|
kommer an på hvilke type rør, spør du meg 8)Haavard skrev:Naim er bra, rør er enda bedre.
Håvard
Stemmer det fyllerør feks, skjeldent pent å høre på ;D65finger skrev:kommer an på hvilke type rør, spør du meg 8)Haavard skrev:Naim er bra, rør er enda bedre.
Håvard
det skal litt kvalitet på rørforsterkeren skal det bli noe særlig bedre enn naits. Men uansett det blir bedre med brennvin ;DNikko03 skrev:Stemmer det fyllerør feks, skjeldent pent å høre på ;D65finger skrev:kommer an på hvilke type rør, spør du meg 8)Haavard skrev:Naim er bra, rør er enda bedre.
Håvard
Nikko03 skrev:Har noen prøvd RFX kondensatorene i H6 clonene lurer litt på å prøve dem sammen
med folie spoler.
![]()
RXF pluss en 0,1uF Silver in Oil eller Silver / Gold spiller utmerket når en skal ha større verdier.FAB skrev:Disse RXF`ene er svært gode til prisen. Bruker slike selv, sammen med foliespoler.
Gutta på dynabel sier de er jevngode med standard mcap supreme som koster det dobbelte.
Glimrende. Jobber med PC selv, nå er det bare å komme seg forbi dette validiseringstullet. Skal visst være en liten dll fil som kan installeres for å alt skal gå på skinner.norcad skrev:Beklagelig at jeg ikke kunne komme idag Haavard. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg heller forsøkt å fikse støyen i lydkortet i stedet for å rote bort hele dagen på innstallering av ny pc, som kvitterte med å la poweret gå opp i røyk!
Fikk den levert på døren i går, defekt i dag. Er det mulig!
Nei, skulle holdt meg til den 7 år gamle Dell maskinen jeg, den funker dag etter dag den!
Skal se på lydkortet i morgen Haavard, gir beskjed når støyen er fikset (eller jeg har kjøpt nytt), så kommer jeg brått en tur
Må få målt og tunet de nye subene mine også, så det vil bli prioritert.
Det der et et veldig bra triks.Oblivion skrev:RXF pluss en 0,1uF Silver in Oil eller Silver / Gold spiller utmerket når en skal ha større verdier.FAB skrev:Disse RXF`ene er svært gode til prisen. Bruker slike selv, sammen med foliespoler.
Gutta på dynabel sier de er jevngode med standard mcap supreme som koster det dobbelte.
(Psst: Teflon, Håvard. Glem oljen)Haavard skrev:Det der et et veldig bra triks.
Finnes en del russiske oljefylte saken en kan bruke også.
Håvard
Joda, jeg har sett dette. Iallefall forumsiden, har også lagt inn en kommnetar der. Kan vel trygt si at i en periode var det lite aktivitet der.thorgir666 skrev:Vet ikke om klonerene har sett denne, men jeg legger den ut likevel jeg
http://www.hasaudio.co.nz/impulse-p-515.html
http://www.audioenz.co.nz/forums/showthread.php?t=8046
Haavard skrev:HVa slags filter brukes i denne tråden fra NZ?
Håvard
Gleder megtil å se dem, og høre dine inntrykk.Lydfreak skrev:Har fått gjort litt, men fremdeles litt annet å styre med. Men...den som venter på noe...osv...osvDe dukker opp i en nettleser nær deg ganske snart håper jeg
![]()
bilderHaavard skrev:FallenA
En plate igjen å lime. Da er kassene ferige og klare til utfresing.
Håvard
Veldig intressant det der. Hva med oblivion elementet som står i Impulse sine er det en mulighet tro.Haavard skrev:Da har jeg vært så heldig å fått målt opp hornet på H2. Altså bassdelen av det.
Da er det bare et egnet element som gjelder. Helst et med følsomhet opp i 91db og strekker seg til 4000hz.
Det må være Impulsivillig i dette området også.
Håvard
Det var et fristende tips ;DELEL6200 skrev:Å søren. Ikke helt frisk i dag, så jeg trodde jeg sendte en pm, men jeg la vist inn et innlegg herHar slettet den og byttet det ut med noe litt mer relevant
Gleder meg til du er ferdige med FA sine H6er, Håvard. Da blir det i alle fall en tur til Egersund på meg. H2 virker ut som et nytt spennende prosjekt.
Hilsen LF som er fast leser av den glimrende tråden din.
H2 er egentlig en treveis eller?Haavard skrev:Da har jeg vært så heldig å fått målt opp hornet på H2. Altså bassdelen av det.
Da er det bare et egnet element som gjelder. Helst et med følsomhet opp i 91db og strekker seg til 4000hz.
Håvard
Du kjenner jo til mine reservasjoner mot alt med flere enn to elementer ;Dnorcad skrev:H2 er egentlig en treveis eller?Haavard skrev:Da har jeg vært så heldig å fått målt opp hornet på H2. Altså bassdelen av det.
Håvard
Regner ikke med at du sikter mot det, men det er snakk om en 8" bass denne gangen?
Eller for å spørre mye enklere; hva pønsker du egentlig på nå Haavard? ;D
Joda det var din reservasjon som gjorde meg forvirret et øyeblikkHaavard skrev:Du kjenner jo til mine reservasjoner mot alt med flere enn to elementer ;D
H2 er iallefall den eneste høyttaleren jeg har hørt som er mer enn toveis og som jeg liker. 65finger sine er heller ikke å forakte.
Det jeg pønsker på er en 2/3 H2, eller enn H5 om du vil. H5 er en toveis sak med horndiskant. Samme bassavstemming som H2. Rar og sjelden. Med Raymond sine elementer som går flatt til 4000hz, så lar det seg gjøre å lage en toveis med Focal diskanter i stedet for horndiskant.
Håvard
Finpusset og biwoxet er finishen jeg går for tror jegBrasse skrev:Ser bra ut! Skal de bli hvite? 8)