Veldig flott arbeid. Fint treverk du har brukt. Kommer flere bilder av denne fine høytaleren håper jegLydfreak skrev:Da begynner ting å bli ferdig her. Litt lodding igjen i helga, så blir det kanskje lyd her også
Meget bra.Lydfreak skrev:Da begynner ting å bli ferdig her. Litt lodding igjen i helga, så blir det kanskje lyd her også
Å måle slik kompetanse er umulig.impulse skrev:Bare sånn litt fort og gæli her, Håvard. Har vi ikke større kompetanse på dette her til lands og her inne i tråden "for the time being" enn de har i Ungarn??
I aller beste mening, selvsagt.
Jeg vet den virker H2, det er definitivt. Ikke noe å diskutere.impulse skrev:Joda, jeg forstår den. At kompetanse som dette ikke kan måles derimot, er jeg ikke enig med deg i. Hadde det vært meg, hadde jeg gått for en full H2-klone. Nå er jo det grøvste unnagjort mht tegninger også, tydeligvis, og den vet du jo at virker, for å si det sånn. Men det er meg.
impulse skrev:Hadde det vært meg, hadde jeg gått for en full H2-klone. Nå er jo det grøvste unnagjort mht tegninger også, tydeligvis, og den vet du jo at virker, for å si det sånn. Men det er meg.
Haavard skrev:Jeg vet den virker H2, det er definitivt. Ikke noe å diskutere.
Kanskje er det den veien jeg går på til slutt også. Men jeg liker å gå noen omveier.
Egentlig, samt å finne en måte lage hornet på.ØivindJ skrev:impulse skrev:Hadde det vært meg, hadde jeg gått for en full H2-klone. Nå er jo det grøvste unnagjort mht tegninger også, tydeligvis, og den vet du jo at virker, for å si det sånn. Men det er meg.
Haavard skrev:Jeg vet den virker H2, det er definitivt. Ikke noe å diskutere.
Kanskje er det den veien jeg går på til slutt også. Men jeg liker å gå noen omveier.
Hva mangler egentlig mtp H2 nå? Bare en passende erstatning for et av de tre elementene?
En jobb for`n Raymond(?)Haavard skrev:Egentlig,ØivindJ skrev:Hva mangler egentlig mtp H2 nå? Bare en passende erstatning for et av de tre elementene?
NeiØivindJ skrev:Btw, dere som har peil, er det mulig å lage en versjon av h6 delefilteret der responsen stuper under 40-50-60hz?
(uten for mange ekstra komponenter, selvsagt)
Ja det er selvfølgelig mulig, men jeg har liten tro på resultatet. Du vil riktignok få opp mid/øvre bass, men det vil samtidig dra opp "dyp"bassen også. Hornet i H6 peaker ved 40-60hz (hvis jeg husker rett) og det du egentlig gjør med BSC er å dempe alt oppover i frekvens. Dermed vil bassen stå igjen som (altfor) dominerende, og høyttaleren vil antagelig få "buldrebass".Andreas skrev:http://www.diyaudio.com/forums/diyaudio-com-articles/158899-arpeggio-loudspeaker.html#content_start
Ville det være mulig å legge inn et baffel step filter for H6 på inngangen til effektforsterkeren, slik MJ gjør det i denne "Arpeggio" artikkelen?
Er ikke overrasket.Lydfreak skrev:Fikk loddet sammen delefilteret til den ene høyttaleren i dag. Greide selvsagt ikke la være å pakke frem forsterkeren igjen for en liten test. Har så vidt hørt på kun den ene Dette lover jammen godt! Gleder meg stort til begge kan stå og spille i annen leilighet om forhåpentligvis ikke så alt for lenge...
KAN IKKE ANNET ENN Å ;D ;D ;D ;D ;D AKKURAT NÅ!!!
237 USD (inkl frakt). Tror han glemte å skrive et tall på tolldeklarasjonen på pakken (host, host), så kom totalt på ca 1600 etter at jeg hadde hentet det på posten. Din versjon er definitivt mere kostnadseffektiv...men likte disse jegHaavard skrev:Er ikke overrasket.
Hvor mye kom de spiksene dine på, de hadde høy siklefaktor her hos meg.
Tenkte litt på noe jeg kunne bruke på FallenA sine. Patenten min fungerer godt den, men er ikke like pen.
Håvard
Er litt stolt av den fineringen ja. Ikke værst til å være en amatør som meg.Nikko03 skrev:Ser veldig bra ut det der Håvard. Innmari fin den fineringen din.
Er veldig glad for at du vil holde liv i denne tråden. Sentralen hadde ikke blitt den samme uten.
Her er det god tone hyggelige og hjelpsomme folk og det går ann å komme med spørsmål uten å bli idiot erklært det er jeg glad for.
Vi som ikke har så bred erfaring trenger en plass å komme med "dumme" spørsmål uten å bli regelrett kalt idioter.
I denne tråden så kan man stille de spørsmålene å få gode svar og det vil jeg takke så mye for
Åssen fresestål skal jeg da bruke, med hjullager?Nikko03 skrev:Når det gjelder den fresingen til focal diskantene så måtte nok jeg lagd meg en fresemal er jeg redd. Er dårlig på sånn frihånds fresing.
Hadde vel gått hen å skjært ut en mal med stikksag deretter fila og pussa til den passa 100% så kan du jo legge den på høytaleren å klemme den fast med skrutvinger. forutsetter litt stor plate så tvingene ikke blir i veien for fresen.
litt arbeidsom metode da man må beregne tykkelsen på malen iforhold til lengden på fresestålet og hvor mye diskanten skal forsenkes.
tanken er å bruke tangen på fresestålet inntil malen.
De er nok desverre ikke så runde og pene som de kanskje ser ut på bildene. Bildene lyver litt. Hjørnene er tatt med frihånd. En mal gjør det nok veldig mye enklere og ikke minst tidsbesparende.Haavard skrev:Lydfrak, hvordan fikk du til så fine runde kanter til focalene? Her trenger jeg virkelig hjelp.
Håvard
Hvor tidsbesparende det er vet jeg ikke.Lydfreak skrev:De er nok desverre ikke så runde og pene som de kanskje ser ut på bildene. Bildene lyver litt. Hjørnene er tatt med frihånd. En mal gjør det nok veldig mye enklere og ikke minst tidsbesparende.Haavard skrev:Lydfrak, hvordan fikk du til så fine runde kanter til focalene? Her trenger jeg virkelig hjelp.
Håvard
Fresestålet blir vel 8mm rettstål. tror tangen på fresen er 8mm trikset blir å få malen så tykk at øvre del av tangen kan føres mot malen ellers så er vel frihånd med en liten dremel fres en mulighet. har sett at dremel leverer en jigg som ligner en liten overfres. Det kan se ut som den er litt lettere å håndtere på frihånd. Mulig det går ann å bruke den for å frese etter strek, også bytte til den store for å gjøre seg ferdigHaavard skrev:Åssen fresestål skal jeg da bruke, med hjullager?Nikko03 skrev:Når det gjelder den fresingen til focal diskantene så måtte nok jeg lagd meg en fresemal er jeg redd. Er dårlig på sånn frihånds fresing.
Hadde vel gått hen å skjært ut en mal med stikksag deretter fila og pussa til den passa 100% så kan du jo legge den på høytaleren å klemme den fast med skrutvinger. forutsetter litt stor plate så tvingene ikke blir i veien for fresen.
litt arbeidsom metode da man må beregne tykkelsen på malen iforhold til lengden på fresestålet og hvor mye diskanten skal forsenkes.
tanken er å bruke tangen på fresestålet inntil malen.
Plata/malen blir tykk da?
Håvard
Utrolig fine! Du burde vært møbelsnekker Håvard!Haavard skrev:Siste bilde.
Beina er også lakkert.
Håvard
De er fine, men ikke møbelsnekkernivå.funbunny skrev:Utrolig fine! Du burde vært møbelsnekker Håvard!Haavard skrev:Siste bilde.
Beina er også lakkert.
Håvard
Kul tråd...!
Paal'sen