Imagine sitt lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da har jeg testet 1 og 1 subwoofer for og sjekke at alt virker , og det gjør di jeg har selfølgelig beholdt 1 oppe for videre testing , dette er subwoofere som er ment mest for film ingen tvil å , di var lette og integrere med film modus enn til musikk , på musikk siden har jeg et stykke igjen for og finne en balanse mellom film og musikk sammen , men gud hvordan di trykker og går dypt dette var heavye subwoofere det skal være sikkert di er jo nesten like stor som frontene mine , når jeg kjenner bare hvordan 1 virker borti hjørnet tenker jeg hvordan det skal bli med 2 ;) Men di måtte ha mye gain for og komme opp der jeg vil både på sub og hjemmekino forsterkeren , nå har jeg holdt på litt i dag med plasseringer , delinger etc etc. Jeg har ikke koblet dsp i mellom da denne er pakket ned og vil ikke begynne med det nå. fant en youtube video i sted som går fra 300 hz ned til 0 og det var bevegelser i elementet ved 8 hz :) Og dette med gainet om det skal være slikt på svs vet jeg ikke , da jeg ikke har hadd svs på mange mangen år. Nå skal jeg fortsette og teste med noen filmer som jeg har forsatt oppe , på musikk har jeg testet mye i dag og di imponerer her å men har mye og gå på her. Fant ut at ved 80 hz leker subwooferen best og integreres best med frontene :cool: Her kommer 2 bilder av subwooferen som er fortsatt oppe , den andre ligget pakket trygt ned til jeg kommer til ny boligen. Kommer med flere lytte inntrykk etterhvert ;)

    svs pc-2000 test 1.jpg
    svs pc-2000 test.jpg


    Imagine
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Siden du allerede har pakket ut begge må du no test begge samtidig plis :rolleyes:
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Siden du allerede har pakket ut begge må du no test begge samtidig plis :rolleyes:
    Jeg får ikke til det desverre her inne for på høyre siden kanskje en liten halv meter kommer døren ut til midt gangen , og da vil jeg ikke få noe utbytte av subben i det heile tatt. Men jeg kan si det sånn da bare den 1 jeg har oppe nå slår begge 10 tommerne og 12 tommern jeg hadde når di spilte samtidig , så rå er disse rør subbene men etter som jeg har lest på forskjellige forum vil subben bli enda bedre etter noen timer på baken :) Jeg stod opprest når det kom en heftig film scene fra siste transformers filmen , og til og med da va bassen ganske heavy her inne det har jeg ikke opplevd før ;)

    Imagine
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    skal prøve og ikke plage på meg naboene , men vist naboene klager midt på dagen så kan di bare ryke og dra
    Høres ut som en liten selvmotsigelse der.

    Kanskje en bedre strategi vil være å gå litt pent i dørene når man flytter inn i et nytt nabolag så man slipper å lage seg dårlige naboer med én gang? ;) ..."I beste mening", som det heter er på HFS når man bryr seg med noe man ikke har noe med. ;)

    Det er vel ikke verre enn å snakke med de det kommer til å angå på forhånd, og si at "i morgen skal jeg stille inn anlegget mitt, så det kan bli litt bråk, men du er kanskje på jobb da likevel? Jeg skal prøve å bli ferdig så fort som mulig", for eksempel?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    at du kan få en reaksjon er ganske sikkert hvis du har litt hårsåre naboer, men da er det strengt tatt bare å bagatellisere det.
    Høres ut som det er godt man ikke er nabo med deg. ;)

    ...Men selvsagt må man akseptere å høre naboene når man bor i rekkehus/blokk. Alt med måte, dog. Glad jeg har noen meter mellom mine vegger og naboens. :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    skal prøve og ikke plage på meg naboene , men vist naboene klager midt på dagen så kan di bare ryke og dra
    Høres ut som en liten selvmotsigelse der.

    Kanskje en bedre strategi vil være å gå litt pent i dørene når man flytter inn i et nytt nabolag så man slipper å lage seg dårlige naboer med én gang? ;) ..."I beste mening", som det heter er på HFS når man bryr seg med noe man ikke har noe med. ;)

    Det er vel ikke verre enn å snakke med de det kommer til å angå på forhånd, og si at "i morgen skal jeg stille inn anlegget mitt, så det kan bli litt bråk, men du er kanskje på jobb da likevel? Jeg skal prøve å bli ferdig så fort som mulig", for eksempel?
    Nei jeg skal ikke skape noe trøbbel , er jo vi som kommer i et nytt nabolag og det respekterer jeg. Når jeg skal stille inn anlegget som du sier , er det bedre og si i fra at det kan bli litt bråk. En ting skal være sikkert jeg skal være forsiktig med volumet på svs subbene di var heftig , og nå har jeg bare 1 oppe og det var helt syk opplevelse ;) Men når man ser film skal det være skikkelig opplevelse :)

    Imagine
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    lister man seg rundt på gulvet fra begynnelsen, så vil naboene forvente at man lister seg og enhver økning i støy vil irritere. om man derimot bråker en hel masse i starten, så roer seg bittelitt ned, så vil de være takknemlige, ha ha ha.

    sagt med tongue in cheek her, men det er faktisk sant at hvis man setter lista en plass i begynnelsen, så forventer folk at man holder seg innenfor den, så jeg ville vært som jeg planla å være hele tiden fra begynnelsen for å normalisere forventningene. :)

    gratulerer med subbene imagine. :) hvorfor ikke teste begge to som en gærning der du bor nå. du skal jo flytte uansett, ha ha ha.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    2 test dag av svs pc-2000 går videre på musikk biten , nå har jeg subben i hjørnet 20 cm fra veggen og her trives den , jeg har nå funnet en balanse på musikk og film med denne plasseringen. Jeg var som sagt inne på youtube og der inne har dem bra med sub tester og ble litt sjokket når jeg hadde bra med bevegelse i elementet ved 8 hz. Har plukket meg ut 12 blu ray filmer der jeg vet har bra lyd og bilde kvalitet som jeg skal teste ut , så skal jeg se the avengers age of ultron der iron man tar hulken gjennom bygningen der er det et fet lfe spor det vet jeg ;) Gleder meg til og få opp begge av disse beistene :cool:

    svs pc-2000 test 2.jpg


    Imagine
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.449
    Antall liker
    41.302
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis med nye subber Imagine,de var store :)
    Hva har du under subbene for noe?ser ut som papir

    mvh
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Grattis med nye subber Imagine,de var store :)
    Hva har du under subbene for noe?ser ut som papir

    mvh
    Takker motoren ja det er papir , men i mellom papiret ligger det 20 kr , gulvet er skjevt borte med hjørnet der så jeg måtte rette det opp , men nå står det stødig som bare det. Subbene er veldig store men jeg likte di og di ser pene ut synes jeg og lett og plassere , nå har jeg som sagt bare 1 oppe men du verden som den spiller :) Har hadd silynder sub før også men det er mangen mangen år siden , di har også gjort en del andre endringer på denne nye 2000 serien , laget rundt subwooferen er blitt tykkere dette likte jeg så kjøpte jeg mine i sort matt og di er prikk like i fasongen som på frontene mine , centeren min og surround høyttalerne mine så det var et +. Har jo lest mye om svs nye serien og tester på denne 2000 serien , og det er mangen som skryter veldig over disse og det forstår jeg for bassen på di er syyyyk bra anbefales på det sterkeste :)

    Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Så at noen skrev det at ikke the avengers age of ultran hadde bra lyd og bilde , bilde er kanskje ikke det beste jeg har sett på en film , men lyd sporet var bra her i stuen og bassen var ja hva skal jeg si stort glis fra øre til øre , svs pc-2000 var virkelig en skikkelig bra subb slik bass har jeg virkelig lengtet etter , og får og være en 12 tommer er svs pc-2000 en kjapp subb den får med seg det som er på lyd sporet og henger ikke etter. På disse sylinder subbene har virkelig svs treffet midt i blinken , har ikke hadd slik følelse på lenge når det kommer til skikkelig bass som henger med på alt , er så glad jeg fikk testet 1 av subbene før flytting for nå vet jeg hva som venter meg med 2 stk spillende samtidig :cool: Dette var kjempe artig rett og slett her har jeg truffet blink selv disse subbene passet meg perfekt ;) Vist noen er ute etter subwoofere anbefaler jeg virkelig en test av disse , trur ikke du/dere vil bli skuffet :)

    Imagine
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Da folkens tar jeg meg en ubestemt pause her inne , det har blitt for mye hfs og for lite med familie og div andre ting , hele hifien har nesten tatt over alt og det går bare ikke med familie + nå er det like rundt hjørnet for at baybyen kommer. Så vi snakkes sikkert på en dag folkens takk for all hjelp og lærdom , plutselig stikker jeg innom om noe drastisk skjer innen hifien. Ha det bra alle sammen :)

    Imagine
    Så knall at du ble fornøyd med subbene, gratulerer, også knall at du deler med oss og ikke veldig lange ubestemte pauser tar ;)
    God helg og måtte det bli familie forøkelse i helgen!!
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da folkens tar jeg meg en ubestemt pause her inne , det har blitt for mye hfs og for lite med familie og div andre ting , hele hifien har nesten tatt over alt og det går bare ikke med familie + nå er det like rundt hjørnet for at baybyen kommer. Så vi snakkes sikkert på en dag folkens takk for all hjelp og lærdom , plutselig stikker jeg innom om noe drastisk skjer innen hifien. Ha det bra alle sammen :)

    Imagine
    Så knall at du ble fornøyd med subbene, gratulerer, også knall at du deler med oss og ikke veldig lange ubestemte pauser tar ;)
    God helg og måtte det bli familie forøkelse i helgen!!
    Klarer ikke og holde meg unna , men det blir jo mindre når minste mann kommer , dette vil dere merke etterhvert men man kan jo finne en mellom ting. Har snakket med dama om dette og hun vet hva denne hobbyen betyr for meg , men så vet hun også hva jeg vil gjort for familien min , hun vil ikke nekte meg dette så lenge det ikke går utover familien og det skjønner jeg :) God helg til deg også fbh71 :)

    Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    lister man seg rundt på gulvet fra begynnelsen, så vil naboene forvente at man lister seg og enhver økning i støy vil irritere. om man derimot bråker en hel masse i starten, så roer seg bittelitt ned, så vil de være takknemlige, ha ha ha.

    sagt med tongue in cheek her, men det er faktisk sant at hvis man setter lista en plass i begynnelsen, så forventer folk at man holder seg innenfor den, så jeg ville vært som jeg planla å være hele tiden fra begynnelsen for å normalisere forventningene. :)

    gratulerer med subbene imagine. :) hvorfor ikke teste begge to som en gærning der du bor nå. du skal jo flytte uansett, ha ha ha.
    Takk for gratulasjonen men jeg får ikke tid til og teste begge dessverre , nå har vi vert en tur borti boligen og jeg har sett litt på rommet jeg skal ha , og mulighetene jeg har og utfordringer osv osv. Rommet er ca 20 kvadrat så dette skal passe meg utmerket når det kommer til hifien min , jeg har en del ting jeg skal ordne som ny rack trenger jeg , trenger en 3 seter sofa , sofa bord , og div andre ting. Jeg skal pusse opp rommet jeg skal være i osv osv , så jeg får nok og henge fingrene i for og si det slikt. Men nå venter vi begge bare at lille gutt skal komme til verden , ha en fin helg alle sammen :)

    Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da har jeg hadd svs pc-2000 i 3 dager og jeg må si meg utrolig imponert av di , jeg hadde problemer første dagen av og finne kombo mellom musikk og film , men jeg greide og integrere den etterhvert til begge av delene , men den er heftigs på film og det var jo det jeg var mest ute etter. Jeg begynte først og teste den på musikk for og få den integrert best mulig til frontene , og da er det fritt fram på film man trenger ikke og gjøre noe mer. Den har en syyyk punsh i bassen og går ganske dypt jeg hadde faktisk bevegelse i elementet på 8 hz etter sub tester på youtube ligger mange tester der ute. Jeg hørt mange subwoofere oppi gjennom og liker subber med skikkelig trøkk i og det har denne uten tvil å , den ligger faktisk ikke langt unna bw sin db1 på punsh , men alt i alt synes jeg svs gir mere for pengene over heile fjøla. Subwooferen er utrolig kjapp for og være en 12 tommer og , den har ingen problem med og få med seg bass sporet som er på en sang eller en film. Jeg har bare hadd 1 oppe på testing og jeg har kjørt den hardt til tider særlig på film , men jeg har ikke truffet på noe problemer den har spilt fantastisk heile veien , faktisk har den overrasket meg stort svs har virkelig truffet stort her på denne 2000 serien. Gleder meg til jeg får begge oppe så jeg får kjørt dem samtidig , når jeg bare hører drønnene 1 har gidd meg så gleder jeg meg og høre 2 i action ;) Svs pc-2000 gir jeg full pott på fra utseende til ytelse den gir på musikk og film :cool:

    Imagine
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Gratulerer så mye med en veldig fin gutt. :)
    Kos dere masse og nyt dagene som kommer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.082
    Antall liker
    20.540
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt med rekruttering. Leon blir nok en skikkelig hifi gutt.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer så mye :) Kos deg fremover med nyfødt baby, nye subber og nytt husvære ;) Kinderegg dette.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Takker alle sammen for gratulasjonene , har ordnet klart vogn bagen han skal sove i , vasket dyne , dyne trekk osv osv , så har jeg vasket bilen skrubbet den skikkelig. Nå bestilte jeg meg noe mat for jeg ordner ikke og lage meg noe , skal pakkes ned uansett skal begynne og pakke ned glass og fat etter jeg har fått i meg noe mat. Så må jeg få støvsuget og ordne til her så det er klart til dama kommer hjem med han , tar nok meg en tur på sykehuset i morgen vist ikke dama kommer hjem da , hun var meget oppegående sa hun og di der ned sa hun kan bare bevege på seg. Meget sterkt gjort av dama dette hun var bra lei på slutten og vil bare få leon til verden. Nå blir det en fin tid framover og det skal jeg nyte i lag med familien , men vi orker ikke og stresse det blir bare et slit. Være med pappaen sin når han blir litt større og høre på musikk og se film :) Kanskje han blir den hifi duden da blir det dyrt for far ;)

    Imagine
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    gratulerer med fødsel og en ny borger i casa imagine & co. :) ønsker både deg og familien alt godt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn