I en stall med utsikt

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.448
    Hvordan er oddsen for en gang i fremtiden å ta med seg en minnepinne eller et par dvd plater med apple lossless for å
    • høre vindunderet
    • hilse på hunden
    • berømme fottøyet
    • ta et glass rom
    ?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    Hvordan er oddsen for en gang i fremtiden å ta med seg en minnepinne eller et par dvd plater med apple lossless for å
    • høre vindunderet
    • hilse på hunden
    • berømme fottøyet
    • ta et glass rom
    ?
    Særdeles gode odds Roberten. Det ser jeg frem til. Rom, fottøy og hund samt anlegg venter
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.141
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Hvordan er oddsen for en gang i fremtiden å ta med seg en minnepinne eller et par dvd plater med apple lossless for å
    • høre vindunderet
    • hilse på hunden
    • berømme fottøyet
    • ta et glass rom
    ?
    Husk at Converse er den ultimate lytteskoen.

    Håvard
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.448
    65finger skrev:
    Særdeles gode odds Roberten. Det ser jeg frem til. Rom, fottøy og hund samt anlegg venter
    Gode ting. Det gleder jeg meg stort til 65finger. Men gjesten har med Rom. Noe annet skulle tatt seg ut.

    EDIT: Haavard, takk for vital informasjon, jeg kunne fort troppet opp i Cowalski eller Prada, så der reddet du meg.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Haavard skrev:
    Roberten skrev:
    Hvordan er oddsen for en gang i fremtiden å ta med seg en minnepinne eller et par dvd plater med apple lossless for å
    • høre vindunderet
    • hilse på hunden
    • berømme fottøyet
    • ta et glass rom
    ?
    Husk at Converse er den ultimate lytteskoen.

    Håvard
    I fremtiden blir det kvalitetssjekk av lyttefottøy i døråpningen. Stryker man i den kontrollen er det ingen vei utenom enn å spenne et par rosa på labbene
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.448
    Jeg har sko med rosa lisser, kan dette godkjennes i mangel av rosa fottøy ?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Særdeles gode odds Roberten. Det ser jeg frem til. Rom, fottøy og hund samt anlegg venter
    Gode ting. Det gleder jeg meg stort til 65finger. Men gjesten har med Rom. Noe annet skulle tatt seg ut.

    EDIT: Haavard, takk for vital informasjon, jeg kunne fort troppet opp i Cowalski eller Prada, så der reddet du meg.
    Prada! det hadde tatt seg ut. Hyggelig med gjester som har med Rom! har en superrom som blir tilbudt spesielt utvalgte gjester
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.448
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Jeg har sko med rosa lisser, kan dette godkjennes i mangel av rosa fottøy ?
    Under sterk tvil godkjenner jeg det
    Det er med ærbødighet jeg takker for ditt storsinn i denne saken. Samtidig ønsker jeg å slå en strek over hele Prada fadesen.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Jeg har sko med rosa lisser, kan dette godkjennes i mangel av rosa fottøy ?
    Under sterk tvil godkjenner jeg det
    Det er med ærbødighet jeg takker for ditt storsinn i denne saken. Samtidig ønsker jeg å slå en strek over hele Prada fadesen.
    Jeg forsøker å glemme den opprivende Prada fadesen. En stiv drink og en god natts søvn pleier å hjelpe i såmåte
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Knapt onsdag, og så snakkes det høytravende om Rom?

    aia aia! her går det i et glass iskaldt vann og mystiske 70-talls skiver.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Knapt onsdag, og så snakkes det høytravende om Rom?

    aia aia! her går det i et glass iskaldt vann og mystiske 70-talls skiver.
    En liten skvett hver dag er bare sunt. hører på denne og den er bra! "lightning beat-man & the never heard of ems"
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for kaffe og musikk i stallen idag, finger.
    du er som alltid en bra fyr å ta en sigg og en kopp kaffe med.

    jeg ble igrunnen ikke helt klok på det nye anlegget ditt, særlig høyttalerne.
    de spiller meget organisk, frigjort og kropslig fra nedre mellomtone og oppover - prestasjonen i dette området er blant det beste jeg noensinne har hørt - og mellombassen har også god smekk.
    desverre sægger de nederste frekevense etter, både mht impact og tempo, og ødelegger for homogeniteten.
    nå vet jeg at dere har tenkt å justere ytterligere på bassen, samt at elementene ikke er innspilt, så det er god grunn til å tro at det vil bli adskillig bedre etter hvert.
    slik det står nå, så grenser det til irriiterende å høre på opptak som krever stor impulsvillighet i bunn, man blir liksom sittende og lurer på om man skal følge basslinjene (som både lever sitt eget liv og har en tendens til å bli en-tonig) eller den kjappe mellomtonen og den utstrakte diskanten.

    anlegget er fremdeles under utvikling, slik jeg forstår, så jeg ser frem til fortsettelsen.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gago skrev:
    takk for kaffe og musikk i stallen idag, finger.
    du er som alltid en bra fyr å ta en sigg og en kopp kaffe med.

    jeg ble igrunnen ikke helt klok på det nye anlegget ditt, særlig høyttalerne.
    de spiller meget organisk, frigjort og kropslig fra nedre mellomtone og oppover - prestasjonen i dette området er blant det beste jeg noensinne har hørt - og mellombassen har også god smekk.
    desverre sægger de nederste frekevense etter, både mht impact og tempo, og ødelegger for homogeniteten.
    nå vet jeg at dere har tenkt å justere ytterligere på bassen, samt at elementene ikke er innspilt, så det er god grunn til å tro at det vil bli adskillig bedre etter hvert.
    slik det står nå, så grenser det til irriiterende å høre på opptak som krever stor impulsvillighet i bunn, man blir liksom sittende og lurer på om man skal følge basslinjene (som både lever sitt eget liv og har en tendens til å bli en-tonig) eller den kjappe mellomtonen og den utstrakte diskanten.

    anlegget er fremdeles under utvikling, slik jeg forstår, så jeg ser frem til fortsettelsen.
    Takk for besøket. Du er også en bra mann å ta en sigg med ;D Det er nok tøffere å spille inn det nederste elementet så det går seg nok til etterhvert. Ellers alltid fint med tilbakemeldinger og din har jeg stor respekt for
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vår kjære laugbror Gago vet hva han snakker om. Artig å høre hva han syns så langt, ting har vel ikke så mange timene på nakken ?

    Tar en tur når ting løser litt mere jeg :)

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Broder Gago vet hva han snakker om :) Hyggelig om du tar deg en tur etterhvert Jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Broder Gago vet hva han snakker om :) Hyggelig om du tar deg en tur etterhvert Jan
    Han liker å tro det ;)

    Selvsagt kommer jeg, kjerringa har langfri nå tror jeg. Må jaggu prøve å få til noe ila av den neste uka eller så.

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Broder Gago vet hva han snakker om :) Hyggelig om du tar deg en tur etterhvert Jan
    Han liker å tro det ;)

    Selvsagt kommer jeg, kjerringa har langfri nå tror jeg. Må jaggu prøve å få til noe ila av den neste uka eller så.

    /jan
    Det hadde vært hyggelig :) Du får slå på tråden eller sende en PM
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    oppdatering om høyttalere
    5veis hornhøytaler, AMT superdiskant som stråler 360 grader, AMT diskant i Waveguide, 8” mellomtone (modifisert Seas Exotic w8 – 18mm magnetgap, spiderløs, magnetisk olje og 2 lagsmembran og silkeoppheng) 8” bass (Seas Exotic voicecoil, Seas Excel magnetsystem, spiderløs, magnetisk olje, 3 lags membran og silkeoppheng) 8” subbass (Modifisert Seas Excel med 3 lags membran og silkeoppheng samt magnetisk olje).
    6db oktav seriedelefilter.

    høytalerene har betydelig mere trøkk og skyv i bassen med et roligere lydbilde. Målinger fra lytteposisjon er innenfor +-3db fra 20hz til 20khz.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kult, har doktor celius vært innom med legeveska?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Det er en helt sinnsvak forbedring!! du får pelle deg innom Gago. Og du Jan får sale opp caravanen og sette i marsj
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    Det er en helt sinnsvak forbedring!! du får pelle deg innom Gago.

    will do. får se hva vi får til til helgen.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    morsomt at man benytter måleutstyr og så spelles det garagerock.

    Herlig! ;D
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Oi, dypbassen i orden?

    Gav det bedringer oppover(trykk, varme), og bedre perspektiv?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Stiller meg litt undrende til den målingen - er ikkje 40-50 db vanlig ambient støynivå i en stue? Altså ville en fått en ganske lik graf om en hadde tatt en måling uten å spille musikk? ???
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    Flatt som en fregne jo, Baard! Vel, nesten.... ;)
    Flatt og fint som nederland
    Dumt spørsmål men flatest mulig er "bra" ?

    /jan

    hvorvidt det er bra eller ikke må du nesten ta deg en tur og høre på.
    men flatt får iaff målemafiaen til å holde kjeft. ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn