Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Jasså, jeg skjønner du begynner å like hornlyd du også.
    Nå er det snart tomt for basser, sikker på at du ikke skal ha et par, sånn just in case ;D
    Jeg er sikker på at det står H6 i stua di om et par år.
    Du har rett, notch filter er ikke noe for meg.
    Andreas kan vel si noe omlyden fra sine Proac cloner kontra lyden i h6. I proac er det notch filter.

Håvard
    Beklager Haavard med må nok skuffe deg der, har ingen planer om H6, verken kloner eller orginale.
    Har forresten "alltid" likt horn jeg, men da på andre siden av elementet! :)
    Horn eller waveguide brukt som spredningskontroll og som samtidig reduserer forvrengning er nok mer min gate.

Forskjellen i lyden fra Proac cloner til H6 kommer vel fra ca 50 andre ting, i tillegg til notch filteret. Det er umulig å sammenligne to konstruksjoner og plukke ut EN ting som forårsaker forskjellen i lyden.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.918
    Torget vurderinger
    3
    Lydfreak skrev:
    Når får vel jeg også tyn for å ha tråkket i salaten iflg enkelte i denne tråden :p Jeg satser uansett på at et litt mørkt "vintage" utseende blir best ;D Selv om det påstås at hvitt er best ??? Bildet lyver litt ang farge, ser litt mørkere ut i virkeligheten og ikke så mye glans...

Venter på et par småting, så skal jeg forsette. Det som gjenstår er feste elementer, montere høyttalerterminaler, lodde delefilter, intern kabling og lage noen ben til kassene. Nærmer seg endelig slutten etter mye om og men...
    Synes det ser veldig flott ut jeg Lydfreak flott stykke arbeide ser det ut til.
    Flere bilder hadde vært flott :)

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Haavard skrev:
    Jeg har eksprimentert litt med underlag og føtter i det siste.
    Har noe interessant å poste, når jeg får tid.
    Nå er det bort med betongklumpen.
    Vi vil vite mer.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    ØivindJ skrev:
    Haavard skrev:
    Jeg har eksprimentert litt med underlag og føtter i det siste.
    Har noe interessant å poste, når jeg får tid.
    Nå er det bort med betongklumpen.
    Vi vil vite mer.
    Disse har jeg brukt med stort hell. Fikk ikke til Soundcare på mitt flytende furu gulv. Disse beskytterne overfører faktisk minde vibrasjon enn Soundcare. Under H6 er det plassert forholdsvis store spikes.

Håvard

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Lydfreak. Dette ser glimrende ut, selv om fargen ikke er helt der oppe. ;D Meget bra håndverk. Fresing kan du.

Nå står det H6 kloner
    i Oslo + kanskje et par til.
    på Karmøy
    på Rjukan + snart et par til.
    på Lena + et par originale.
    Snart Halden
    Snart Nordfjord.

Ikke værst. Håper jeg ikke ar glemt noen

Håvard

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Nå står det H6 kloner
    i Oslo + kanskje et par til.
    på Karmøy
    på Rjukan + snart et par til.
    på Lena + et par originale.
    Snart Halden
    Snart Nordfjord.

Ikke værst. Håper jeg ikke ar glemt noen

Håvard
    Bra det er H6 kloner og ikke Haavard kloner du har spredt rundt i Norges land! ;D

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    152
    Haavard skrev:
    Andreas kan vel si noe omlyden fra sine Proac cloner kontra lyden i h6. I proac er det notch filter.

Håvard
    Vet såpass lite om HT- og delefilter teknikk at jeg ikke kan relatere lytteinntrykk til slikt. Fikk derimot et gjenhør med 1sc i går kveld. Spiller fortsatt fint, men duverden for en forskjell det er opptil H6klonene. Tror H6ene er mer lik ProAc D15, bare med turbomotor, feite alu felger, lavprofildekk og store, lodne terninger i fronruta (for nå å bruke metaforer fra bilverden).

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Andreas skrev:
    Haavard skrev:

Håvard
    Vet såpass lite om HT- og delefilter teknikk at jeg ikke kan relatere lytteinntrykk til slikt. Fikk derimot et gjenhør med 1sc i går kveld. Spiller fortsatt fint, men duverden for en forskjell det er opptil H6klonene. Tror H6ene er mer lik ProAc D15, bare med turbomotor, feite alu felger, lavprofildekk og store, lodne terninger i fronruta (for nå å bruke metaforer fra bilverden).
    Glemte wonderbaum.
    Jeg skal ikke disse Proac respons 1. det er på mange måter en glimrende høyttaler, og med det rette oppsettet har den sine sjarmerende sider. Liker den godt på jazz. Men som sagt H6 er en annen verden. Godt vi er forskjellige egentlig.

Har du vurdert noe annet enn soundcare Andreas?
    Kan hende soundcare fungerer bedre hos deg.

Håvard

Rabbit

Medlem
    Ble medlem
    12.08.2009
    Antall liker
    0
    Heisan, :)

Da blir det et par cloner på meg også,
    håper og komme igang med byggingen ganske snart.

Kommer med litt bilder etter hvert som prosjekte stiger frem ;D

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    152
    Haavard skrev:
    Har du vurdert noe annet enn soundcare Andreas?
    Kan hende soundcare fungerer bedre hos deg.

Håvard
    Niks. Mine flyttes og skyves frem og tilbake mlm lytteposisjon og oppbevaring langs veggen av hele familien så derfor er soundcare med filt under det eneste som duger her i huset.

Ang sammenlikning med D15 så er det en stund siden jeg hørte dem sist. Det skal sies. For alt jeg vet er D15 vel så homogene, fine og velklingende i mlmtonen som H6klonene. I bunn og topp er det derimot lett match, det er jeg sikker på.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er det ny pre på vei.
    Impulse og 65finger får ikke premie for å gjette riktig.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    Da er det ny pre på vei.
    Impulse og 65finger får ikke premie for å gjette riktig.

Håvard
    Hvis ikke jeg får premie må jeg nok gjette Kong H

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Din munn skal være taus.
    Men lørdag blir den koblet opp håper jeg.

Håvard

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    får jeg premie? ::)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    får jeg premie? ::)
    nei, ikke du heller. ;D
    kan vel si at Tram WOT tok turen tilbake til han du kjøpte den fra.

Håvard

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jasså? ;)

godt at tram'n holder seg innenfor det gyldne triangel: du - meg - rune s ;D

da blir det vel jeg som skal ha den neste gang, da...

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    jasså? ;)

godt at tram'n holder seg innenfor den gyldne triangel: du - meg - rune s ;D

da blir det vel jeg som skal ha den neste gang, da...
    Du er inne på noe der.
    Den gjør jo noe veldig bra spør du meg, selv om den kanskje passet bedre til CJ MV50 enn Heart.
    Ingen som luktet på den nesten. Jeg kan overta den etter deg, men da med et transistor effekttrinn tror jeg. Tror det kunne være en kanonmatch. Eller noe digital greier.

Håvard

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    den er rett og slett skamgod til prisen.
    helt på høyde med linjetrinnet i ear 864, da jeg foretok en shootout mellom de to.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Å fanden.
    Jeg var på konsert i går skjønner dere.
    København, Cafe Montmatre. Stan Getz spilte der. Og for dere uinnvidde, den duden kan virkelig spille saksofon. Sammen med Kevin Baron ble dette et skjellsettende øyeblikk. Stemning var euforisk, og vi må fremste benk var på en åndelig resie i perioder. Dessverre avbrutt av småprat fra de bakeste bordene. Tro dere ikke det var noen som greide å knuse et glass der også, heldigvis mellom to låter. Nei, dette var stort og jeg er lettere ekstatisk ennå. Skjelver her jeg sitter. Har sjelden vært med på noe som har beveget meg så mye. Stan Getz var virkelig til stedet i misjonens tjenste.
    Som dere skjønner har jeg ikke kommet meg ennå etter denne konserten.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    hvilke av soppglassene var det du brukte til gryteretten?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det som det står "spiss giftslør" på, som var plukket inn for spesielle anledninger.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.918
    Torget vurderinger
    3
    Ikke fotsopp på labbene altså ;D ;D

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det trengtes ikke mye sopp gitt.
    Mer enn nok med en Conrad Johnson Premier 10 til å nå euforiske høyder.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gikk du amok i Armagnac flaska igjen i går eller?
    I så fall er jeg glad jeg ikke jobber på Rema.

Håvard

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    fa fan håvard - den konserten skulle jeg gjerne vært med på...

ny elektronikk på h6 bør vel rapporteres, dog; relativt ukjent for de fleste og vanskelig å få fatt i - kanskje ikke særlig relevant slik sett, men assosiasjoner kan jo løsne skred og derav løsne tanker i flere retninger...eller noe slikt :)

anyhow; en john shearne phase 2 er på plass og fòrer h6 - engelsk 50w, as simple as it gets, men med omtanke fra a-å og godt materialvalg. Pen sak egentlig.

etter noen timer med ulik musikk er det spesielt bassen fra h6 jeg tenner på; stram som en rompestropp og spillevillig som en miles fra mars - herlig forførende, kjapp og behagelig. og så på lavt volum og! h6 er familiehøyttaler nr 1 ;)

mer laidback enn naim, mørkere og mer homogen - gir assosiasjoner tilbake til ett sett holfi jeg haddde tidligere, men frisker bass, mer gjennomsiktig og detaljert kanskje. vanskelig å si når jeg ikke har hørt holfi på h6, men, men...more to come, men jeg må få på plass en brukanes riaa...

js har ikke riaa - vurdere holfi se på børsen? andre jeg bør tenke på (5k +/-)?

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    John Shearne er ikke ukjent, fikk strående kritikker en gang i tiden.
    Engelske blader var stumme av beundring mener jeg å huske. Gratulerer, mener Gago har vært inne i bildet her?
    Jeg forstår deg slik at dette er en oppgradering eller funker bedre enn Naim?

Her i huset ble det til at jeg solgte Tram og kjøpte Conrad Ohnson Premier 10.
    Ingen dårlig amp, og i følge felles bekjente en kanon match med Heart. Jeg har vel fått et anlegg som er nytt.
    Bedre på alle parameter. Tram var ikke dårlig, greit nok den imponerer ikke ved første lytt, men overitd viser den kvaliteter som ikke er lett å kvitte seg med. Men med Cj i huset ble jeg solgt. Er utrolig lettet for å si det som visse sportsutøvere.

Det som for meg blir klarere og klarere er at H6 er en utrolig god høyttaler.
    Minuset med den er mangelen av dypbass. Den stopper ved 35 hz. Den spiller ikke like stort og med samme autoritet som andre strørre høyttalere. Men alt det andre gjør den så bra at den nesten kan sammelignes med hva som helst. Per i dag kjenner jeg ikke til så mange høyttalere under 50000 jeg ville byttet mot. Kommer vel ikke på noen i øyeblikket.

Til andre som vil bygge, jeg er nesten tom for elementer. 2 par igjen.
    Men det er håp, nytt element skal testes. Må bare få en god deal først ;D. Det kommer fra Monacor, hakket mindre sensivitet, men ellers veldig likt.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    clintern skrev:
    fa fan håvard - den konserten skulle jeg gjerne vært med på...

ny elektronikk på h6 bør vel rapporteres, dog; relativt ukjent for de fleste og vanskelig å få fatt i - kanskje ikke særlig relevant slik sett, men assosiasjoner kan jo løsne skred og derav løsne tanker i flere retninger...eller noe slikt :)

anyhow; en john shearne phase 2 er på plass og fòrer h6 - engelsk 50w, as simple as it gets, men med omtanke fra a-å og godt materialvalg. Pen sak egentlig.

etter noen timer med ulik musikk er det spesielt bassen fra h6 jeg tenner på; stram som en rompestropp og spillevillig som en miles fra mars - herlig forførende, kjapp og behagelig. og så på lavt volum og! h6 er familiehøyttaler nr 1 ;)

mer laidback enn naim, mørkere og mer homogen - gir assosiasjoner tilbake til ett sett holfi jeg haddde tidligere, men frisker bass, mer gjennomsiktig og detaljert kanskje. vanskelig å si når jeg ikke har hørt holfi på h6, men, men...more to come, men jeg må få på plass en brukanes riaa...

js har ikke riaa - vurdere holfi se på børsen? andre jeg bør tenke på (5k +/-)?
    Meget god beskrivelse!!! virker som du hygger deg :)

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med premier 10 - har hørt den med noen consonance rør monoblokker for noen år siden - fantastisk driv og kjøtt som kjører melodilinjer herfra til evigheten - forstå det den som kan! Og med h6, ai, ai...

JS er definitivt en oppgradering, og bare vent til en riaa er på plass :D

Det bør nevnes at mine h6 har åpnet og tunet seg inn etter jeg fikk dem, og etter at jeg slapp dem noen cm nærmerer gulvet fikk jeg bedre spredning på bassen, fokuserer bedre, og smecker noe mer i lydbilde - at det kunne vært en dypbass lenger nede, pytt sann, har ikke tid til å tenke på det engang 8) har og flyttet dem noen flere cm ut fra bakvegg, står nå 20 og 22 pga 2 cm vridning mot rompeplass...

De fortsetter å imponere m.a.o

Og ja; takk til gago - touchdown angående mach :)

Spiller forøvrig helge lien trio - fin fin sak

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt at John Shearne kunne være en slik perle.
    Lurer egentlig på hvordan Sugden a21a hadde fungert på H6, mistenker en kanonmatch der også.

Håvard

PS Helge Lienskal sjekkes

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hyggelig å høre, clintern.
    han kameraten min som solgte deg den forsterkeren for usle 3800 kr. er allerede sendt til sinnsykehus på lier.

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    resepten må bli ukentlige besøk i haugesund ;D

mistenker helge for å ha gått sine runder med keith jarrett, fin nerve i fingrene...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn