Tusen takk for det @_RoDa_ ! Som alltid setter jeg pris på din tilbakemelding og tanker/refleksjonerDette synes jeg var etmegetveldigjævli bra innlegg. Skapte refleksjoner og ga innsikt. Takk!
mvh

|
Tusen takk for det @_RoDa_ ! Som alltid setter jeg pris på din tilbakemelding og tanker/refleksjonerDette synes jeg var etmegetveldigjævli bra innlegg. Skapte refleksjoner og ga innsikt. Takk!
mvh
Bare fordi det er gøy og for det å diskutere litt er noe av greia på diskusjonsforumet.Når man kommer inn i stuen så er det første man ser et gediget anlegg av estetisk kvalitet. Magnepan 3.7 er nesten like høye som de to tårnen i Ringenes Herre, men designmessig gjorde de ikke mye støy av seg. Her passer de veldigt godt inn i resten av stuen med de fargene de har og treverket på fremsiden av høyttalerne, en sort variant hadde skjært i øyet på en helt annen måte.
Etter å ha lest en hel del om Magnepan og at de ikke alltid er så lett å drive var det jo spennende å se hva rør kan gjøre med disse. Det er jo ikke bare watt det handler om, men også strøm. Jeg foretrekker at eieren av anlegget spiller litt musikk som er plukket ut etter preferanse og for å vise anlegget sitt før jeg begynner å gå loss med min egen musikk. R beynte med noen låter som også magnestater er kjent for å glimre med, det å formidle kvinnelig vokal, eller syngedamer som jeg kaller det (var noen menn oppi der også da). Kilde til dette var Lumin T3 som var en av de nyere tilskudden i anlegget, som både er DAC og streamer i samme boks. Ble også spilt akustisk musikk som jeg kommer tilbake til.
Som forventet så var dette noe av anleggets sterke sider, artisten var støpt på en meget holografisk måte i lydbildet som jeg sjeldent opplevd tidligere. Det blir veldig intimt og nært, du hører og nesten ser hvordan den som synger skaper sine ord med en høy grad av fonetisk detaljering. Imponerende selvsagt, men etterhvert blir det også litt mye for min del, som når en person står å snakker til deg altfor nære (men heldigvis uten dårlig åndedrett). Uten å måle med laser så følte jeg at jeg satt nærmere enn avstanden mellom diskantene var, så jeg begynte å flytte stolen litt bakover. Det var ikke helt lett til å begynne med da Maja har sin soveplass akkurat bak lyttestolen, men gradvis under dagen drog jeg meg mer bakover, totalt ble det nok 1 meter. Her trivdes jeg best gjennom dagen egentlig.
Jeg ble advaret å ikke pumpe på Mahler for høyt slik at diskantene til Maggie skulle fly gjennon rommet, bare vent du tenkte jeg.. Men jeg begynte snilt med litt akustisk musikk, oud med Trio Joubran, og oud med cello med Sabil. Her fikk instrumentene komme til sin fulle rett i utklinging og anslag. Akustisk musikk på disse flate monolitter var omsluttende og stort. Noe jeg la merke til allerede fra første start, var at det lå et lysere skimmer i klangen over all musikk. Ikke så at en tenor ble en sopran, men i såpass grad at en Bøsendorfer flygel kunne misstas for en Kawai av lysere modell. Vi snakket litt om det, og det kunne muligen skyldes de rørene som satt i Octaven. Med andre sett rør kunde det muligens være mindre lys-betonet men da også mindre definert klarhet i musikken. Dette var ikke noe som nødvendigvis ødela opplevelsen, men noe jeg ble oppmerksommet på flere ganger under lyttetimene.
Jeg måtte jo selvfølgelig også ta ildtesten med Mahler symfoni 2 med Bernstein, i dag ble det scherzo som leder opp til den vakre katarsis med Urlicht. Her begynte anlegget å slite litt. I store raske partier med mye dynamikk og kraftfulle crescendi ble det litt for mye å håndtere. Lyden ble tynnere og alt ble flattere og mindre fargerikt. Men det var ikke noe som begynte å brenne, og rørene eksploderte ikke. Jeg hadde jo håpet på å få oppleve de store orkesterverken med disse svære magnestaterne, så litt trist var det alt må jeg innrømme. Men alt har sine begresninger, og det er heller ikke denne slags musikken som anleggseier lytter til daglig, eller kanskje månedlig heller. Jeg tror ikke det finnes anlegg som gjør alt fantastiskt, uansett pris. Ikke hva jeg har sett opplevd hittil i mitt korte audiofile liv. Man bygger anlegget kring den musikk man lytter mest til og trives med, hvilket jeg også gjort hjemme med mine begresninger i areal.
Når jeg spilte opp Elgars Sea Pictures så var ikke R like begeistret. Gråtende innenbords tenkte jeg da at @Valentino geografisk sett ikke var så langt unna og sikkert skulle gi støtte til min glede i Dame Janet Bakers fantastiske stemme.
Anlegget har også 2 subwoofers, den ene er fra REL og den andre er Maja som sovendes snorker i skikkelig dybpass bak lyttestolen. Heldigvis er ikke bass retningsbestemt så det komplementerte hverandre godt! Stuen er en fint inredd med sofa i bakre delen av rommet, og til venstre av den venstre høyttaleren er en lang glassdør. Det er ikke gjort noen akustiske tiltak utenom vanlig møblering, dette kan muligens også bidra til att klangen i anlegget oppleves som litt lysere når jeg tenker meg om. Rommet spiller med, men ikke på en forstyrrende måte. Bassen føler du når det svinger litt i gulvet og refleksjonene fra dipolene studser rundt i rommet men igjen, uten å irritere. Det ble spilt en hel del live opptak, både av meg og eier. Dette er noe av de bedre opplevelsene jeg hatt i den kategorien, nærvær, livlighet, og en ambient omsluttning var virkelig spot on. Siden diskantene på 3.7 er plassert ytterst får du et enda større lydbilde, men til priset av litt mindre eksakt pinpointing ifølge R. Dette tenkte jeg ikke så mye over, da lyden fortsatt hadde koherens og ikke noen smak av seig grøt. I en konsertsal kan du ikke alltid klare å peke ut hver seksjon like lett som på et anlegg med slik fokus, ja du får lyden fra en litt annen retning, men ikke slik at du kan skille to musikere som sitter vid siden ifra hverandre.
Etter å ha svømmet i den digitale streaming-bassengen gikk vi etterhvert over til vinyl. Under dagen hadde jeg flere ganger gått frem til den lekre platespilleren TW Acoustic Raven One, med en Raven 10.5" arm og en Cadenza Black som spydspiss. Med Stepup Ortofon ST80 SE videre koblet til Octave V80 var det bare å fyre igang. Med plater av høy kvalitet som R har samlet på seg så var det ikke noe tvil om at dette var den sterkeste kilden i anlegget. En annen typ av ro senket seg over oss, også solen senket seg i skumringen i takt med armen på platespilleren, dette likte jeg meget godt. Tanker om diverse tekniske ting ble borte og nå var det bare musikken som fikk formidle sin eksistens i rommet.
Vurderer å slutte å hilse nå, @_RoDa_ !Bare fordi det er gøy og for det å diskutere litt er noe av greia på diskusjonsforumet.
Jeg synes også de forrige høyttalerne til @bluesbreaker passet i stua, selv om de var sorte. Men de nye er jo såpass mye større at det nok hadde vært litt vel dominant.
Maggies uten refleksjoner
Vis vedlegget 1107613
At @bluesbreaker startet med syngedamer klarer jeg ikke helt å ta inn ennå.Det pleier han ikke å gjøre, nesten tvert imot.
Følger deg på hva du skriver om detaljering og opplevd for nært. Jeg tror/mener/synes det kommer fra ny streamer. Jeg husker/synes/tenker at det ikke var sånn med forrige streameren. Denne nye er litt mer kraftig på kontrastbryteren. Det er litt fristende å prøve og antyde noe om at det passer bra når alderen går opp og diskantfølsomheten til ørene ned. Men tror jeg skal avstå fra det siden egen alder også er tosifret og starter med tallet 5.
Det lysere skimmeret kan også komme fra streameren. Jeg syntes tidligere, kan ha blitt vant til det etterhvert, at både Maggies og rør hadde en litt rotete topp, som jeg trodde kom fra 2de harmonisk eller noe. Sånn at det var rikere i klang i toppen spesielt. Jeg har kun hatt Maggies hjemme en gang - 1.6QR - og opplevde da at de var litt for "hvite" i mangel av annen beskrivelse. Helt fantastiske på kor og min gamle far som var på besøk da bare elsket dem. Alder og diskanthørsel? Nei, tør fortsatt ikke si noe i den retningen.
Sønn klaget ikke
Vis vedlegget 1107622
Jeg har null peiling på og erfaring med klassisk musikk, så det kan gjerne være døden for bluesanlegget. Aner ikke.
