Fantastisk finish på høyttalerne dine Andreas!
Ellers fikk jeg mine i hus i går kveld. (Mange takk for både transporten og besøket Mbare!!
)
Har dessverre ikke hatt tid til å lytte så mye enda, men jeg synes førsteinntrykket var over all forventing.
@gut_man var innom og ymtet innpå at førsteinntrykket var bedre på disse enn på Living Voice
Allikevel så var det veldig tydelig at jeg har mye innspilling foran meg, og en transistor amp som kan spille 24/7 skal lånes.
Sliter med en litt anemisk fremtoning, og "mangel" på mellombass (mangler brystklang. Cash låter som en smurf, og Patricia Barber er helt flatbrøsta), men dette ble
noe bedre med kortere avstand til bakvegg, og relativt mye "toe in". Men jeg tenker nok at dette løsner mye når jeg får banket løs på Vifa bass/mellomtone elementet. Inntrykket for min egen del var at bassen spilte veldig raskt og kontant, og relativt dypt i dette rommet. Gjennomsiktighet og oppløsning var helt superb, men altså så er det en hel del som skorter i mellomtone/mellombass enda
Kanskje jeg kan spørre dere andre Klone eiere hvordan dere plasserer ht i forhold til bak og sidevegg, samt lytteposisjon?
Mitt rom er 5,5 x 3m, og høyttalerne står med front baffel 87cm fra bakvegg (noe kortere enn alle andre ht jeg har hatt innom, som har endt opp 115-125cm på samme avstand), og ca 25 cm fra sidevegg. Det kan se ut som om denne horn ladede bassen gjør at ht responderer anderledes i rommet i forhold til alle de andre som har vært her.
Mulig at noe mye energi i toppen stjeler glansen fra mellombass/mellomtone, så det er ikke umulig jeg må inn og kikke på L-paden når høyttalerne har fått seg noen timer.
@Andreas.... 6 cm fra gulvet sier du.... Hvordan opplevde du egentlig den forskjellen? Mine var forhåndsprogramert fra Håvard til 5cm
Ellers så beklager jeg mangelen på bilder så langt, men jeg har hatt så vannvittig mye å gjøre, men det kommer etterhvert