ICEpower

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.554
    Torget vurderinger
    8
    Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal bli en knall combo det.(y)
    Ser Gustard har 5v så sliter litt med specs kontra RME som står i db! Viktig at jeg får brukt alle kreftene på effekten og at volumet fungerer greit

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.887
    Sted
    Horten
    Ser Gustard har 5v så sliter litt med specs kontra RME som står i db! Viktig at jeg får brukt alle kreftene på effekten og at volumet fungerer greit
    De ICE-modulene er jo laget for det man kan kalle hjememarkedet, aka ikke proff-verden. 5V ut på Gustard tror jeg driver ICE amp'en helt flott.
    -RME enheter mener jeg kan tyte ut opp til 12V ++ , og på de utgangsnivåene så kan/bør man ha amp'er med lavere gain.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.554
    Torget vurderinger
    8
    De ICE-modulene er jo laget for det man kan kalle hjememarkedet, aka ikke proff-verden. 5V ut på Gustard tror jeg driver ICE amp'en helt flott.
    -RME enheter mener jeg kan tyte ut opp til 12V ++ , og på de utgangsnivåene så kan/bør man ha amp'er med lavere gain.
    Ok er meget fornøyd med RME men den Gustarden ser spennende ut 🤣

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.887
    Sted
    Horten
    Ja må sjekke litt opp først
    Foresten, siden den RME-DAC jo har flere ulike utgangsnivåer, så er det jo enklere å teste disse imot ICE-power amp'en din for å virkelig spikre optimal gain-staging om du vil det.:cool:

Bare pass på at om du peiser på med signal ut fra RME, så kan jo fort den ICE-power amp nærme seg klipping litt raskt. -Vet ikke hvordan den klipper, og om den indikerer at den er iferd med å klippe med statuslys etc.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.554
    Torget vurderinger
    8
    Foresten, siden den RME-DAC jo har flere ulike utgangsnivåer, så er det jo enklere å teste disse imot ICE-power amp'en din for å virkelig spikre optimal gain-staging om du vil det.:cool:

Bare pass på at om du peiser på med signal ut fra RME, så kan jo fort den ICE-power amp nærme seg klipping litt raskt. -Vet ikke hvordan den klipper, og om den indikerer at den er iferd med å klippe med statuslys etc.
    Den skal etter hva jeg vet kutte signalet! Men RME kjører jeg på autoref så den skal vist styre signalet selv

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.479
    Torget vurderinger
    1

Den har utganger for lys om man ønsker det mener jeg ifølge dataarket til de for det meste av funksjoner.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.887
    Sted
    Horten
    Den skal etter hva jeg vet kutte signalet! Men RME kjører jeg på autoref så den skal vist styre signalet selv
    Oki, en form for soft-clipping er jo foretrukket ja.(y)
    Men, RME'en vet jo ikke når ICE-power amp'en nærmer seg klipping da, så du kan fort havne der om RME'en pøser ut 16V (peak-peak).

Er vel i grenseland for Ice-power-tråden dette her, men her er en online-calc for å regne om (RME) sin dBu til volt:
    https://sengpielaudio.com/calculator-db-volt.htm
    Bare å knotte inn eks +12dBu og se hva det blir i spenning i venstre kolonne. :cool:

Sist redigert:

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.554
    Torget vurderinger
    8
    Oki, en form for soft-clipping er jo foretrukket ja.(y)
    Men, RME'en vet jo ikke når ICE-power amp'en nærmer seg klipping da, så du kan fort havne der om RME'en pøser ut 16V (peak-peak).
    Ja har ikke satt meg inn i dette 🤣

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.887
    Sted
    Horten
    Ja har ikke satt meg inn i dette 🤣
    La inn litt mere i innlegget mitt over.
    Det er lett å se at RME fint har utgangsnivåer som lett overgår hva Ice-amp'en kommer til å like. Og med valgfriheten så er det lett å tilpasse (med å eks velge lavere utgangsnivå), noe som ikke eks Gustard kan. Aka, du kan tilpasse det slik at du kan ha volum-knotten der du ønsker det med headroom og nok lydnivå ut fra høyttalerene med Ice-amp'en i godt humør. :cool:

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.554
    Torget vurderinger
    8
    La inn litt mere i innlegget mitt over.
    Det er lett å se at RME fint har utgangsnivåer som lett overgår hva Ice-amp'en kommer til å like. Og med valgfriheten så er det lett å tilpasse (med å eks velge lavere utgangsnivå), noe som ikke eks Gustard kan. Aka, du kan tilpasse det slik at du kan ha volum-knotten der du ønsker det med headroom og nok lydnivå ut fra høyttalerene med Ice-amp'en i godt humør. :cool:
    Ok finner ingen innstilling for det

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    375
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg synes Eversolo sin dac fungerer godt på Icepower 2000 ampen. Den har mange funksjoner, feks rommkorreksion og volumbegrenser

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    375
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Skal montere en 1200as2 i et kabinett. Vurderer å demontere den påmonterte aluminiumsplaten som kortet står på for så å lage en større aluminiumsplate som kan lede til noen kjøleribber på kabinettet for bedre kjøling. Hva tror folket om dette?

Vis vedlegget 1082885 Vis vedlegget 1082886
    Hvordan går det med byggingen? Venter spendt på å få se ferdig forsterker🎉

Dalemark

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Antall liker
    298
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan går det med byggingen? Venter spendt på å få se ferdig forsterker🎉
    Går sakte fremover. Har laget bunnplate og ny bakplate. Venter på noen kinabestilte 1/8 forsenket unc skruer for å skru fast bunnplate til avstandsholderne. Tenker å bruke de store kjøleribbene som på bildet.

P_20250124_234701.jpg
    P_20250124_234720.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn