Brioni har det lille ekstra. Kom tilfeldigvis over et opphørssalg i Palermo for åtte år siden, med 80% avslag siste dagen. Ikke veldig mange italienere der sydpå som måler over 190 på sokkelesten, så jeg endte opp med fem dresser til en totalpris like under 9000 norske. Det ble noen Armani, Izaia og Pal Zileri i 110 superull, men ingen Brioni... Så ja, Brioni er også på min liste.
Den Cobra'n er vel en "Kit Car"? Og da er det ikke noe å stå etter. En orginal gammel en ville uten problemer latt seg registrere.
Ford GT40 og den nye GT er faktisk vakre biler, men akk så lite anvendelige. De av oss som har fulgt med på "Top Gear" har fått med oss det.
Den Ferrarien ?? Vel faller ikke i smak hos meg!
Nei av oppnåelige biler er nok denne det fineste som finnes!
Den begynner selvsagt å bli dyr nok, men vakker som en drøm.
Kun overgått av denne:
Kun laget i 2 eks og koster en eller annen plass mellom 5 og 10 mill !
Men lyden alene gjør den "verd" prisen!
Skal vi være kjedelig "snusfornuftige" og virkelig krype ned på det nivået man "kan" finansiere med litt omprioritering og en forståelsesfull bank så finnes jo denne:
XK er ikke så ille dyr, engelsk på godt og vondt, men vakker! Og ikke minst ville ikke fruen bli sur om jeg kjøpte en!
Edit:
La ikke merke til dama bak rattet før jeg så bildet i stor størrelse. Og jo, "mor" ville muligens bli litt grinete hvis hun der fulgte med bilen................
Årets understatement vil vel være å si at den er vakker, men prisen mann!
Aston er vel totalt sett det merket som holder verdien best, dvs hysterisk prisstigning fra år til år, av samtlige UK serie produserte automobiler.
Og prisen på en slik "spesialmodell" tør jeg ikke tenke på! Helt sikkert ikke så galt som en Ferrari 250GTO, men likevel i et nivå som tilsier at vi har forlatt jordens atmosfære og befinner oss i vektløshet! Billedlig talt.
Nå er det vel de færreste som kjøper en Ford GT fordi det virker som en praktisk flerbruksbil, da.... men skal man ha noe som er helt vilt, heftig, vulgært hårreisende tøft, bøllete, og rått derimot... Da kan det kanskje være akkurat det som skal til.
Men det er klart det er upraktisk å ha en bil som bruker så mye suppe at man risikerer å gå tom for bensin før man rekker fram til neste bensinstasjon. Minner nesten litt om e-biler akkurat der.
Nå er det vel de færreste som kjøper en Ford GT fordi det virker som en praktisk flerbruksbil, da.... men skal man ha noe som er helt vilt, heftig, vulgært hårreisende tøft, bøllete, og rått derimot... Da kan det kanskje være akkurat det som skal til.
Men det er klart det er upraktisk å ha en bil som bruker så mye suppe at man risikerer å gå tom for bensin før man rekker fram til neste bensinstasjon. Minner nesten litt om e-biler akkurat der.
Jeg synes den er helt rå jeg, en av de mest ultimate bilene som finnes i dag med teknologi som kommer til å finnes i vanlige biler først om noen år. Men seff som fattigmannstrøst kan man jo forsøke og "disse" den med dårlig design etc etc, for meg blir det som sagt bare fattigmannstrøst
Den Merza ser ut som en opp-jåla ungarsk taxi... Vedr teknologi tror jeg ikke en Lamborghini er så langt etter... Pen vet jeg ikke om jeg synes den er, men rå, uten tvil...
Designemessig slår den "drosja" Lamboen ned i støvlene!! Men det er selvsagt et spørsmål om smak og da er det vanskelig å diskutere saklig!
Jeg liker den Merchedesen.
Fant drømmebilen på Finn for et par dager siden. Men den var akkurat solgt!! Surt! ca 35K kilometer på en 84 modell. Og så er den solgt når jeg ringer!! FY FAN!! Heldig jævel på Lillehammer som fikk seg en fantastisk bil. Måtte den bringe ham mange gode kilomerer og mye lykke!
For meg er denne den tøffeste 4 dørs stjernebussen som noen gang har vært laget, bilen på bildet var jeg millimetre fra og kjøpe selv for et års tid siden........ har egentlig gått og små angret på at jeg ikke hadde cahoneys nok til og ta det skrittet.
Synd de la ned Maybach...På en måte Merz sin resignasjon ifht det ypperste ypperste... Siden Audi greier å holde liv i Bentley og BMW i Rolls. Skulle gjerne hatt Maybach og der oppe..
Og smak kan en ikke diskutere. For meg ser ny Merz nesten utdatert ut og kjedelig ut. Men de lagde noen vakre kreasjoner for mange år siden.