Chucken min må nok skiftes ut den er blitt så trang??
Jeg fant et fint foto forresten:
Jeg fant et fint foto forresten:
Vedlegg
-
319.2 KB Visninger: 751
Litt små de horna der ...Men ja impulse, du har nok den bola versjonen... ;Dimpulse skrev:Et veldig fint foto, spør du meg! Helt like mine, bortsett fra at jeg har helt overlegne basselementer...... ;D
Foreslår fremdeles sprøytesparkel, men før evt maling.norcad skrev:Platene er 60cm brede, og jeg tror 300cm lange (eller kanskje 240cm).
Antar han har noe avkapp av ymse størrelser også, og de blir i så fall prioritert! Er så forbannet tunge sånne 3m lange 30mm tykke plater
Kjenner jeg deg rett, så blir nok dette bare en prototype. Funker det så vil du bygge noe i finere materialer, og funker det ikke, så vil du skylde på materialet! ;D
Ring meg torsdag eller fredag du Haavard.
PS! Synes du foreslår sprøytesparkel jeg Haavard!
Er det ikke bare et par dager siden du bannlyste det da?
Får besøk av søstera mi i helga, men ut på dagen lørdag kan jeg nok. Hvis ikke julepakkehelvete starter da.norcad skrev:Da er jeg hjemme fra nordøst Sverige og har avtale om henting av plater til helgen, antagelig lørdag.
Broderen mente forøvrig platene er 28mm og ikke 30mm som jeg kom i skade for å skrive i forrige post.
Prosjekt: pakke julegaver starter i morgen, litt sent ute?Haavard skrev:Får ebsøk av søstera mi i helga, men ut på dagen lørdag kan jeg nok. Hvis ikke julepakkehelvete starter da.norcad skrev:Da er jeg hjemme fra nordøst Sverige og har avtale om henting av plater til helgen, antagelig lørdag.
Broderen mente forøvrig platene er 28mm og ikke 30mm som jeg kom i skade for å skrive i forrige post.
Håvard
Du synes jeg er seint ute med pakke til deg, er det det du mener ;D65finger skrev:Prosjekt: pakke julegaver starter i morgen, litt sent ute?Haavard skrev:Får ebsøk av søstera mi i helga, men ut på dagen lørdag kan jeg nok. Hvis ikke julepakkehelvete starter da.norcad skrev:Da er jeg hjemme fra nordøst Sverige og har avtale om henting av plater til helgen, antagelig lørdag.
Håvard
Spar litt av penger til familien også. LITT penger ikke myeHaavard skrev:Du synes jeg er seint ute med pakke til deg, er det det du mener ;D65finger skrev:Prosjekt: pakke julegaver starter i morgen, litt sent ute?Haavard skrev:Får ebsøk av søstera mi i helga, men ut på dagen lørdag kan jeg nok. Hvis ikke julepakkehelvete starter da.norcad skrev:Da er jeg hjemme fra nordøst Sverige og har avtale om henting av plater til helgen, antagelig lørdag.
Håvard
Håvard
På Biltema har de nesten alt du trenger, også av julegaver ;DHaavard skrev:Får besøk av søstera mi i helga, men ut på dagen lørdag kan jeg nok. Hvis ikke julepakkehelvete starter da.
Håvard
Hehe, du er nå litt søt også med nyvunnet kunnskap ;Dhel skrev:Husk at stemmer, gitarer, trompeter, trommer og sånn klinger best ut av en hornmunning 8)
Nooooooooooooooopeimpulse skrev:Ærre gæli å ha hornlada mellomtone åsså, nå´a?
Haavard skrev:Ta det med ro Impulse.
trigger knappen var bare på, skulle lokke Canales utpå ;D
Håvard
Nehei. Eneste som mangler på dine høyttalere er tut på diskantenimpulse skrev:Ærre gæli å ha hornlada mellomtone åsså, nå´a?
H2 er treveis danorcad skrev:Er vel på tide at Haavard kommer helt ut av skapet snart.
Slik som han skryter av horn(lyd) må han snart hoste opp enn konstruksjon med horn både foran og bak.
Quarter wave på bassen da selvfølgelig, ikke sånne lekehorn med knapt nok lengden til en real hylleport!
Og et skikkelig hjemmelaget diskanthorn i edelt treverk og ikke sånn plastic fantastic som mine Klipsch.
Men Haavard og 3-veis? Nei det tror jeg er en dårlig match...........
Er nok klar over det Er vel lov til å være litt ekstra entusiatisk like før jul...heh...Haavard skrev:Intet tre vokser inn i himmelen Lydfreak, heller ikke Impulse treet.
Håvard
Hvilken gevinst ga det?Lydfreak skrev:Har vært litt oppgraderinger på mine kloner...sånn før jul. Inn med foliespoler og ut med de jeg brukte tidligere...
Alt lyder mye mere naturlig nå. Lydbildet har blitt endel dypere og bredere også. Men dumme meg gjorde det samtidig med en annen oppgradering i racket...så noe tilfaller nok det også De spolene jeg brukte tidligere var absolutt "bang for the buck"...hel skrev:Hvilken gevinst ga det?Lydfreak skrev:Har vært litt oppgraderinger på mine kloner...sånn før jul. Inn med foliespoler og ut med de jeg brukte tidligere...
...vil du ha meg til å banne i kirka nå??!! ;-)Haavard skrev:Kan du ikke si litt om begrensingene til denne høyttaleren også?
Eller hyggelig med besøk, lenge siden sist. Minst 3 år selv om det er kort evstand til Gjøvik.
Ellers fikk jeg jitterboksen til å fungere i går.
Håvard