BangBang
Hi-Fi freak
impulse skrev:Stikk innom når du er i hovedstaden, Fallen...
Takker for innbydelsen!
Det skal jeg jammen gjøre
impulse skrev:Stikk innom når du er i hovedstaden, Fallen...
Det er ikke gjort noen forandringer i det siste.Rotekroken skrev:Har du forandret på noe siden sist det ble skrevet i tråden her, Haavard.?
Noen felles bekjente snakket om noen små forandringer her å der..
Veldig spent på åssen H6 kan spille på trioder, så jeg skal komma meg en tur til tigerstaden å høre hva de har å by på etter hvert
Kjell
Så du skal lede han ut i atter en gigantoppgradering.??impulse skrev:Stikk innom når du er i hovedstaden, Fallen...
Ja, man vet jo aldriRotekroken skrev:Så du skal lede han ut i atter en gigantoppgradering.??impulse skrev:Stikk innom når du er i hovedstaden, Fallen...
Jaja, kanskje ikke så dumt at han kommer til endestasjon han også ;D
Det gikk overFallenA skrev:BTW!
Trodde du kroken hadde lyst på sånne derre digre stativhøyttalere med aktive suber?!
(Avantgarde heter de visst) ;D
Åhh neida, Jan.!JanR skrev:Det gikk overFallenA skrev:BTW!
Trodde du kroken hadde lyst på sånne derre digre stativhøyttalere med aktive suber?!
(Avantgarde heter de visst) ;D
/jan
Får henge den opp på veggen da ;Dimpulse skrev:GUL tekst, Kjell? Det der får du "Den store uleselighetsprisen" for!
Når er det den store Impulse tråden kommer da tro.? :65finger skrev:Impulse H6 ruler!!
Da skal jeg ikke anbefale The Audio Critics gjennomgang av all verdens bassløsningers fordeler og ulemper.Rotekroken skrev:([...], en heftig diskusjon om hva som er best av refleks, lukket eller "waveguide" hønn så hadde jeg garantert mistet nattesøvnen.! ;D)
Kan ikke du ta en rask oppsummering her ;DValentino skrev:Da skal jeg ikke anbefale The Audio Critics gjennomgang av all verdens bassløsningers fordeler og ulemper.Rotekroken skrev:([...], en heftig diskusjon om hva som er best av refleks, lukket eller "waveguide" hønn så hadde jeg garantert mistet nattesøvnen.! ;D)
Målinger.Valentino skrev:Kan ikke skrive noe teknisk slik at Rotekroken ser det. Da får han blackout, og det kan man ikke ha når man har så flott grammofon som ham og ikke har lært seg å betjene ben med bind for øya (ennå).
Var det så at du hadde målinger på disse klonene, Haavard (Rotekroken, lukk øynene)?
Rotekroken skrev:Når er det den store Impulse tråden kommer da tro.? :65finger skrev:Impulse H6 ruler!!
(hvem andre enn Impulse kan starte den tråden )
Banker H2/H6 An/E?Rotekroken skrev:OT, men alle de gode kvalitetene til RF-3 og RF-5 er det litt av i Impulse, men Impulse er enda bedre på absolutt alle punkter, spesielt nedover i frekvensene..
Så veien videre fra RF-3 MK-II bør gå via Impulse H6 kloner, om du fremdeles liker det du hører av musikk gjengitt via RF-3 og ikke har masse tommeltotter som jeg har..
Veldig mye av karakteren og signaturen, eller kanskje mangel på det, er veldig lik de beste RF-modellene til Klipsch og du har RF-3, derfor ville jeg tilføye dette selv om det er OT..
Kjell
jeg gleder meg til å bli en del av den eksklusive impulse klubbenimpulse skrev:Rotekroken skrev:Når er det den store Impulse tråden kommer da tro.? :65finger skrev:Impulse H6 ruler!!
(hvem andre enn Impulse kan starte den tråden )
Det virker jo som om "Den store Impulse-tråden" allerede er startet, Kjell! ;D
Ellers tror jeg klonebygging er veien å gå. Sjekket på etpar britiske fora i dag, og det virker ganske vanskelig å finne brukte H2 eller H6 nesten uansett hvor man leter. Dukker de opp, er de borte igjen fort som pokker. "Finding these speakers would be like a miracle" for å sitere en Impulse-entusiast fra de britiske øyer...
Foreløpig er det vel bare Haavard, Pixy og jeg som sitter på Impulsegreier her inne (så vidt jeg vet..), men etter et Haavard er ferdig med alle disse garasjeaktivitetene sine, er det vel etpar lykkelige sjeler til på den lista...ikke sant, Kjell?
I min bok? Definitivt! De er åpnere, mer dynamiske og minst like musikalske. Dessuten grisebanker en godt plassert H2 AN i bassen..Øivind skrev:Banker H2/H6 An/E?Rotekroken skrev:OT, men alle de gode kvalitetene til RF-3 og RF-5 er det litt av i Impulse, men Impulse er enda bedre på absolutt alle punkter, spesielt nedover i frekvensene..
Så veien videre fra RF-3 MK-II bør gå via Impulse H6 kloner, om du fremdeles liker det du hører av musikk gjengitt via RF-3 og ikke har masse tommeltotter som jeg har..
Veldig mye av karakteren og signaturen, eller kanskje mangel på det, er veldig lik de beste RF-modellene til Klipsch og du har RF-3, derfor ville jeg tilføye dette selv om det er OT..
Kjell
Kan jeg få se? Er over middels interressert i grafer og slikt, som du kanskje har skjønt.Haavard skrev:Målinger.Valentino skrev:Kan ikke skrive noe teknisk slik at Rotekroken ser det. Da får han blackout, og det kan man ikke ha når man har så flott grammofon som ham og ikke har lært seg å betjene ben med bind for øya (ennå).
Var det så at du hadde målinger på disse klonene, Haavard (Rotekroken, lukk øynene)?
Ja, jeg har vel det. Skjønner ikke så mye av det, men en kompis har utstyr og han har målt dem. Har skjønt at impedanse kurva er fin, men ellers .....
Håvard
Øivind skrev:Banker H2/H6 An/E?Rotekroken skrev:OT, men alle de gode kvalitetene til RF-3 og RF-5 er det litt av i Impulse, men Impulse er enda bedre på absolutt alle punkter, spesielt nedover i frekvensene..
Kjell
Nei, jeg er ikke interessert i å legge ut målinger her.Valentino skrev:Kan jeg få se? Er over middels interressert i grafer og slikt, som du kanskje har skjønt.Haavard skrev:Målinger.Valentino skrev:Kan ikke skrive noe teknisk slik at Rotekroken ser det. Da får han blackout, og det kan man ikke ha når man har så flott grammofon som ham og ikke har lært seg å betjene ben med bind for øya (ennå).
Ja, jeg har vel det. Skjønner ikke så mye av det, men en kompis har utstyr og han har målt dem. Har skjønt at impedanse kurva er fin, men ellers .....
Håvard
bruke ørene til å lytte med?Haavard skrev:På den annen side er du velkommen til en lytt. Bruke ørene dine og si din mening.
Håvard
Høres bra ut, det er jo ikke så langt fra feil side av Mjøsa og til den rette ;DValentino skrev:Ok, Haavard. Takk for invitasjonen, jeg kommer gjerne en tur.
Nå jah, jeg har ikke hatt blackout siden jeg var 12 år (helvetes flaska med 1 gallon White Horse.!) ;DValentino skrev:Kan ikke skrive noe teknisk slik at Rotekroken ser det. Da får han blackout, og det kan man ikke ha når man har så flott grammofon som ham og ikke har lært seg å betjene ben med bind for øya (ennå).
Et meget bra innlegg, norcad.!norcad skrev:Delefilteret derimot mener jeg fortsatt, av prinsipp, har forbedringspotensiale. Men jeg har gitt opp å mase på Haavard.
Sikter ikke til noen personer, Valentino..Valentino skrev:Hvem sikter du til nå, Rote?
Høyttalermålinger er ikke lette å gjøre ordentlig beskrivende.Haavard skrev:Noen er av den oppfatning at måler det bra, så låter det bra.
Da lurer jeg på hvilke målinger som skal tas og hvordan de skal se ut.
Det vil jeg tro.Valentino skrev:Høyttalermålinger er ikke lette å gjøre ordentlig beskrivende.Haavard skrev:Noen er av den oppfatning at måler det bra, så låter det bra.
Da lurer jeg på hvilke målinger som skal tas og hvordan de skal se ut.
Tror ikke det.FAB skrev:Jeg har liggende 1par nesten ubrukte seas cb17rcy.
Kan disse brukes i denne konstruksjonen?
mvh
Da skal du vente lenge, veldig lenge vil jeg tro ;DRune S skrev:Artig tråd!
Venter i spenning på at noen begynner å produsere H2 kloner