I en stall med utsikt

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.792
    Antall liker
    21.432
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    norpimp skrev:
    ...1 rosa sko ved hver sin dør. meningen dette? dempemateriale? ::)

    nope.
    tilbøyeligheter.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.307
    Antall liker
    3.754
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Dette er da akustiske tiltak.

    Anstendig anlegg, men kanskje litt for få bokser etter min smak.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.792
    Antall liker
    21.432
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    C. Alshus skrev:
    Dette er da akustiske tiltak.

    Anstendig anlegg, men kanskje litt for få bokser etter min smak.

    sant det.
    det er ikke skikkelig stereoanlegg før man har ekstern psu til alt.
    gjerne psu til psu'n også.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Gago skrev:
    sant det.
    det er ikke skikkelig stereoanlegg før man har ekstern psu til alt.
    gjerne psu til psu'n også.
    Ja UPS60 er å foretrekke - (uninterupted power supply som kan levere optimal strom i 60 minutter uten tilkobling til nett)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Gago skrev:
    nope.
    tilbøyeligheter.
    Jeg synes du er snill Le, Tvangsforestillinger er nok er mer korrekt uttrykk i et slikt tilfelle ;D

    Man snur rett og slett ikke ryggen til en mann som eier rosa fottøy!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    norpimp skrev:
    vannvittig flott anlegg!

    Men det jeg la merke til mest på 2 av bildene, var 1 rosa sko ved hver sin dør. meningen dette? dempemateriale? ::)
    Tror det er samme bilde bare speilvent, ellers er det ekstrem symetri i oppsettet ;D
    Tøft oppsett regnif56
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Hehe tror jeg må sette et par møkkete og velbrukte marsjstøvler foran hver HT. Det må gjøres grep for å rette opp en frynsete image ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    8x12_TOM skrev:
    norpimp skrev:
    vannvittig flott anlegg!

    Men det jeg la merke til mest på 2 av bildene, var 1 rosa sko ved hver sin dør. meningen dette? dempemateriale? ::)
    Tror det er samme bilde bare speilvent, ellers er det ekstrem symetri i oppsettet ;D
    Tøft oppsett regnif56
    Hehe takker MOT 21x8
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    norpimp skrev:
    vannvittig flott anlegg!

    Men det jeg la merke til mest på 2 av bildene, var 1 rosa sko ved hver sin dør. meningen dette? dempemateriale? ::)
    Takk norpimp. det famøse skoparret ble brukt som dørstopper
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    norpimp skrev:
    vannvittig flott anlegg!

    Men det jeg la merke til mest på 2 av bildene, var 1 rosa sko ved hver sin dør. meningen dette? dempemateriale? ::)
    Takk norpimp. det famøse skoparret ble brukt som dørstopper
    Ja særlig ! ;)

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    norpimp skrev:
    vannvittig flott anlegg!

    Men det jeg la merke til mest på 2 av bildene, var 1 rosa sko ved hver sin dør. meningen dette? dempemateriale? ::)
    Takk norpimp. det famøse skoparret ble brukt som dørstopper
    Ja særlig ! ;)

    /jan
    ok da, yndlingsskoene som alltid er påspent labbene
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Dette er da akustiske tiltak.

    Anstendig anlegg, men kanskje litt for få bokser etter min smak.
    Tøys med så mange bokser når du kan greie det med få 8)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Et "lite" steg opp fra H6-klonene dette her. Imponert over komponentene dine, de ser da virkelig lekre ut. Finnes det mer info om dem på nett enn det vi har fått her?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Andreas skrev:
    Et "lite" steg opp fra H6-klonene dette her. Imponert over komponentene dine, de ser da virkelig lekre ut. Finnes det mer info om dem på nett enn det vi har fått her?
    Foreløpelig ikke mere enn det jeg har skrevet på side 4 i tråden. Skal legge ut mere etterhvert (må ha bistand fra konstruktøren) Har et par H6 i produksjon så jeg er fremdeles en del av gjengen ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    De små "spektralsteinene" som jeg har plasser under komponentenei racket anbefaler jeg som et "tveak" de fungerer som avkobling mot underlaget og ryddet opp i lydbildet (hos meg ihverfall) kjøpes i Pandura hobbybutikk (60 kr for tre stk)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.305
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mer om høyttalerkonstruksjonen, værsåsnill. Prinsippene. Alle de SEASelementene kan da umulig være hornladet?
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Valentino skrev:
    Mer om høyttalerkonstruksjonen, værsåsnill. Prinsippene. Alle de SEASelementene kan da umulig være hornladet?
    Joda de er hornladet, men de akustiske og elektriske transferfunksjonene er integrerte og ikke helt standard.
    Det finns ikke noen form for dempemateriale bortsett fra refleksjonsdemping av overflatene i kabinettet.
    Frontplate er 60 mm og alt annet er 30 mm.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Valentino skrev:
    Mer om høyttalerkonstruksjonen, værsåsnill. Prinsippene. Alle de SEASelementene kan da umulig være hornladet?
    Håper du fikk svar på noen av spørsmålene du stilte Valentino. Kommer nok litt mere info etterhvert. jeg kan ikke personlig bidra med så mye dessverre
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.666
    Antall liker
    9.969
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    De små "spektralsteinene" som jeg har plasser under komponentenei racket anbefaler jeg som et "tveak" de fungerer som avkobling mot underlaget og ryddet opp i lydbildet (hos meg ihverfall) kjøpes i Pandura hobbybutikk (60 kr for tre stk)
    Vær glad ikke en HiFiprodusent selger disse.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    erato skrev:
    65finger skrev:
    De små "spektralsteinene" som jeg har plasser under komponentenei racket anbefaler jeg som et "tveak" de fungerer som avkobling mot underlaget og ryddet opp i lydbildet (hos meg ihverfall) kjøpes i Pandura hobbybutikk (60 kr for tre stk)
    Vær glad ikke en HiFiprodusent selger disse.
    Da hadde prisen sikkert vært 1500.- hadde ikke forundret meg :)
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    RBN skrev:
    Hei
    Herlig tråd og flott anlegg. Øs på med bilder, inntrykk og stall låter besnærende. Bor du i en ombygd låve el.l?
    Har lurt litt på hva som har vært på vei inn. Visste det var noe fra Celius men ikke hva. Mange baller i luften der i gården visstnok.
    Hvis jeg ikke tar helt feil har jeg vel fått en tyvlytt på noe av dette i Hamar mens det var under utvikling. Da med ordinær cd spiller i front og bass elementer som ikke fungerte som de skulle (prototype). Alt under ca 50-60 Hz ble borte. Det var ikke silke elementene, men noe fra Seas.
    Men det jeg hørte var meeeeeget bra. Ble veldig nysgjerrig på hvordan dette egentlig skulle låte fullrange.
    Høyttalerne svever vel også på spektral steiner?
    Kos deg.

    Mvh
    RBN
    Det var først og fremst rommet og plasseringen på nesten 2 meter fra bakvegg og 5 - 6 meter fra sidevegg hos Hi-Fi Guiden på Hamar som gir virkningen av lite bass.
    Jeg målte responsen i lytteposisjon som var flat ned til 25 Hz.
    Jeg målte også responsen med Osborn sub innkoblet og justert til det som "føltes" som riktig bass ballanse i rommet av Arild, og da var nivået i 20 - 80 Hz hevet med 9 - 12 dB...
    Seas elementene var det ikke noe å utsette på, men de "nye" som fortsatt er basert på Seas motor er bedre egnet til bruk med hornladning.

    Jeg regner med at de er de 20 - 30 høyttaler parene som står i Arild´s "lytterom" som fungerer som bassfeller og er årsaken til at bassnivået må økes med 9 - 12 dB for at det skal "føles" riktig...
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    959
    Antall liker
    442
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Oblivion skrev:
    Jeg regner med at de er de 20 - 30 høyttaler parene som står i Arild´s "lytterom" som fungerer som bassfeller og er årsaken til at bassnivået må økes med 9 - 12 dB for at det skal "føles" riktig...

    Beklager OT!

    Dette er et vanlig og irriterende problem. Et lytterom fylles med høyttalere (les: bassfeller) med lite gunstige forhold for de som skal testes/høres som følge.

    Skjønner at det er vanskelig å drive butikk, og hvis ett og ett par skal bæres inn i lytterommet for hver gang noen er interessert i å lytte på et bestemt par med høyttalere, ville de ansatte i beste fall bli i god fysisk form...

    Hjemlån til seriøst interesserte er vel eneste løsning på dette!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Peter skrev:
    Oblivion skrev:
    Jeg regner med at de er de 20 - 30 høyttaler parene som står i Arild´s "lytterom" som fungerer som bassfeller og er årsaken til at bassnivået må økes med 9 - 12 dB for at det skal "føles" riktig...

    Beklager OT!

    Dette er et vanlig og irriterende problem. Et lytterom fylles med høyttalere (les: bassfeller) med lite gunstige forhold for de som skal testes/høres som følge.

    Skjønner at det er vanskelig å drive butikk, og hvis ett og ett par skal bæres inn i lytterommet for hver gang noen er interessert i å lytte på et bestemt par med høyttalere, ville de ansatte i beste fall bli i god fysisk form...

    Hjemlån til seriøst interesserte er vel eneste løsning på dette!
    Liker denne typen OT Peter :)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Oblivion skrev:
    RBN skrev:
    Hei
    Herlig tråd og flott anlegg. Øs på med bilder, inntrykk og stall låter besnærende. Bor du i en ombygd låve el.l?
    Har lurt litt på hva som har vært på vei inn. Visste det var noe fra Celius men ikke hva. Mange baller i luften der i gården visstnok.
    Hvis jeg ikke tar helt feil har jeg vel fått en tyvlytt på noe av dette i Hamar mens det var under utvikling. Da med ordinær cd spiller i front og bass elementer som ikke fungerte som de skulle (prototype). Alt under ca 50-60 Hz ble borte. Det var ikke silke elementene, men noe fra Seas.
    Men det jeg hørte var meeeeeget bra. Ble veldig nysgjerrig på hvordan dette egentlig skulle låte fullrange.
    Høyttalerne svever vel også på spektral steiner?
    Kos deg.

    Mvh
    RBN
    Det var først og fremst rommet og plasseringen på nesten 2 meter fra bakvegg og 5 - 6 meter fra sidevegg hos Hi-Fi Guiden på Hamar som gir virkningen av lite bass.
    Jeg målte responsen i lytteposisjon som var flat ned til 25 Hz.
    Jeg målte også responsen med Osborn sub innkoblet og justert til det som "føltes" som riktig bass ballanse i rommet av Arild, og da var nivået i 20 - 80 Hz hevet med 9 - 12 dB...
    Seas elementene var det ikke noe å utsette på, men de "nye" som fortsatt er basert på Seas motor er bedre egnet til bruk med hornladning.

    Jeg regner med at de er de 20 - 30 høyttaler parene som står i Arild´s "lytterom" som fungerer som bassfeller og er årsaken til at bassnivået må økes med 9 - 12 dB for at det skal "føles" riktig...
    Hei
    Det er vel riktig at rommet er stort og fylt med mange høyttalere, men hadde høyttaleren gått ned til 25 Hz ved dette tilfellet hadde jeg hørt det. Har ikkke mistet all hørsel enda.
    Det spilles jo på andre høyttalere der hvor dette ikke er noe større problem.
    Sånn jeg forsto det sist gang, var forholdet membranvekt/magnetstyrke ikke ideelt og de gikk derfor ikke helt ned. Du var der jo selv for å forsøke å øke vekten på membranet med noen gram. Dette var vel under utviklingsfasen og da er det lov med prøving og feiling.
    Uansett synes jeg disse høyttalerne og elektronikken virker svært spennende. Minimalistisk, slik jeg liker det. Det jeg har hørt av dette låt også meget bra, selv om ikke alt stemte.
    Når nå alt stemmer og tydeligvis spiller som bare tusan hadde det vært artig med en liten lytt for å høre hvordan det skal låte.
    Tør du slippe inn en flatbygding inn i heimen ved en passende anledning 65?

    Mvh
    RBN
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    RBN skrev:
    Oblivion skrev:
    RBN skrev:
    Hei
    Herlig tråd og flott anlegg. Øs på med bilder, inntrykk og stall låter besnærende. Bor du i en ombygd låve el.l?
    Har lurt litt på hva som har vært på vei inn. Visste det var noe fra Celius men ikke hva. Mange baller i luften der i gården visstnok.
    Hvis jeg ikke tar helt feil har jeg vel fått en tyvlytt på noe av dette i Hamar mens det var under utvikling. Da med ordinær cd spiller i front og bass elementer som ikke fungerte som de skulle (prototype). Alt under ca 50-60 Hz ble borte. Det var ikke silke elementene, men noe fra Seas.
    Men det jeg hørte var meeeeeget bra. Ble veldig nysgjerrig på hvordan dette egentlig skulle låte fullrange.
    Høyttalerne svever vel også på spektral steiner?
    Kos deg.

    Mvh
    RBN
    Det var først og fremst rommet og plasseringen på nesten 2 meter fra bakvegg og 5 - 6 meter fra sidevegg hos Hi-Fi Guiden på Hamar som gir virkningen av lite bass.
    Jeg målte responsen i lytteposisjon som var flat ned til 25 Hz.
    Jeg målte også responsen med Osborn sub innkoblet og justert til det som "føltes" som riktig bass ballanse i rommet av Arild, og da var nivået i 20 - 80 Hz hevet med 9 - 12 dB...
    Seas elementene var det ikke noe å utsette på, men de "nye" som fortsatt er basert på Seas motor er bedre egnet til bruk med hornladning.

    Jeg regner med at de er de 20 - 30 høyttaler parene som står i Arild´s "lytterom" som fungerer som bassfeller og er årsaken til at bassnivået må økes med 9 - 12 dB for at det skal "føles" riktig...
    Hei
    Det er vel riktig at rommet er stort og fylt med mange høyttalere, men hadde høyttaleren gått ned til 25 Hz ved dette tilfellet hadde jeg hørt det. Har ikkke mistet all hørsel enda.
    Det spilles jo på andre høyttalere der hvor dette ikke er noe større problem.
    Sånn jeg forsto det sist gang, var forholdet membranvekt/magnetstyrke ikke ideelt og de gikk derfor ikke helt ned. Du var der jo selv for å forsøke å øke vekten på membranet med noen gram. Dette var vel under utviklingsfasen og da er det lov med prøving og feiling.
    Uansett synes jeg disse høyttalerne og elektronikken virker svært spennende. Minimalistisk, slik jeg liker det. Det jeg har hørt av dette låt også meget bra, selv om ikke alt stemte.
    Når nå alt stemmer og tydeligvis spiller som bare tusan hadde det vært artig med en liten lytt for å høre hvordan det skal låte.
    Tør du slippe inn en flatbygding inn i heimen ved en passende anledning 65?

    Mvh
    RBN
    Selvsagt RBN! du er velkommen. Skal sende tlfnr i en PM. Det er nok bass her, men HT har godt av mere juling.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Hei
    Det er fint.
    Kanskje jeg skal bruke mine rosa "gå bort pumps" ved en slik anledning? De fremhever mine hårete årkenuter på en fortreffelig måte. Hmmmmmm

    Mvh
    RBN
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    RBN skrev:
    Hei
    Det er fint.
    Kanskje jeg skal bruke mine rosa "gå bort pumps" ved en slik anledning? De fremhever mine hårete årkenuter på en fortreffelig måte. Hmmmmmm

    Mvh
    RBN
    Det syntes jeg så absolutt ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Spennende dette utstyret altså! Finnes det nettside fra produsenten? Prisliste? Eller har man ikke råd om man må spørre? ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Spennende dette utstyret altså! Finnes det nettside fra produsenten? Prisliste? Eller har man ikke råd om man må spørre? ;)
    Takk for at du finner det spennende! Det finnes en nettside (tror ikke den er så oppdatert) Det er relativt kostbart utstyr og mye er egenutviklet men det er bare å spørre 8)

    http://oblitech.com/
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.672
    Antall liker
    1.413
    65finger skrev:
    Nu er det stopp Trond men platespiller skal definitivt anskaffes
    Og før du begynner med grunnløse anklaginger om å legge ord i din munn; det var slik jeg leste innlegget ditt :D

    Ellers så er det fornøyelig forfriskende at spektralsteinene kun kostet 60,- jeg var redd de lå på 1400,- pr stk.

    + du må overhodet ikke la deg affisere av at noen av de som frekventerer tråden har svært snever smak og begrenset forståelse for skotøy ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Nu er det stopp Trond men platespiller skal definitivt anskaffes
    Og før du begynner med grunnløse anklaginger om å legge ord i din munn; det var slik jeg leste innlegget ditt :D

    Ellers så er det fornøyelig forfriskende at spektralsteinene kun kostet 60,- jeg var redd de lå på 1400,- pr stk.

    + du må overhodet ikke la deg affisere av at noen av de som frekventerer tråden har svært snever smak og begrenset forståelse for skotøy ;D
    Jada platespiller skal etterhvert i hus! Spektralsteinene koster 20kr per stk, 60 for tre :) Rosa tøfler kjøpes inn e et passende antall for gjester ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn