På tide å si noen ord, føler jeg.
Har fulgt en tråd som begynte som en trivelig tråd om antrekk og historier om skaperne av disse.
Så har tråden imho "sporet litt av".
Registrerer hva som skrives, og gjør meg jo mine tanker.
Skal ta det litt systematisk, med et mål for øyet: At trådstarter (og andre) leser mine ord med godsiden til. Det kan jo (forhåpentligvis) hende at jeg har noe som minner om fornuft å fare med...?
1. Synes det er kjempeflott at trådstarter føler at han har funnet en ny mening i tilværelsen, i og med at han har kommet ut av skapet. Og jeg har en ørliten mistanke om at ts også har mange dager hvor følelsen kan sammenliknes med det som kan registreres når dyr slipper ut på beite på vårparten; de blir gjerne litt våryre og lekne. Det er gjerne noen år med uutløst "potensiale" og undertrykte følelser som skal tas igjen for - og hvem er ikke der i blant? Kjenner igjen både skildringer, tonen og følelsen som legges for dagen fra hvordan jeg har opplevd andre som har kommet ut av skapet - de aller fleste har vært så herlig åpne om seg selv og sin legning. Men det har vært face to face, ikke bak et tastatur.
2. Har full respekt for at ts velger sine partnere fritt, så lenge det er over seksuell lavalder - selv om jeg i ALLE tilfeller vil råde oss eldre til å holde oss til partnere som er myndige. At ts har opplevd at der har dukket opp knuter på tråden, det kan man nesten ikke gardere seg mot - men da gjelder det jo å løse flokene på en god måte. Har fortsatt til gode å reagere veldig på måten ts har fortalt om og håndtert situasjoner. At man kanskje leker og matcher bedre når alderen er nogenlunde den samme, er vel ingen kontroversiell mening, men det betyr ikke samtidig at alderforskjell må føre til problemer, verken for hetero- eller homoseksuelle. Det handler vel mer om hva man har med seg i bagasjen av livserfaring og opplevelser, og dermed også hvordan man er i stand til å forholde seg til livets mange utfordringer og problemstillinger. Skal ikke så mange årene tilbake for å minnes et møte med en yngre dame, hun kan ikke ha vært mer enn i begynnelsen av 20-årene, men du hendelse for et fornuftig menneske. Kjenner mange både på egen alder og eldre som ikke når henne til knærne engang i det henseende.
3. At ts og partnere kanskje koser seg med alkohol, må vel være greit, så lenge det er snakk om alkohol som er tillatt for den/de som konsumerer den.
4. Når det gjelder bruk av andre rusmidler, a.k.a narkotikum, har jeg både NULL forståelse og NULL aksept for bruk av slikt - rett og slett av den enkle grunn at det ikke er lovlig. Dette punktet er gjerne det jeg håper og tror at ts kan ta seg litt ad notam, regardless of seksuell legning.
5. Synes endelig det var en lise å registrere at noget beskrivende skildringer av seksuelle aktiviteter ble tonet ned. Har forståelse for at ts gjerne følte for å utbasunere deler av aktivitetene som foregikk, men det gikk nogen tid før ts også tok hintet om at der er en tid og et sted for alt - og samtidig at kanskje ikke alle følte at denne tråden var stedet for slike skildringer. Det kan jo hende at snøskredet av følelser nevnt i pkt 1 tidligere spilte en aldri så liten rolle her.
6. Avslutningsvis er det jo bare å ønske ts veldig masse lykke til i sin "nye tilværelse". Det må jo være en befrielse å kunne være seg selv nok, og det skal man vel unna alle og enhver!?
Og for å unngå at der skulle bli noen diskusjon ifht om mine tanker har noe som helst å gjøre med seksuell legning å gjøre; nope, det har det ikke. Jeg ville med letthet kunnet skrevet det samme til mennesker i heteroseksuelle relasjoner som jeg har gjort ifht trådstarters - i alle fall hva gjelder pkt 1-5. Og jeg mener at aksept for trådstarters seksuelle legning er større her til lands enn trådstarters følelse er - samtidig som jeg også kan være med på en erkjennelse av at en slik aksept nok er større blant den yngre delen av befolkningen enn det er i aldersgruppen fra 50ish og oppover. Man skal jo ikke så mange tiårene tilbake i tid, da homoseksualitet av både religiøse og ikke-religiøse ble ansett for å være en eller annen form for sykdom. Men heldigvis har verden gått fremover på dette området. Ellers som "ungdommen" kanskje ville sagt det: det er helt greit å være homoseksuell!
mvh
Proffen