Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Her er det malt med et strøk maling. Dratt det utover. Ikke mye dekkfarge her.
    Hvis det ikke er noe galt med malingen eller at Bengalac er bedre, så vil dette bli et evighetsprosjekt.
    Malte toppen på nytt i dag, dekker ikke etter andre strøk heller, slev om jeg heller maling utover og drar den utover (tips fra malebutikken, da fikk jeg malingen på i et strøk og den ville sige fint utover). Tar en tur i butikken i morgen.

Håvard

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    Hvis det ikke er noe galt med malingen eller at Bengalac er bedre, så vil dette bli et evighetsprosjekt.
    Malte toppen på nytt i dag, dekker ikke etter andre strøk heller, slev om jeg heller maling utover og drar den utover (tips fra malebutikken, da fikk jeg malingen på i et strøk og den ville sige fint utover). Tar en tur i butikken i morgen.

Håvard
    spennende farve syntes jeg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Haavard skrev:

Håvard
    Nja, spennende-interesant farge.
    Skal bli artig å se det ferdige resultatet.

/jan

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Ser ut som det er dårlig med pigmenter i den malingen der. Mulig den hadde fungert bedre i sprøyte.
    Men det er vel bedre å reise i butikken å få tak i noe med bedre dekkevne ja.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    65finger skrev:
    Haavard skrev:

Håvard

Mer sånn "psykotisk" farge... :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    Ser ut som det er dårlig med pigmenter i den malingen der. Mulig den hadde fungert bedre i sprøyte.
    Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal la seg gjøre å få noe med bedre dekkevne.
    Roberten vill jeg skule male med rød base til Bengalac. Den finnes ikke lenger, men jeg kunne be om RS25 og den nye basen, og da skulle jeg få samme farge. En skulle da tro at jeg hadde fått en boks maling som hadde det den skulle av pigmenter?

Håvard

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Haavard skrev:
    Nikko03 skrev:
    Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal la seg gjøre å få noe med bedre dekkevne.
    Roberten vill jeg skule male med rød base til Bengalac. Den finnes ikke lenger, men jeg kunne be om RS25 og den nye basen, og da skulle jeg få samme farge. En skulle da tro at jeg hadde fått en boks maling som hadde det den skulle av pigmenter?

Håvard
    Det er stor sjanse for at jeg hiver blygjedda i retning Toten i morgen for å sette en stopper for fargekrisen.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

Behold de slik. Glir rett inn i stova til Roberten. Rock & roll, embraced.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Canales skrev:
    krom hele greia
    Bling bling
    Har faktisk vært inne på tanken om å rubbe/pusse dem ned litt. Male hvite og etterpå lasere med denne rødfargen. Hadde blitt kult Det sorte under ødelegger nå.

Håvard

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Canales skrev:
    krom hele greia
    Skulle jeg finne ut at jeg trenger høyttalere for å høre på eurodance vil det absolutt vurderes som fornuftig.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tysk voldtekstdisco er undervurdert

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.672
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    den greie der ser ikke helt frisk ut!
    den var kul helt til en eller annen dust la farge på den ;D
    mvh
    Leif

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er maling ankommet.
    Det kommer til å bli en fin dag i morgen. ;D
    Takk for besøket Roberten, hyggelig med besøk på en helt vanlig mandag.

Håvard

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Det var stor stas. Og etter sytti mil i skoddeheimen, 4 burker cherry cola, to skamferte sparkstøttinger og en vettskremt pensjonist var jeg hjemme i trygge Oslo igjen.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Roberten skrev:
    Det var stor stas. Og etter sytti mil i skoddeheimen, 4 burker cherry cola, to skamferte sparkstøttinger og en vettskremt pensjonist var jeg hjemme i trygge Oslo igjen.

70 mil...Da har du kjørt litt av en omvei ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    HCS skrev:
    Roberten skrev:

En mil blir automatisk minst tre ganger så lang så fort skodda senker seg.

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Antall liker
    3
    Sted
    Halden
    Roberten skrev:
    HCS skrev:
    Roberten skrev:

En mil blir automatisk minst tre ganger så lang så fort skodda senker seg.
    Først leste jeg at en mil blir automatisk minst tre ganger så lang i en skoda... o_O skulle til å kommentere det, før det slo meg at jeg måtte lese en gang til...heh

muzak

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    16
    Har rota sammen ett par kasser til H6 cloner. Hadde litt overskuddsmateriale liggende. De består av tjukk gulvparkett, litt kryssfiner og benkeplate. Alt etter tegningene. De er finert med eikefiner og fronten malt med jotuns pure color (dyp mocca). Fineringsjobben er ikke perfekt (min første), men det var også bare ment som ett testprosjekt :) Fikk handlet elementer og litt komponenter av Håvard. Handlet nye Jentzen kondensatorer og motstander på Dynabel. Totalpris på 3500kr
    Har ikke fått ordnet rette høyden på føttene enda. Men det kommer. Er det forøvrig stor forskjell på bassen om de er 3 eller 5cm over bakken?
    Takk til Håvard for elementer og fin tråd. Den må få spillt seg til til litt, før man feller en dom, men synes de spiller veldig fint selv som nye. Spørsmål: Hvilken toeinn bruker dere?

Litt bilder:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ble fine de der, isbjorn.
    godt jobbet.
    moro at haavard har klart å fore såpass mange norske hjem med billig godlyd gjennom denne tråden.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Flott arbeid Isbjorn mye godlyd for pengene her :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    I helvete

8) :eek: :eek: :eek: ;D ;D ;D ;D ;D

Disse var fine.
    originalt er de ca 5 cm fra bakken, bruk det, puster noe lettere da vil jeg tro. Jeg bruker bare litt toe in, men plasser dem litt langt fra hverandre, da spiller de størst. Du trenger en knørve cd til å spille inn elementene.

Håvard

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.417
    Torget vurderinger
    10
    @ isbjørn

Det ser jo flotte ut på foto. Dessuten er det bare å senke belysningen når du har gjester ;)

Er fineren der parkett? Har du gjæret den 45 grader?

Fronten, er det en løs baffel som er limt? Du har ikke skrudd den, kun brukt tvinger og trelim?

Fortell gjerne mer om prosessen, vi leser og lærer :D

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Canales skrev:
    ble fine de der, isbjorn.
    godt jobbet.
    moro at haavard har klart å fore såpass mange norske hjem med billig godlyd gjennom denne tråden.
    Takk for den Canales.
    Ja, det er veldig morsomt egentlig.

Håvard

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.417
    Torget vurderinger
    10
    @Håvard

Du får sende meg en kopi av den knørve-cdn. Er "knørve" noe man driver med i Sogn og Fjordane? En massør kanskje? :D

muzak

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    16
    Takk for hyggelige kommentarer :)
    Problemene med fineringen er mest at fineren var litt porøs og har sprukket litt, samt at ikke alle hjørner er like fine. Men det du må tett på for å se det.
    Høyttaleren er bygget med 22mm gulvparkett (tykk eik og spon) forran, topp og bak. Sidene er i 17mm kryssfiner som er satt utenpå "stammen" av parkett. Hornet/avstiverene er fra en kraftig benkeplate som jeg fant :)
    Fronten som viser er dermed både sideplatene og frontplaten. Kanten er frest for å bli rundet av. Deretter sparklet og malt. Fineren ellers på høyttaleren er flakfiner som er limt på i etterkant.

Innspilling ja. Jeg kjører de med all mulig dypbass som jeg har. Det virker som de spiller temlig høyt før de får problemer. Hvor lenge beregner du innspilling? Skal prøve de lenger fra hverandre. Takk for tips :)

Mvh
    Bjørn

tofter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    5
    Mange fine høyttalerbygg her! Inspirerende!

Såpass at det frister å bygge ett eksemplar selv, finnes det fortsatt elementer lett tilgjengelig?
    Kan noen si noe om lydsignaturen til denne høyttaleren? Egner de seg til å spille rock?

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    tofter skrev:
    Mange fine høyttalerbygg her! Inspirerende!

Såpass at det frister å bygge ett eksemplar selv, finnes det fortsatt elementer lett tilgjengelig?
    Kan noen si noe om lydsignaturen til denne høyttaleren? Egner de seg til å spille rock?
    Det kan hende det ligger to elementer i Ungarn.
    Ellers er det lite å oppdrive, men det dukker opp noen av og til. De som er brukt er jo rimelig like de som sitter i Dali 104.

Ellers så selger Dynabel et vintage element fra Seas som er veldig likt, men med større magnet. Er rimelig sikker på at det kan brukes, men har ikke testet. Andreas her inne kan sikkert kjøre en simulering, han har gjort det tildigere og forutså vel at Monacor ikke var helt vellykket. Moncor kan brukes, men da må en forlenge hornlengden. Jeg har tegning på det, men jeg har aldri prøvd. Men mannen i Ungarn sier det funker.

Rock? De er litt snille disse, noe pukkel har de der nede. Det er nok andre høyttalere som gjør det bedre tror jeg. Madrugada og NIck Cave funker her.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Stemningsrapport.
    Det tørker seint og jeg trenger noen strøk. Tålmodighet må nok til.
    Malt litt i dag. I løpet av uka skal vel mye maling være gjort, kan bare male en og en side.

Den foten jeg har laget Robberten likte jeg ikke.
    Døm selv.
    Er det noen der ute som veit om spikes som er 6 cm lange eller noe å plassere under som hever disse langt nok opp fra bakken. Lydfreak, post et bilde av din for er du snill.

Håvard

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Takk Lydfreak.
    Blir det noe H6 treff snart, ledig her.

Er det forresten noen der ute som kan hjelpe oss å lage et merke som vi kan sette på høyttaleren.
    Logoen er klar, men nioen må trykke den. Ser for meg et lite plast stykke eller metalstykke som kan limes på høyttalren.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.173
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Sender ikke til Nøtterøy ;D
    Send meg en PM med epost adresse, og du mottarfiloverføring fra en suspect ungarsk side som er genial til slikt.

Håvard

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Sjå no, blir det jaggu rødt her ja. Og alle hjerter gleder seg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn