Noe nytt her cbarth1?
Selv har jeg ikke fått refoamet driverne, de ligger på hylla.
Har fått tak i et par brukte SEAS diskanter med kontrollert direktivitet. Her får jeg en rekke fordeler i H2 konstruksjonen og har noen ytterligere ess i ermet:
FASEKORREKT, MINIMALE DIFFRAKSJONER, BEDRE POWER RESPONS, KONTROLLERT DIREKTIVITET, REDUSERT FLOOR BOUNCE, HØYERE EFFEKTTÅLIGHET, LETT LAST (ENKELT FILTER)
Slik jeg tolker responsen så vil muligens diskanten bli avlastet på samme måte som andre waveguider gjør med en høyere elektrisk deling enn det man oppnår akustisk.
I og med at det er en liten waveguide så kreves det mindre forskyvning for å få delingen løpetidskorrekt (i fase). Kommer til å fore ut bassen tilsvarende Vapour Audio sine monster høyttalere, se foto.
Kontrollert direktivitet gir bedre power respons, mindre siderefleksjoner osv.
For å redusere diffraksjon får hjørnene en solid avrunding (også på toppen) ala Grimm, se foto. Diskantens skruehull tettes med et eller annet for å redusere diffraksjon her også. Det finnes det tester på på nettet.
Kassen blir også laget bredere og grunnere slik det er foreslått av deg cbarth1 lenger opp i tråden mtp å redusere gulvkanselleringer og får bedre midbass
Det eneste jeg ikke vet noe om enda er polar responsen rundt delefrekvens.