Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Rosa trenger ikke være helt galt. Det blir sikkert godt mottatt av det andre kjønn i huset.

Her har vi Wilson Watt Puppy i feminine farger

Og selv om man forbinder Avantgarde med Spiten-klang, manne-mann, og tysk industri - så blir jo disse nesten søte i rosa

;D

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Må ikke være så redd for litt farver blir ikke mindre macho av den grunn

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    Historien er altså et den ene lakkstrøket sykkelkompisen min skulle legge ble til sju. To omganger med sparkling og pussing, ett lag med rød metallic til striper på fronten, ett lag med hvitt og tre strøk med klarlakk. Klonene mine ser nå nesten fullstendig fabrikkproduserte ut, høyglanslakket og greier. "Katastrofen" er at det røde laget skinner gjennom det hvite i ulik grad, og skjemmer resultatet endel. Lakkerern var ganske flau og skulle overhodet ikke ha noe for jobben, selv om dette må ha tatt noen timer.
    Er litt spent på hvordan det hele blir når elementene kommer på. Skal legge ut flere bilder etterhvert.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Christ. :eek:

Like før jeg finner første og beste fly til Tromsø for å ta dette i nærmere øyensyn. Spent å se bilder av hele HT.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Rosa høytalere !?

Jeg kjenner homofobien komme snikende når jeg ser det greiene der.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    BILDER; FLERE BILDER: NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Rosa høytalere !?

Godt at jeg får noen svære sorte beist i morra! retter opp imagen etter lovprisningen av rosa HT ;D

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    961
    65finger skrev:
    rolfozzy skrev:
    Rosa høytalere !?

Godt at jeg får noen svære sorte beist i morra! retter opp imagen etter lovprisningen av rosa HT ;D
    Da kan vi vel regne med en ny tråd? ;D

mvh

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Skal du framkalle disse bildene også, eller?
    Bruker du tida på mørkerommet?
    Vu begynner faktisk å bli utolmodige her. Raska på, det er snart leggetid.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Håper ikke Roda har hvisket "noen spenne folk på binebenken" triks inn i øret på deg

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    Et eller annet som gjør at jeg ikke får lastet opp bildene. Jobber med saken.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    65finger skrev:
    Det ser fett ut! grattis!
    Jo, takk for det. Som bildene viser skinner det rosa litt gjennom og det er synd for lakkjobben ellers er veldig bra utført. Ser ikke en stripe etter sammenføyninger eller rugler i overflaten noe sted.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Det ser veldig bra ut. Synd med rosaskimmeret. Ser dog ikke mye av det på bildene

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dette synes jeg ser helt fantastisk ut.
    Griselekkert. Gratulerer.
    Håper at de ikke sprekker for deg i skjøter. Det kan desverre komme med tiden. Roda har vel litt erfaring med dette på sitt DIY prosjekt, som også var en fin høyttaler.

Ser du har tepper under høyttalerne. Tror ikke dette er en lur ide. Har snakket med folk som har testet det ut og det funker ikke helt mener de.

Håvard

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    Takker H.

Er forberedt på sprekker. Leste meg opp på problemstillingen da jeg jobbet med prosjekteringen og skjønte at sprekker kan man omtrent ikke komme utenom med sammenlimte MDF-plater om man ikke finerer over.
    Klonene mine mangler enda soundcare spikes som er på vei til den lokale hifi-pusheren (bjørnh) derfor står de på bordbrikkene våre nå slik at alu-brakettene ikke skal ripe opp gulvet.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    961
    Andreas skrev:
    Takker H.

Er forberedt på sprekker. Leste meg opp på problemstillingen da jeg jobbet med prosjekteringen og skjønte at sprekker kan man omtrent ikke komme utenom med sammenlimte MDF-plater om man ikke finerer over.
    Klonene mine mangler enda soundcare spikes som er på vei til den lokale hifi-pusheren (bjørnh) derfor står de på bordbrikkene våre nå slik at alu-brakettene ikke skal ripe opp gulvet.
    Flotte høyttalere, gratulerer.

Når du leste om MDF`n, fant du noe om at den "vannfaste" typen takler problemet bedre?
    Mdf. er ikke dødt og beveger seg ved futighet, det er vel der de kappes problemet oppstår, gjæring av skjøter hadde vel løst dette,men kompliserer selvf. byggeprosessen.

Lykke til.
    mvh

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nydelige høgtalere,den fargen kunne jeg også levd med.

Håper de ikkje forsvinner helt i lydbildet da!!!

mvh.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    kwil skrev:
    Flotte høyttalere, gratulerer.

Når du leste om MDF`n, fant du noe om at den "vannfaste" typen takler problemet bedre?
    Mdf. er ikke dødt og beveger seg ved futighet, det er vel der de kappes problemet oppstår, gjæring av skjøter hadde vel løst dette,men kompliserer selvf. byggeprosessen.

Lykke til.
    mvh
    Det jeg leste var mange oppgitt uttaleleser fra folk som hadde prøvd alt mulig og aldri fikk MDF-skjøter helt stabile over tid. Det beste er å legge finer over skjøtene, fant jeg ut, men pga at det var vanskelig å finne finérflak i riktig str til en vettig pris droppet jeg det. Brukte nest beste metode som går ut på at å gjærde skjøtene så godt man får til, bruke vannfaste/oljebaserte stoffer i alt som smøres på av grunning, sparkel, lakk. Grunnet dem også innvendig for at mdf-en ikke skal trekke fukt den veien.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    De originale H6 er faktisk svarte innvendig.
    Spesialmaling som gjør at lyden "glir" bedre langs veggene. ;D

Håvard

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    6
    Veldig lekkert! Dette kan du være stolt av. :)

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    Det var uansett rosaskimmer utrolig deilig å sitte i sofaen å høre musikk i helga. Etter mange diy-prosjekter er jeg blitt litt hekta på den "rusen" man får etter å ha landa et stort prosjekt. Det hadde kanskje vært både billigere og enklere å gå på heroin?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med griselekre høyttalere (no pun intended, som det heter), Andreas! Regner med at du er fornøyd med lyden! Det jeg har hørt av H6-klonene er i alle fall til å få totalt hakeslepp av....

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.227
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Soooo... Pink is the new white?

Uansett skimmer: Lekre ble de. Gratulerer! (Jeg lover å følge opp med gardinstoff og åpen rygg.)

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    Joda, de spiller bra. Har busta regulatoren i rørpreampen min for endte gang og sliter med litt hard lyd fra denne, men kan bruke TVCen til passiv volumkontroll for å få lyd.
    En herlig greie med H6 er jo at de til forskjell fra f.eks ProAc 1sc har et fint lydbilde også på ganske lavt volum. En fin egenskap for en snart firebarnsfar i medium str bolig. Hart også hørt hint av et flott dybdeperspektiv hos klonene, og det er moro med slike egenskaper.
    Valentino: Det prosjektet ditt er knalltøft. Veldig moro å følge med.

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.260
    Torget vurderinger
    4
    Andreas: På tide å sparke liv i Tromsø-tråden vår.

Du må invitere til en liten lydlaug-kveld i løpet av høsten. Det hadde vært svært spennende å høre oppsettet ditt.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Andreas skrev:
    Joda, de spiller bra. Har busta regulatoren i rørpreampen min for endte gang og sliter med litt hard lyd fra denne, men kan bruke TVCen til passiv volumkontroll for å få lyd.
    En herlig greie med H6 er jo at de til forskjell fra f.eks ProAc 1sc har et fint lydbilde også på ganske lavt volum. En fin egenskap for en snart firebarnsfar i medium str bolig. Hart også hørt hint av et flott dybdeperspektiv hos klonene, og det er moro med slike egenskaper.
    Valentino: Det prosjektet ditt er knalltøft. Veldig moro å følge med.
    Du og de regulatorne dine. :)

Det kan hende at heroin hadde vært enklere enn DIY på en del områder, samtidig har heroin en del bivirkninger som diy ikke har - også er det den biten med (snart) 4-barns far og rollemodeller og slikt. Men herregud, må du så må du (men ring meg no før du setter den første sprøyta). :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Snart 4 barns far.
    Må si at du er aktiv gitt, på mange måter.
    Ser fram til en fyldig lytterapport. Helst med Heretical som pre, men den har vel Mbare lagt sin elsk på også skjønner jeg. Planlegger fredrikstad tur i høst. Tar med meg mannen med alle fingrene. Kombinert med en liten tur Sverige og Halden. Gamle trakter.

Håvard

slarssen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Antall liker
    13
    Rusa av å være ferdig? Hva???
    Det har jeg aldri kjent. Kjenner alltid kun en gnagende misunnelse av at andre blir ferdig og ikke jeg. Kanskje jeg skulle prøvd det engang. Men det kan jo være litt farlig. Plutselig en dag så sitter du å er helt fornøyd med alt i anlegget, og det må jo være den store skrekken det.

Uansett, utrolig kjipt at fargen ikke ble spot on det du hadde tenkt, men uansett så ser jo oppsettet ditt nå helt rått ut. Hva med å kjøpe solbriller til hele familien? Sinnsyk bra finish på HTene altså. Basert på lytten i sommer så kan jeg tenke meg at de spiller bra.

- Slarssen

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med knall fine ht Andreas rå lakk jobb må jeg si
    Ser ikke mye til rosa fargen på bildene. Og med den knall lyden det er i klonene blir nok den lille glippen fort glemt :)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Haavard skrev:
    Snart 4 barns far.
    Må si at du er aktiv gitt, på mange måter.
    Ser fram til en fyldig lytterapport. Helst med Heretical som pre, men den har vel Mbare lagt sin elsk på også skjønner jeg. Planlegger fredrikstad tur i høst. Tar med meg mannen med alle fingrene. Kombinert med en liten tur Sverige og Halden. Gamle trakter.

Håvard
    Fredrikstad, hm? *setter seg ned og venter på besøk*

Slarssen skrev:
    Rusa av å være ferdig? Hva???
    Det har jeg aldri kjent. Kjenner alltid kun en gnagende misunnelse av at andre blir ferdig og ikke jeg. Kanskje jeg skulle prøvd det engang. Men det kan jo være litt farlig. Plutselig en dag så sitter du å er helt fornøyd med alt i anlegget, og det må jo være den store skrekken det.

Uansett, utrolig kjipt at fargen ikke ble spot on det du hadde tenkt, men uansett så ser jo oppsettet ditt nå helt rått ut. Hva med å kjøpe solbriller til hele familien? Sinnsyk bra finish på HTene altså. Basert på lytten i sommer så kan jeg tenke meg at de spiller bra.
    Du, brodern, når du no ser på han der Andreas fyren i Tromsø: greit nok at fyren er "ferdig", men ferdig? Faen meg ikke mer ferdig enn RolfOzzy har vært det siste året. Dokker snakke jo knapt nok om anna enn kossen han skulle få til en bedre effektamp! Og fornøyd? Trur eg ingenting på. Bare nokka han må si for at han ikke skal få juling av kjerringa - hormonell og gudene vet ka ho ellers måtte være.

*på tide å legge seg, kanskje*

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn