I hvilken grad av snakeoil ferdigspillerne er, varierer fra helt klart snakeoil, til tja.., men det får hver enkelt avgjøre. Det er mye rebranding av open source-software pakket inn i et fint kabinett der ute ihvertfall. Lydmessig tror jeg ikke min løsning er helt uti gokk, nei. Man kan også hente det lille ekstra ved å bruke en USB power supply til USB DACen.Hei! Dette høres ut som en veldig interessant greie! Jeg har vært på utkikk etter en streamer-løsning lenge, og hatt tre-fire forskjellige 'hacks' frem til nå, med varierende resultat. Det jeg mangler i mitt oppsett nå er en streamer/kontrollpunkt som klarer gapless. Jeg kjører per nå en Synology NAS (som jeg er 100% fornøyd med) over til en OPPO-103D. Oppoen har alt jeg trenger med det ene viktige unntaket; den støtter ikke gapless! Jeg synes dette er lit merkelig, da det virker som det ikke er allverdens tekniske grunner til at de ikke skal få dette til å virke, men de har det rett og slett ikke som noen prioritet. Til å begynne med brukte jeg en PS3 som kontrollpunkt, og den også funka greit, med gapless, men den er som kjent ikke vifteløs. Jeg har også koblet til en mac mini (husker ikke helt hvordan den var, men ikke optimal som kontrollpunkt, kun direkte avspilling så vidt jeg husker). Jeg er litt desperat etter å få en spiller som støtter gapless, og er medgjørlig å ha med å gjøre (les: 'bare virker'). Spørsmålet da blir jo selvfølgelig hvor mye 'snakeoil' er det brukt på disse spillerne som koster alt fra 12-13 k og opp til det vanvittige, og hva får man for en brøkdel av prisen? Jeg vil gjerne teste ut dette jeg også, og skal se om jeg ikke kan skaffe meg en Apple TV asap. Jeg har aldri hatt ATV av noe slag; funker den ene like godt som den andre?
Ellers er jo, med all respekt, helt tullete å bruke PS3 som kontrollpunkt. Det er kun Apple TV første generasjon som gjelder (den i sølv).