemt selvsagt og velger inn tullingen igjen,.,,,,,er vi ikke riktig kloke ??? tydligvis ikke , stakkars Nordmenn , det værste er at vi har valgt det selv.....

ES
Vi har mange utfordringer ja, i likhet med de fleste andre land. Og når vi sliter med å løse de, er det fordi dette slettes ikke er enkelt og fordi det er mange ting som må prioriteres opp mot hverandre og ikke fordi vi nekter å skue til "eureka"-svarene noen halvstuderte amatører uten styringserfaring hevder de har i ermet. Det betyr selvsagt ikke at alle valg som ulike regjeringer gjør eller har gjort, enten de springer ut fra høyre eller venstre, er like smarte, men dog...jeg har en grunnleggende tro på at det ikke er idioter som har styrt Norge de siste tiårene.

I motsetning til FrP tror jeg ikke det finnes enkle svar på kompliserte styrings- og prioriteringsutfordringer. Og jeg tror ikke en gang verdens rikeste land har penger til alt, inkl økt kjøpekraft til alle og en hver. Men det er utvilsomt smart av FrP å lokke alle de som er forbanna over alle ting som ikke er løst, med at de er like forbanna de også. Smart markedsføring , selv om det ikke nødvendigvis blir særlig god politikk ut av det.
Appropos halvstuderte amatører.....jeg er ikke betrygget av at en tyngste og mest urfrodrende departementete har vært og er styrt av en mann som har sitt fagfelt og erfaring med hørselvern og motorsag..

Ellers går AP/SV/SP en tøff periode i møte.
Skatteinntektene er fallende pga krise.
Helseutgiftene vokser.
Handlingsreglen er allere brutt så til de grader at her må man hanske seg inn igjen hvis den fremdeles skal ha noe legitimitet
Syke, uføre, eldre, AFPer osv - antallet som står utenfor arbeidsliver vokser.

Kort fortalt - så er nok årets budsjett brukt i det store og hele brukt opp bare for å tilby samme tjenester som de gjorde i fjor.

Det har vært lite fokus på hvor fantastisk gunstige år den rød grønne regjeringen har hatt (3 super år + 4. år hvor man har kunne buste handlingsrgelen så til de grader under skjul av finanskrise). Nå får de smake hverdagen.....og det blir vanskelig, og vi vil nok se at mange av "godsakene" blir skjøvet helt til slutten av perioden....for nå er det rett og slett ikke penger!

Mvh
OMF
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.833
Antall liker
10.288
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
OMF skrev:
Appropos halvstuderte amatører.....jeg er ikke betrygget av at en tyngste og mest urfrodrende departementete har vært og er styrt av en mann som har sitt fagfelt og erfaring med hørselvern og motorsag..
Selvsagt mye rett i det du skriver rent generelt, og det hadde vært interessant å se FrP prøve å håndtere dette i lys av egne valgløfter.

Ref statsråder er det lett å raljere over en del av disse både i denne og tidligere regjeringer, og det er flere som jeg gjerne ser byttet ut, men det vi ikke må glemme er at det er et helt styringsapparat som innsettes i et departement, og statsråden er bare frontfiguren i et stort system hvor det finnes mye erfaring.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er jo penger, men kanskje ikke så mye og rutte med i fremtiden!

Norge er jo forsatt et av Verdens rikeste land, og iflg. en del spørre undersøkelser, så er jo Ola og Kari det lykkeligste menneske på denne jord!
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Det er jo litt MRSMT da, at de rødgrønne ønsker at vi skal grave til oss alt som finnes av penger her i landet FØR vi deler det med NOEN (?), mens de blå synes vi bør melde oss inn NÅ, mens vi har noe å "friste med" for kanskje å få mer innflytelse enn vi ellers hadde fått (om vi var tom for olje, og i ellers i "islandsk" forfatning... for å bruke et dustete eksempel... Regner med at dere skjønner, om dere VIL!) Faktum er jo at man må bidra til felleskapet i EU.. og det er jo bare sosialistene i Norge som er så egoistiske at de ikke vil DET! (med visse gode unntak offcoz) :)

I motsetning til dere ekstremister her, så har jeg ingen problem med å si til dere at jeg er misfornøyd med at partiet mitt ikke vil ta et klart standpunkt på dette området ! jeg er ganske sikker på at velgerne dems ønsker det (de var klarere på dette FØR, og jeg tror ikke de tapte noe på dette, bortsett fra kansje en liten haug stemmer til Høyre) :) (menmen skal stemmer tapes, så er jo høyre et BRA alternativ igrunn..)
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
971
Antall liker
0
Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra! :p
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.657
Antall liker
1.423
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Unplugged skrev:
Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra! :p
Hvorfor er ikke det bra?
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
971
Antall liker
0
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra! :p
Hvorfor er ikke det bra?
Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.657
Antall liker
1.423
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Unplugged skrev:
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra! :p
Hvorfor er ikke det bra?
Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.
Men du synes det er bra altså, om en kunne fått gjort store saker og? Så du er for å fjerne bompenger om sjangsen hadde bydd seg?
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
971
Antall liker
0
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra! :p
Hvorfor er ikke det bra?
Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.
Men du synes det er bra altså, om en kunne fått gjort store saker og? Så du er for å fjerne bompenger om sjangsen hadde bydd seg?
Selvsagt, hadde ikke hatt noe imot det jeg som mange andre. Men jeg baserer ikke stemmegivningen min på slike saker.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.657
Antall liker
1.423
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Unplugged skrev:
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra! :p
Hvorfor er ikke det bra?
Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.
Men du synes det er bra altså, om en kunne fått gjort store saker og? Så du er for å fjerne bompenger om sjangsen hadde bydd seg?
Selvsagt, hadde ikke hatt noe imot det jeg som mange andre. Men jeg baserer ikke stemmegivningen min på slike saker.
Ser den, men jeg ser ikke grunnen til å angripe partiet for det. Det er jo andre tig en heller skulle ha angrepet da. Slike saker en ikke vil at skal skje.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.084
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Kan noen her inne forklare meg hvorfor det norske folk IKKE stemmer på FRP ? Tror de da at hvis FRP event.sammen med Høyre kommer til makta så vil hele den norske stat og samfunn kollapse fullstendig ? Hva er det som kan bli noe verre eller bedre enn det er idag ? Hva er det det norske folk er så redd for da ? Kan noen KLOKE hoder her forklare meg dette her hvis de i det hele tatt vet det ? Mener kanskje det norske folk at hele nasjonen raseres fullstendig eller? Hva er det som er så skummelt og farlig med FRP og Høyre ved makta da ? Jeg er ikke så politisk intressert og har ikke satt meg inn i dette her selv. Hvalrossen.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.947
Antall liker
734
Hvis du er uintressert i politikk og ikke har satt deg inn i dette temaet så skal det mere til enn et kjapt innlegg her for å forklare deg dette.

Du kan begynne med å lese forskjellige aviser. F.eks Aftenposten, DN og Klassekampen som alle er redelige og tydelige på standpunkter. Så slår du opp leksikon på de ordene du ikke forstår. Etterhvert vil du bli ganske god om du vil.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.657
Antall liker
1.423
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Gjest skrev:
Hvis du er uintressert i politikk og ikke har satt deg inn i dette temaet så skal det mere til enn et kjapt innlegg her for å forklare deg dette.

Du kan begynne med å lese forskjellige aviser. F.eks Aftenposten, DN og Klassekampen som alle er redelige og tydelige på standpunkter. Så slår du opp leksikon på de ordene du ikke forstår. Etterhvert vil du bli ganske god om du vil.
Nåja, dette er vel ikke akkurat det svaret som gir folk lyst til å bli interessert.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Ingen av disse avisene er helt redelige. De har sin egen agenda alle sammen, men det viktigste er uansett å selge flest aviser, for å overleve, men det finnes andre aviser, som er mye verre enn disse!
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra! :p
Hvorfor er ikke det bra?
Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.
Men du synes det er bra altså, om en kunne fått gjort store saker og? Så du er for å fjerne bompenger om sjangsen hadde bydd seg?
Selvsagt, hadde ikke hatt noe imot det jeg som mange andre. Men jeg baserer ikke stemmegivningen min på slike saker.
Ser den, men jeg ser ikke grunnen til å angripe partiet for det. Det er jo andre tig en heller skulle ha angrepet da. Slike saker en ikke vil at skal skje.
Hærlig ordveksling. Forklarende kan man kanskje si.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.947
Antall liker
734
f skrev:
Ingen av disse avisene er helt redelige. De har sin egen agenda alle sammen, men det viktigste er uansett å selge flest aviser, for å overleve, men det finnes andre aviser, som er mye verre enn disse!
De er redelige fordi de er tydelige på sin agenda, og vi vet alle hva de står for. Redlighet handler om å være etterrettelig.
 

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Innlegg
483
Antall liker
11
Sted
Bergen
hvalross skrev:
...Hva er det som er så skummelt og farlig med FRP...ved makta da ? Jeg er ikke så politisk intressert og har ikke satt meg inn i dette her selv. Hvalrossen.
Forskjellen mellom FRP og de andre ser du best ved å drøfte ideologiske ulikheter. Hvis du selv er mer av en pragmatiker kan to tilfeldige eks. gi deg en pekepinn:

1. Du elsker å være ute i naturen og synes biologisk mangfold er fantastisk. Særlig er du opptatt av de flotte rovdyrene på toppen av den økologiske pyramiden. De vandrer over lange avstander og er omsider tilbake i Norge takket være godt samarbeid mellom skandinaviske miljøvernmyndigheter.
FRP vil: "la lokale myndigheter ha ansvaret for rovdyrforvaltningen". (dvs. skyte alt som lukter bjørn, ulv og gaupe)

2. Du elsker motor og synes at alt som går fort er gøy. Restriksjoner på denne aktiviteten synes du er helt unødvendig. Få kan da ha noe imot at du suser rundt med trimsettet ditt og rekker fram til hytta langt inne i fjellet før det er mørkt.
FRP vil: "øke fartsgrensen på moped til 60 km/t" og dessuten "ha en mer liberal holdning til motorferdsel i utmark..."

Er du som i pkt 1 holder du deg vekk fra FRP. Er du mer på pkt 2? Da er FRP partiet ditt. Mange velger dessverre parti på denne måten. You choose...
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.416
Antall liker
1.140
Torget vurderinger
4
Skink_123 skrev:
Gjest skrev:
Hvis du er uintressert i politikk og ikke har satt deg inn i dette temaet så skal det mere til enn et kjapt innlegg her for å forklare deg dette.

Du kan begynne med å lese forskjellige aviser. F.eks Aftenposten, DN og Klassekampen som alle er redelige og tydelige på standpunkter. Så slår du opp leksikon på de ordene du ikke forstår. Etterhvert vil du bli ganske god om du vil.
Nåja, dette er vel ikke akkurat det svaret som gir folk lyst til å bli interessert.
Vet ikke om jeg er sær men jeg mener at det å lese andre aviser enn kun VG er nødvendig for å holde seg orientert.
Jeg innbiller meg at de typiske VG leserne er de samme som kjøper DDE sin siste skive på Rema 1000.

Selv prøver jeg å holde meg oppdatert ved å lese en lokalavis, DN og Aftenposten daglig og så kjøper jeg Dagbladet i ny og ne og det er det jeg anser for å være et minimum for min del.

Teknisk Ukeblad leser jeg også for å holde meg orientert.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Neida ... slettes ikke.. :) pleier du å å basere meningene dine på hvem som helst du treffer på gata ?

SV og AP er nok også relativt populære blant de gruppene du nevner.. og de er nok også overrepresentert blant de som ikke egentlig HAR en mening om politikk.. men som har arvet meningene sine fra andre?

kanskje ???

De som ikke HAR noen planer om å skaffe seg arbeid vil nok (hvis de er litt lure) bli ganske røde... hvis ikke er de gærne og må plasseres i "hakke peiling på hva de snakker om" båsen... (finnes mange slike selvsagt i alle farger, politisk)

Rhesus skrev:
Slo av en prat med en fylkespolitiker borti gata her om dagen. Han fortalte at undersøkelser viser at FRP er populært blant lavtlønnte og uføretrygdede.

Er det bare meg, eller ligger det et paradoks her?
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.084
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Skriver Avisene sannheten da ? Har ennå ikke fått noen svar på spørsmålene som jeg stillte . Det er vel for vanskelig å gi noe svar kanskje eller er det ingen som vet det ? Hvalrossen.
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
971
Antall liker
0
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Skink_123 skrev:
Unplugged skrev:
Folk stemmer Frp fordi hvis de kommer i regjering forsvinner bompengeringen, og bensinen blir billigere. Hipp hurra! :p
Hvorfor er ikke det bra?
Det kunne sikkert vært bra. Men dette er et Stortingsvalg. Det finnes da langt viktigere saker enn dette, og som etter min mening bør veie tyngre enn slike små fillesaker.
Men du synes det er bra altså, om en kunne fått gjort store saker og? Så du er for å fjerne bompenger om sjangsen hadde bydd seg?
Selvsagt, hadde ikke hatt noe imot det jeg som mange andre. Men jeg baserer ikke stemmegivningen min på slike saker.
Ser den, men jeg ser ikke grunnen til å angripe partiet for det. Det er jo andre tig en heller skulle ha angrepet da. Slike saker en ikke vil at skal skje.
Jo, så lenge partilederen bruker denne og liknende saker til å begrunne hvorfor de bør stemme Frp, og at mange faktisk stemmer på partiet på grunn av slike saker, synes jeg det er på sin plass å påpeke dette. Jeg synes det er skremmende at så mange ikke har bedre gangsyn enn som så.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.084
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Eller jeg kan spørre litt enklere - Hva er det som blir så fælt og grusomt for dette landet og folket om FRP og Høyre kommer til makta ? Blir det noe verre ,eller kanskje bedre enn det er idag -hvem vet ? Hvalrossen
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Har ikke lest noen innlegg i tråden, men antar at de som stemmer FRP har sammenfallende synspunkter med programmet deres...det er så enkelt...
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Gjest skrev:
f skrev:
Ingen av disse avisene er helt redelige. De har sin egen agenda alle sammen, men det viktigste er uansett å selge flest aviser, for å overleve, men det finnes andre aviser, som er mye verre enn disse!
De er redelige fordi de er tydelige på sin agenda, og vi vet alle hva de står for. Redlighet handler om å være etterrettelig.


Hvis du vrir det over til å være etterettelig, så kan man være enig i mye av det de skriver!
 
Topp Bunn