Ignorering av emojis?

Status
Stengt for ytterligere svar.

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.960
Antall liker
10.918
Sted
Interiore Simplicitate
Hei - selv bruker jeg ignoreringsfunksjonen svært lite, men de få unntakstilfellene hvor jeg gjør det hadde det vært deilig å ikke bare slippe innlegg, men også
reaksjoner gitt fra enkelte brukere.

Det er tråder jeg følger med på, og malplasserte emojis kan være veldig irriterende.

Bare en tanke og et ønske.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.960
Antall liker
10.918
Sted
Interiore Simplicitate
Overhode ikke ett problem jeg gidder å henge meg opp i.
Fint du gidder å dele det da. 😎

Veldig flott at dette ikke er et problem for deg og mange med deg. Jeg synes latteremojis som reaksjon på nedslaktning av mennesker (for å ta ett eksempel) er usmakelig og vil gjerne slippe å se det.
 

MakkinTosken

En kjekkas med vakre føtter
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
14.675
Antall liker
38.382
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Det tror jeg ingen gjør, og ingen har hevdet at det er det man gjør heller.
Så det var et oppdiktet eksempel, ment for å skape sympati for dine behov?

Hva med å utøve litt selvbeherskelse, ikke oppsøke temaer som du vet du ikke takler? Hva forventer du når du inviterer vilt fremmede inn i stua for å diskutere vilkårlige temaer? Jeg leser om folk som spytter på konduktører, skjeller ut kassadamer, skjære halen av katter, jeg kjenner ingen som gjør det, men de finnes åpenbart og noen slike typer finnes garantert også blant medlemmene her.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.960
Antall liker
10.918
Sted
Interiore Simplicitate
Så det var et oppdiktet eksempel, ment for å skape sympati for dine behov?

Hva med å utøve litt selvbeherskelse, ikke oppsøke temaer som du vet du ikke takler? Hva forventer du når du inviterer vilt fremmede inn i stua for å diskutere vilkårlige temaer? Jeg leser om folk som spytter på konduktører, skjeller ut kassadamer, skjære halen av katter, jeg kjenner ingen som gjør det, men de finnes åpenbart og noen slike typer finnes garantert også blant medlemmene her.
Jeg hadde kanskje håp om at du skulle forstå forskjellen med "å logge seg på et hifi-forum for å diskutere lemlestelse av mennesker" og det å diskutere en konflikt i f.eks. Israel hvor slike hendelser dessverre forekommer, og dermed nevnes i tråden, men du legger kanskje ikke godvilja til.

Som sagt i åpningsinnlegget, bare en tanke og et ønske. Jeg overlever nok uansett utfall skal du se.
 

MakkinTosken

En kjekkas med vakre føtter
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
14.675
Antall liker
38.382
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Jeg hadde kanskje håp om at du skulle forstå forskjellen med "å logge seg på et hifi-forum for å diskutere lemlestelse av mennesker" og det å diskutere en konflikt i f.eks. Israel hvor slike hendelser dessverre forekommer, og dermed nevnes i tråden, men du legger kanskje ikke godvilja til.

Som sagt i åpningsinnlegget, bare en tanke og et ønske. Jeg overlever nok uansett utfall skal du se.
Godt å høre!

Men å ignorere folk som flåser med slike mennesklige tragedier, burde jo være det enkleste i verden, hos dem går nok ikke trappa helt til loftet. Om du ikke klarer det, er det seiøst på tide med en fot i bakken, logge seg av, gå ut, trekke frisk luft. :giggle:
 
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.963
Antall liker
10.267
Slik jeg leser åpningsinnlegget så er ikke ignoreringen problemet, det er at reaksjonene i form av emojis fra den ignorerte fortsatt kan ses selv om innlegg fra vedkommende er skjult. Trådstarter vil helst unngå å se disse reaksjonene fra den ignorerte i tillegg. Har jeg misforstått?
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.651
Antall liker
1.615
Sted
Horten
Ser ikke helt problemet, vi lever i en verden med mye folk som man liker/ikke liker inkl meningene deres.

Dette med kansellerings-kultur (eller ignorerings-kultur) er vel noe som har grodd frem i den flotte sosiale media verden, hvor kanskje lettkrenkede mennesker føler at de har en slags makt ved å kunne kansellere andre de ikke liker/liker meningene til.
-Sprer seg veldig lett på nettet selvsagt, trigger ofte den iboende <oss vs dem> egenskapene i folk. Mange er opptatt med å stå frem på "rett side", " vi som mener det samme", etc.
Merkelig hele greia, men grunnleggende i de fleste sosiale media og ikke minst i propaganda. 😉

Anyways, her på forumet så er det jo bare å enten rette på faktafeil/ytre sin egen mening i saker man engasjerer seg i, eller rett og slett bare scrolle videre.
Og tåler man ikke greia med forums++ og det folk skriver, så er det jo bare å logge av og heller diskutere med folk ute i den virkelige verden.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.655
Antall liker
9.014
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Fint du gidder å dele det da. 😎

Veldig flott at dette ikke er et problem for deg og mange med deg. Jeg synes latteremojis som reaksjon på nedslaktning av mennesker (for å ta ett eksempel) er usmakelig og vil gjerne slippe å se det.
Ja ikke sant att det er fint på lik linje med deg, som ikke liker dette.
Da er vi jo enige om hva vi liker og ikke liker.
Eller for den saks skylt bryr oss om det.
Eller var det feil att jeg kommenterte med mitt syn på saken?
Nekter da ikke deg å ha ditt syn.
Er ikke dette ett fritt forum som man kan mene det motsatte av hva andre mener?
Men det er jo helg.
 

Deng1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2024
Innlegg
664
Antall liker
783
Sted
VestBredden
Det der var mye varmluft osten...:rolleyes:

Det er ikke et fritt forum, det er O Store Ugh Ugh sin, hans lov som gjelder.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.387
Antall liker
11.209
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, ja jeg er også en av de som reagerer. Ikke personlig men etter mange år her og andre steder vet at slik småirritasjonsmomenter kan skape unødvendig bråk.
Ved det vi oppfatter som dårlig oppførsel/netikette kan vi enkelt utestenge enkelte brukere fra å skrive i enkelttråder. Derimot å dele ut emojis fortsetter. Forstår det slik at det må en teknisk justering av løsning for å hindre det. Høvdingen er klar over dette. Likefullt det er ferietid og nok ikke prioritet forståelig nok.
 

MakkinTosken

En kjekkas med vakre føtter
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
14.675
Antall liker
38.382
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Bråket har jeg ikke sett....... før nå.;=)
Hadde bare alle verdens ledere, despoter som frihetsforkjempere, sett til O/T på hfs hadde det blitt fred i verden. Dialogene som føres der nede burde virkelig være en inspirasjon for oss alle.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.960
Antall liker
10.918
Sted
Interiore Simplicitate
Slik jeg leser åpningsinnlegget så er ikke ignoreringen problemet, det er at reaksjonene i form av emojis fra den ignorerte fortsatt kan ses selv om innlegg fra vedkommende er skjult. Trådstarter vil helst unngå å se disse reaksjonene fra den ignorerte i tillegg. Har jeg misforstått?
Det er helt riktig oppfattet. :)
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.418
Antall liker
2.667
Torget vurderinger
1
Ønsket om safe Space brer jo om seg overalt mulig jeg må sette noe penger i bomullsaksjer
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.418
Antall liker
2.667
Torget vurderinger
1
Nei det handler om å unngå synspunkter eller uttrykk man ikke liker, hvilket er typisk for safe space.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.960
Antall liker
10.918
Sted
Interiore Simplicitate
Nei det handler om å unngå synspunkter eller uttrykk man ikke liker, hvilket er typisk for safe space.
Muligheten for å unngå innleggene finnes allerede. Du må gjerne mene at hele ignoreringsfunksjonen bør fjernes, dette var bare å påpeke at den har sine mangler.

Jeg har nøyaktig én bruker på ignoreringslista mi, ser ikke helt at det kvalifiserer til noe ønske om safe space.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.704
Antall liker
3.230
Torget vurderinger
0
.....det hadde det vært deilig å ikke bare slippe innlegg, men også
reaksjoner gitt fra enkelte brukere.
Hvis man i tillegg kunne slippe å se innlegg fra brukere som ikke benytter eget navn.......så vil mye være enklere...... :unsure:
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.418
Antall liker
2.667
Torget vurderinger
1
Eller at samme bruker med flere nick blir vist som en slik at man "vet" hvem man debatterer med
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.325
Antall liker
4.588
Torget vurderinger
0
Heldigvis kjenner jeg ikke bakstoryen eller hvilke nick det dreier seg om. På et generelt grunnlag tenker jeg at hvis målet er at forumet skal tekkes et mangfold av ulike mennesker så er det vel et poeng at ønsker om tiltak eller forandringer blir hørt? Det burde jo være opp til hver enkelt om man vil bruke ignoreringsfunskjonen på en fritidsbeskeftigelse?
Enig med trådstarter om at det er dumt at likerfunksjonen pr i dag ikke ignorerer.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.804
Antall liker
23.854
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det har hendt at jeg har tenkt at ignoreringsfunksjonen kunne vært filtrert på forum også.
Ikke at det er godt tenkt altså…

Det er en god idé å inkludere reaksjoner (emojier) i ignoreringsfunksjonen.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.960
Antall liker
10.918
Sted
Interiore Simplicitate
Hvis man i tillegg kunne slippe å se innlegg fra brukere som ikke benytter eget navn.......så vil mye være enklere...... :unsure:
Da foreslår jeg at du kan starte med å legge til meg på ignoreringslista di, jeg kommer ikke til å poste under eget navn.

Det er det forøvrig svært få som gjør, så du ville nok fått et ganske stille og rolig forum.
 

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Innlegg
586
Antall liker
408
Torget vurderinger
1
Jeg synes off-topic delen av hifisentralen er et ålreit sted og jeg kikker innom der støtt og stadig selv om jeg skriver lite (generelt, ikke bare off-topic).

Jeg har ingen på ignore-listen min for øvrig. Den saken her handler ikke om at man ikke kan fordra at noen sier imot, eller at man er et snow-flake eller hva nå enn. Jeg blir generelt lite irritert av ting, men når hvert fuckings innlegg får en 😲 eller 🤣 på seg så blir det bare spam, søppel, irriterende i lengden.

Jada, man kan bare ikke oppsøke trådene, scrolle videre, osv, men synes dog at å kunne få bort dette hadde vært fint (selv om det uansett ikke vil fungere for meg personlig siden jeg ikke har noen på ignore).

Egentlig er hele "reaksjonsgreie" noe forbanna herk. Kunne vært til nød tommel opp hvis man likte noe. Tommel ned, skrattlatter, måping, sinnafjes etc er reaksjoner folk bruker for å spamme ned, både her, Facebook og andre steder. Ødelegger enhver form for "fornuftig" diskusjon. Så fornuftig den kan bli i hvert fall.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.436
Antall liker
12.039
Sted
Ytterst i havgapet...
Emojis er vel OK nok, - det er vel heller "misbruken" eller overforbruket som er et problem... :cool: ( - hehe.....)
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.704
Antall liker
3.230
Torget vurderinger
0
Da foreslår jeg at du kan starte med å legge til meg på ignoreringslista di.......
Ignoreringslista mi finnes ikke.....og vil ikke bli opprettet ......livet er for kort til å ikke inkludere alle......
også de som ikke er kommet ut enda......
FB takler fint et "åpent"(eget navn) samfunn, men innførte "anonym" som i noen tilfeller er greit
innenfor visse temaer.
Hai-Fai-folket på FB debatterer friskt, og eget navn ser ikke ut til å bekymre de fleste......
men de er vel rimelig unge amatører, uten skrupler, og tør se folk i øya......
Alt kan snakkes om over en god kopp kaffe........:coffee:
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.528
Antall liker
9.972
Ignoreringslista mi finnes ikke.....og vil ikke bli opprettet ......livet er for kort til å ikke inkludere alle......
også de som ikke er kommet ut enda......
FB takler fint et "åpent"(eget navn) samfunn, men innførte "anonym" som i noen tilfeller er greit
innenfor visse temaer.
Hai-Fai-folket på FB debatterer friskt, og eget navn ser ikke ut til å bekymre de fleste......
men de er vel rimelig unge amatører, uten skrupler, og tør se folk i øya......
Alt kan snakkes om over en god kopp kaffe........:coffee:
Jeg vil ikke ta en kopp kaffe med en som ler godt hver gang det meldes om drap i Gaza. Slike mennesker unngår jeg.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.792
Antall liker
1.551
Sted
Sætre
Ikke rart krenket har blitt det nye ordet……

Ta deg sammen !
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn