I en stall med utsikt

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    JanR skrev:
    Der kom utsikten ;)

    Ser meget bra ut finger.
    Må invitere meg selv på ett besøk så snart du har fått justert opp-ned og lyttet til anlegget.

    /jan
    Du er alltid velkommen Jan, det låter bra men det er nok en del "mørning" av Høytalerelementer som gjenstår
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    Der kom utsikten ;)

    Ser meget bra ut finger.
    Må invitere meg selv på ett besøk så snart du har fått justert opp-ned og lyttet til anlegget.

    /jan
    Du er alltid velkommen Jan, det låter bra men det er nok en del "mørning" av Høytalerelementer som gjenstår
    Da skal du mørne de opp før jeg kommer med mine kritiske ører ;D

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    Der kom utsikten ;)

    Ser meget bra ut finger.
    Må invitere meg selv på ett besøk så snart du har fått justert opp-ned og lyttet til anlegget.

    /jan
    Du er alltid velkommen Jan, det låter bra men det er nok en del "mørning" av Høytalerelementer som gjenstår
    Da skal du mørne de opp før jeg kommer med mine kritiske ører ;D

    /jan
    Noe annet tør jeg ikke 8)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.792
    Antall liker
    21.432
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har gitt 65finger to uker på å mørne kjøttet.
    satser på å ta turen første helgen i oktober.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    jeg har gitt 65finger to uker på å mørne kjøttet.
    satser på å ta turen første helgen i oktober.
    Da henger jeg med en tur. Skrik ut når det nærmer seg.

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Etter en liten lytteseanse i går kveld kan det rapporteres at anlegget til Baard låter helt ekstremt lettflytende, naturlig og STORT. Og når jeg sier ekstremt, mener jeg ekstremt.
    Det er totalt blottet for hi-fi-artifakter. Det er rett og slett bare å lene seg tilbake å la seg imponere av musikken. Og dette er FØR ting begynner å gå seg til! Potensiale, sier du? Skulle tro det, ja....
    Gratulerer, Baard. Det kan synes som om du gamblet og vant.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    Etter en liten lytteseanse i går kveld kan det rapporteres at anlegget til Baard låter helt ekstremt lettflytende, naturlig og STORT. Og når jeg sier ekstremt, mener jeg ekstremt.
    Det er totalt blottet for hi-fi-artifakter. Det er rett og slett bare å lene seg tilbake å la seg imponere av musikken. Og dette er FØR ting begynner å gå seg til! Potensiale, sier du? Skulle tro det, ja....
    Gratulerer, Baard. Det kan synes som om du gamblet og vant.
    Tusen takk! det betyr mye når det kommer fra deg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.764
    Antall liker
    16.323
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det greiene der så superukonvensjonelle ut 65finger. Når Impulse sier at det spiller som Tor med Hammer'n som flyter over himmelhvelvet i den skjønneste solnedgang med Oslofjorden i bakgrunn, ja da må det være en fyktelig behagelig følelse å nyte kveldene utstyr man ikke ante fantes.

    Med de rosa joggeskoene slo det meg først at du hadde damebesøk. Med én på hver side i ytterkant av ht'ene, tenkte jo jeg mitt; sabla skrævbeint besøk han hadde nå. Men jeg skjønner jo nå at rosa joggiss, på beste vestkant, løper fortere enn mine grå østkant-Viking-joggesko ;D

    Gratulerer med egen tråd (som jeg desverre har oppdaget så altfor sent - men følges heretter) ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Grumpy skrev:
    Det greiene der så superukonvensjonelle ut 65finger. Når Impulse sier at det spiller som Tor med Hammer'n som flyter over himmelhvelvet i den skjønneste solnedgang med Oslofjorden i bakgrunn, ja da må det være en fyktelig behagelig følelse å nyte kveldene utstyr man ikke ante fantes.

    Med de rosa joggeskoene slo det meg først at du hadde damebesøk. Med én på hver side i ytterkant av ht'ene, tenkte jo jeg mitt; sabla skrævbeint besøk han hadde nå. Men jeg skjønner jo nå at rosa joggiss, på beste vestkant, løper fortere enn mine grå østkant-Viking-joggesko ;D

    Gratulerer med egen tråd (som jeg desverre har oppdaget så altfor sent - men følges heretter) ;)
    Hehe de skoene får jeg mye tyn for. Plukket meg med de på et salg. egner seg som dørstoppere om ikke annet. Her spilles det mye musikk og det er gøy. Det låter fantastisk!!! Takk for gratulasjonene og gratulerer med gjerde og utstyr. Har forøvrig en 11 ukers liten valp her selv. Mulig jeg må kopiere ideen din
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Kongetråd dette "Fingern". Mange spennende løsninger. Høyttalerene ser helt rå ut.
    Melder meg på en fremtidig lyttekveld. Dette må jo bare høres!!!

    Sier som de andre. Pøs på med bilder.

    /Trond
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Takk Jazzy! ser frem til at du stikker innom 8)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Fulgte med på tråden i de skjulte igår. ;)

    Oblivians er et utrolig fett band. På det anlegget her må det jo bare svinge noe helt for grønnjævli bra! :D
    Når jeg ser bildene så tenker jeg at det er et anlegg skapt med hjertet for å spille
    m u s i k k .

    Jeg og Roberten har en hemmelig slagplan om at vi gutta boys som liker skrammel må treffes en kveld.

    Velkommen med i bildetrådgjengen finger, regner med at den ikke stopper her. :) :) :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Fulgte med på tråden i de skjulte igår. ;)

    Oblivians er et utrolig fett band. På det anlegget her må det jo bare svinge noe helt for grønnjævli bra! :D
    Når jeg ser bildene så tenker jeg at det er et anlegg skapt med hjertet for å spille
    m u s i k k .

    Jeg og Roberten har en hemmelig slagplan om at vi gutta boys som liker skrammel må treffes en kveld.

    Velkommen med i bildetrådgjengen finger, regner med at den ikke stopper her. :) :) :)
    Takk Eros. Garagepunken svinger som ville helvete. Blir veldig gjerne med på et skramletreff ;D Synd skranglefestivalen røk (sliter med en hjernesvults som av og til slår seg vrang)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Huffda hørtes ikke bra ut. :-\ Synd du ikke kom deg avgårde i helga. Nesten smekkfullt på Lørdag, bra på Fredag og skulle ønske litt flere på Torsdag.
    Moro læll!


    Sier ikke nei takk til en lytt på de greiene der en dag

    Selv om det mangler et vinylmaskineri der da..... ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Huffda hørtes ikke bra ut. :-\ Synd du ikke kom deg avgårde i helga. Nesten smekkfullt på Lørdag, bra på Fredag og skulle ønske litt flere på Torsdag.
    Moro læll!


    Sier ikke nei takk til en lytt på de greiene der en dag

    Selv om det mangler et vinylmaskineri der da..... ;)
    Du er velkommen når du måtte ønske. Vinylmaskin er det planer for (tenker en maskin fra 1950 tallet) Håper dere stod dere på festivalen
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    Hallo

    Stiler meg i rekken av gratulanter :D endelig er ventetiden over ;)

    Må si jeg ble litt overrasket når jeg så bildene,noe av dette har jeg da sett (og hørt) før :) Trodde først det var snakk om produsentens egenutviklede AMT`r du skulle ha. Disse har vel Mark&Daniel AMT`r. Som RBN nevnte spilte ikke bassen optimalt når vi hørte dem, bassellementene ser også til å være byttet ut nå ;) Kan ikke tenke meg du går mye feil med disse høyttalerene. Spiller luftig og flott uten å stikke av noe sted.

    Har også hørt dac/pre`n, dog i ellers ukjent oppsett men der den sto låt det særs lettflytende og oppløst. Ikke noen bombe at konstruktøren har styr på elektronikken. Har tidligere hatt gleden av å høre noe enda mindre effektive J-fet forsterkere fra den kanten. Spilte da på en lowterkonstrusjon og det på en måte jeg absolutt likte.

    Kabler VET vi han har styr på og jeg antar du har fått de beste all the way :).

    MEGET spennede saker du har fått deg her. Artig at alle ikke bare følger "røkla", kan du si du har satset. Det er dog ikke helt ulikt en del av oss andre, vi finner gjerne noen vi har "tro" på og satser på deres utstyr :)

    Venter på ytterligre lytteinntrykk når du har fått svidd systemet en stund, følger med her :D

    Igjen gratulerer til deg OG også til konstruktøren som vi får håpe tenker å dukke opp i tråden :D Kanskje han kunne utdype litt mere om konstruksjonene :D

    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    He Kwil takk for sist. Det står Twin Towers i signaturen min så det betyr vel....Ellers takk skal du ha. Ingen skal beskylde meg for ikke å ha de samme kablene fra A til Å ;D Blir nok lytteinntrykk etterhvert
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    Det er bra. (beklager forøvrig overforbruket av slike: ;) i innlegget over)
    Det er lov med flere bilder av herligheten, de høyttalerene hadde forøvrig upåklagelig finish, det jeg har sett. Størrelsen er det heller intet å si på (Har tilsvarene størrelse her, store høyttalere spiller..... små spiller..... :eek:)

    Kjør på
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    Et spørsmål:

    Det var snakk om 4watt forsterker sant? Synes du det holder her, vet du noe ca om følsomheten? (har skjønt naboen synes 4w holder leeeeenge)
    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    kwil skrev:
    Det er bra. (beklager forøvrig overforbruket av slike: ;) i innlegget over)
    Det er lov med flere bilder av herligheten, de høyttalerene hadde forøvrig upåklagelig finish, det jeg har sett. Størrelsen er det heller intet å si på (Har tilsvarene størrelse her, store høyttalere spiller..... små spiller..... :eek:)

    Kjør på
    Bare hyggelig med ;) De er store men tenk deg 2 par av samme size 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    kwil skrev:
    Et spørsmål:

    Det var snakk om 4watt forsterker sant? Synes du det holder her, vet du noe ca om følsomheten? (har skjønt naboen synes 4w holder leeeeenge)
    mvh
    98 db på den første watten. 4watt er mer enn tilstrekkelig, tro meg. det er potente greier
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    kwil skrev:
    Det er bra. (beklager forøvrig overforbruket av slike: ;) i innlegget over)
    Det er lov med flere bilder av herligheten, de høyttalerene hadde forøvrig upåklagelig finish, det jeg har sett. Størrelsen er det heller intet å si på (Har tilsvarene størrelse her, store høyttalere spiller..... små spiller..... :eek:)

    Kjør på
    Bare hyggelig med ;) De er store men tenk deg 2 par av samme size 8)
    Jeg ser det for meg.Du drar til med garasjepunken din,selvfølgelig ivrig og uten tanke for tidspunktet . Naboen får murpuss på snittene midt under et selskap, kommer rasende inn, og får akutt hjertestans av lydtrykket og størrelsen på greiene...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    65finger skrev:
    kwil skrev:
    Det er bra. (beklager forøvrig overforbruket av slike: ;) i innlegget over)
    Det er lov med flere bilder av herligheten, de høyttalerene hadde forøvrig upåklagelig finish, det jeg har sett. Størrelsen er det heller intet å si på (Har tilsvarene størrelse her, store høyttalere spiller..... små spiller..... :eek:)

    Kjør på
    Bare hyggelig med ;) De er store men tenk deg 2 par av samme size 8)
    Jeg ser det for meg.Du drar til med garasjepunken din,selvfølgelig ivrig og uten tanke for tidspunktet . Naboen får murpuss på snittene midt under et selskap, kommer rasende inn, og får akutt hjertestans av lydtrykket og størrelsen på greiene...
    FÅR HÅPE DET! SÅ ER PROBLEMET UTE AV VERDEN ;D Han har gitt opp og ber tynt om ro etter kl 2300 på hverdager. Han skal få det....muligens
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.672
    Antall liker
    1.413
    65finger skrev:
    Vinylmaskin er det planer for (tenker en maskin fra 1950 tallet)
    Hepp ! Hvilken spiller har du kastet ditt blikk på ?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    har lyst på en Garrard 301. Digger den finishen og spesielt bryterene. Den låter fantastisk også
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.672
    Antall liker
    1.413
    Det skjønner jeg godt, den er rett og slett vakker :)
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Se der ja, der kom det en meget interessant tråd ;)

    Kan du med hånden på hjertet, si at det racket der ikke blir byttet ut med en mørkere (brun) farge i løpet av kort tid?

    For øvrig et meget missunelig anlegg, og regner med at ventetiden ble "lang", men den som venter, venter ikke forjeves osv. ... 8)

    Regner ikke med at R. Celius kontakter Elkjøp, eller Lefdal i morgen, for å selge tusenvis av disse produktene, får håpe han ikke sender produksjonen til Kina med det første heller!

    Er det mahogney som er blitt benyttet i fortrinnet/sluttrinnet?

    Er det blitt benyttet ask i høytalerne?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    f skrev:
    Se der ja, der kom det en meget interessant tråd ;)

    Kan du med hånden på hjertet, si at det racket der ikke blir byttet ut med en mørkere (brun) farge i løpet av kort tid?

    For øvrig et meget missunelig anlegg, og regner med at ventetiden ble "lang", men den som venter, venter ikke forjeves osv. ... 8)

    Regner ikke med at R. Celius kontakter Elkjøp, eller Lefdal i morgen, for å selge tusenvis av disse produktene, får håpe han ikke sender produksjonen til Kina med det første heller!

    Er det mahogney som er blitt benyttet i fortrinnet/sluttrinnet?

    Er det blitt benyttet ask i høytalerne?
    Det er mahogney i fortrinnet/sluttrinnet i Ht er det MDF. Racket trenger en annen farge så jeg NÅ (takk for det)Tror ikke dette er noe Elkjøp vil forhandle i fremtiden 8)
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Du hadde vel stusset på det før eller siden allikevel ;)

    Glemte i forbifarten, det viktigste!


    GRATULERER SÅ MYE MED ET NYTT ANLEGG, OG REGNER MED AT DET BLIR STÅENDE EN "LITEN" STUND ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er store ord fra en mann med et avsindig behov for å kvitte seg med hifiutstyr innimellom, men denne gangen tror jeg deg, gamle venn. Det skulle jaggu bare mangle.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Nu er det stopp Trond bortsett fra platespiller muligens
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    65finger skrev:
    Hvorfor har jeg valgt den løsningen som står og spiller i stallen. Da jeg startet opp igjen vinteren 2008 bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle havne i ”lydfellen” dvs sitte å analysere lydparametere.

    Jeg hadde tanker om at musikkanlegget skulle spille alle sjangere, innspillinger m.m på en måte som fikk ut det beste av fremførelsene. Så var det teori og praksis. Jeg startet og kjøpe inn utstyr uten tanke for å nå dette målet (det spilte ikke så gærnt)

    SonusFaber Electa ble kjøpt inn uhørt (overfladisk som bare fysan. De var vakre!) En muse 160 kom rekende på en fjøl og etter hvert en Cary SLP 2002 forforsterker. Dette ble satt sammen med blå oljefylte kabler (vakre og gode) Dette spilte fint spesielt kvinnevokal, Jazztrior og strykekvartetter men der manglet dynamikk og evne til å spille rockenroll.

    Vendepunktet kom da jeg fikk anledning til å høre @Impulse sitt anlegg. Fy faen for et hakeslepp!!! Oppløst, lettflytende, nerve og dynamikk!!! Jeg bestemte meg den kvelden for at dette skulle jeg forsøke å kopiere. Kombinasjonen av 300b SET og Horn var i mine ører uslåelig.

    Impulse brukte den gang en CJ Premier teten som jeg aktivt forsøkte å skaffe et eksemplar av. Det var ikke enkelt på det tidspunktet så tiden gikk (2-3 uker. Latterlig kort ser jeg nå) Leste en tråd @Fosse hadde lagt ut og fikk se Hovland HP100. Falt pladask (overfladisk som vanlig. Den var vakker) Ble oppmerksom på at AudioRoyal hadde fått agenturet på Hovland. Tok kontakt og fikk bestilt en Hovland HP 100mc.

    Var i samme perioden på jakt etter en god 300b SET forsterker og fikk med god hjelp av førnevnte Impulse kjøpt et par Heart Double Beat 300b SET. Forsterkeriet var i orden. Fortsettelse følger…..
    ...kom i kontakt med @haavard (aka Kong H) og han var snill og bygde et sett Impulse H6 kloner til meg. fantastiske høytalere. Fikk byttet ut den grisedyre Transparent kabelparken med noe mye bedre og ikke minst rimligere Oblivion. Kjøpte en DAC og et passende drivverk. Målet var nådd!! Åpen, "lettflytende lyd med masse dynamikk og spilleglede. Fortsettelse følger (fikk en uhyggefølelse i kroppen. Møte kl 0730 i morgen)
     

    norpimp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2005
    Innlegg
    310
    Antall liker
    4
    vannvittig flott anlegg!

    Men det jeg la merke til mest på 2 av bildene, var 1 rosa sko ved hver sin dør. meningen dette? dempemateriale? ::)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn