IKEA - Helvetes forgård?

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Hver gang kona nevner at vi må til IKEA knyter det seg i magen. Bare ordet IKEA fremkaller brekningsfornemmelser hos meg. Ikke det at jeg syntes varene i seg selv er så forferdelige, men det er hele konseptet som ikke tiltaler meg. Alt fra mas med parkering, hysteriske gamlinger og venninnegjengen (som akkurat har flyttet sammen) som styrer sin handlevogn hensynløst mot neste reol eller nyskilte kvinner og menn som panisk handler inn kjøkkenutstyr og håndklær, til kafeen med sine svenska kjøttbullar. Og nå, all julepynten med sitt stereotypiske snitt og industrielle karakter som prikken over i-en.

Er det bare meg eller?
Bare si det, jeg kan tåle det. Burde jeg gå inn i terapi for å overmanne min IKEA frykt?

PS. Kona har ei venninde som elsker IKEA. Kan bruke timesvis på å gå rundt og kikke og småshoppe. Opptil flere dager i uka. Jeg sliter virkelig med å forstå.
 

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
103
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Godt å se at jeg ikke er alene om å få kvalmefornemmelser av denne butikken.
Har gitt min bedre halvdel klar beskjed om at skal hun på Ikea blir det ikke sammen med meg.
Og beskjeden er tatt til etterretning :D. Kona si det tenker jeg
 

Norum

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.07.2006
Innlegg
582
Antall liker
5
Har akkurat samme oppfatning som deg angående ikea. Klarer nesten ikke det stedet mer, eneste tidspunkt det er levelig å være der er rett før stengetid.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
På den åttende dagen skapte Gud mannens helvete, og han døpte det IKEA....
;D
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.547
Antall liker
106.661
Torget vurderinger
23
MÅTTE innom der i forrige uke, sammen med kona (kun inkjøp av servietter og telys, som faktisk er mye bedre enn mange andre varianter). Lå kvalm i tre dager etterpå :eek: :eek: :eek: Verre enn noensinne!!!
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.821
Antall liker
23.906
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Å småshoppe på IKEA er helvete.

Jeg/vi setter meg/oss til med katalogen hjemme og lager liste, reiser dit (gjerne bare jeg), handler det vi skal ha og drar hjem igjen. Rent kommandoraid, altså. ;D

Det hender at vi spiser på IKEA om stedet er mål på et større raid til hovedstaden. Kjøttbullarna er gode de, ungene (det hender at de ikke kan anbringes i forvaring hos svigers) blir fornøyde og medgjørlige også.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.076
Antall liker
67
Torget vurderinger
1
Ta deg en tur i kveld mens nrk viser "gullrekka". Du har stedet for deg selv!
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Valentino skrev:
Å småshoppe på IKEA er helvete.

Jeg/vi setter meg/oss til med katalogen hjemme og lager liste, reiser dit (gjerne bare jeg), handler det vi skal ha og drar hjem igjen. Rent kommandoraid, altså. ;D

Det hender at vi spiser på IKEA om stedet er mål på et større raid til hovedstaden. Kjøttbullarna er gode de, ungene (det hender at de ikke kan anbringes i forvaring hos svigers) blir fornøyde og medgjørlige også.
Lure greier. Møte fienden ansikt til ansikt i ren kommandostil. Rett inn, fullføre oppdraget og så rett ut igjen, raskt og smertefritt for alle innvolverte. Kanskje det er metoden?

Vet ikke. Holder fortsatt en knapp på å styre unna totalt.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.295
Antall liker
4.663
Torget vurderinger
1
Å tralle rundt på IKEA for å «shoppe» er en eneste lidelse, et sant helvete. Det er ingen «butikker» som gir meg et så brutalt og akutt røyksug som IKEA.

Men de har internettkatalog med nesten full oversikt over hvor man finner tingene og selvbetjening i kassa => liste på forhånd, gjerne sortert etter lokalisering, chipp chapp og ut på maks 30 minutter.

mvh
KJ
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis man ser bort i fra at eieren er omtrent like sympatisk som lommemannen og Mullah Krekar og de ansatte minner om fårete burgerflippere og produktene i stor grad er laget av pappmasjé, plast og sponplater så har jeg ikke noen motforestillinger mot Ikea.

Det gjelder bare å dra dit på riktig tidspunkt.

Fredag 20-22 er en god tid. Småunger sover, kollektivstudentene har vorspiel, familiefolkene ser på Dan Børge på fjernsynet, de gamle er slitne etter en lang dag... tilbake er det ikke mange. Da har man ingen som går i veien eller skriker og man har burgerflippernes fulle oppmerksomhet hvis man ønsker seg det.

På dette tidspunkt er ikke Ikea verre enn en hvilken som helst stor butikk.

Å finne frem i kataloger og internettsider indeksert av en pensjonert stasiarkivator med asbergers er en kilde til større irritasjon enn å reise dit selv og finne det man skal ha, eller få en av apene til å springe å hente det.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Holder meg helst langt unna stedet. Om jeg må innom drar jeg ditt ca 30 min før stenge tid.
Den beste løsning hadde vært å hatt en ok bar i kjelleren på Ikea. Forutsatt at madamen kan kjøre bilen hjem kunne jeg holdt meg der mens de flyr rundt i kaoset.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.547
Antall liker
106.661
Torget vurderinger
23
Det går rykter om at IKEA har kjøpt opp Neby, OHC og Audioroyal......... :eek: :eek: :eek:
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
Endelig en støttegruppe.

For meg er det lyden. Jeg klarer ikke å stenge ute den konstante summingen og duringen. Sist gang prøvde jeg ørepropper, men det hjalp lite da jeg hele tiden måtte ta dem ut for å svare "den ser jo grei ut den".

Jeg tok vare på denne skruen. IKEA i et nøtteskall.
 

Vedlegg

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.437
Antall liker
1.603
pengesluk skrev:
Det går rykter om at IKEA har kjøpt opp Neby, OHC og Audioroyal......... :eek: :eek: :eek:
Sikkert bare for å selge flere Lack bord eller hva de nå heter.

Kona tar med venninner for å småhandle i timesvis (telys, servietter og batterier) Jeg slipper.
Må ofre meg for et og annet kommandoraid, men overlever. Butikken er pyton.

Mvh
RBN
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.263
Antall liker
6.638
Min bedre halvdel har manne venniner langt nord i landet. Når de kommer på besøk har de satt av rikelig med tid til å besøke IKEA og kondomeriet.

Selv synes jeg ikke det er så mye verre å dra til IKEA enn å dra på søppelfyllinga uten å ha sortert søpla først.
Men det er ganske fustrerende at de alltid er utsolgt for noe av det jeg skal ha på selvhentingslageret, slik at jeg må vente lenge med å få ferdig skapene eller hva det nå gjelder.

Da jeg var i Spania i fjor fortalte en gammel dame at da de fikk IKEA-butikk i byen virket det inn på skilsmissestatistikken der.
 

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Innlegg
139
Antall liker
3
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Du kan egentlig bare ta bort spørsmålstegnet i overskriften.

Jeg kjenner det i magen allerede på parkeringsplassen...
 

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
195
Antall liker
37
Sted
Bergen
Forhold deg til følgende, så går det bra.

Vit på forhånd hva man skal ha.
Gå helst alene.
Gå direkte til rett avdeling/hylle/lager og hent varen.
Gå til kassen.
Reis hjem.
(Ikke parker helt opptil inngangsdøren - der skal alle. Det er bedre å gå 100m enn å vente i 10min før en p-plass blir ledig og samtidig øker sjansen for at noen er borti bilen med en vogn el.l. dess nærmere inngangsdøren.)

Handletur for å se og lure på hva man skal ha er et helvete.

Mvh. EndreS
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.028
Antall liker
9.117
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hmmm....det er utrolig hva folk greier å irritere seg over.

Siden jeg de siste årene har pusset opp en del (2 hus) så har jeg selvsgat handlet mye på Ikea.

Synes det er helt uproblematisk å handle der, støy/stress plager meg ikke i det hele tatt. Synes også det er greit å plukke med seg en del "kjekt å ha ting til hjemmet" og så tar jo selvsgat min bedre halvdel med seg et vognlass med nevnte servietter, kubbelys, og annet dill.

Jeg har vel brukt rundt 100k på Ikea de siste 5 årene, blant annet 2 komplette kjøkken. Jeg har fremdeles ikke manglet en skrue, eller del/verktøy.
Jeg er også mektig imponert over bytte/returordningen/reklamasjon. Blant annet en sofa som jeg syntes ble "nedsitti" for fort - den fikk jeg stoppet om av møbeltapetserer, og absolutt alt man har kjøpt som man har pakket opp men ikke vil ha, kan man levere inn igjen å få pengene tilbake!

Kvaliteten synes jeg i grunn er god (sammenlignet med andre produkter i noenlunde samme prisklasse) og monteringen går som en lek med en skikkelig batteridrill!

Maten er også grei - selv om den ikke er like billig som den var!

Skal man si noe negativt så må det vel være at det for ofte er tomt på lageret og at stort sett alt som selges i kiosken ved kassen ikke akkurat er topp kvalitet!

Mvh
OMF (Ikea entusiast!)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Liker Ikea jeg. Artig svenskt konsept. Stort varehus, så får mye gratis mosjon med på kjøpet selv om man egentlig skal innom kun for å kjøpe en liten stålampe til hundre kroner.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.135
Antall liker
8.149
Torget vurderinger
12
Pingler. Ikeatur er morsomt det. Men det forutsetter mål og mening med turen. Stikker ikke bare innom for å kikke.
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
IKEA er helvete og MÅ gjøres som kommandoraid for å være levelig. Stort sett all handel er helvete og kjedelig. Klær, sko, mat, stort sett alt av handel tærer på meg.
Finnes to unntak; kjøp av musikk (helst i ro og fred hjemme på nettet), samt kjøp av stereoutstyr hvis jeg har mer enn 5000 NOK å rutte med.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.135
Antall liker
8.149
Torget vurderinger
12
Det er noe med menn og shopping jeg ikke forstår, men det er sikkert min feminine side som snakker nå. På den andre side så kan jeg forstå det likevel hvis shopping oppleves like håpløst som det er for meg å forsøke å se en fotballkamp.
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.431
Antall liker
3.285
Hva er nå dette da?
IKEA er da ikke noe verre enn andre varehus?

Dere er noen ordentlige sutrehuer hele gjengen!

;)
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
OMF skrev:
Hmmm....det er utrolig hva folk greier å irritere seg over.

Siden jeg de siste årene har pusset opp en del (2 hus) så har jeg selvsgat handlet mye på Ikea.

Synes det er helt uproblematisk å handle der, støy/stress plager meg ikke i det hele tatt. Synes også det er greit å plukke med seg en del "kjekt å ha ting til hjemmet" og så tar jo selvsgat min bedre halvdel med seg et vognlass med nevnte servietter, kubbelys, og annet dill.

Jeg har vel brukt rundt 100k på Ikea de siste 5 årene, blant annet 2 komplette kjøkken. Jeg har fremdeles ikke manglet en skrue, eller del/verktøy.
Jeg er også mektig imponert over bytte/returordningen/reklamasjon. Blant annet en sofa som jeg syntes ble "nedsitti" for fort - den fikk jeg stoppet om av møbeltapetserer, og absolutt alt man har kjøpt som man har pakket opp men ikke vil ha, kan man levere inn igjen å få pengene tilbake!

Kvaliteten synes jeg i grunn er god (sammenlignet med andre produkter i noenlunde samme prisklasse) og monteringen går som en lek med en skikkelig batteridrill!

Maten er også grei - selv om den ikke er like billig som den var!

Skal man si noe negativt så må det vel være at det for ofte er tomt på lageret og at stort sett alt som selges i kiosken ved kassen ikke akkurat er topp kvalitet!

Mvh
OMF (Ikea entusiast!)
Lucky you....
Men dette dreier seg ikke om irritasjon, om du leser skriften litt nøye. Det er ingen sinne involvert.
Nei, dette er noe som er plagsomt og sykdomsfremkallende.

Men, det er nok samme reaksjon som kona får når jeg nevner Biltema eller Clas Ohlson. Eller sant, Clas Ohlson har vel kanskje blitt litt mer spiselig for damer etterhvert. Men nevner jeg Biltema får hun røde utslett og skygger banen som en muslim i grisefjøset. Fair enough.
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
slowmotion skrev:
Hva er nå dette da?
IKEA er da ikke noe verre enn andre varehus?

Dere er noen ordentlige sutrehuer hele gjengen!

;)
Off Topic tråden skal vel være om digresjon i hverdagen. Det er det dette er. Ingen sutring. Kan vel ikke sutre over at IKEA finnes, på lik linje med alt annet. Men man kan vel misslike hvordan IKEA konseptet har utviklet seg og ytre seg om det.

;)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Ikea-hyller har gitt mang en plate "ly" i de norske hjem.

Ikea er greit til å dekke noen behov mener jeg. (bare man har en plan)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Av og til er det moro å bare shoppe litt. Hvis man har lite penger er Ikea og loppemarkeder greie arenaer for slikt. Man kan dette over et og annet snissig, brukelig og anvendelig.

Å bla og lete i kataloger er som å knipe på julepresangene før man åpner dem... mest for barn og folk med Prosjekter.

I Bergen er Ikea greit plassert ved åsane senter, Elkjøp og andre større møbelbutikker. Greit bare å stikke innom av og til når man er der.

Shopping er gøy det, og selv om ikke Ikea er den beste arena for slikt er det som sagt et greit alternativ hvis man har tid og lite penger.

Konseptet med å gå rundt med den hensikt å bruke penger og se om man finner noe å bruke dem på er en fin hobby.
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.238
Antall liker
820
Sted
Oslo
Torget vurderinger
124
ikea er vel det eneste sjappa som kan drived 24 timer åpent med full trøkk..det kommer til å skje om et par..garantert ;D
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Trondmeg skrev:
Pingler. Ikeatur er morsomt det. Men det forutsetter mål og mening med turen. Stikker ikke bare innom for å kikke.
Du bor muligens så langt unna IKEA at det blir som ferietur å regne?
;D
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.390
Antall liker
11.223
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Synes IKEA er helt ok jeg. Må reise en stund til nærmeste senter da.
 

Olaf

Medlem
Ble medlem
09.04.2002
Innlegg
42
Antall liker
0
Stemningsrapport fra folkedypet, formidlet av Øystein Sunde: "ungkara flyg og stanger barken av trea, og gruer seg til gifting og tur til IKEA".
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
NEVATON skrev:
ikea er vel det eneste sjappa som kan drived 24 timer åpent med full trøkk..det kommer til å skje om et par..garantert ;D
Tror faktisk de rett og slett bare må ha stengt noen timer for å fylle på med varer. Ikea på Slependen hadde vel i ca 50++ store trailere innom med varer hver natt, og det var for noen år siden.

Tanken er vel likevel ikke helt borte vekk.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.675
Antall liker
9.040
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Paal Iksom skrev:
Endelig en støttegruppe.

For meg er det lyden. Jeg klarer ikke å stenge ute den konstante summingen og duringen. Sist gang prøvde jeg ørepropper, men det hjalp lite da jeg hele tiden måtte ta dem ut for å svare "den ser jo grei ut den".

Jeg tok vare på denne skruen. IKEA i et nøtteskall.

Dette sier ingenting om ikea, dette finner du i esker fra Tingstad også.
(har hvert i det mekaniske faget i 27 år)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Det som plager meg mest er snarveiene som er blokkert slik att jeg må gå hele "løypa" selv om jeg har plukket opp det jeg trenger.
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Hmm... venter fortsatt på siste benkeplate fra Ikea...

Førstegangsleveransen var i juli måned, 3 benkeplater, hvor det var feil på alle 3 i forhold til skisse.
Deretter ble 2 av 3 benkeplater levert for ca en måned siden med etterfølgende "påstand" fra IKEA om at alle var levert.
(Noe som kollinr/sendingsnr på plate nr 3 tydelig viste at ikke var korrekt (Ikke innlevert til posten)..)
Senest i dag en "hyggelig" mail fra IKEA med spørsmål om alle plater var levert og var feilfrie.
Har tidligere vært saklig og positiv i mine svar, samt listet opp alle fakta vedrørende saken i hver mail.
Det ble et saklig, men "ikke fullt så positiv", svar fra meg denne gang...

Det jeg er forundret over er hvor lite oversikt og dårlig interne prosesser på saker de har gående vedr leveranser ut over "standard hyllevare" i butikkene. (Dette da ut fra min erfaring som er nevnt kort over.)

Butikkene er som varehus flest, kunden skal penses igjennom flest mulige varer/fristelser for å få solgt mest mulig varer. Ikke noe galt med det, slik er det ofte innenfor andre type butikker også. Til tider mange kunder og lang kø i kassene betyr bare at de har truffet sitt segment. "Jeg" som kunde kan velge å "handle i kø" desom jeg vil ha varen de selger, eller prøve å finne et tidspunkt å handle hvor det ikke er så mange kunder innom, eller rett og slett la være å handle på IKEA.
 
