I Sherwoodskogen - Nottingham Analogue Studios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.817
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du ikke allerede har en eller annen motorstyring til spilleren så burde det i alle fall stille milevis foran et heavy kit i innkjøpskøen.

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.143
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du ikke allerede har en eller annen motorstyring til spilleren så burde det i alle fall stille milevis foran et heavy kit i innkjøpskøen.
    Takk for innspill. Jeg skal vurdere det.
    Trodde Fletchers konstruksjonsprinsipp og paradegren var korrekt og stabil hastighet, men ser i hvertfall poenget med et raskere skift mellom 33 og 45.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.396
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Lange pendleturer på MC gjør at tankene vandrer til noe hyggelig og i dag kom jeg på at jeg spurte Penny hos NA om levetiden på lager i Hyperspacen for noen måneder siden.
    Hennes svar var deilig nedpå: "leave that problem to your grandchildren or their children" :)
    Så er det bare opp til meg å ikke ha for mange slike morgener som i går, da spilleren fortsatt sto og snurret etter en natts søvn :sneaky:

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.143
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Lange pendleturer på MC gjør at tankene vandrer til noe hyggelig og i dag kom jeg på at jeg spurte Penny hos NA om levetiden på lager i Hyperspacen for noen måneder siden.
    Hennes svar var deilig nedpå: "leave that problem to your grandchildren or their children" :)
    Så er det bare opp til meg å ikke ha for mange slike morgener som i går, da spilleren fortsatt sto og snurret etter en natts søvn :sneaky:
    Dette lageret er solid nok til en liten personbil, så NAS-en kan gå døgnet rundt. Smøring av lageret etter et par år er aldri feil. Tenk at det fortsatt konstrueres produkter som er ment å vare lenge! ❤

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.817
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Admiralty bronze/brass er solide greier, så her er det lite å bekymre seg om. Jeg renser lageret og bytter olje ca. en gang i året og forventer at det varer mye, mye lenger enn jeg gjør selv. På de 10-12 årene jeg har hatt mitt Ace Spacedeck er det i alle fall verken synlige eller merkbare forandringer.

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.143
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye! Flott anlegg. Dobbel base til og med:) Lurer på om jeg har mk 1 eller 2, når kom skiftet?

larax

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    115
    Gratulerer så mye! Flott anlegg. Dobbel base til og med:) Lurer på om jeg har mk 1 eller 2, når kom skiftet?
    Mulig jeg har rota litt her og blandet Spacedeck og Ace Spacedeck. Så det kan godt hende at det jeg trodde var MK2 rett og slett er Ace Spacedeck.

Sist redigert:

Facebook

Sivilimpertinent
    Ble medlem
    09.01.2021
    Antall liker
    1.309
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å kjøpe en Ace spacedeck og etter å ha lest en del om disse så skjønner jeg at det er mest pros. Men er det noen cons med disse bortsett fra en noe lav waf?. (Hun har sett bilder) Og finnes det armboard for 12" arm til spacedeck ?

larax

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    115
    Vurderer å kjøpe en Ace spacedeck og etter å ha lest en del om disse så skjønner jeg at det er mest pros. Men er det noen cons med disse bortsett fra en noe lav waf?. (Hun har sett bilder) Og finnes det armboard for 12" arm til spacedeck ?
    Jeg har akkurat fått en Ace Spacedeck i hus selv og det er fantastiske og stille spillere. Om det finnes armbord for 12" aner jeg ikke, men mulig du burde ringe Tom Egil hos endpoint audio og høre med han. Hyggelig fyr.

Facebook

Sivilimpertinent
    Ble medlem
    09.01.2021
    Antall liker
    1.309
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har akkurat fått en Ace Spacedeck i hus selv og det er fantastiske og stille spillere. Om det finnes armbord for 12" aner jeg ikke, men mulig du burde ringe Tom Egil hos endpoint audio og høre med han. Hyggelig fyr.
    Hva legger du i stille ?

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.143
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Det finnes. Endpoint har kanskje på lager?

Gunnar Brekke skrev dette her for noen år siden:
    Her er jeg borte noen sekunder og plutselig er det 12" som gjelder :cool: Vil anbefale den ennå mer enn 10 tommeren.
    Fantastisk arm som vil gjøre en kjempejobb på en Nottingham... OBS. Også på 12 tommeren bør monteringsavstanden økes;
    fra 290 mm - til 293 mm - for å kunne bruke standard geometrier som Løvgren, Steveson og High Fidelity (DK)...

larax

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    115
    Hva legger du i stille ?
    Vanskelig å forklare, men du skjønner det når du bruker den. :) Her et lite utdrag fra Endpoint audio......Det finnes dyrere spillere, og det finnes annerledes spillere, men lydmessig, og når det kommer til stillhet – da er Nottingham «stilleste gutten på sovesal 1» som en kunde uttalte.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.817
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nottingham kan lage armbord som passer enhver arm, så akkurat det er ikke noe problem uansett om det måtte være på lager eller ei.

Kommer ikke på noen cons og anbefaler Ace Spacedeck helt ubetinget og uten forbehold.

Sist redigert:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.396
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Endpoint skaffer alle armbord (lages stort sett på bestilling).
    12" arm kan sterkt anbefales! Det var en markant forbedring å gå fra den gamle 9" armen på Hyper´n.
    1741556124534.png

Fredrik B.K.

Medlem
    Ble medlem
    27.01.2009
    Antall liker
    72
    Sted
    Vestfold
    Ace Spacedeck er en fantastisk spiller, har hatt noen Nottinghamer selv og er meget fornøyd, nå har jeg en Dais med 10'' Ace Anna arm som spiller meget godt. Har selv hatt 9'' og 10'' armer på spillerne mine og synes de låter svært godt. Ace Anna låter helt klart i en annen klasse sammenlignet med Ace Space armen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn