Drit i baffelstep ;Dhel skrev:Snakket med en "delefilter-kyndig" kar som lurte på om det fungerte med så liten spole i forhold til nødvendig baffelstep korreksjon. I teorien vil dette gi svært aggresiv øvre mellomtone?
Selv har jeg null peiling på oppbygging av delefilter og støtter meg kun til kompetansen her inne
Haavard skrev:Drit i baffelstep ;Dhel skrev:Snakket med en "delefilter-kyndig" kar som lurte på om det fungerte med så liten spole i forhold til nødvendig baffelstep korreksjon. I teorien vil dette gi svært aggresiv øvre mellomtone?
Selv har jeg null peiling på oppbygging av delefilter og støtter meg kun til kompetansen her inne
Alt annet enn 6db filter er for feiginger.
Jeg har det du trenger av filter, og det fungerer. Flere komponeneter i kjeden er ikke i H6 ånd.
Keep it simple stupid.
Håvard
Jeg stemmer for musikkglede og ser frem til å komme på et studiebesøk for prøvelyttingHaavard skrev:Jeg kan virke noe breial og har ikke alltid teknisk belegg for det jeg mener.
Uansett er jeg av den oppfatning at målinger og teoretiske beregninger ikke alltid er siste ord. 6db filter vil sikkert være feil i manges hode og kan argumentere med det i det vide og det brede. Det fungerer i H6 klonen og de jeg har snakket med er stort sett lettere rystet over hvordan denne klonen låter. Zobel, L-pad og 6db filter er det som er brukt. KISS. H6 klonen fremmer musikkglede hos meg, det er det viktigste. At noen ikke liker den i samme grad er helt greit.
Håvard
Det er en motstand og en kondis som sitter mellom terminalene/loddepunktene på basselementet.hel skrev:Hva er Zobel?
Terminalene og det meste annet kjøpes her.BanjoArrne skrev:De ble jo skikkelig lekre disse!
Godt håndtverk,Håvard.
Hvor kjøpte du terminalene? Så solide ut.
Det kan jeg.hel skrev:Jeg liker denne finishen. Har du Håvard mulighet til å lage ta noen mål av buen slik at jeg kan overlevere dem til min gode venn møbelsnekkeren?
Du er en flittig karHaavard skrev:Her er det gode nyheter. Kommer tilbake med bilder.
De ble koblet opp i går og klokka ble to på natta.
Håvard
Det er det.Nikko03 skrev:se her ja innmari strøkent er det monacor elementet som står i disse.
Dere får et Vifa element.hel skrev:Utrolig finish. Er de like flotte i virkeligheten som på bildet?
Lurte på følgende:
1. Er bassen den samme som du har bestilt til meg fra Ungarn? Er det den du kaller Monacor?
2. Diskanten er etter det jeg har forstått Focal TC120? Mener det er disse vi har bestilt fra USA og de skal vel være i posten snart
3. Kort fortalt hva er bakgrunnen for disse elementvalgene og hva er likhetene/forskjellene fra de originale H6 elementene?
4. Har du tunet delefilteret forskjellig fra gang til gang / variant til variant eller er det kun kvaliteten på komponentene du har variert med?
5. Har du noen idee om hvor mye power disse trenger og hvordan de reagerer på forskjellig type forsterkere?
H.E.