Hypex DLCP gruppekjøp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Er det da snakk om 9 moduler hvis HEL og jeg er med? På tide å forhandle grisemye rabatt...

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Ok. Da er jeg feilinformert av Jan Willem @ Hypex

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Flott orso! Jeg er litt forvirret nå...

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har nå fått bekrefter at det kreves to SMPS DLCPer for to DLCP kort. Så du hadde rett og det første svaret jeg fikk var forvirrende formulert.
    Beklager rotet.
    Hmmm, da trenger jeg vistnok en til SMPS selv...

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Det boller på seg!

Jorg: Er kanskje på tide å sette opp en tabell med alle som skal bestille, få totalt antall og sende forespørsel til Hypex?

Fredrik.J

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    BrukernavnModushopHypexshop
    jorg1s1Kabinett, sort faceplate12-kanals DLCP
    HELKabinett, sølv faceplate6-kanals DLCP
    Christian DKabinett, sort faceplate6-kanals DLCP
    habichtKabinett, sølv faceplate12-kanals DLCP
    freddie77Kabinett, sort faceplate6-kanals DLCP
    JoHoo6-kanals DLCP kort + SMPS
    thohaugKabinett, sort faceplate
    orsoBakplate til kabinett
    JoeKabinett, sort faceplate6-kanals DLCP
    AlfyKabinett, sølv faceplate12-kanals DLCP

Sist redigert:

Fredrik.J

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Frist søndag kl 23:59, noen innvendinger på det?

Jeg får ikke redigert første post, eller skulle jeg gjerne oppdatert og endret den. Skulle også hatt fristen i emnetittelen...

Klarer vi minst 1 til på DLCP og 2 på kabinett?!

Ellers tenker jeg vi går for HEL sitt forslag ang betaling hvis ingen har noe mot det, det er helt klart enklest. Kommer til å poste hele regnskapet for de som er med så det ikke er noe tvil om at det går i null.

Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    1. Bestiller du det vi trenger fra elfa også?
    2. Når det står: "Kabinett, sølv faceplate 12-kanals DLCP" i tabellen så er det da med alt vi måtte trenge fra Hypex for å få satt sammen denne boksen!?
    3. Jeg ønsker ikke xlr kabler hvis det er ok?

Synes forresten dette er et kjempe bra tilltak og at du gjør en kjempe jobb :) du burde hatt litt kommisjon! i det minste så venter det en god flaske vin når jeg kommer for å hente utstyret :), Blir artig å dele litt erfaringer her når alle får denna saken :)

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Hvis du ikke ønsker xlr må det borres annerledes i bakplate, og det blir styr. Jeg har single ended på fler av forsterkerene, og bruker kabel med xlr i ene enden og rca i andre. Enklere og mer fleksibelt. alternativt xlr til rca adapter.

Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Jo jeg ønsker xlr utganger - men ikke ekstra xlr kabler for å koble mellom dlcp og effektforsterkere! For morro skyld hørte jeg med en forhandler som jeg kjenner på hønefoss, og han kan mest sannsynlig skaffe oss 20 % på alt fra hypex gjennom dynabel, får endelig bekreftelse på mandag, så om vi kanskje kan utsette fristen til mandag kveld, også bør jo dette være et utgangspunkt ved forhandlinger / pruting med hypex - vi bør få 30 - 40 % avslag med tanke på at vi må stå for frakt også :)

Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Kanskje vi kan gå i direkte forhandlinger med dynabel også i tillegg til hypex!?

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Skal dette gruppekjøpet bli noe av, tror jeg en bør holde stø kurs. Jorg skal sende tilbudsforespørsel over helga og vi tar det derifra.
    I forhold til alt småplukket (xlr kontakter, spacere, internkabling osv.) så taes det til slutt. Først og fremst må det bli enig med Hypex og Modushop om rabatt

Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Beklager det med xlr, jeg husket feil i henhold til første side av tråden, trodde det var satt opp bestilling med ekstra xlr kabler - men ser jo at det er chassi!

Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Ja vi holder stø kurs, men nå har vi jo litt mer prutingsunderlag ;-)

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Las den annmeldelsen, der var han lunken i kritikken på å bruke den som digital forforsterkar. Dette er eit stort poeng for meg, eg vil kjøre digitalt inn, og beinvegen inn i effektforsterkar.

Nokon som har tanker/innspill/info rundt dette? Dersom den er dårleg egna som dette vil det være ein dealbraker, om det er noko han har tenkt feil, eller eg har oppfatta feil, så sei gjerne til.

Og eg er også litt usikker på om eg kan sende signala digitalt ut igjen, ETTER filtrering etc., nokon som veit det? Altså feks sende kanal 1&2 viare digitalt til ein Behringer DCX. Dette er ikkje ein dealbraker, men eit stort pluss.

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Hvis du leser den omtalen nærmere, så gir han inntrykk av å ikke ha satt seg for mye inn i måling og korreksjon. Det låt blæh hos meg også før jeg ble kjent med programvaren og hvordan et velfungerende filter bør komponeres. Etter å ha hatt DLCP nå i 6 måneder, kan jeg komponere et filter ganske raskt å presist da jeg kjenner rommet mitt bedre, navigerer greit i REW, og kan Filter Designer til fingerspissene. Det tar også tid å bli kjent med hvert element i et komplekst høyttalersystem, så generelt er jeg ganske skeptisk til en rask test av en DSP

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei

Jeg har også lest denne testen for lenge siden, men må si meg enig i JoHoo sine kommentarer til den.
    Ikke har jeg Johans ferdigheter eller erfaring med bruk av DSP, men jeg har hørt hans system og fått hjelp av han ved bruk av DSP.
    Han som skriver den testen har ikke brukt god nok tid på/ eller haft erfarng nok med DSP til å dra de konklusjonene han gjør imho.
    Jeg skal bruke min HYPEX som pre direkte koblet til effektforsterkere og "degradere" min Manley Steelhead til ren RIAA koblet til HYPEX.
    I dag bruker jeg en MiniDSP 4x10 HD på samme måte og er overbevist at HYPEXen vil bli en forbedring.

mvh

Habicht

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    OK, eg tenkte meir på om den digitale volumkontrollen på noko som helst vis grapsa det til. Ser ikkje heilt korleis den skal få det til, så det var derfor eg stussa.

Når det kjem til analog filterdesign er eg meir på heimebane, sjølv om det naturleg nok blir ball å sette seg inn i ny SW og digital filtrering. Det blir nok kneika for meg.

Men fikk ikkje svar på om det lot seg gjere å tappe signalet mellom DSP og DAC til ein ekstern mottakar, nokon som veit om det kan la seg gjere?

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    OK, eg tenkte meir på om den digitale volumkontrollen på noko som helst vis grapsa det til. Ser ikkje heilt korleis den skal få det til, så det var derfor eg stussa.

Når det kjem til analog filterdesign er eg meir på heimebane, sjølv om det naturleg nok blir ball å sette seg inn i ny SW og digital filtrering. Det blir nok kneika for meg.

Men fikk ikkje svar på om det lot seg gjere å tappe signalet mellom DSP og DAC til ein ekstern mottakar, nokon som veit om det kan la seg gjere?
    Det er ingen ferdige utganger for å tappe det digitale signalet, så det skal nok en del kunnskaper til for å finne hvor man eventuelt kunne gjøre det direkte fra kortet :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.548
    Torget vurderinger
    10
    Skal man tappe det digitale signalet til en dac kan man likegjerne kjøpe minidsp nanodigi. Koster ikkeno og har en software som selv mor kan bruke.

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Tanken var å kunne bruke Behringeren etterpå til deling dersom ein skal kjøre 4- veis, eller om ein har bruk for meir enn dei 10ms delay som er max i DLCP.

ee

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Jeg henger meg på DLCP "kjøret" med en 6 kanals, sort front.

FredrikC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Las den annmeldelsen, der var han lunken i kritikken på å bruke den som digital forforsterkar. Dette er eit stort poeng for meg, eg vil kjøre digitalt inn, og beinvegen inn i effektforsterkar.

Nokon som har tanker/innspill/info rundt dette? Dersom den er dårleg egna som dette vil det være ein dealbraker, om det er noko han har tenkt feil, eller eg har oppfatta feil, så sei gjerne til.

Og eg er også litt usikker på om eg kan sende signala digitalt ut igjen, ETTER filtrering etc., nokon som veit det? Altså feks sende kanal 1&2 viare digitalt til ein Behringer DCX. Dette er ikkje ein dealbraker, men eit stort pluss.
    Hvorfor må det være etter filtrering? Hvis du skal kjøre det gjennom en DCX etterpå kan du jo gjøre XO og EQ der. Ifølge manualen http://www.hypex.nl/docs/DLCP_manual.pdf (pkt 2.4.3), kan du hente ut signalet som s/pdif før filtreringen.

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Grunnen er at dersom eg spytter ein kanal ut, og deretter deler den aktivt, så har eg langt fleire moglegheitar mtp korreksjon. Men for all del, det kunne nok fungere bra slik du skisserer. Og det med delay er mest aktuelt på hovudhøgtalarane, då eg som tidlegare nemt har eit horn med ein del forsinking.

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3

Hvorfor må det være etter filtrering? Hvis du skal kjøre det gjennom en DCX etterpå kan du jo gjøre XO og EQ der. Ifølge manualen http://www.hypex.nl/docs/DLCP_manual.pdf (pkt 2.4.3), kan du hente ut signalet som s/pdif før filtreringen.
    Han får vel da også et problem med volumkontroll hvis hensikten var å bruke DLCP som pre?
    Spdif ut er kun en passthrough, hvis jeg ikke tar helt feil.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.548
    Torget vurderinger
    10
    Det var det jeg mente.
    Hvordan ser fjernkontrollen ut?
    Kan man styre volum fra fronten av kabinettet?

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Fjernkontrollen er en liten svart sak. Du kan bruke hypex eller oneforall. Velger i programvaren. Er inngangsvelger og volumkontroll på fronten også

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.548
    Torget vurderinger
    10
    Finnes det en one for all av soiid alu med et minimum av knotter?

FredrikC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5

Han får vel da også et problem med volumkontroll hvis hensikten var å bruke DLCP som pre?
    Spdif ut er kun en passthrough, hvis jeg ikke tar helt feil.
    Yep, du har helt rett. Trodde s/pdif var innom volum-kontrollen, men der tok jeg feil. =)

Fredrik.J

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Jeg henger meg på DLCP "kjøret" med en 6 kanals, sort front.
    Flott, oppdatert liste:
    BrukernavnModushopHypexshop
    jorg1s1Kabinett, sort faceplate12-kanals DLCP
    HELKabinett, sølv faceplate6-kanals DLCP
    Christian DKabinett, sort faceplate6-kanals DLCP
    habichtKabinett, sølv faceplate12-kanals DLCP
    freddie77Kabinett, sort faceplate6-kanals DLCP
    JoHoo6-kanals DLCP kort + SMPS
    thohaugKabinett, sort faceplate
    orsoBakplate til kabinett
    JoeKabinett, sort faceplate6-kanals DLCP
    eeKabinett, sort faceplate6-kanals DLCP
    AlfyKabinett, sølv faceplate12-kanals DLCP

1. Bestiller du det vi trenger fra elfa også?
    2. Når det står: "Kabinett, sølv faceplate 12-kanals DLCP" i tabellen så er det da med alt vi måtte trenge fra Hypex for å få satt sammen denne boksen!?
    3. Jeg ønsker ikke xlr kabler hvis det er ok?

Synes forresten dette er et kjempe bra tilltak og at du gjør en kjempe jobb :) du burde hatt litt kommisjon! i det minste så venter det en god flaske vin når jeg kommer for å hente utstyret :), Blir artig å dele litt erfaringer her når alle får denna saken :)
    Som nevnt i første post vil du trenge noe ledningsstumper, kabelsko, skruer til XLR kontakter etc i tillegg. Samt IEC kontakt fra Elfa, kan sikkert kjøpes andre steder og. Tror det er enklest om folk ordner slikt selv, jeg har ikke oversikt over hva som trengs og det har vel knapt de som har satt sammen en slik boks heller. Ang XLR fikk du vel greit svar på det.

Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    takk for svar, den er god, da blir det en spennende tid fremover :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.548
    Torget vurderinger
    10
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn