Vdr streamer (#148)
Det er vel ingen som har noe med hva du har og ikke har, så det er opp til hver enkelt.
Jeg vil likevel si at det er litt sånn som med subwoofer. Du vet ikke hva du har gått glipp av før du har det.
Man trenger ikke ha streamer som prioritert kilde, og den trenger absolutt ikke være kostbar heller. En kan bli forundret over hvor bra lyd en får ut av selv rimelige greier.
Streamer er dessuten nokså risikofritt å kjøpe brukt. Enten virker det eller ikke.
Med en slik platespiller som du har, vil det bli kostbart å finne bedre lydkvalitet med streaming. En forutsetning er at platene er i tipp topp stand. Noe langt fra alle er.
En stor fordel som alle opplever, er at med et strømmeabonnment som til eks Tidal eller Qobuz, så åpner det seg muligheten til å tre inn i en musikkverden som er enormt stor.
Man kan lete å finne de utroligste ting, eller du dumper bort i skatter du ikke visste fantes.
Du som er interessert i klassisk musikk har mulighet til å sammenligne ulike innspillinger av samme verker uten å blakke deg ved å kjøpe alt. Det er dessuten veldig mye som er ganske umulig å få tak i på fysisk format.
Altså, poenget mitt er at man kan bruke strømming som et verktøy for ny kunnskap og musikkerfaring.
Dessuten unngå bomkjøp og spare penger, eller bruke dem på sikre kjøp.
Jeg har pleid å si at det ikke finnes bedre kilde mht pris /prestasjon enn Bluesound node. Nå har det kommet gode alternativer som er enda rimeligere.
Du kan kanskje koble streamer til dacen i cd - spilleren din? Da kan du få en meget god løsning til relativt få kroner.
Bare noen tanker.