Diverse I serien "SYKT lyst på" har vi i dag kommet til...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.235
    Torget vurderinger
    23
    Cannonball Adderley på mint vinyl, Koetsu, 10W SIT kl.A transistor via en enkel TVC og inn på et kapabelt sett med bredbåndselementer i OB..... et glass vellagret Shiraz... mer skal det ikke til før en har det relativt godt!

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Jeg må ha en slik, til kortere handleturer og syke/hjemmebesøk hos audiofile medpasienter i nærområdet :cool:

Vis vedlegget 213347
    e du Buell mann du og sluket?
    Jeg er helfrelst Buell entusiast, kjørte Harely før men konverterte til Buell.
    Jeg har en Buell S1 98 modell som jeg holder på å bygge om.
    skal bli noe alle denne når den er ferdig, ikke helt lik , men noen lunde samme "stuk".
    image.jpg
    image.jpg

Vedlegg

audiom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg må ha en slik, til kortere handleturer og syke/hjemmebesøk hos audiofile medpasienter i nærområdet :cool:

Vis vedlegget 213347
    skal bli noe alle denne når den er ferdig, ikke helt lik , men noen lunde samme "stuk".
    Vis vedlegget 213742
    Vis vedlegget 213743
    Står en X-1 i lytterommet her! 002.jpg
    Den trenger ikke horn en gang for å lyde bra!!!

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Står en X-1 i lytterommet her! Vis vedlegget 213752
    Den trenger ikke horn en gang for å lyde bra!!!
    Se der ja en X1. Konge sykkel det og!
    Ikke nødvendig med noe horn på Buell nei;) Kjekt å se at andre har "oppdaget" disse sykklene også.
    Kommer aldri til å selge min S1!

Sist redigert:

baldrick

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Antall liker
    749
    Torget vurderinger
    3
    Får vell skrive dette i dag siden en årelang "drøm" går i oppfyllelse i morgen da jeg omsider får meg ett par med Jamo Oriel. Veldig spennt siden jeg ikke har hørt de siden midten av 90-tallet da de var nye, så det er selvsagt en viss sjans for skuffelse men den sjansen får jeg heller ta :)

Ikke dette paret men nok noenlunde like:

IMG_2795.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    gjenstander, i denne sammenheng motorpsykler, med Surfer Cross (aka Red Baron Cross)på, fenger alltid interesse. Ingen som har implementert det i design/finnish på f.eks høytalere?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvis det er pen bil som er målet er vel denne høyt oppe på min liste.

maserati-quattroporte-collezione-cento-01.jpg

maserati-quattroporte-collezione-cento-02.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kunne vært plass til en veteranbil hadde garagen vært stor nok.

Denne hadde sikkert vært fin til søndagsbruk.

volga-2.jpeg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.729
    Torget vurderinger
    1
    En Super van Craft har jeg alltid hatt lyst på som bobåt. Denne er kanskje litt over the top men det er jo bare å ta kystskippereksamen. Den koster ikke mer enn en svensk seilbåt på halve størrelsen.

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.729
    Torget vurderinger
    1
    Denne har litt mer hendig størrelse da...

D

Danke

Gjest
    Har lyst på Kawasaki Ninja. Er ikke så dyrt heller for en modell med noen år bak seg.

Har også lyst på Fårikål og Nøgne Ø IPA, men det står på menyen i morgen kveld. :)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    Er det en færing?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.078
    Torget vurderinger
    0
    Rock sitt bilde har falt ut/fjernet??

Til Voff,

Du må få laget en båt som har største skroglengde 14,98 meter, da er den under 15 meter og ganske sertfikatfri. Du må ha Båtførerprøven men det er alt.
    Du kan ha en ganske stor bredde slik at du uansett får bra bovolum ombord. Så er trikset at "nebb" i baugen samt badeplattform/jolleparkering akterut er festet med bolter og skrudd fast og ikke sveiset eller støpt fast. I så fall teller ikke disse utstikkene som "lett kan fjernes" med i den lengden som måles i forhold til sertifikatbestemmelsene.

Jeg har prøvebodd en Linssen på 42 fot som hadde helt greit bovolum til 6 personer. 3 stk doble lugarer, to bad/toalett/dusj. Når ( ikke snakk om hvis!! ) telefonen kommer fra Hamar blir det forhandlinger med Linssen om en spesalversjon på 14,98, dobble motorer, aggregat, baug og aktertruster ( hydraulisk ) automatiske stabilisatorer samt bulb baug. Full instrumentering for havgående seilas, klassifisert til A samt Lloyds klasse!

Og DET har jeg sykt lyst på!

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Bindalsfæring som jeg har avbildet.

Fine å ro i, med seil og slikt utstyr fin for å seile med også.

Ligge ute på fjorden med termosen og bare slumre.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.078
    Torget vurderinger
    0
    Bindalsfæring som jeg har avbildet.

Fine å ro i, med seil og slikt utstyr fin for å seile med også.

Ligge ute på fjorden med termosen og bare slumre.
    Helt riktig det Rock. Jeg har en!;) Riktig nok er den gammel, ca 125 år gammel men fullt brukbar ennå!

Bedre robåt er ikke laget! Fikk kjøpt seil til den for noen år siden men har ikke fått prøvd den som seilbåt.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.729
    Torget vurderinger
    1
    Rock sitt bilde har falt ut/fjernet??

Til Voff,

Du må få laget en båt som har største skroglengde 14,98 meter, da er den under 15 meter og ganske sertfikatfri. Du må ha Båtførerprøven men det er alt.
    Du kan ha en ganske stor bredde slik at du uansett får bra bovolum ombord. Så er trikset at "nebb" i baugen samt badeplattform/jolleparkering akterut er festet med bolter og skrudd fast og ikke sveiset eller støpt fast. I så fall teller ikke disse utstikkene som "lett kan fjernes" med i den lengden som måles i forhold til sertifikatbestemmelsene.

Jeg har prøvebodd en Linssen på 42 fot som hadde helt greit bovolum til 6 personer. 3 stk doble lugarer, to bad/toalett/dusj. Når ( ikke snakk om hvis!! ) telefonen kommer fra Hamar blir det forhandlinger med Linssen om en spesalversjon på 14,98, dobble motorer, aggregat, baug og aktertruster ( hydraulisk ) automatiske stabilisatorer samt bulb baug. Full instrumentering for havgående seilas, klassifisert til A samt Lloyds klasse!

Og DET har jeg sykt lyst på!
    Joda. men slike som denne er veldig fristende! Den veier imidlertid 35tonn og 17.5 meter så slipsetting blir sikkert dyrt! Full tank blir også dyrt; 2500 liter.
    Er vel heller ikke grei å håndtere alene. Litt styr å hoppe på land og fortøye før skipet reker avgårde. Må vel ha mannskap.
    Men, den koster ca 1.9 millioner før pruting + moms. For den prisen får man kanskje en 30 kvadratmeter leilighet i Tromsø...Kanskje jeg skal selge Bavariaen?

Vedlegg

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.078
    Torget vurderinger
    0
    Fin båt Voff,
    Men den forutsetter at du har et sertifikat som heter D5L som absolutt minimum.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.078
    Torget vurderinger
    0
    Bristol 411 series 6.jpg

Denne ligger ute til salgs. Gammel nok til å slippe de norske avgiftene men sinnsvakt kostbar likevel!
    Men sykt lyst på den? JA!!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.078
    Torget vurderinger
    0
    Får jeg råd en dag skal du få prøve den Pinky.:rolleyes:

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.336
    Noe med sekvensiell girkasse 8) Men paddles er for bordtennisspillere, må ha noe å røske i med høyrehanda. Gammel vane, og alt det der... *host* :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.235
    Torget vurderinger
    23
    Det e så deiiili!

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Italiensk Custom Sporster har JEG sykt lyst på :)
    Solgte min 88' Harley Davidson Sportster med trimma 1200 og div SS saker ( effekt anlegg etc ) for noen år siden. Den var ganske orginal bortsett fra at den gikk 'bra' :cool:

Harley-Davidson Sportster 1200 custom. Roberto Rossi is one of Italy's best-known Harley-Davidson concessionarias.

harley-davidson-sportster-1200-custom.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn