det skal faktisk veldig mye til for å få en person kastet ut, også i borettslag, se her
Utkastelse - strenge krav til utkastelse av bolig - AdvokatenHjelperDeg
mener ikke at man skal spekulere i dette, men naboer som ikke tåler annet enn tikkingen fra sitt eget veggur får langt mer respekt enn de burde få. at man kanskje får en naboklage for å se en film med litt mye bass er ikke noe trivelig, men samtidig så er det ikke noe som står på kontinuerlig og hemmer deres livskvalitet. jeg har alltid ment at respekt for andre må gå begge veier, også i favør av den som ønsker å bråke litt.
jeg tror det skal veldig mye til å bli kastet ut av borettslaget fordi du hører en låt eller to med høyt volum og ser noen filmer i uka med mye bass. at du kan få en reaksjon er ganske sikkert hvis du har litt hårsåre naboer, men da er det strengt tatt bare å bagatellisere det.
for lenge siden bodde jeg i en delt tomannsbolig med ei over meg, og da fikk jeg beskjed fra en singel og sur dame om at det titt og ofte "tordnet nedenfra" på kveldstid. jeg lo bare og svarte at hvis det var så lytt opp så var det jammen godt jeg ikke var en av bråkebøttene som hadde fester gående til langt ut på morgenkvisten. hørte aldri noe mer fra det holdet og fortsatte i samme tralt.
det gjelder å sette ting i perspektiv for endel folk, og hvis de bare fortsetter å klage, så får det stå for deres regning og man må bare heve seg over det. det er i hovedsak de det går utover, for de får ikke gjort noe med det, med mindre vi snakker om sykt alvorlige ting.