Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal bli en knall combo det.Hei noen som vet hvordan Gustard X26 PRO DAC som pre vil matche 2x1200as2 med tanke på gain, impedanse ?
Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal bli en knall combo det.Hei noen som vet hvordan Gustard X26 PRO DAC som pre vil matche 2x1200as2 med tanke på gain, impedanse ?
Ser Gustard har 5v så sliter litt med specs kontra RME som står i db! Viktig at jeg får brukt alle kreftene på effekten og at volumet fungerer greitKan ikke se noen grunn til at det ikke skal bli en knall combo det.
De ICE-modulene er jo laget for det man kan kalle hjememarkedet, aka ikke proff-verden. 5V ut på Gustard tror jeg driver ICE amp'en helt flott.Ser Gustard har 5v så sliter litt med specs kontra RME som står i db! Viktig at jeg får brukt alle kreftene på effekten og at volumet fungerer greit
Ok er meget fornøyd med RME men den Gustarden ser spennende utDe ICE-modulene er jo laget for det man kan kalle hjememarkedet, aka ikke proff-verden. 5V ut på Gustard tror jeg driver ICE amp'en helt flott.
-RME enheter mener jeg kan tyte ut opp til 12V ++ , og på de utgangsnivåene så kan/bør man ha amp'er med lavere gain.
Ja må sjekke litt opp førstArtig med noe nytt å prøve ja.
Foresten, siden den RME-DAC jo har flere ulike utgangsnivåer, så er det jo enklere å teste disse imot ICE-power amp'en din for å virkelig spikre optimal gain-staging om du vil det.Ja må sjekke litt opp først
Den skal etter hva jeg vet kutte signalet! Men RME kjører jeg på autoref så den skal vist styre signalet selvForesten, siden den RME-DAC jo har flere ulike utgangsnivåer, så er det jo enklere å teste disse imot ICE-power amp'en din for å virkelig spikre optimal gain-staging om du vil det.
Bare pass på at om du peiser på med signal ut fra RME, så kan jo fort den ICE-power amp nærme seg klipping litt raskt. -Vet ikke hvordan den klipper, og om den indikerer at den er iferd med å klippe med statuslys etc.
Den har utganger for lys om man ønsker det mener jeg ifølge dataarket til de for det meste av funksjoner.Foresten, siden den RME-DAC jo har flere ulike utgangsnivåer, så er det jo enklere å teste disse imot ICE-power amp'en din for å virkelig spikre optimal gain-staging om du vil det.
Bare pass på at om du peiser på med signal ut fra RME, så kan jo fort den ICE-power amp nærme seg klipping litt raskt. -Vet ikke hvordan den klipper, og om den indikerer at den er iferd med å klippe med statuslys etc.
Oki, en form for soft-clipping er jo foretrukket ja.Den skal etter hva jeg vet kutte signalet! Men RME kjører jeg på autoref så den skal vist styre signalet selv
Ja har ikke satt meg inn i detteOki, en form for soft-clipping er jo foretrukket ja.
Men, RME'en vet jo ikke når ICE-power amp'en nærmer seg klipping da, så du kan fort havne der om RME'en pøser ut 16V (peak-peak).
La inn litt mere i innlegget mitt over.Ja har ikke satt meg inn i dette
Ok finner ingen innstilling for detLa inn litt mere i innlegget mitt over.
Det er lett å se at RME fint har utgangsnivåer som lett overgår hva Ice-amp'en kommer til å like. Og med valgfriheten så er det lett å tilpasse (med å eks velge lavere utgangsnivå), noe som ikke eks Gustard kan. Aka, du kan tilpasse det slik at du kan ha volum-knotten der du ønsker det med headroom og nok lydnivå ut fra høyttalerene med Ice-amp'en i godt humør.
Har også soft clipping mener jegDen har utganger for lys om man ønsker det mener jeg ifølge dataarket til de for det meste av funksjoner.
Hvordan går det med byggingen? Venter spendt på å få se ferdig forsterkerSkal montere en 1200as2 i et kabinett. Vurderer å demontere den påmonterte aluminiumsplaten som kortet står på for så å lage en større aluminiumsplate som kan lede til noen kjøleribber på kabinettet for bedre kjøling. Hva tror folket om dette?
Vis vedlegget 1082885 Vis vedlegget 1082886
Går sakte fremover. Har laget bunnplate og ny bakplate. Venter på noen kinabestilte 1/8 forsenket unc skruer for å skru fast bunnplate til avstandsholderne. Tenker å bruke de store kjøleribbene som på bildet.Hvordan går det med byggingen? Venter spendt på å få se ferdig forsterker