I en stall med utsikt

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Roberten skrev:
    + du må overhodet ikke la deg affisere av at noen av de som frekventerer tråden har svært snever smak og begrenset forståelse for skotøy ;D

    tja, jeg synes erland sa noe fornuftig i den anledningen:
    "Man snur rett og slett ikke ryggen til en mann som eier rosa fottøy!"

    så når jeg kommer på lyttebesøk i stallen, så skal jeg sitte pal på samme plass hele kvelden.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gago skrev:
    Roberten skrev:
    + du må overhodet ikke la deg affisere av at noen av de som frekventerer tråden har svært snever smak og begrenset forståelse for skotøy ;D

    tja, jeg synes erland sa noe fornuftig i den anledningen:
    "Man snur rett og slett ikke ryggen til en mann som eier rosa fottøy!"

    så når jeg kommer på lyttebesøk i stallen, så skal jeg sitte pal på samme plass hele kvelden.
    uopprettelige skader på imagen pga de fordømte skoene :mad:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    Gago skrev:
    Roberten skrev:
    + du må overhodet ikke la deg affisere av at noen av de som frekventerer tråden har svært snever smak og begrenset forståelse for skotøy ;D

    tja, jeg synes erland sa noe fornuftig i den anledningen:
    "Man snur rett og slett ikke ryggen til en mann som eier rosa fottøy!"

    så når jeg kommer på lyttebesøk i stallen, så skal jeg sitte pal på samme plass hele kvelden.
    uopprettelige skader på imagen pga de fordømte skoene :mad:

    såså, enhver må jo velge skotøy som passer til fasong og utseende... :-* :-* :-*

    ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Får finne frem de gamle marsjstøvlene, den utstoppede ulven og invitere noen løsaktig kvinner og låne et skikkelig kamera for å rette opp inntrykket
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hifiguru skrev:
    så gøy dere har det da....

    skaff deg hornhøyttalere, så får du litt moro du også.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.439
    Antall liker
    2.875
    Torget vurderinger
    3
    Flere av gutta i denna tråden er harde i hønna med glimt i øye.
    Blir jo ikke bedre enn det.
    Kan nok regne med høy humor faktor her ja ;D ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Strandflickorna sier du, Baard? Høres jo løfterikt ut. Regner med at de rosa skoene ble igjen hjemme.... ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    Strandflickorna sier du, Baard? Høres jo løfterikt ut. Regner med at de rosa skoene ble igjen hjemme.... ;)
    Blå blazer og hvite benklær med passende sko (Ikke ROSA) Høy kvalitet på flickorna her 8)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.141
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Melder min ankomst i morgen.
    Tar ikke med kamera, men henter de rosa skoene mine.
    De er jo mine 65finger, husker du ikke ????????

    Håvard
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Haavard skrev:
    Melder min ankomst i morgen.
    Tar ikke med kamera, men henter de rosa skoene mine.
    De er jo mine 65finger, husker du ikke ????????

    Håvard
    Å faen er det du som har tatt de velbrukte sorte løpeskoene mine ;D Er hjemme eller i umiddelbar nærhet i morgen. Slå på tråden en stund før du kommer. Anlegget spiller bedre og bedre. Skal måle det om noen dager også
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Å faen er det du som har tatt de velbrukte sorte løpeskoene mine ;D Er hjemme eller i umiddelbar nærhet i morgen. Slå på tråden en stund før du kommer. Anlegget spiller bedre og bedre. Skal måle det om noen dager også
    [/quote]

    Endrer det størrelse også? Større eller mindre?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Hehe Lyden endrer seg. Spesielt i bassomeråde. Bassen spiller mye friere. Lyden virker også større med ilusjonen om et stadig større rom. Dynamikken blir stadig bedre
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Da er det på gang. Tar jo noen timer før alt er på plass. Hadde 6 ukers innspilling på cd spiller her. Vanvittig lang tid å vente.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    RBN skrev:
    Da er det på gang. Tar jo noen timer før alt er på plass. Hadde 6 ukers innspilling på cd spiller her. Vanvittig lang tid å vente.
    Det tar laaaang tid. Heldigvis spiller det såpass bra allerede at det er ikke så ille
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Nok en gang!

    Den som venter, venter på noe godt, bla, bla, bla, osv. :eek:

    Det er tydelig at R. Celius har peiling på hva han driver med, men er litt usikker på hvorfor man ikke har hørt om han, for lenge siden?

    Han sett en del bilder av gml. produkter, som han har laget, og liker det svært godt!

    Er styggt redd for at det blir flere produkter fra denne personen i fremtiden ( i første omgang, flere kabler), men det er den helv... lotto gevisten, som uteblir hver eneste uke da :'(
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    f skrev:
    Nok en gang!

    Den som venter, venter på noe godt, bla, bla, bla, osv. :eek:

    Det er tydelig at R. Celius har peiling på hva han driver med, og er litt usikker på hvorfor man ikke har hørt om han, for lenge siden?

    Han sett en del bilder av gml. produkter, som han har laget, og liker det svært godt!

    Er styggt redd for at det blir flere produkter fra denne personen i fremtiden ( i første omgang, flere kabler), men det er den helv... lotto gevisten, som uteblir hver eneste uke :'(
    Hei Flinkgutt! Her i stallen blir lyden stadig bedre :) Bryr meg ikke så mye med det, spiller musikk! Kabler er det bare å kjøpe. vent til du får et fult oppsett med kabler du 8) Da kommer det virkelige hakesleppet
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan fortelle deg, finger, at for et par dager siden da sjefa og jeg var ute og handla, skulle det handles inn stearinlys (kubbelys) til de mørke høstkvelder.

    Og hva ser jeg i utvalget om ikke rosa lys. Jeg vil ha et sånt i Gruva sa jeg til sjefa. Jeg ville hatt det som en tribute til deg og ditt nye anlegg.

    Men det ble desverre bestemt avslått. Hu mumla noe om matching og gardiner, og lurte på om jeg hadde tippa helt over.

    Men tanken min var vel god ?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Tanken var strålende!!! Jeg har fri på onsdag og nye bremser på den lille svarte. Hvordan er mulighetene for et besøk i gruva på onsdag?
    Jan og Khorn ligger jo lagelig til på hjemveien. Jeg kan jo for anledningen være riktig skodd ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Tanken var strålende!!! Jeg har fri på onsdag og nye bremser på den lille svarte. Hvordan er mulighetene for et besøk i gruva på onsdag?
    Jan og Khorn ligger jo lagelig til på hjemveien. Jeg kan jo for anledningen være riktig skodd ;D
    Er hjemme jeg. Bare og komme det.

    Med eller uten suspekt fottøy.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Tanken var strålende!!! Jeg har fri på onsdag og nye bremser på den lille svarte. Hvordan er mulighetene for et besøk i gruva på onsdag?
    Jan og Khorn ligger jo lagelig til på hjemveien. Jeg kan jo for anledningen være riktig skodd ;D
    Rosa Nike funker sikkert bra hos rozzy, ikke her !













    ;D

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Tanken var strålende!!! Jeg har fri på onsdag og nye bremser på den lille svarte. Hvordan er mulighetene for et besøk i gruva på onsdag?
    Jan og Khorn ligger jo lagelig til på hjemveien. Jeg kan jo for anledningen være riktig skodd ;D
    Rosa Nike funker sikkert bra hos rozzy, ikke her !













    ;D

    /jan
    hva med anstendig fottøy på beina. kan jo sette de rosa igjen i gruva ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Tanken var strålende!!! Jeg har fri på onsdag og nye bremser på den lille svarte. Hvordan er mulighetene for et besøk i gruva på onsdag?
    Jan og Khorn ligger jo lagelig til på hjemveien. Jeg kan jo for anledningen være riktig skodd ;D
    Rosa Nike funker sikkert bra hos rozzy, ikke her !













    ;D

    /jan
    hva med anstendig fottøy på beina. kan jo sette de rosa igjen i gruva ;D
    Slik jeg sier til de som vil dra med seg bikkja hit. "Bind den på utsiden"

    Det samme må nok gjelde dine rosa utskeielser.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Tanken var strålende!!! Jeg har fri på onsdag og nye bremser på den lille svarte. Hvordan er mulighetene for et besøk i gruva på onsdag?
    Jan og Khorn ligger jo lagelig til på hjemveien. Jeg kan jo for anledningen være riktig skodd ;D
    Rosa Nike funker sikkert bra hos rozzy, ikke her !













    ;D

    /jan
    hva med anstendig fottøy på beina. kan jo sette de rosa igjen i gruva ;D
    Slik jeg sier til de som vil dra med seg bikkja hit. "Bind den på utsiden"

    Det samme må nok gjelde dine rosa utskeielser.
    ;D ;D

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    Tanken var strålende!!! Jeg har fri på onsdag og nye bremser på den lille svarte. Hvordan er mulighetene for et besøk i gruva på onsdag?
    Jan og Khorn ligger jo lagelig til på hjemveien. Jeg kan jo for anledningen være riktig skodd ;D
    Rosa Nike funker sikkert bra hos rozzy, ikke her !













    ;D

    /jan
    hva med anstendig fottøy på beina. kan jo sette de rosa igjen i gruva ;D
    Slik jeg sier til de som vil dra med seg bikkja hit. "Bind den på utsiden"

    Det samme må nok gjelde dine rosa utskeielser.
    ;D ;D ;D de får bli hjemme og passe jobben sin som dørstoppere
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Har startet arbeidet med å plassere høytalere og lytteposisjon. Rommet er drøyt 5.5 meter bredt og ca 11 meter langt. Satt til å begynne med midt i rommet med Høytaler nær hver sin vegg. I lytteposisjon kjente jeg bassen i beina men hørte den litt svakt. Syntes også det var litt drøy avstand mellom musikerene. Så jeg flyttet sofa slik at jeg nå sitter ca 3.5 meter fra hver HT (sweetspot) og høytalerene står ca 3 meter fra hverandre. Stor forskjell! mye riktigere bass og et mere naturlig avstand mellom musikantene. Det skal etterhvert måles og finjusteres. I mine ører er det ingen uønskede bidrag fra rommet
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.141
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg vært i stallen på besøk.
    Tok med guttungen og et par rosa sko. ;D
    Vel, ting har begynt å skje. Først var vi innom Impulse og hentet en Klein sykkel. En kort lytt på Dave Brubeck, faen de H2'ene spiller avsindig bra. De er en av mine referanser. Ble ikke lange lytten, men det jeg hørte satte spor, som alltid. Har hørt disse H2'ene ved et par anledninger, og de er for meg magiske. Etterpå hørte vi samme kuttet hos 65finger. Mye av de samme egenskapene som hos H2. Men det som slo meg var at lyden var såpass forandret siden jeg var der sist. Noe hadde definitivt skjedd i bassen.

    Det som ikke funket var avstanden mellom høyttalerne. Foreslo for 65finger å flytte de nærmere hverandre. På med rosa sko og litt skubbing, PANG, perspektivet satt plutselig som nevnte skudd. Endelig den sammenhengen jeg hadde savnet.

    Disse høyttalerne låter noe skrekkelig bra. De har nok ikke samme morrofaktoren som H2 og JBL K2 som jeg også har lyttet litt på. Det har heller ikke vært 65finger sitt ønske, men de er utrolig homogene, luftige, detaljerte og uanstrengte. I tillegg har de en utstrakthet i begge frekvensfløyer som er imponerende.

    Gleder meg til neste besøk, men skla da sko meg med djevelsvarte skinn Converse. det er lytteskoa mine!! Er forandringen like stor, må jeg ta med sikleklut.

    Håvard
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Haavard skrev:
    Da har jeg vært i stallen på besøk.
    Tok med guttungen og et par rosa sko. ;D
    Vel, ting har begynt å skje. Først var vi innom Impulse og hentet en Klein sykkel. En kort lytt på Dave Brubeck, faen de H2'ene spiller avsindig bra. De er en av mine referanser. Ble ikke lange lytten, men det jeg hørte satte spor, som alltid. Har hørt disse H2'ene ved et par anledninger, og de er for meg magiske. Etterpå hørte vi samme kuttet hos 65finger. Mye av de samme egenskapene som hos H2. Men det som slo meg var at lyden var såpass forandret siden jeg var der sist. Noe hadde definitivt skjedd i bassen.

    Det som ikke funket var avstanden mellom høyttalerne. Foreslo for 65finger å flytte de nærmere hverandre. På med rosa sko og litt skubbing, PANG, perspektivet satt plutselig som nevnte skudd. Endelig den sammenhengen jeg hadde savnet.

    Disse høyttalerne låter noe skrekkelig bra. De har nok ikke samme morrofaktoren som H2 og JBL K2 som jeg også har lyttet litt på. Det har heller ikke vært 65finger sitt ønske, men de er utrolig homogene, luftige, detaljerte og uanstrengte. I tillegg har de en utstrakthet i begge frekvensfløyer som er imponerende.

    Gleder meg til neste besøk, men skla da sko meg med djevelsvarte skinn Converse. det er lytteskoa mine!! Er forandringen like stor, må jeg ta med sikleklut.

    Håvard
    Hyggelig med besøk Kong H! selv om det ble kort. Vi får ta en skikkelig kveld senere i høst når ting har satt seg. Husk skikkelig sko neste gang
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.141
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gleder meg, helt klart.
    En kveld med mer ro og tid, og når alt er spilt inn.
    Innspilling har en litt annen dimensjon i dette anlegget spør du meg. Utrolig hvordan ting forandrer seg.

    Håvard
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Haavard skrev:
    Gleder meg, helt klart.
    En kveld med mer ro og tid, og når alt er spilt inn.
    Innspilling har en litt annen dimensjon i dette anlegget spør du meg. Utrolig hvordan ting forandrer seg.

    Håvard
    du får ta med sovepose så du får smakt på brennvinet. Det forandreer seg dag for dag. Står på døgnet rundt (noe som er ok i det drittkalde været som hærjer for tiden)
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Får prøve å skrive litt inntrykk fra mitt besøk hos Baard mens de ennå sitter nogenlunde friskt i minnet:

    Hvem visste det var så mye oppløsning i 16-bit?

    Oppsettet hadde en helt ekstrem oppløsning, både oppover og nedover. Ingen "high end" ringing og hyling i diskanten, heldigvis. Mye mer oppløst enn forventet. Spilte veldig linært.

    Unntaket var littegrann "tuting" i mellombassen fra ikke ferdig innspilte basselement, og litt manglende dypbass.

    Det var ikke ment som noen negativ kritikk. Det er ganske lett å sette fingern på noe småplukk når det låter så nærme virkeligheten som dette. Når det går seg til med mere innspilling og litt tweaking, tipper jeg eieren får:

    - Litt varmere mellomtone
    - Enda bedre dynamikk
    - Enda bedre (oppløst) og dypere bass.
    - Flere instrumenter plassert mellom og bak høyttalerene.

    ..og DA kan nok oppsettet konkurrerer med det meste som finnes der ute, sannsyligvis inkludert mye av det som er priset med fantasipriser.



    Takk for meg og takk for lytten :)
    Stikker gjerne innom igjen når du har kommet deg enda et steg lengere i riktig retning :)
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Ser at 65finger (Baard) spiller mye Rolling Stone, og kan ikke skjønne noe annet, at det må høres helt for jæ... ut :eek:
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    f skrev:
    Ser at 65finger (Baard) spiller mye Rolling Stone, og kan ikke skjønne noe annet, at det må høres helt for jæ... ut :eek:
    Spiller mye Rolling stones og det høres fabelaktig bra ut! 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ØivindJ skrev:
    Får prøve å skrive litt inntrykk fra mitt besøk hos Baard mens de ennå sitter nogenlunde friskt i minnet:

    Hvem visste det var så mye oppløsning i 16-bit?

    Oppsettet hadde en helt ekstrem oppløsning, både oppover og nedover. Ingen "high end" ringing og hyling i diskanten, heldigvis. Mye mer oppløst enn forventet. Spilte veldig linært.

    Unntaket var littegrann "tuting" i mellombassen fra ikke ferdig innspilte basselement, og litt manglende dypbass.

    Det var ikke ment som noen negativ kritikk. Det er ganske lett å sette fingern på noe småplukk når det låter så nærme virkeligheten som dette. Når det går seg til med mere innspilling og litt tweaking, tipper jeg eieren får:

    - Litt varmere mellomtone
    - Enda bedre dynamikk
    - Enda bedre (oppløst) og dypere bass.
    - Flere instrumenter plassert mellom og bak høyttalerene.

    ..og DA kan nok oppsettet konkurrerer med det meste som finnes der ute, sannsyligvis inkludert mye av det som er priset med fantasipriser.



    Takk for meg og takk for lytten :)
    Stikker gjerne innom igjen når du har kommet deg enda et steg lengere i riktig retning :)
    Takk for besøket Øyvind! Veldig hyggelig! vi får ta en ny seanse om noen uker :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.866
    Antall liker
    24.011
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    f skrev:
    Ser at 65finger (Baard) spiller mye Rolling Stone, og kan ikke skjønne noe annet, at det må høres helt for jæ... ut :eek:
    Spiller mye Rolling stones og det høres fabelaktig bra ut! 8)
    Word, 65finger! Make it a sticky!  ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn