Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Haavard skrev:
    Hei
    Som dere skjønner blir jeg ekstremt rik av å bygge H6 for andre.

Håvard
    En ordentlig GTV med bakhjulstrekk? ;D

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dette er skikkelig ballknusere.
    Vi har sikkert 15 stykk på skolen, de er gamle, de blir smurte og de varer evig. Ikke minste er de fantastiske å jobbe med.

Håvard

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Haavard skrev:
    Hei

Håvard
    Jepp. Men med 3.o liters motor.
    180 hester cirka. Dette er farlig i en alder av 43 år.

Håvard

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.502
    Haavard skrev:
    Her er det som skal bli Roberten sine.
    Han skal denne gangen prøve ut en ny high end farge, en helt spesiel rødfarge.
    Det settes her en helt ny standard inne high end. Utgangspunktet er Bengalack, men selve boksen er satt inn med bladgull og støpt inn i en 103 kilos betongkloss. Dette fører til vesentlige, nær sagt revolusjonære, forbedringer i form av mer dybde, roligere farger, og man kommer mye nærmere lakkererens intensjoner. Dette har vært en drøm for meg lenge, og jeg er kjempetakknemlig for at muligheten til å teste denne fargen i eget oppsett endelig har kommet.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    "Og her har eg joksa litt", som INgrid Espelid Hovig ville sagt.
    Skar 2mm feil, måtte legge litt finer imellom. Nå kan jeg igjen snakke om millimeterpresisjon, +/- 5mm ;D

Håvard

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Siste bilde for denne gang.
    Begge kassene er så ferdige at jeg har begynt med hornet.

Håvard

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Veldig bra start Haavard. NB!!! det nærmer seg 100 sider og den store billedkavalkaden. Roberten er inne på en fantastisk greie med highendfarve utviklingen sin

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Veldig bra start Haavard. NB!!! det nærmer seg 100 sider og den store billedkavalkaden. Roberten er inne på en fantastisk greie med highendfarve utviklingen sin
    Det nærmer seg 100 sider. Planen er som følge å presentere hvert par som er laget. I tilegg til bilder kunne det vært ok å presentere utstyret folk spiller på også.

Håvard

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Roberten skrev:
    Haavard skrev:
    Her er det som skal bli Roberten sine.
    Han skal denne gangen prøve ut en ny high end farge, en helt spesiel rødfarge.
    Det settes her en helt ny standard inne high end. Utgangspunktet er Bengalack, men selve boksen er satt inn med bladgull og støpt inn i en 103 kilos betongkloss. Dette fører til vesentlige, nær sagt revolusjonære, forbedringer i form av mer dybde, roligere farger, og man kommer mye nærmere lakkererens intensjoner. Dette har vært en drøm for meg lenge, og jeg er kjempetakknemlig for at muligheten til å teste denne fargen i eget oppsett endelig har kommet.
    Det må kjennes befriende å komme så nær innpå rødfargens sanne sjel, skulle jeg mene. ;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Haavard skrev:
    Anonym skrev:
    Haavard skrev:
    Hei

Håvard
    Jepp. Men med 3.o liters motor.
    180 hester cirka. Dette er farlig i en alder av 43 år.

Håvard
    Rett Alfa med rett motor, høres ut som en kombinasjon som gir gode opplevelser det der :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.315
    Torget vurderinger
    10
    Da er Novablack Magic sparkelen på vei sammen med et par små demobokser av krom&metal-pastaen til monoblokkene.

"on the house" i vitenskapens tjeneste dersom det legges ut rikelig med foto og erfaringer hvor produktets egenskaper presses til det ytterste ;D

Fra spøk til revolver. Sparkel løsningen virker veldig solid på mine høyttalere. Hvor lang tid tok det før dere andre gutta fikk tynne sprekker i lakken over skjøten?

Hans Erik

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    Da er Novablack Magic sparkelen på vei sammen med et par små demobokser av krom&metal-pastaen til monoblokkene.

"on the house" i vitenskapens tjeneste dersom det legges ut rikelig med foto og erfaringer hvor produktets egenskaper presses til det ytterste ;D

Fra spøk til revolver. Sparkel løsningen virker veldig solid på mine høyttalere. Hvor lang tid tok det før dere andre gutta fikk tynne sprekker i lakken over skjøten?

Hans Erik
    Takker, skal fylle på med bilder.
    Har brukt biltema sin kjemisk tre før. Fornøyd med den.
    Kan du forklare og overbevise meg hvorfor den brune gurpa di er bedre ;D Her holder ikke med fine reklameord. Blindtesting og måleresultater er minste krav. Øynene (ørene) er ikke godtatt som evalueringsverktøy.

Fra spøk til alvor (selv om det var en del alvor i spøken min), gleder meg til å bruke det.
    Takker og for tipset om å frese ned skjøten litt, kommer til å gjøre det samme.

Håvard

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Antall liker
    3
    Sted
    Halden
    hel skrev:
    Sparkel løsningen virker veldig solid på mine høyttalere. Hvor lang tid tok det før dere andre gutta fikk tynne sprekker i lakken over skjøten?

Hans Erik
    Jeg bygde de litt annerledes enn de andre i tråden. Mine plater er saget 45 grader i alle ender. Skjøtene er i hjørnene og har ikke sprukket enda hvertfall. Tok nye bilder av en høyttaler litt tidligere. Valgte å ta det utendørs for å få et litt bedre bilde av hvordan de egentlig ser ut :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.315
    Torget vurderinger
    10
    Lekkert. Men du har finert og da er det ikke noen risiko for sprekker.

Hva slags finer har du brukt forresten?

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Antall liker
    3
    Sted
    Halden
    Det er mdf plater som er ferdigfinert (eik) fra fabrikk. Har ikke etterfinert noe, kun beiset og etterlakkert. Jeg valgte det sånn for å slippe sprekkene man veldig ofte ellers får...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.657
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvordan skar og monterte du skjøtene? 45 grader og lim? Evt. med noe spor?

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Antall liker
    3
    Sted
    Halden
    45 grader og lim. De små skjøtene i hjørnene er skjult bak bais og lakk.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    Lydfreak skrev:
    Det er mdf plater som er ferdigfinert (eik) fra fabrikk. Har ikke etterfinert noe, kun beiset og etterlakkert. Jeg valgte det sånn for å slippe sprekkene man veldig ofte ellers får...
    Imponerende :eek: Da har du gjort en himla bra jobb ,for det er ikke lett å få fint.
    innmari bra sag må du ha også for å få rene kutt.
    Kunne virkelig tenkt meg å gjort det slik jeg også ,men har bare tilgang på gjerdesag og håndsirkel. Så de forsøka jeg har gjort til nå har blitt mindre bra vil jeg si.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    Godt å se at du er igang igjen Håvard. Alltid morro med bygge bilder :)

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Antall liker
    3
    Sted
    Halden
    Nikko03 skrev:
    Imponerende :eek: Da har du gjort en himla bra jobb ,for det er ikke lett å få fint.
    Kunne virkelig tenkt meg å gjort det slik jeg også ,men har bare tilgang på gjerdesag og håndsirkel. Så de forsøka jeg har gjort til nå har blitt mindre bra vil jeg si.
    Få noen til å sage for deg, så limer du selv ;) En møbelsnekker bruker ikke mange minuttene på å sage ut disse få platene :)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    Lydfreak skrev:
    Nikko03 skrev:
    Få noen til å sage for deg, så limer du selv ;) En møbelsnekker bruker ikke mange minuttene på å sage ut disse få platene :)
    Du sier noe der. Mulig jeg skulle sjekka med en lokal møbel snekker nede i bygda her. :) Dine ble veldig strøkne iallefall

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det er helt klart at fra side 100 og utover i denne tråden kommer det mye pene bilder.
    Jeg starter ballet, med bilder og litt historikk.

Håvard

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.315
    Torget vurderinger
    10
    Haavard skrev:
    hel skrev:

Hans Erik
    Takker, skal fylle på med bilder.
    Har brukt biltema sin kjemisk tre før. Fornøyd med den.
    Kan du forklare og overbevise meg hvorfor den brune gurpa di er bedre ;D Her holder ikke med fine reklameord. Blindtesting og måleresultater er minste krav. Øynene (ørene) er ikke godtatt som evalueringsverktøy.

Fra spøk til alvor (selv om det var en del alvor i spøken min), gleder meg til å bruke det.
    Takker og for tipset om å frese ned skjøten litt, kommer til å gjøre det samme.

Håvard
    Vet ærlig talt ikke. Sparkelen vår er for karosseriarbeid, særlig på plast. Den har svært god heft, er veldig tett uten små luftbobler samtidig som det er fleksibel. Tar du f eks en tynnplate på 0,5 mm som du klipper en lang tynn bit av på 1 cm x 40 cm og påfører et par mm tykt lag med Nova Black Magic så kan du etter herding knyte en knute av tynnplaten uten at sparkelen sprekker opp. Krevende kunder innen karosseri, oppretting og småreparasjoner er svært fornøyd. Selv bygde jeg nye midtkonsoll på en splitter ny Toyota Yaris T sport for åtte år siden hvor jeg blant annet brukte Novablack Magic, og resultatet ble knallbra. (Ja det er sant, jeg satte saga i dashboardet i en splitter ny bil)

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Du er fanden skjære gal Hans Erik ;D
    Fornøyd med svaret ditt. Jeg bruker den, men har tenkt å være litt mer avansert enn deg når jeg freser. Skal frese en ca 3mm dyp renne i limfugen. Da blir det svært lite å sparkle. Noen synspunkter?

Håvard

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.315
    Torget vurderinger
    10
    Haavard skrev:
    Du er fanden skjære gal Hans Erik ;D
    Fornøyd med svaret ditt. Jeg bruker den, men har tenkt å være litt mer avansert enn deg når jeg freser. Skal frese en ca 3mm dyp renne i limfugen. Da blir det svært lite å sparkle. Noen synspunkter?

Håvard
    Det tror jeg er det smarteste. Du bruker en spiss notfres og paralellanlegg da?
    Dersom det er det jeg tror/håper så er Novablack Ma.gic sparkelen sterk og fleksibel på samme gang slik at den tar imot for spenningene mellom mdf platen. Men jeg kan som sagt ikke garantere perfekt resultat. PS var nede og sjekket de små røde kabinettene jeg har laget og de har ikke sprekt enda :)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    Høres ut som en riktig god sparkel. Hvor kan jeg kjøpe den tro?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.315
    Torget vurderinger
    10
    Nikko03 skrev:
    proffprodukt som ikke selges via butikker, frakten kan bli litt dyr for privatpersoner som kun skal ha en liten ting

www.relekta.no

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    hel skrev:
    Nikko03 skrev:
    proffprodukt som ikke selges via butikker, frakten kan bli litt dyr for privatpersoner som kun skal ha en liten ting

www.relekta.no
    takker for link :) mulig jeg forhører meg om pris der :) Den virket iallefall veldig smidig å fin. Etter å ha lest det du skrev lenger oppe
    bør man vel prøve å få tak i det produktet ,for å få en fin og varig finish :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er Focal kommet til Toten.
    Starter utsendelse med det første, drar bort på onsdag, så før den tid skulle vel jeg greie å få,postet noe.

Håvard

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Anyway, her er det på an igjen.
    Her står det ferdig materialer til 2 par H6 kloner. I tilleg til det som vises på bildene under.
    En kompis er blitt forelsket i disse høyttalerne, etter å ha hørt de lilla som også står i et hjem på Toten. Snill som jeg er hjelper jeg til. Hva jeg gjør med det site paret vet jeg ikke, men jeg vurderer å lage et par basert på nye tegninger fra Norbert, en klone med lengre horn. Da kan jeg bruke Monacor elementene blant annet, visst nok. Tror det ikke før jeg hører det, og vil nok gjøre grundig research. Norcad, hører du!!!!

Håvard
    Litt tunghørt om dagen Haavard, men bedre sent enn tidlig?
    - Bilstereo prosjektet er nærmest ferdig - venter bare på å få igjen forsterkeren fra rep hos Dynabel.
    - Husprosjektet er i rute og gjeldende delprosjekt avsluttes i neste uke
    - Ferdig på jobb 18/10
    - Reiser til Spania 19 eller 20/10
    - Hjemme igjen 29/10
    - Toten Tatoo 30/10

Så fra 1/11 er jeg ledig for "oppdrag" ;D

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det er godt at du kan si at du ikke har tid noen ganger også.
    At det ikke bare er meg ;D

Solbin, Aspstein og Nikko03, da er elementer på vei.
    Godt pakket skal det være. Focal til alle 3.
    Vifa C17WH09-08 til Solbin og Aspstein i tillegg.

Håvard

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    Takker og bukker Kong H.
    Jippi hurra og litt til ,nå gleder jeg meg hvertfall :) :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn