Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    88db, hmm ikke noe rør-mat det der...Men artig ordspill helt klart norcad :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    norcad skrev:
    Morsomme nyheter fra Dynabel i dag Haavard!
    Samme bestykning som jeg nevnte for deg for et års tid siden, med Seas CA22RNY og Seas sin waveguide diskant.
    "Selvfølgelig" ikke bakladet horn men bassrefleks, derimot var navnet bedre; nemlig Dynabel IMPULSE 2.0! :)

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=523&subgid=524&wwwalias=dynabel&pid=5502
    Impulse ja.
    Morsomt navn ja. Synes vel de kunne funnet på noe mer kreativt og passende.
    De har vel sagt til meg at mine H6 kloner umulig kan spille bra.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hvis de er kommet til lørdag er jeg mer fristet å hente dem enn å dra på messa.
    Får snakke med fingern også. Hadde lovet guttungen å dra på messa, men jeg har nevnt Halden tur til han også. Tror jeg setter han av i sentrum, så kan han gå rundt å sikle på amerikanere.

Håvard

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    HCS skrev:
    Det finnes rør forsterkere med litt power innabords også da HCS (ikke bare tyngde! ;D)
    Om du vil sette rør sakene dine på prøve så kan du få låne et par ATC A7 av meg - målt til ca 80dB/1w/1m.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Følsomhet sier lite om vanskelig last eller ei.
    H6 har en følsomhet på 89 db. Klonene varierer fra 89-91db. 18 watt er mer enn nok.
    Impedansen sier vel heller mer.

Håvard

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.739
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Lurer voldsomt på disse høyttalerne her. Det jeg er på jakt etter er en god lyd med stram og fin bass.. da kan det høres ut som ht H6'n er noe for meg. Men jeg lurer bare på om jeg har nok krefter i anlegget mitt til å få dem til å svinge - 89db er jo litt da..

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    HoJ skrev:
    Lurer voldsomt på disse høyttalerne her. Det jeg er på jakt etter er en god lyd med stram og fin bass.. da kan det høres ut som ht H6'n er noe for meg. Men jeg lurer bare på om jeg har nok krefter i anlegget mitt til å få dem til å svinge - 89db er jo litt da..
    Har brukt en 10watts klasse A malmin, Naim Nait2, 16w 300b SE. aldri manglet krefter. skal teste de på låne 2watt Jfeten til helgen.
    rapporter i denne tråden.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    norcad skrev:
    HCS skrev:
    Det finnes rør forsterkere med litt power innabords også da HCS (ikke bare tyngde! ;D)
    Om du vil sette rør sakene dine på prøve så kan du få låne et par ATC A7 av meg - målt til ca 80dB/1w/1m.
    Har hatt et par rørforsterkere i hus med power til å flytte det meste. Bla ARC 250D mk2, ( http://www.arcdb.ws/D250/D250.html ). Noen av det grøvere det av rør :). Trodde h6-klona lå på 94db jeg. Kunne vært artig å teste atc'ene dine norcad. Vet at forsterkerne mine har blitt brukt, med bra resultat, på Kappa 9.2. Det sier vel det meste ifht å dra tunge høytalere... :)

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Følsomhet sier lite om vanskelig last eller ei.
    H6 har en følsomhet på 89 db. Klonene varierer fra 89-91db. 18 watt er mer enn nok.
    Impedansen sier vel heller mer.

Håvard
    Riktig som du sier Haavard, og klonenes beste egenskap er nettopp den utrolig fine impedansen og ikke minst er hypersnill elektrisk fase. Sistnevnte må ikke glemmes når man snakker om impedans og vanskelig/lett last.

Men følsomheten sier en del om hvor høyt man kan spille.
    En 2 watter på mine ATC f.eks blir heller labert, om man da ikke bruker de som hodetelefoner ;D

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    HCS skrev:
    Har hatt et par rørforsterkere i hus med power til å flytte det meste. Bla ARC 250D mk2, ( http://www.arcdb.ws/D250/D250.html ). Noen av det grøvere det av rør :). Trodde h6-klona lå på 94db jeg. Kunne vært artig å teste atc'ene dine norcad. Vet at forsterkerne mine har blitt brukt, med bra resultat, på Kappa 9.2. Det sier vel det meste ifht å dra tunge høytalere... :)
    ATC kan du få låne når som helst, de spiller snillt og pent, men har lite å bidra med under 100hz og med den følsomheten er de ikke helt egnet til rock og fest for å si det slik.

Og ja, fungerer forsterkerne på Kappa 9.2 fungerer de vel på det meste skulle man tro.

(Beklager off-topic Haavard)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Du verden så lang tid DHL skulle bruke på vei opp frfa Tyskland da.
    Nå må de komme snart disse Focalene ;D ;D ;D
    Lydfreak plinger når han hører noe iallefall.

Håvard

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Hadde vært morro om dem dukka opp snart ja hehe
    Gleder meg virkelig til å høre hvordan det blir.
    Er akkurat ferdig med å dreie pynteskruer i aluminium til å ha på toppen av beina.
    DIY er gøy ingen tvil om det :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.548
    Torget vurderinger
    10
    Nikko03 skrev:
    Hadde vært morro om dem dukka opp snart ja hehe
    Gleder meg virkelig til å høre hvordan det blir.
    Er akkurat ferdig med å dreie pynteskruer i aluminium til å ha på toppen av beina.
    DIY er gøy ingen tvil om det :)
    Spennende. Kanskje jeg kan legge inn en bestilling?

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Hehe er redd det blir one of a kind. Var så heldig å få tak i 8 store aluminiums skruer ,som har vært brukt som bein
    på kontormøbler. Disse hadde m8 gjenger innvendig slik at jeg kun trengte å dreie ned utsiden på mini metalldreibenken min, men den er for liten til å bore å gjenge med desverre.
    Men er det snakk om treklossene jeg har lagd i valnøtt kan jeg absolutt være behjelpelig med å dreie de for det har jeg bedre utstyr til :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er iallefall elementene kommet til Sverige.

Håvard

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Haavard skrev:

Håvard
    Da vil jeg foreslå at dere bruker ett transportfima med bil og ikke tråsykler neste gang ;)

/jan

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Haavard skrev:

Håvard
    Da vil jeg foreslå at dere bruker ett transportfima med bil og ikke tråsykler neste gang ;)

/jan
    Jeg er glad så lenge det ikke er folk i hornalliansen som transporterer. ;D

Håvard

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    Haavard skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Jeg er glad så lenge det ikke er folk i hornalliansen som transporterer. ;D

Håvard
    Ey - no galt med hornalliansen nå da ???
    Hvis jeg ikke husker feil var det vel hornarrogansen som fraktet ett par kloner til deg nylig. Gikk litt kjappere enn leveransen du har ventet på i ukesvis nå eller.

;)

/jan

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte nok mest på de saktegående turene noen av alliansens medlemmer har mellom kjøleskap og anlegget.
    Neida, ikke noe galt med gutty. Framifrå frakt der, men så har han frontladet horn da, og de er litt kjappere. 8)

Håvard

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Haavard skrev:
    Tenkte nok mest på de saktegående turene noen av alliansens medlemmer har mellom kjøleskap og anlegget.

Håvard
    Ey- er det noe galt med saktegående turer mellom kjøleskapet og anlegget også nå?

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig ikke, men tanken på en lenger tur skremmer meg.
    ;D

Håvard

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Godt å lese at de befinner seg hos søta bror. De nærmer seg For montering i en høytaler nær meg :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Lydfreak undersøker hvor i Sverige de befinner seg, på et kontor eller på en bil.
    Hadde passet meg perfekt å dra til Halden i morgen å plukke opp noen Focal, men nå får jeg nok vente litt til.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Focal er på rundreise i Sverige.
    Lydfreak sier de er ankommet Sverige i følge sporingsnummeret han har fått, men hverken han eller personen som "vi" har lånt adressen til har mottatt noen tlf eller pakkeseddel fra DHL. Lydfreak har vært i kontakt med DHL Tyskland. Har spurt hvor den er. Den dukker vel snart opp vil jeg tro, kanskje re den levert inn på DHL kageret i Gøteborg for så å bli sendt ut igjen med post.

Håvard

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Antall liker
    3
    Sted
    Halden
    Har sendt en pm til Haavard :) Han kommer med oppdatering angående Focalene i løpet av dagen vil jeg tippe ;)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gladmelding fra Lydfreak, som yter en service av en annen verden.

Har akkurat kommet tilbake fra Strömstad. Har brukt halve dagen på å forsøke å spore opp mysteriet. Var innom samtlige postkontor i den småvakre kystbyen og til slutt fant jeg en pen ung mørkhåret tjei som var villig til å hjelpe meg. Hun fant omsider esken etter at jeg hadde forklart omtrentlig størrelse og vekt på sendingen. Så nå ligger alle focalene oppbevart hos meg her i Halden.

Historien er som følger. Sendingen ble sendt den 14.9 fra tyskland og ankom sverige den 16.9. Den ble "forsøkt utlevert" sier de den 17.9, men at ingen var hjemme. Det merkelige er at NN selv var hjemme denne dagen med sykt barn. Men dette er jo ikke helt uvanlig fra Norge heller...at de ikke orker å kjøre ut pakken, men gjør det på den enkle måten. Etter dette forsvant alle spor av pakken. Jeg tok kontakt med det lokale DHL utleveringskontoret i Strömstad og de hadde den ikke hos seg. Eneste jeg fikk som ledetråd fra DHL i tyskland var at de nok sannsynligvis hadde sendte den inn i posten sitt system. Men hverken DHL i Tyskland eller i Sverige (som faktisk ikke har noe med hverandre å gjøre) hadde noe pakkesporingsnummer til meg. Spør du meg er jo bare det horribelt! Tok igjen kontakt med posten i Strömstad, men fikk ikke hjelp...2 GANGER :/ Før i dag, da jeg tok turen på nytt til kystbyen og endelig fikk uttelling

Jeg må innrømme at jeg begynte å få bange anelser og at kanskje feil personer hadde fått utleveringseddelen, men det løser seg heldigvis for snille folk til slutt...heh. Så nå får vi avtale henting av "godsakene" Jeg jobber i morgen kveld. Har fri på fredag, men er nok en tur i Sarpsborg (kan uansett møte deg for levering). Helgen jobber jeg, men vi løser det uansett

Stian

Igjen takk Stian

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    ja det må jeg si. Hatten av ,og to tomler opp for innsatsen Lydfreak :)
    Godt å lese at de er trygt i havn. Gleder meg veldig til å montere de nå :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    Ja, nå får jeg ta min del av jobben. Får starte opp logistikken med adresser og utsendelse. Må vel få hentet noe i løpet av helgen.

Håvard

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Haavard skrev:
    Nikko03 skrev:
    Ja, nå får jeg ta min del av jobben. Får starte opp logistikken med adresser og utsendelse. Må vel få hentet noe i løpet av helgen.

Håvard
    Flotte greier. Godt å ha snille entusiaster på saken, da ordner det meste seg :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da prøver jeg å finne en dag for henting, slik at jeg kan starte å sende ut i neste uke.
    Det er iallefall to stykker her på sentralen som venter på både vifa og focal. Med andre ord to nye som snart vil eie H6 kloner.

Nå ser det også ut til at det siste paret jeg lagde også er i ferd med å få seg ny eier, forhåpentligvis i løpet av helgen.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Som dere skjønner blir jeg ekstremt rik av å bygge H6 for andre.

Håvard

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Anyway, her er det på an igjen.
    Her står det ferdig materialer til 2 par H6 kloner. I tilleg til det som vises på bildene under.
    En kompis er blitt forelsket i disse høyttalerne, etter å ha hørt de lilla som også står i et hjem på Toten. Snill som jeg er hjelper jeg til. Hva jeg gjør med det site paret vet jeg ikke, men jeg vurderer å lage et par basert på nye tegninger fra Norbert, en klone med lengre horn. Da kan jeg bruke Monacor elementene blant annet, visst nok. Tror det ikke før jeg hører det, og vil nok gjøre grundig research. Norcad, hører du!!!!

Håvard

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Og det i garasjen er bare lager. ;D
    Her er det som skal bli Roberten sine.
    Han skal denne gangen prøve ut en ny high end farge, en helt spesiel rødfarge.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn