Ikke ifølge Hypex. En SMPS DLCP kan gi strøm til flere DLCP kort.Vil minne om at ved bruk av to DLCP for 12 kanaler trengs 2 SMPS
Er det da snakk om 9 moduler hvis HEL og jeg er med? På tide å forhandle grisemye rabatt...
Vi har i alle fall fått ulike svar. Begge fra Hypex, men forskjellige personer. Skal sjekke nærmere opp i det.Ok. Da er jeg feilinformert av Jan Willem @ Hypex
Brukernavn | Modushop | Hypexshop |
jorg1s1 | Kabinett, sort faceplate | 12-kanals DLCP |
HEL | Kabinett, sølv faceplate | 6-kanals DLCP |
Christian D | Kabinett, sort faceplate | 6-kanals DLCP |
habicht | Kabinett, sølv faceplate | 12-kanals DLCP |
freddie77 | Kabinett, sort faceplate | 6-kanals DLCP |
JoHoo | 6-kanals DLCP kort + SMPS | |
thohaug | Kabinett, sort faceplate | |
orso | Bakplate til kabinett | |
Joe | Kabinett, sort faceplate | 6-kanals DLCP |
Alfy | Kabinett, sølv faceplate | 12-kanals DLCP |
Det er ingen ferdige utganger for å tappe det digitale signalet, så det skal nok en del kunnskaper til for å finne hvor man eventuelt kunne gjøre det direkte fra kortetOK, eg tenkte meir på om den digitale volumkontrollen på noko som helst vis grapsa det til. Ser ikkje heilt korleis den skal få det til, så det var derfor eg stussa.
Når det kjem til analog filterdesign er eg meir på heimebane, sjølv om det naturleg nok blir ball å sette seg inn i ny SW og digital filtrering. Det blir nok kneika for meg.
Men fikk ikkje svar på om det lot seg gjere å tappe signalet mellom DSP og DAC til ein ekstern mottakar, nokon som veit om det kan la seg gjere?
Hvorfor må det være etter filtrering? Hvis du skal kjøre det gjennom en DCX etterpå kan du jo gjøre XO og EQ der. Ifølge manualen http://www.hypex.nl/docs/DLCP_manual.pdf (pkt 2.4.3), kan du hente ut signalet som s/pdif før filtreringen.Las den annmeldelsen, der var han lunken i kritikken på å bruke den som digital forforsterkar. Dette er eit stort poeng for meg, eg vil kjøre digitalt inn, og beinvegen inn i effektforsterkar.
Nokon som har tanker/innspill/info rundt dette? Dersom den er dårleg egna som dette vil det være ein dealbraker, om det er noko han har tenkt feil, eller eg har oppfatta feil, så sei gjerne til.
Og eg er også litt usikker på om eg kan sende signala digitalt ut igjen, ETTER filtrering etc., nokon som veit det? Altså feks sende kanal 1&2 viare digitalt til ein Behringer DCX. Dette er ikkje ein dealbraker, men eit stort pluss.
Han får vel da også et problem med volumkontroll hvis hensikten var å bruke DLCP som pre?Hvorfor må det være etter filtrering? Hvis du skal kjøre det gjennom en DCX etterpå kan du jo gjøre XO og EQ der. Ifølge manualen http://www.hypex.nl/docs/DLCP_manual.pdf (pkt 2.4.3), kan du hente ut signalet som s/pdif før filtreringen.Las den annmeldelsen, der var han lunken i kritikken på å bruke den som digital forforsterkar. Dette er eit stort poeng for meg, eg vil kjøre digitalt inn, og beinvegen inn i effektforsterkar.
Nokon som har tanker/innspill/info rundt dette? Dersom den er dårleg egna som dette vil det være ein dealbraker, om det er noko han har tenkt feil, eller eg har oppfatta feil, så sei gjerne til.
Og eg er også litt usikker på om eg kan sende signala digitalt ut igjen, ETTER filtrering etc., nokon som veit det? Altså feks sende kanal 1&2 viare digitalt til ein Behringer DCX. Dette er ikkje ein dealbraker, men eit stort pluss.
Yep, du har helt rett. Trodde s/pdif var innom volum-kontrollen, men der tok jeg feil. =)Han får vel da også et problem med volumkontroll hvis hensikten var å bruke DLCP som pre?Hvorfor må det være etter filtrering? Hvis du skal kjøre det gjennom en DCX etterpå kan du jo gjøre XO og EQ der. Ifølge manualen http://www.hypex.nl/docs/DLCP_manual.pdf (pkt 2.4.3), kan du hente ut signalet som s/pdif før filtreringen.Las den annmeldelsen, der var han lunken i kritikken på å bruke den som digital forforsterkar. Dette er eit stort poeng for meg, eg vil kjøre digitalt inn, og beinvegen inn i effektforsterkar.
Spdif ut er kun en passthrough, hvis jeg ikke tar helt feil.
oj oj, drøye 300,- + fraktFinnes det en one for all av soiid alu med et minimum av knotter?
Flott, oppdatert liste:Jeg henger meg på DLCP "kjøret" med en 6 kanals, sort front.
Brukernavn | Modushop | Hypexshop |
jorg1s1 | Kabinett, sort faceplate | 12-kanals DLCP |
HEL | Kabinett, sølv faceplate | 6-kanals DLCP |
Christian D | Kabinett, sort faceplate | 6-kanals DLCP |
habicht | Kabinett, sølv faceplate | 12-kanals DLCP |
freddie77 | Kabinett, sort faceplate | 6-kanals DLCP |
JoHoo | 6-kanals DLCP kort + SMPS | |
thohaug | Kabinett, sort faceplate | |
orso | Bakplate til kabinett | |
Joe | Kabinett, sort faceplate | 6-kanals DLCP |
ee | Kabinett, sort faceplate | 6-kanals DLCP |
Alfy | Kabinett, sølv faceplate | 12-kanals DLCP |
Som nevnt i første post vil du trenge noe ledningsstumper, kabelsko, skruer til XLR kontakter etc i tillegg. Samt IEC kontakt fra Elfa, kan sikkert kjøpes andre steder og. Tror det er enklest om folk ordner slikt selv, jeg har ikke oversikt over hva som trengs og det har vel knapt de som har satt sammen en slik boks heller. Ang XLR fikk du vel greit svar på det.1. Bestiller du det vi trenger fra elfa også?
2. Når det står: "Kabinett, sølv faceplate 12-kanals DLCP" i tabellen så er det da med alt vi måtte trenge fra Hypex for å få satt sammen denne boksen!?
3. Jeg ønsker ikke xlr kabler hvis det er ok?
Synes forresten dette er et kjempe bra tilltak og at du gjør en kjempe jobb du burde hatt litt kommisjon! i det minste så venter det en god flaske vin når jeg kommer for å hente utstyret , Blir artig å dele litt erfaringer her når alle får denna saken