N

nb

Gjest
Det er selvsagt et fælt sted. Men skal man ha en del, sparer man seg for mye lidelse ved å få hjemlevert. Da slipper man stresset med å plukke varer, at ting mangler osv. Bestillte komplett kjøkken, betalte rundt 2k(?) for å få det plukket, transportert og levert inne i leiligheten (4. etg uten heis). Beste 2k jeg noensinne har brukt. Til tross for ørten pakker og enda flere deler manglet ikke en eneste skrue. Det har det faktisk aldri gjort i noe jeg har kjøpt derfra. De har selvsagt mye drit, men en del av sakene synest jeg er ganske bra, f.eks kjøkken. Ikke faen om jeg betaler tredobbelt pris for at en eller annen interiørstudine skal tegne og regne for meg eller fordi det står ett eller annet fjongt merke på produktene. Bytteordningene og garantiene er uansett bedre enn hva noen annen er i nærheten av, og ikke kommer de til å gå konk med det første heller, som absolutt er en risiko om man handler hos noen av de mer fancy sjappene. Skulle man bli lei etter noen år er det bare å bytte frontene, så har man et helt nytt kjøkken for noen få tusenlapper. Jeg hev ut et gammelt IKEA-kjøkken fra midten av 90-tallet når jeg pusset opp. Skorgene var fortsatt hele og pene. Mekanikken er like god som alt annet som blir levert. Men om noen bil betale 50k ekstra for de samme sponplatene, skuffeskinnene og hengslene så gjerne for meg. Og ødelegger man noe under motering eller glemmer å kjøpe noe, så er det bare en kjapp biltur for å resupplere fremfor å vente i ukesvis på at noen skal ta seg bryet med å bestille, lage og levere det som trengs.

Men varehusopplevelsen er selvsagt en lidelse.

Bokhyller, CD-hyller og lignende bygger jeg selv, det koster faktisk ikke så mye mer enn hva det gjør på IKEA, men er selvsagt en del mer arbeid. Men da får jeg også nøyaktig det jeg vil ha. Min vegghengte CD-hylle som rommer 16 meter CDer hadde en materialkost på ca 1000 kroner og tok ca en dag å lage.
 
N

nb

Gjest
Terka skrev:
Hmm... venter fortsatt på siste benkeplate fra Ikea...

Førstegangsleveransen var i juli måned, 3 benkeplater, hvor det var feil på alle 3 i forhold til skisse.
Deretter ble 2 av 3 benkeplater levert for ca en måned siden med etterfølgende "påstand" fra IKEA om at alle var levert.
Spesialbestillte benkeplater er det mange som sliter med, ikke er de særlig rimelige heller. Med mindre man trenger ekstra dype, koster det ikke mer å kjøpe standard og få de montert av en møbelsnekker. Det blir sannsynligvis også penere, i alle fall om man har skjøter som er mer fancy enn en rett vinkel.
 

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
905
Antall liker
2
IKEA skal få kreditt for å ha gått bort fra sin gamle policy om å alltid ha lang kø i kassene. (Vet ikke om dette var en regel som alltid ble fulgt like godt i Norge – bodde i England i den perioden, der stengte de en del kasser om køen ble for kort. Må ha tid til å kjøpe lys ...)

Høy musikk, god planlegging og rart tidspunkt løser problemet. Men en må selvsagt dra alene.

Jeg synes ikke butikken i seg selv er noe stort problem, plager meg mer at butikken alltid er full av kunder som uprovosert blokkerer alle veier for å kikke i et kvarter på en lysestake.
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
nb skrev:
Terka skrev:
Hmm... venter fortsatt på siste benkeplate fra Ikea...

Førstegangsleveransen var i juli måned, 3 benkeplater, hvor det var feil på alle 3 i forhold til skisse.
Deretter ble 2 av 3 benkeplater levert for ca en måned siden med etterfølgende "påstand" fra IKEA om at alle var levert.
Spesialbestillte benkeplater er det mange som sliter med, ikke er de særlig rimelige heller. Med mindre man trenger ekstra dype, koster det ikke mer å kjøpe standard og få de montert av en møbelsnekker. Det blir sannsynligvis også penere, i alle fall om man har skjøter som er mer fancy enn en rett vinkel.
Ekstra dybde og nedfelt vask er en del av "pakka". Montering gjøres selv.

IKEA skal ha "pluss" for at vi fikk bruke de som var feillevert på beste mulige måte for oss inntil de leverer på riktig mål. Tror dette er standard service. Ble ihvertfall frem med bordsaga og kappe til riktig lenge, manglende dybde var det ikke mulig noe å gjøre med..
 
Topp Bunn