Men at det låter bra på live-innspillinger kan jeg stille meg 100% bak! Jeg opplever null problemer med rommet/refleksjoner, og opplever anlegget som at det har fylde og godt med kropp. Jeg liker at sub-en er med sånn som den er hos blues, deilig fundament.
Og jeg synes anlegget er aller aller aller aller aller best når det spilles vinyl. Forsterket ved at jeg ikke liker nystreameren så godt som den forrige.
Jeg tror, @iGran , at du med din lytteerfaring, din dybdekunnskap og innsikt i klassisk musikk og din kanskje litt annerledes inntreden og "karrierestige" innen hifien kanskje lytter og beskriver annerledes enn mange/flere. Sånn sett er ditt perspektiv berikende og skaper mer refleksjon og diskusjon enn når de/vi som er mer i gammel jevn takt skal beskrive noe. Jeg tror.
Jeg håper vi selv etter denne synsingen min er såpass kompiser at jeg kan hilse på både @iGran og @bluesbreaker om vi ses på messa i morra.
Natta.
mvh
Det kan du si.Blues skrev
Det var ikke mange minuttene vi hadde med streaming da du og Atle var her. Det er riktig at det er mer kontrast og detaljer, men T3 graver djupere inn i musikken, holder mye bedre orden i lydbildet og er helt suveren mht rom og 3D. Men også jeg brukte noen timer til å venne meg til alt dette som er "mer".
Dette var vel også noe jeg reagerte på med T3, jeg kunne ikke venne meg til det(hadde ikke tid). Det ble litt vel mye "mer" fant eversolo noe mer organisk om jeg kan si det
.
"R beynte med noen låter som også magnestater er kjent for å glimre med, det å formidle kvinnelig vokal, eller syngedamer som jeg kaller det (var noen menn oppi der også da)."OG, det er ingen automatikk i hva som spilles først og sist her, men du har sikkert rett i at det sjelden er "damestemmer" som dominerer. Når jeg ser tilbake på spillelista mi fra iGran s besøk, så kan mye tyde på at han overdrev ørlite, eller han sier at det også var noe annet, så det er vel litt sånn hvordan det leses.
Tror jeg holder meg hjemme i dag for å unngå Gapestokken ved inngangen til messenJeg håper vi selv etter denne synsingen min er såpass kompiser at jeg kan hilse på både @iGran og @bluesbreaker om vi ses på messa i morra.
Jeg er takknemlig for alle som leser og kommenterer her i mitt Mikrokosmos. Det er det som gjør hele dette hifi-interesset verdifullt for meg, det å kunne tenke og reflektere over hva vi holder på med.iGrans mikrokosmos is expanding and expanding…
Tusen takk for super prosa folkens. Herlig tråd å følge, @iGran.
Heldig er den som har hørselstap 10 år bak faktisk alder. Jeg, som har det omvendt, lytter nok etter andre ting. Grunnstøy er ikke et stort problem lenger men jeg er fullt ut i stand til å høre en dårlig smps, tonalitet på bærtur (jeez så mange elendige svindyre passive høyttalere som er i handelen), eller å la meg irritere over Mahlerinnspillinger der annenfiolinene ikke er plassert på høyre side.
Først vil jeg si takk @tom-a for hyggelige ord, alltid fint å se at flere er innom tråden og leser selvom man "ikke gjør så mye lyd fra seg".Hei iGran,
jeg er innom tråden din fra tid til annen og takker for mange fine, personlige og innsiktsfull refleksjoner.
Jeg tror ikke spesifikt at klassisk musikk gjør en til en bedre og mer nøyaktig lytter. Jeg kjenner flere musikere som er like nøyaktige og perfeksjonistisk innenfor andre genre uansett om det er jazz eller metal. De tekniske øvelsene trenger nødvendigvis ikke å skille seg så mye fra etyder i Czerny til motsvarigheten i metal.Og ser ikke bort fra at finlytting også har noe med den indre perfeksjonisten i en selv å gjøre. Nerder man i Toscanini, Furtwangler, Karajan, Kleiber, Dudamel? Lipatti, Kempff, Pollini, Perahia, Argerich, Pires, eller også Pogorelich - som kom på 2. plass i nevnte Chopin-konkurranse av de uforstandige i jurien - for som virkelig spiller fantastisk Chopin? Er man på den, er man nok finlytter i musikken, og fort også anlegget for å bedrive det samme sport med lyden i en stadig prosess. Parallellen finnes sikkert i rocke-avdelingen også, men gir det klassiske musikklandskapet større rom for slik finslipen lytterhet med sine nakne, akustiske soloinstrumenter og stemmer?
Jeg synes kanskje at det har blitt vel mye fokus på hva jeg holder på med i @iGran s tråd, men det er vanskelig å la være å kommentere.Maggie 3.7 har en målt følsomhet på 83.5 dB og går ned til 3.3 Ohm. Da blir det jo til en interessant øvelse å koble dem til en rørforsterker. Jeg har lenge hatt lyst å prøve den minste modellen fra dem på hytta og da sammen med
500w Ncore effekttrinn og rørbasert forforsterker. Subwoofer også så klart.
Jeg tror ikke spesifikt at klassisk musikk gjør en til en bedre og mer nøyaktig lytter. Jeg kjenner flere musikere som er like nøyaktige og perfeksjonistisk innenfor andre genre uansett om det er jazz eller metal. De tekniske øvelsene trenger nødvendigvis ikke å skille seg så mye fra etyder i Czerny til motsvarigheten i metal.
Det kreves en enorm timing og teknikk å spille rask metal sammen med et band, men også å kunne lytte for å få til et sømløst samspill og få frem nyansene i musikken. For ja, det er masse nyanser i den mest brutale metal-musikken også. Og der må man også lære seg hvordan man lytter, for å skjønne nivået av detaljer.
Kort, men hyggelig gjensyn. Prøvde å finne dere igjen, men måtte reise videre.Oslo Hifi Show 2025
Etter forrige års hifi show i Asker fikk jeg "blodad tand" da jeg hadde en meget hyggelig dag på messen, og fikk treffe mange gode mennesker å slå en prat med. Da gikk jeg alene, men denne gangen hade jeg med meg min Hifi-venn @soundscape . Fordelen å gå sammen med noen man kjenner og som lytter, forstår og opplever ting likt er at man kan både ha en givende samtale kring det man lytter til, og le om det som er katastrofe. Vi møttes på Oslo s og tok toget videre til Asker, en særdeles komfortabel reise siden togvesenet har påkostet fine togsett i denne delen av byen, sammenlignet med her ute på landsbygden der vi fortsatt kjør damplokomotiv.
Vis vedlegget 1108141
Vi begynte i rommet til Dynaudio, her ble det spilt på Confidence 20A som er aktive, og Contour 20 som er passive. Lyttet kun til C20A. Det ble forklart at det eneste like Confidence 20A har med den passive versionen (som jeg har her hjemme) var diskantelementet, ellers var alt forskjellig. Det spilte stort, og med god klarhet, den aktive bassen var også imponerende med tanke på størrelsen. Spurte Sebastian fra Dynaudio om de hadde endret eller oppdatert noe i den passive Confidence 20 etter denne kommet på markedet, svaret var et nei og at det ikke fantes noen grunn til det. Jeg hadde reist til messen med instillingen at alt kan være bedre enn hjemme, og hvor gøy det hadde vært å bli skikkelig imponert. Men slik var det ikke helt her, kan trygt komme tilbake hjem og slå på anlegget i god ro. Men det var en meget god aktiv høyttaler for hva det nå kan bety. Mitt interesse for hifi omfatter jo også flere komponenter, dajeg syns det er kult med både pen design og god funksjonalitet i racket oppdelt på flere bokser. Så jeg er uansett ikke den rette kunden for et aktivt oppsett.
Vis vedlegget 1108146
Confidence 50 var også med på messen, og jeg hadde mye heller hørt på disse. Men bølgen med aktive oppsett var det mye fokus på rundt om.
Jeg har også blurret ut ansikter da jeg syns det er meget ufint å henge ut anonyme-audiofiler som kanskje sniket seg ut på en "liten tur" hjemmenfra. Siden det er så mange kvinner som frekventerer forumet er det vel da like greit å vise litt respekt for de lyd-rus-avhengige mennene.
Vis vedlegget 1108142
AudioAktøren hadde med seg samme ting som forrige år, unntatt en ny streamer fra Nagra, som jeg ikke fikk oppleve. Istedet ble det spilt på tape Jazz at the Pawnshop da jeg var der, likte lyden godt her, men tydelig ikke de andre i rommet da det plutselig bare ble jeg og noen få igjen. Trist da det var en av de bedre lydopplevelsene i dag. Jeg ga også Terje et litt stikk om at han burde gjøre det mer tydelig hva han selger for merker, ikke mange vet om at Nagra går å få tak på i Norge, fikk enighet i det. Kunne selv godt tenkt meg noe fint derfra en gang.
Vis vedlegget 1108150
Harbeth hadde jeg gledet meg til å høre, men dessverre ble det spilt DSOTM med en del overflatestøy, de første to gangene jeg var innom. Den tredje gangen jeg var innom var det en halvbra plate i lydkvalitet som spilte. Men her vil jeg tro at det finnes mer potensiale, og jeg kan godt se for meg å høre de en annen gang i bedre omgivelser. Jeg lekte også litt med tanken når jeg dro på messen at jeg kanskje finner noe som jeg kan oppgradere til. Disse var en veldig hypotetisk kandidat. Men hører de gjerne hos Gjallarhorn i fremtiden.
Vis vedlegget 1108155
Kerr Acoustic sine høyttalere var også en såkalt hypotetisk kandidat, og her var det litt vanskelig for meg å danne meg en hel oppfattning. Musikken som ble spilt kan mer klassifiseres som EDM, heavy rap og noen kombinasjon av begge då jeg var innom. Det er musikk jeg ikke kan relatere til for å få en god opplevelse av hverken finere detaljer eller dynamikk annet enn ekstrem bass. Men disse kan jeg også tenke meg å se nærmere på en annen gang. Liker godt designen på disse og syns de er litt tøffe.
Vis vedlegget 1108156
Denafrips har fått en importør i Norge som veldig nylig åpnet butikk et eller annet sted. Anlegget spilte bedre enn mange dyrere anlegg vi hørte på og det var også kult å få oppleve Terminator 15th DACen ute i det levende livet. Men jeg hadde nok foretrukket at det ble spilt på noe annet enn disse Sonus Faberne. Ble litt for tilbaketrukket innimellom. Dette er en DAC jeg sett på til og fra tidligere, men ikke noe jeg skulle byttet til nå.
Vis vedlegget 1108157
Vi ble fort sultne etter å ha vandret mange mil innendørs, så det ble lunsj på Pizza Stua. Her fikk vi også mulighet til å slappe av litt og snakke litt igjennom hva vi hadde opplevt og hørt, godlyder og ulyder. Og nei, jeg spiste ikke hele pizzaen alene, på tur deler man som ekte-anleggsbrødre deler sweetspot.
Vis vedlegget 1108160
Knappt før jeg hadde fått satt meg i Dynaudios rom fikk jeg en kopp i hånden fra en av de som holdt i presentasjonen. Hvis jeg fortsetter slik hvert år med en kopp så er jeg muligen snart på samme nivå som de som samler på Mummi-kopper. Jeg har nå to stykker, så kan godt koste på meg å skaffe 1 til hifi-venn i livet.
Vis vedlegget 1108164
Fikk også med meg en souvenir hjem fra dagens utflukt, denne har jeg ønsket meg lenge. Så gleder meg til å få spille den, selvom en selger av toneramer på messen fortalte meg nyheten at min Kuzma Stabi M spiller og 4-point 11" arm er utdatert teknikk, og må skiftes for bedre lydopplevelse. Godt det vinyle mediet er så topp-modernt tenkte jeg da..
Treffet også flere kjente @MFA , @ptb , @Powerpoint , @Grumpy @vim , @Cash 63 , @Proethifi @Atlerovik m.fl.
Alltid hyggelig å gå på Hifi Show for å få se litt komponenter i virkeligheten, møte andre interesserte og høre på rar musikk.
Alt i alt en hyggelig tur ut i verdensrommet.
Nei, det er som det pleier å være etter en hektisk og lang dag med mange inntrykk som skal fordøyes.Noen kanskje lurer på hvorfor jeg ikke skrevet om flere anlegg som jeg hørt i dag, også hvilken som var dårlig, dårligere, dårligst....
Lite å finne eller se på denne linken så langt?Sentrum Audio i Moss
Sentrum Audio
sentrumaudio.no
Ja, det er ikke jeg som driver nettsiden eller er ansvarlig for den. Ellers hade du fått både tilbud på Makrell/tomat og spilepaneler i samme sleng som hifi.Lite å finne eller se på denne linken så langt?
gismo
Takk for det @bluesbreaker setter pris på dine hyggelige ordDa jeg så Terminator dacen i 15 versjon, ble jeg litt oppspilt, men det ga seg fort. Er ganske sikker på at det ikke er dacen sin feil, sjøl om det er det hele systemet man lytter til.
Det virker dessuten som vi har ganske sammenfallende oppfatning av de aktive Dynaudio.
Som vanlig, godt forklart hva du tenker om hva du har hørt.![]()
Iblant får jeg tårer i øynene av Bach, også av rap, men av helt andre grunner 🥲.Beklager at jeg ødela Kerr-opplevelsen for deg med rap. Jeg skylder på 16-åringen som jeg var så heldig å få med meg
Jeg likte også veldig godt Denafrips-rommet, inkludert høyttalerne, ett av de beste for meg. Vi hørte vel å merke på rap, der også![]()
Hyggelig å hilse på deg iGran.Oslo Hifi Show 2025
Vis vedlegget 1108164
Fikk også med meg en souvenir hjem fra dagens utflukt, denne har jeg ønsket meg lenge. Så gleder meg til å få spille den, selvom en selger av toneramer på messen fortalte meg nyheten at min Kuzma Stabi M spiller og 4-point 11" arm er utdatert teknikk, og må skiftes for bedre lydopplevelse. Godt det vinyle mediet er så topp-modernt tenkte jeg da..
Treffet også flere kjente @MFA , @ptb , @Powerpoint , @Grumpy @vim , @Cash 63 , @Proethifi @Atlerovik m.fl.
Alltid hyggelig å gå på Hifi Show for å få se litt komponenter i virkeligheten, møte andre interesserte og høre på rar musikk.
Alt i alt en hyggelig tur ut i verdensrommet.
For meg er det omvendtIblant får jeg tårer i øynene av Bach, også av rap, men av helt andre grunner 🥲.
Det eneste jeg husker er at det lå en tåke av kamfer og liniment i det rommet, en ettersmak av mumie lå igjen i lungene mine etter å ha gått ut.Hyggelig å hilse på deg iGran.
Som alltid ser folk helt annerledes ut enn hva man har forestilt seg
Så må jeg neste spørre om denne selgeren du kjøpte jåleplaten av:
1. Var hjernen koblet på når han uttalte seg? Sjekkes ved å se om det lyser i øynene. Er det mørkt der, så er det ingen hjemme.
2. Hadde han kutta seg i hue?
3. Var hode på noen måte oppblåst? Du vet mye luft i hue kan gi stort trykk, og gi seg de rareste utslag pga. overtrykket.
Man må jo bare le av slike kunnskapsløse tatt ut av luften uttalelser om at Kuzma Stabi M spiller og 4-point 11" arm er utdatert teknikk
Vedkommende selger bør vel sendes tilbake til "skrubben" på hotellet, og læres opp på nytt.
Kan jo legge til at samme selger måtte legge godviljen til for å høre forskjell på den 50 k armen og sine to ande 250k armer.Det eneste jeg husker er at det lå en tåke av kamfer og liniment i det rommet, en ettersmak av mumie lå igjen i lungene mine etter å ha gått ut.
Og at jeg og @soundscape ga hverandre en del blikker under samtalen og lo godt sammen etterpå.
Jeg føler av og til litt med unge selgere som prøver sitt beste (innlærte) med kunder som gjerne har tonnevis og tiår med erfaring 🥹Kan jo legge til at samme selger måtte legge godviljen til for å høre forskjell på den 50 k armen og sine to ande 250k armer.
Godt nok var han selger , men slike uttalelser gjør at man mister litt troverdighet i min verden.
Ellers manglet det ikke på små episoder som fikk frem smilet , og noen ganger gjorde at vi kikket på hverandre litt i vantro.![]()
Jeg var diplomatisk og holdt kjeft , men noen troverdighet - det fikk han ikke.Jeg føler av og til litt med unge selgere som prøver sitt beste (innlærte) med kunder som gjerne har tonnevis og tiår med erfaring 🥹
Prøver å være overbærende, men ikke alltid helt enkelt.
Selvom det er kult å hyle litt av ungdommenJeg føler av og til litt med unge selgere som prøver sitt beste (innlærte) med kunder som gjerne har tonnevis og tiår med erfaring 🥹
Prøver å være overbærende, men ikke alltid helt enkelt.
Ekstra morsomt når han omtalte Kuzma armen som litt "utdatert". Han hadde da vitterlig en Garrard 401 på hylla !Selvom det er kult å hyle litt av ungdommen, så var denne selgeren godt over 60 år og har holdt på med hifi lenger enn hva jeg har levd.
En annen selger vi snakket med var så ekstrem i selgeriet sitt at jeg hvisket til @soundscape ; "du kommer å gå herfra med en støvsuger i tillegg"