Tusen takk, Zomby_Woof.
Kjekt med slike tilbakemeldinger. Blir nesten litt rørt. :-D
Kjekt med slike tilbakemeldinger. Blir nesten litt rørt. :-D
Har aldri hørt om disse, men det finnes en rekke mindre skredderier i London - men kanskje ikke så mange som tar mål på denne måten. Jeg har lest om denne metoden, men aldri blitt utsatt for den selv.Noen som har kjennskap til disse? https://www.tailormadelondon.com/
Nesten betalbart, og fagre løfter om at ting ender opp med å passe.
Blir det ikke en litt uvanlig kombinasjon av begge? Sånn jeg leser metodebeskrivelsen, så er det 3d-scanning og automatisk generert kutting fra det, altså ikke basert på standardmønster i det hele tatt? Og at dressen i utgangspunktet syes maskinelt skulle ikke påvirke passformen i særlig grad?Har aldri hørt om disse, men det finnes en rekke mindre skredderier i London - men kanskje ikke så mange som tar mål på denne måten. Jeg har lest om denne metoden, men aldri blitt utsatt for den selv.Noen som har kjennskap til disse? https://www.tailormadelondon.com/
Nesten betalbart, og fagre løfter om at ting ender opp med å passe.
Ut fra hva de skriver på hjemmesiden, så er dette målsøm, og ikke bespoke.
De lager også half-canvas som standard, noe som er bedre enn vanlig limte fabrikkproduserte dresser, men like vel ikke like bra som full eller floating canvas.
Jeg klarte heller ikke finne reveiws på nettet, og da er det uvisst hvor gode de er. Alle skryter jo av seg selv, så det er lite å lite på.
Prisene starter relativt rimelig, men det er sjelden en får det en er ute etter i de aller laveste prisklassene.
Hvis du regner et snitt av prisklasse B og C for en tredelt dress, og legger til full canvas og håndsydd ender du på £1520. Det er en grei pris hvis de er dyktige, men jeg hadde heller kastet litt mer i potten og kjøpt hos en av de mer kjente skredderhusene.
6/6 .. ingen videre innvendinger. Dette er så bra!Takk for det Deff.
Men det blir for mye ton-i-ton om skjorten skal følge brunnyansen som i jakka. Trenger kontrast, og blå skjorte hadde funket fint. Det ser du i de blå rutene i skjorta.
Det er in i visse kretser er å bruke dongery til denne type jakke, slik som alltid elegante Simon Crompton har på seg her:
Vis vedlegget 475051
Men en slik skjorte kan ikke brukes til dress, den er alt for casual og det blir formalitetskonflikt.
Jeg er heller ikke så glad i button-down skjorter, og jaffal ikke sammen med jakke. Men det er en helt annen sak.
Er helt enig at det er trist. Min kommentar var et (åpenbart mislykket) forsøk på sarkasme.Uff, coobiz. Dette er jo bare klovnerier. Har ingenting med å være velkledd å gjøre.
Forståelig, men trist å se fattigfolk gjøre seg til på den måten.
Er det bare jeg som synes at det mangler et belte der?
Who cares... det er den frakken som er 'to die for' .. vil ha en slik!Han nederste der har en dress som ikke passer.
Av det lille jeg har sett så er han ikke redd for å være mann, selv i disse femitass-tidene der det er mer stuerent å gå i kjole og blått hår.Simon Crompton er kanskje den mest innflydelsesrike når det gjelder herreklær i UK for tiden. Han har en veldig sikker smak og stor fagkunnskap.
Skulle ønske jeg klare å kle meg like bra som han.
Jaja, har jaffal litt mer hår en han, og så fjerner jeg fjona på kassa. Det gjør ikke han.
Jepps, "ulike verdener" --- jeg vil ikke bli sett død i noe moderne, (eller uvasket undertøy), om det kom til en alvorlig trafikkulykke..Det er svingninger innen klassisk herreklær, men dette er små variasjoner over noen tema som alt er fastlagt på 20-tallet, utfra klær som har røtter tilbake til forrige århundreskifte.
Mote er i stadig endring og langt på vei bryter med den klassiske stilen. Det er to ulike verdener.
Mitt slags moteikon er kanskje Jean-Paul BelmondoSå finnes det så visst noen få cross-overs som f eks Oswald Boateng og Alexander McQueen, men de er også en klassisister; vel velger Boateng noen spreke farger og McQueen forsøker å tøye formen - men håndverk og snitt er like gammelt som the Row.
Og de er egentlig særinger og motstrømsfenomen, og setter seg på siden av det gode selskap.
Og jeg er ikke særlig interessert i dem, men jeg legger jo merke til dem; så lang er ikke denne gata.
Ja sikkert riktig, men mer attitude og holdning, som igjen gjør plagg til ikoner. Den biten jeg mest henter inspirasjon derfra er hans bruk av hatter og caps. Jeg er svak for den delen.Vet ikke om han var så velkledd akkurat. Tror han var mer kjent for utseendet.