Hei igjen
Kan du si noen om hva som gjør denne implementeringen til en streamer av «høy-klasse»
Er det prioriteringsmekanismer alle andre parametere som gjør den til års komne ATV1 til en god transportenhet. Med andre ord, kan du lette litt på sløret mht hva denne SW implementeringen din gjør for signalbehandling i det digitale domene?
Gjør "ikke noe spesielt" utenom at det er et ekstremt nedstrippet system. Tror det er summen av alle bekker små som er hovedessensen her. Jeg klarer ikke å peke på noen enkeltfaktorer som utgjør mer enn andre. Men såklart, jeg har formeninger om hva som *kan* utgjøre forskjell, men jeg tror ikke dette er rette tråden å diskutere slikt kanskje. Mye av dette er blitt diskutert i Voyage MPD-tråden.
Ellers har gått mye tid til debugging /bug reporting av stort sett alle programmene som ligger bakom (f.eks hundrevis av emails frem gang. noe så enkelt som et upnp-interface, men det har jo resultert i et mye bedre program som har flere funksjoner), og tilogmed en god dose bug reporter til Lumin for at dere CP skal fungere bedre. Motivasjonen her var jo min egen, iogmed dette er et system som jeg selv bruker og var interessert i å få opp og gå. Men, det var ikke før helt nylig jeg følte alt var stabilt nok til at jeg kunne putte alt sammen i en ATV og evt. shippe det til familie og venner. Grunnen til at jeg har anstrengt meg litt ekstra for at folk på forumet skal kunne kjøre dette er fordi:
1. Linux er rimelig sært og ikke spesielt brukervennlig å sette opp selv.
2. Mange har lyst å prøve det, men har ikke tid, kunnskap.
3. Selv om det allerede fins flerfoldige "brukervennlige" linux-distroer for Audio, så er det kanskje ikke så rett frem likevel. Man ser det på de mange trådene som omhandler setup, hjelp og annet på deres respekteive fora. Selv et ferdigprodukt som Auralic Aries er beheftet med bugs, det blir rapportert at Airplay låter dårlig. Mange er vant med å knote med operativsystemet sitt, hva da med et system hvor knotingen ellerede er utført, og som er så å si bugfritt fra dag 1?
4. Folk som er skeptiske til at bits er bits, har nå muligheten til å gjøre opp sin egen mening.
5. Ferdigløsninger er dyre. Bryston BDP 1/2, Auralic Aries, Total DAC, SMS 100/1000, Aurender.
6. Fins ingen god implementasjon av Airplay til noe ferdigprodukt, noe som er ganske essensielt til dags.
7. Er ganske lei av å lese om snakeoil-software som er brukeuvennlig og koster mer enn det smaker, f.eks XXHighEndPlayer, Jplay, Audiophile optimizer mm.
8. Det er litt kult å slå ferdigløsningene i sitt eget game, med et gammalt Apple-produkt
9. etc etc.
Apple TV er på ingen måte referansen, mitt PC-oppsett er bedre, men det er ganske nærme, noe er faktisk bedre på Apple TV (Men nå har jeg ikke tweaket hardware i hovedoppsettet i det hele tatt) Funksjonsmessig er dette 100% likt hva jeg selv bruker, og tydeligvis så funker det bra for andre her også. Ingenting er bedre enn det!
@Man;
Vurderte du denne utviklingsplattformen:
CuBox-i4Pro - SolidRun.com
Kanskje litt mer tilgjengelig enn EOL 1st. gen. Apple TV, eller er manglende Airplay et problem (dette kommer man jo rundt)?
Det har ikke noe med manglende Airplay, det er ikke noe igjen av Apple sitt OS i det hele tatt. Hadde jeg stått med blanke ark og hadde hatt en eller annen motivasjon for å bruke masse tid på å lage en gratis semidistribusjon til norske audiofile galninger, så hadde jeg kanskje vurdert Cubox -i4 Pro. Iogmed jeg ikke har Cubox -i4 Pro liggende, men Apple TV, så ble det denne løsningen for venner/familie. Iogmed jeg ikke starter med blanke ark, det er mer snakk om å replikere oppsettet mitt til en annen platform, så var det ikke like pes. Da kunne jeg like godt prøve å pakke det inn til noe lignende et "ferdigprodukt" som flere kan ha nytte av.