iGrans Mikrokosmos

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.635
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ventelig noe helt annet enn det du er vant til å høre på i stua.🙂
    Det er smart å prøve litt forskjellige ting når man har mulighet. Særlig når man kan ta det hjem.
    Takk for at du tar deg tid og skriver og beskriver grundig og klart hva du opplever.
    .

iGran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    2.518
    Sted
    Makrokosmos
    Ventelig noe helt annet enn det du er vant til å høre på i stua.🙂
    Det er smart å prøve litt forskjellige ting når man har mulighet. Særlig når man kan ta det hjem.
    Takk for at du tar deg tid og skriver og beskriver grundig og klart hva du opplever.
    .
    Takk for en veldig snill tilbakemelding @bluesbreaker , lyd er subjektivt og kan beskrives på mange måter. Kan lett bli missforstått som vi ser iblant her på sentralen, hvis man legger forskjellige tolkninger i spesifikke ord. Jeg ordlegger meg på en måte som gir mening for meg, og forhåpentligvis også for noen andre.
    Det er bra for meg å prøve forskjellige ting, vil ikke bli låst i min hifi-illusion. Få perspektiv på hva jeg har og fordelene med annet o.l. så er det selvfølgelig kult i tilleg.

Alt godt!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.990
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende høyttalere. Jeg antar det er dem som har vært lenge til salgs fra forhandler. Har tenkt litt på dem selv i et ekstra oppsett, men det har blitt med tanken. Synes du beskriver godt og forståelig. Det blir nok ikke behov for diskusjon og påfølgende metadiskusjon 😆

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.070
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har også undret meg over hvorfor disse ikke er solgt for lengst. Har nevnt de i min egen tråd også. Spennende høyttalere verd å sjekke ut. 🎶

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.152
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Meget godt beskrevet iGran, trur nesten itte je trenger å høre dem en gang😅🎶
    Men trur deg gjerne angående både spenning, trykk, klarhet😉

gismo

Sist redigert:

iGran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    2.518
    Sted
    Makrokosmos
    Spennende høyttalere. Jeg antar det er dem som har vært lenge til salgs fra forhandler. Har tenkt litt på dem selv i et ekstra oppsett, men det har blitt med tanken. Synes du beskriver godt og forståelig. Det blir nok ikke behov for diskusjon og påfølgende metadiskusjon 😆
    Ja det er helt riktig @Karmana , dette paret er fra 2015, men har kun vært rundt på noen messer og til test for anmeldelse. Ellers har de ikke blitt spilt på særlig mye eller stått i et møblert hjem til daglig bruk av hva jeg blitt fortalt. Til prisen de ligger på nå finnes det neppe mye som kan konkurrere med denne slags lydopplevelse tør jeg meg å påstå, hvis man har musikkglede i fokus. Dette med sine pros & cons tatt med i beregningen.

Haha! Godt at det er en til som forstår mine skriblerier, så alt ikke er lost in translation mellom komponenthybris og musikkteori :sneaky:.

iGran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    2.518
    Sted
    Makrokosmos
    Meget godt beskrevet iGran, trur itte je trenger å høre dem en gang😅🤣🎶

gismo
    Takk for det @gismo ! Hehe ja de er nok ikke en høyttaler for alle, men med det sagt tror jeg du skulle blitt overrasket av å oppleve kvinnelig vokal på de som det spilles mye av hos deg. Men magnestater har jo ikke noe problem med det heller da :cool: .

Har faktiskt også gått i tanken om å ha et par Diptyque DP-107 å bytte på, hadde vært kult å testet ut de her. Men de er jo litt store i bredden å sette til siden.. Kanskje kan brukes som romdeler når de ikke står påkoblet? 🤣

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.152
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for det @gismo ! Hehe ja de er nok ikke en høyttaler for alle, men med det sagt tror jeg du skulle blitt overrasket av å oppleve kvinnelig vokal på de som det spilles mye av hos deg. Men magnestater har jo ikke noe problem med det heller da :cool: .

Har faktiskt også gått i tanken om å ha et par Diptyque DP-107 å bytte på, hadde vært kult å testet ut de her. Men de er jo litt store i bredden å sette til siden.. Kanskje kan brukes som romdeler når de ikke står påkoblet? 🤣
    De er meget gode på vokaler som du sier, koser meg masse med mine magnestatet på nettopp det området😉
    Som rom delere er de jo perfekte, høyde ca 125x50 cm og slanke som som få..kun 3 cm.
    Tar heller ikke mye plass om du bare vil sette dem til side mot veggen😅🤣

Spennende med din test av disse horn ladede kreasjoner, hørt noe versjoner av horn opp gjennom årene, alltid morsomt men føler ikke for å ha det hjemme😉

gismo

iGran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    2.518
    Sted
    Makrokosmos
    Jeg har også undret meg over hvorfor disse ikke er solgt for lengst. Har nevnt de i min egen tråd også. Spennende høyttalere verd å sjekke ut. 🎶
    Det er vel dessvere slik at merker som man ikke ser pushes hardt havner i skyggen. Men når det kommer til lydkvalitet går man glipp om mye hvis man blir for satt i merkefanatismen, mener da jeg.
    Jeg tror at Tune Audio Marvel + Trafomatic Aries hadde blitt ✨.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.070
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det er vel dessvere slik at merker som man ikke ser pushes hardt havner i skyggen. Men når det kommer til lydkvalitet går man glipp om mye hvis man blir for satt i merkefanatismen, mener da jeg.
    Jeg tror at Tune Audio Marvel + Trafomatic Aries hadde blitt ✨.
    Har brukt målebåndet i spisestua mer enn en gang :ROFLMAO:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn